De 18-55 en de 55-200 zijn idee Nikons eigen fabrikaat. Deze hebben alleen géén VR.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:26 schreef devv05 het volgende:
Qua prijs maakt het niets uit of ik voor 18-55 & 55-200 of voor 18-200 ga toch? Maar nogmaals, zijn die 18-55 & 55-200 in veel kits wel van Nikon en hebben die VR?
Ik heb zelf geen ervaring met de Tamron. De vergelijkbare van Sigma is daarentegen wel alom geprezen...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:24 schreef devv05 het volgende:
Ik zie nu deze combinatie staan:
NIKON D50 zwart + 18-55 AF-S + 70-300 Tamron voor 699 euro... Wat zouden jullie daarvan zeggen?
Ik heb zelf die 55-200 Tamronlens en ben daar super over te sprekenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:30 schreef devv05 het volgende:
D50 + 18-55 + 55-200 (NIKON D50 zwart + 18-55 AF-S + 55-200 Tamron NL) - 709 euro
De tamron 55-200 heeft geen (vergelijk aan: ) AF-S toch? Als Devv05 iets van sport wilt fotograferen is dat denk ik wel fijn.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:04 schreef Mauro het volgende:
[..]
Ik heb zelf die 55-200 Tamronlens en ben daar super over te sprekenMooi scherp en contrastvol. Ook de kleuren komen er goed uit.
Het is het kleinere broertje van de 18-200 Tamron.
Nouja, omdat zowel de 55-200 als de 70-300 zijn , hebben ze beide niet het AF-s systeem. Dus daarop hoef je niet te selecteren en dan de 70-300 sowieso fijner omdat ie tot 300 gaat, en omdat deze (grof gezegt) "minder een superzoom is" en daardoor optisch hopelijk wat beter dan de 55-200quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:34 schreef devv05 het volgende:
Nouja voor hetzelfde geld 200 of 300 kunnen zoomen, dan lijkt de keuze me niet zo moeilijk. Dat ik dan een gat heb tussen 55 en 70 lijkt me dan niet echt een ramp. Of denk ik nu te simpel?
Wel mooi dat we zo'n zaak hier in de buurt hebben, kan ik 'm hopelijk deze week nog halen als ie bevalt
ff bij http://aq4u.nl/ kijken/informerenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:31 schreef Falanx het volgende:
even een ander vraagje. ik zoek een el-cheapo nep accu voor mijn nikon D50. welk nummer moet ik dan precies hebben?
Niet de goedkoopste nemen. Die zijn duidelijk mindere kwaliteit.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:38 schreef devv05 het volgende:
Ja moeten sowieso 2 lenzen in mn tasje kunnen
UV-Filter, kan ik gewoon de goedkoopste nemen of zit daar ook weer verschil in? En wat is het verschil tussen de Sigma 70-300 mm met of zonder APO? Behalve het prijsverschil
Pak maar gewoon een B+W MRC UV filter, kost wat maar dan heb je ook wat. Voor echt grote diameters kan je naar zo'n hoya HMC filter kijken, die zijn wat goedkoper dan de B+W's, maar kwalitatief ook iets minder, niet zo zeer optisch, dan wel mechanisch. Het schijnt dat het glas nog wel eens los wil komen van de ring zegmaarquote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:38 schreef devv05 het volgende:
Ja moeten sowieso 2 lenzen in mn tasje kunnen
UV-Filter, kan ik gewoon de goedkoopste nemen of zit daar ook weer verschil in?
Ja die zag ik net ook inderdaadquote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:15 schreef Falanx het volgende:
ik zou zeggen ga voor lowepro.
die hebben een aantal hele mooie. goede kwaliteit ook.
vreemd, in Middelburg koste ie 500, een paar weken terug.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:04 schreef Yorout het volgende:
Voor de geinteresseerden; momenteel kost de D50 body ¤555 bij de Media Markt in Rdam Centrum.
Maar Nikon zuigt wel. Nikon Nederland dan.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:07 schreef Xilantof het volgende:
De hoge ISO-kwaliteiten zullen van de D50 ook veel beter zijn dan die van de S9500... voornamelijk omdat de sensor in de D50 stukken groter is.
Dus tijdens nachtfotografie doet de D50 het beduidend beter? Jammer dat er niet gewoon een site is die van beide toestellen duidelijke voorbeeld foto's heeft in dezelfde situaties.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:07 schreef Xilantof het volgende:
De hoge ISO-kwaliteiten zullen van de D50 ook veel beter zijn dan die van de S9500... voornamelijk omdat de sensor in de D50 stukken groter is.
Ik weet niet of DPreview.com een uitgebreide review heeft van de S9500 (volgens mij niet...) want daarin bekijken ze ook altijd de preformance bij iso waarde... Gewoon ff review zoeken van de S9500... daarin wordt het vaak vermeldt...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:09 schreef devv05 het volgende:
[..]
Dus tijdens nachtfotografie doet de D50 het beduidend beter? Jammer dat er niet gewoon een site is die van beide toestellen duidelijke voorbeeld foto's heeft in dezelfde situaties.
En mja, ik zit er nog steeds mee of dat fotograveren via de zoeker een voor- of nadeel is. Kun je daar echt precies mee scherpstellen, alles in zien, zoals op een LCD-scherm?
Ja, maar de d80 gaat tegen de 1100 euro kosten of zoquote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:54 schreef Mauro het volgende:
Zit er geen andere lens bij dan alleen die sigma?
En de D70 is de voorloper van de D70s die weer vervangen gaat worden door de D80 zeer binnenkort.
Hoeveel foto's zijn er met die camera gemaakt? Is ie al een keer geserviced?
Maar op zich valt de prijs wel mee
officieel wordt ie niet vervangen, maar is het een toevoeging aan de line-up. In de praktijk zal dat iechter wel betekenen dat de D70 niet meer/minder verkocht zal worden.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:54 schreef Mauro het volgende:
Zit er geen andere lens bij dan alleen die sigma?
En de D70 is de voorloper van de D70s die weer vervangen gaat worden door de D80 zeer binnenkort.
Hoeveel foto's zijn er met die camera gemaakt? Is ie al een keer geserviced?
Maar op zich valt de prijs wel mee
Mwoah, de normale 18-70kit lens is duur om los te kopen. Ik heb de D70S + 18-70 al voor ¤799 zien staan NL model (nieuw). De 55-200 nikon kost nieuw nog geen ¤200.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:45 schreef Sebasser het volgende:
Ik zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe camera.
En ik krijg net van iemand een aanbod voor een Nikon D70 + sigma 55-200
En een extra accu en compactflash kaart voor samen 444 euro.
Is dit een beetje een goeie deal ?
Ik weet trouwens bijna 100% zeker dat die persoon betrouwbaar is..
Of zal ik beter een D50 nemen ?
De 18-70 kost dacht ik tegen de 60 tweedehands.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:53 schreef Napalm het volgende:
[..]
Mwoah, de normale 18-70kit lens is duur om los te kopen. Ik heb de D70S + 18-70 al voor ¤799 zien staan NL model (nieuw). De 55-200 nikon kost nieuw nog geen ¤200.
Het iszeker geen slechte koop gezien de marktprijzen. Ik denk dat je je meer zal moeten afvragen wat voor camera en functies je wil..
Vermenigvuldig dat eens met 3 à 4quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:49 schreef Sebasser het volgende:
De 18-70 kost dacht ik tegen de 60 tweedehands.
De 18-70 is zo'n 300 euro (nieuw)quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:46 schreef Sebasser het volgende:
[..]
De prijs ?
Oh, dan zal ik me wel vergissen.
Er is iig een of andere lens die zoveel kost.
Dan zal het de 18-55 wel zijn jaquote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:53 schreef Xilantof het volgende:
[..]
De 18-70 is zo'n 300 euro (nieuw)
Dus die vind je echt niet voor 6 tientjes 2dehands
Misshcien de 18-55 (kitlens) die is nieuw ong. 160 euro... MAar grote kans dat die dan voor 100 ofzo aangeboden wordt.
Draadloos inflitsen is echt de bom!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:10 schreef veldmuis het volgende:
Heeft er iemand nog toffe flitsideeen en tips of sites met tips enzo voor de SB-800?
En that's it?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:13 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Draadloos inflitsen is echt de bom!!
Dat is iequote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:06 schreef Robertje het volgende:
Kijken of ie omgezet is naar D70S
Dat vind ik gewoon handig.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:06 schreef veldmuis het volgende:
[..]
En that's it?.
Al even mee zitten spelen, 't is wel een toffe optie!.
Verder lijkt de handleiding superuitgebreid, maar als je eenmaal gaat lezen valt dat allemaal wel mee, en heeft die flitser gewoon heeeel veel opties.
Ja,quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:14 schreef Robertje het volgende:
Heeft Sebasser nu een Nikon gekocht?
Hier meldenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:48 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Ja,
Verkoper heeft de oplader alleen vergeten mee te nemen
Gelukkig twee accu's..
Maandag krijg ik dat ding pas (bezorgen geen pakketjes op zaterdag toch ?)
Iemand die in groningen woont en een Nikon oplader heeft, en waar ik even mijn accu een uurtje of 2 (of hoelang moet ie ?) kan achterlaten en misschien even de lenzen kan proberen van diegene?
Geen autoquote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:53 schreef Mauro het volgende:
En als het goed is weet je waar ik werk
Altijdquote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:54 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Geen auto
Neem je je camera en lens/z(en) mee naar je werk dan
quote:
Misschien heeft ie de camera nodig voor het werkquote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:58 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
![]()
werken jij. ik HAAT file
spelen met je camera doe je maar in je eigen tijd
* PKfotografie zit nog te tweifelen om morgen de camera mee te nemen
pfff de enige die op zijn werkplek echt foto's maakt voor het werk, die kun je traceren via Q-music op de hektometerpaal nouwkeurig.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:58 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Misschien heeft ie de camera nodig voor het werk
Hobby.. puur hobby.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:58 schreef Sebasser het volgende:
Misschien heeft ie de camera nodig voor het werk
Hoeveel moet je ervoor hebben ?quote:Op vrijdag 1 september 2006 09:46 schreef Robertje het volgende:
Gefeliciteerd met je aankoop Sebasser. Mocht je nog interesse (en geld hebben) in een Sigma 28/70 2.8 kan je je bij mij melden
Wat wil je weten?quote:Op zondag 3 september 2006 16:26 schreef Sebasser het volgende:
Zondag middag kick
Robertje, hoeveel moet je er voor hebben dan ?
En heeft iemand ervaring metdat nikon camera control/nikon capture gedoe?
Bij jou werkt het dus welquote:Op zondag 3 september 2006 16:39 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Wat wil je weten?
Ik heb er een klein beetje ervaring mee, camera control werkt wel leuk, ik wilde wat scherptetestjes doen, dan is het ideaal. Cam op statief, kabel eraan, focussen, op Manual Focus zetten zodat de focus telkens gelijk ligt, en via de PC plaatjes maken met verschillende diafragma's.
Echt serieus heb ik het niet gebruikt, de D70s heeft een retetrage USB interface.
quote:
quote:Op zondag 3 september 2006 16:26 schreef Sebasser het volgende:
Zondag middag kick
Robertje, hoeveel moet je er voor hebben dan ?
En heeft iemand ervaring metdat nikon camera control/nikon capture gedoe?
Ik vroeg ff aan iemand hoeveel ik er voor moest bieden/gevenquote:Op maandag 4 september 2006 17:27 schreef Robertje het volgende:
[..]
[..]Sorry...thuis heb ik een kapotte pc. Wat heb je er voor over?
je hebt al een bod van 250.quote:Op dinsdag 5 september 2006 10:47 schreef Robertje het volgende:
Hij staat ook op Marktplaats
Filtermaat is 67 mm
quote:Op maandag 11 september 2006 16:02 schreef veldmuis het volgende:
als de D80 ooit nog echt leverbaar wordt.
Het is idd hoe bont je het wilt maken, maar voor een leek als ik is het moeilijk om te zien waar je goed aan doet. Maar voor een beginner als ik lijkt een D50 goede keus als ik jou post bekijk. Het scheelt aardig wat in centen om het zo maar te zeggenquote:Op maandag 11 september 2006 16:02 schreef veldmuis het volgende:
Je kunt alles op auto zetten, en je kunt alles handmatig instellen, precies wat je wilt.
De D70s is weer leuker, de D80 is nog leuker, 't is maar hoe bont je het wilt maken.
De D50 is echter een prima instapper, maar uitkijken naar een 2ehands D70(s) is ook geen slecht plan. Die zullen er maar genoeg komen als de D80 ooit nog echt leverbaar wordt.
gekke vraag misschien maar waarom koop je een kit met lens als je deze toch wilt vervangenquote:Op maandag 2 juli 2007 12:27 schreef lushfemke het volgende:
Oud topic, maar het past hier wel denk ik. Ik heb net een D50 gekocht. Ik vraag me af of het waard is de kitlens (Nikon ED 18-55 AF-S DX) te vervangen door een betere lens. Ik zit te overwegen deze Sigma lens aan te schaffen: http://www.kingsleyphoto.co.uk/prod.php?prod=328 (sorry voor het Engels), maar ik twijfel of het verschil in de foto's 250 pond waard is (bijna 400 euro). Op het eerste gezicht lijkt de kitlens ok. Iemand enig idee hierover?
Hij werd alleen nog met lens verkocht... Ik weet niet of ik de lens wil vervangen, ik vraag me alleen af of het het geld waard zou zijn dit te doenquote:Op maandag 2 juli 2007 12:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
gekke vraag misschien maar waarom koop je een kit met lens als je deze toch wilt vervangen
had je dan niet beter voor alleen de body kunnen gaan?
Inderdaad een goed punt.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:47 schreef veldmuis het volgende:
Als ik naar je glas kijk kan je dat beter eerst upgraden en daarna de body, of heb je een specifieke reden om de body te upgraden?
Opzich wel, er zijn een aantal dingen die ik de laatste tijd toch wel erg begin te missen aan de D50, die de D80/D200 wel hebben, vandaar dat ik wil gaan upgraden.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:47 schreef veldmuis het volgende:
Als ik naar je glas kijk kan je dat beter eerst upgraden en daarna de body, of heb je een specifieke reden om de body te upgraden?
Er zit wel een vlekje op je spiegelquote:Op maandag 2 juli 2007 17:13 schreef MissBliss het volgende:
Ik ben nog steeds blij met mijnD80
[afbeelding]
Lame tvp
Ik zag het jaquote:Op maandag 2 juli 2007 18:01 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Er zit wel een vlekje op je spiegel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |