Kleinere motoren (rc-spul enzo) hebben al niet zo'n hoog rendement. Of het gewoon op de as is aangedreven of door stuwing.quote:Op zondag 10 september 2006 10:20 schreef TR08 het volgende:
RC turbines halen een rendement van ehm ja....weinig. Die zijn vooral gebouwd om voortstuwing te geven en niet voor asvermogen.
Dan valt de stirling waarschijnlijk af, maar je zou het kunnen proberen.quote:Op maandag 11 september 2006 10:21 schreef TR08 het volgende:
Voor hybride is een hoogtoerige motor (weet niet of stirling dat is) op zich best handig. Als hij maar genoeg vermogen bij een goed rendement en beperkt gewicht levert
Ik weet ook niet zoveel van Stirling-motoren af.quote:Op dinsdag 12 september 2006 02:42 schreef Blackheart het volgende:
Een moderne stirling met Helium als werkmedium kan best hoogtoerig zijn.
Maar als generatormotor voor een Hybride wagen is ie prima geschikt volgens mij.
In deze toepassing is het vaste toerental een pluspunt, evenals de mogelijkheid de warmte van elke bron dan ook vandaan te halen.
Wil je op zware stookolie rijden, geen probleem. Waterstofgas, daar gaan we. Biogas, al dan niet zelf geproduceerd na een nachtje chili con carne...
Al is het voor het idee, iemands verbrande kontadem inademen.quote:
Lees de draad voor je blaat...quote:Op maandag 11 september 2006 08:10 schreef geelhoed het volgende:
Hahahaha Stirling? Ja daar zit ruim voldoende koppel in voor een auto!![]()
Weet je een voorbeeld van zo'n ding dat geschikt is en ik off the shelf zou kunnen kopen?quote:Op dinsdag 12 september 2006 02:42 schreef Blackheart het volgende:
Een moderne stirling met Helium als werkmedium kan best hoogtoerig zijn.
Maar als generatormotor voor een Hybride wagen is ie prima geschikt volgens mij.
In deze toepassing is het vaste toerental een pluspunt, evenals de mogelijkheid de warmte van elke bron dan ook vandaan te halen.
Wil je op zware stookolie rijden, geen probleem. Waterstofgas, daar gaan we. Biogas, al dan niet zelf geproduceerd na een nachtje chili con carne...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |