abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41047882
Leuk stukje om op voort te borduren!
quote:
Een dagje pretpark
Geplaatst op 20.08.2006 om 12:40:13 uur | 966 bekeken | Off -Topic | www.NIBURU.NL | print

Gisteren ben ik met mijn kinderen, 1 van 4 en 1 van 2 naar Bobbejaanland geweest, leuk een dagje pretpark.

Vroeger gingen meestal de thuisblijvers naar pretparken om de kinderen toch op enig vertier te trakteren als anderen vele kilometers van huis waren met vakantie, het was zeg maar een soort kleine vervanging voor de thuisblijvers net omdat een echte vakantie er niet in zat. Sinds gisteren vraag ik mij af hoeveel thuisblijvers een dagje pretpark nog kunnen betalen en voor wie de pret het grootst is, is dat de bezoeker of de eigenaar van het park.

Het park is gelegen in België, vlak over de grens met Nederland in het dorpje Lichtaard, pakweg drie kwartier rijden.
Vol goede moed stap je in de auto en de enige gedachte die je bezig houdt is die van het weer, zal het weer een beetje goed blijven? Eenmaal aangekomen in Lichtaard, aan de kassa, zoek je nog snel even de kortingscoupon op die je recht geeft op een familiekorting van maar liefst 8 euro. De entree in dit park wordt gerelateerd aan het formaat ( lengte ) van je kinderen daar ook de attracties hierop zijn afgestemd. Zo, dat is weer mazzelen, de jongste is gratis, even kaartjes kopen en gaan met die banaan.
Aan de kassa hoor ik tot grote ontsteltenis de prijs van slechts 3 kaartjes waarvan 1 gereduceerd omdat de meter onder de 1,40 m blijft steken voor mijn oudste dochter. Dat is dan 69 euro meneer, wil U ook een uitrijdkaartje voor de parkeerplaats? Ja, dat lijkt mij logisch, nou, dat is dan 5 euro extra, totaal 74 euro. Ik kon ook nog een plattegrond van het park kopen maar dat heb ik maar niet gedaan. Ik zeg, mevrouw, U maakt volgend mij een denkfoutje, twee kaartjes van 27 euro en 1 kaartje van 21 euro plus 5 euro parkeergeld minus de 8 euro korting is volgens mij 72 euro?! Neen zegt de mevrouw aan het loket, U maakt de denkfout, daar U voor de jongste geen entreegeld betaalt krijgt U geen 8 euro korting maar slechts 6 euro, 2 euro per persoon en dat maakt het totaalbedrag 74 euro. Voor zover de 8 euro familiekorting.

Eenmaal binnen kan de pret ( die inmiddels al een beetje getemperd was ) beginnen. Ik moet toegeven dat dit park een groot assortiment attracties kent en er voor elk wat wils is mits je de juiste lengte hebt. Na een uurtje of zo is het tijd voor een drankje, de weergoden hadden het goed met ons voor en een drankje gaat er dan graag in. Even ergens zitten en bestellen. Ik schrok mij een hoedje toen ik de prijzen zag van de drankjes, laat staan van een frietjemet ofzo. Een watertje kost 2,20 euro, het kleinste flesje dat er voorhanden is, daar koop ik maar liefst 18 flesjes bronwater voor bij de Lidll. Een colaatje of een ander frisdrankje kost 2,70 euro, dat zijn toch geen normale prijzen?! Nou ja, dan maar af en toe aan de kraan hangen want de hele dag water drinken voor die prijs is haast onbetaalbaar, niet dus! Alle watervoorzieningen in het park, een fonteintje, de wc’s, stuk voor stuk beplakt met grote stickers, dit water is niet geschikt voor consumptie! Nou vraag ik mij af wat dat dan voor een water is en hoe graaierig je moet zijn om zelfs het kraanwater te veranderen zodat mensen verplicht zijn het dure water uit de flesjes te kopen. Zo ook het frietje. Ik lees op de kaart dat een frietje 2,10 euro kost en bestel 2 frietjes met mayonaise voor de kids en houd 4,20 euro gereed. Dat is dan 5 euro 60 meneer. Dat betekent dat een kloddertje mayonaise voor 70 eurocent berekend wordt. Ik begin langzaam de echte betekenis van de term Pretpark te begrijpen, de baas van dit park moet zich suf lachen dat iedereen deze prijzen überhaupt betaald. Aan de attracties voor de gratis kinderen hebben ze ook gedacht, die mag je nml. bijna allemaal alsnog betalen, 1 minuutje hobbelen kost 1 euro.

Een dagje pretpark zit er in mijn ogen voor velen niet meer in want 100 euro ben je kwijt voordat je het weet en laten wij nou eerlijk zijn, hoeveel gezinnen kunnen vandaag de dag nog 100 euro uit hun budget missen? Is het pretpark straks ook alleen nog maar te doen voor de rijken der aarde? Het begint er wel op te lijken. Let wel, de kinderen merken er natuurlijk niks van en hebben de tijd van hun leven en daar doe je het uiteindelijk voor maar waarom kunnen bij deze uitzonderlijk hoge entreeprijzen ook nog eens de prijzen van de consumpties ongestraft zo hoog gemaakt worden. Reken het nog maar eens terug in guldens en vraag je dan af of je met die voorkennis naar dit park gegaan was, 100 euro is bijna 250 oude guldens en dan heb je de meeste spullen nog zelf bij, tel daar de benzinekosten nog eens bij en die 250 oude guldens worden een glashard feit, te gek voor woorden als je het aan mij vraagt.

Ik weet zeker dat de eigenaar van dit park altijd het meeste pret heeft!

Nexus
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:27:32 #2
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_41047934
Zelf kon je geen verhaal verzinnen?
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:27:53 #3
3767 Herald
Come get some
pi_41047947
het stukje komt me bekend voor, maar dan met de Efteling als pretpark
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  Redactie Games dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:28:38 #4
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_41047973
Belachelijk.
.....Kennedy
pi_41048050
neem dan je eigen bronwaterflesjes van de lidl mee. zeikerd

en 100 euro is 220 gulden. en geen bijna 250

daar ben je dan dus wel met 4 personen van op stap.
pi_41048071
zo werkt t, voor de entree prijs kun je een week naar t buitenland vliegen,
De Puta Madre
pi_41048094
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 00:27 schreef freiss het volgende:
Zelf kon je geen verhaal verzinnen?
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_41048133
Pretparken zijn stom.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:34:23 #9
99782 Jaco90
Nee ik ben niet negentig.
pi_41048143
Samenvating iemand?
pi_41048168
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 00:34 schreef Jaco90 het volgende:
Samenvating iemand?
pretparken zijn niet goedkoop. de schrijver van het stukje is een krent.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:35:55 #11
99782 Jaco90
pi_41048182
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 00:35 schreef snellejelle het volgende:

[..]

pretparken zijn niet goedkoop. de schrijver van het stukje is een krent.
Oké.
Kut voor d'r.
pi_41048273
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 00:34 schreef Jaco90 het volgende:
Samenvating iemand?
Pretparken zijn stom.
De Puta Madre
pi_41048320
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 00:35 schreef Jaco90 het volgende:

[..]

Oké.
Kut voor d'r.
tis een hij geloof ik...
en ontken niet dat het belachelijk duur is
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_41048330
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 00:35 schreef Jaco90 het volgende:

[..]

Oké.
Kut voor d'r.
haha jouw hoofd
It's a casual life...
pi_41048404
Dolle pret
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_41048421
Snap niet wat ie zeikt, is geen groot geheim dat pretparken stervensduur zijn, dan verzin je toch wat anders. Vond vroeger een dagje in de bossen klooien even leuk als een dagje efteling dus die kinderen vermaken zich ergens anders ook wel en hij hoeft zich dan nergens aan te ergeren.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:45:45 #17
99782 Jaco90
pi_41048431
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 00:41 schreef ArnhemCasual het volgende:

[..]

haha jouw hoofd
Jij bent zeker al de hele dag ganz geil?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:46:09 #18
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_41048443
Agman als je zo krenterig bent op dat geld, ga dan gewoon naar een speeltuin. Ik bedoel je kunt ook je eigen drinken meenemen. En eet je daar gewoon avond eten, 100 euro voor een familie uitje? nou jah je doet het ook niet elke week, mischien 1 of 2x per jaar. Ik vind 100 euro niet eens zoveel voor een familie uitje....
pi_41048460
Het toppunt van dit zielige verhaal is nog wel dat mevrouw klaagt over het feit dat haar jongste kind geen twee euro korting krijgt op zijn gratis entreebewijs.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_41048497
Sjah tis inderdaad duur, maar als je met z'n 3en naar een pretpark gaat is het ook een kleine moeite om 2 flessen water in een rugzak te duwen (alhoewel ik hoorde dat dat in Sixflags niet mag) om maar wat te noemen. De prijzen voor eten en drinken die genoemd worden zijn trouwens niet eens veel hoger dan die van bijv. de Kiosk op het station, dus dat valt wel mee (er zijn tenslotte ook best wat kosten aan verbonden op het gebied van distributie en opslag).

Ik ben gisteren toevallig naar de Efteling geweest, waar de schade ongeveer 40 euro was. 25 euro voor de toegang (met 3 euro internet korting) en dan redelijk rustig gedaan met eten en drinken (geen 4,75 neergeteld voor een wafel met ijs bijvoorbeeld maar wel 3 flesjes cola een broodje unox, friet met kipsate en een ijsje). Ik heb voor dat geld wel van 11 tot 9 een leuke dag gehad en dat is me die 40 euro wel waard. Maar ik kan me voorstellen dat het voor een hoop gezinnen niet weggelegd is en dat is wel zonde.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:49:00 #21
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_41048507
En de mening van topicstarter hierover is....
Krekker is de bom!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:50:40 #22
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_41048544
Het mooiste van het stukje vind ik nog wel dat hij boos is dat hij geen korting krijgt voor een persoon die gratis meemag.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_41048603
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 00:40 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

tis een hij geloof ik...
Iemand die zoveel zeikt kan alleen een vrouw zijn.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:56:43 #24
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_41048668
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 00:50 schreef cyberstalker het volgende:
Het mooiste van het stukje vind ik nog wel dat hij boos is dat hij geen korting krijgt voor een persoon die gratis meemag.
Nou, ik vond dit bijna even erg:
quote:
Een watertje kost 2,20 euro, het kleinste flesje dat er voorhanden is, daar koop ik maar liefst 18 flesjes bronwater voor bij de Lidll. Een colaatje of een ander frisdrankje kost 2,70 euro, dat zijn toch geen normale prijzen?! Nou ja, dan maar af en toe aan de kraan hangen want de hele dag water drinken voor die prijs is haast onbetaalbaar
Sorry hoor, maar je gaat gezellig een dagje uit met je familie. Als je op elke cent moet letten ga dan lekker met de familie naar het dichtsbijzijnde park ofzo.

Wat een plebejers zeg

Het enige waar de klager wel een punt heeft is het betalen voor de attracties. Tenminste ervanuitgaande dat hij/zij niet overdrijft. Mocht het zo zijn dat je voor de meeste attracties ook nog bij moet betalen vind ik dat inderdaad belachelijk.
Krekker is de bom!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:58:32 #25
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_41048713
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 00:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Iemand die zoveel zeikt kan alleen een vrouw zijn.
Dat dacht ik eerst ook

Maar zie bijv. dit stukje:
quote:
Aan de kassa hoor ik tot grote ontsteltenis de prijs van slechts 3 kaartjes waarvan 1 gereduceerd omdat de meter onder de 1,40 m blijft steken voor mijn oudste dochter. Dat is dan 69 euro meneer, wil U ook een uitrijdkaartje voor de parkeerplaats?
Krekker is de bom!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:59:28 #26
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_41048739
was een pretpark vroeger in guldens ook al niet prijzig.
hoorde mijn ma ook wel eens klagen over de absurde prijzen voor snacks.

en zoals gezegd. een dag in een mooi bos ravotten is vaak leuker
ik ben lief :)
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:59:33 #27
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_41048741
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 00:56 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

Sorry hoor, maar je gaat gezellig een dagje uit met je familie. Als je op elke cent moet letten ga dan lekker met de familie naar het dichtsbijzijnde park ofzo.
Hoho, we hebben het hier wel over 100 euro! Ik bedoel maar, welk gezin kan in deze tijd nog honderd euro missen.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_41048761
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 00:59 schreef cyberstalker het volgende:

[..]

Hoho, we hebben het hier wel over 100 euro! Ik bedoel maar, welk gezin kan in deze tijd nog honderd euro missen.
Thuisblijven is veel goedkoper.
pi_41048770
quote:

[..]

kids krijgen korting
En ondertussen wel een BMW voor de deur maar die Efteling....
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:00:44 #30
3767 Herald
Come get some
pi_41048775
quote:
ik met mijn kinderen, 1 van 4 en 1 van 2
[...]
de jongste is gratis, even kaartjes kopen
[...]
de prijs van slechts 3 kaartjes waarvan 1 gereduceerd
1 volwassene met 2 kinderen, waarvan 1 gratis en dan tóch 3 kaartjes kopen. Duh dat het dan duur wordt
pi_41048805
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:00 schreef Herald het volgende:

[..]

2 kinderen, waarvan 1 gratis, en dan tóch 3 kaartjes kopen. Duh dat het dan duur wordt
ja vind ik ook
  Redactie Games dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:02:04 #32
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_41048810
quote:
de prijs van slechts 3 kaartjes waarvan 1 gereduceerd
Beter lezen Herald, er staat dat er eentje is kwijtgescholden .
.....Kennedy
pi_41048815
quote:

[..]

Als je geen 100 euro kan missen dan leef je boven je stand of je bent gewoon zo arm dat je niet slechter kan gaan wonen en tja dan kan je niet naar een pretpark, had je maar een opleiding moeten volgen
pi_41048831
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:02 schreef Wessiej het volgende:

[..]

Beter lezen Herald, er staat dat er eentje is kwijtgescholden .
wel kut als één van je kids kwijtgescholden wordt. Krijg je Belgie -like acties
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:03:56 #35
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_41048851
Overigens is er niks mis met constateren dat iets een stuk duurder is geworden (dan verwacht of dan jij als persoon redelijk vindt), maar het is vooral de manier WAAROP deze persoon klaagt .

Echt over de meest achterlijke zaken, zoals inderdaad die 2 euro korting voor iemand die niet hoeft te betalen, die vergelijking met de Lidl, het omrekenen naar guldens, etc.

Ik heb medelijden met die kinderen...
Krekker is de bom!
pi_41048859
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:02 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Als je geen 100 euro kan missen dan leef je boven je stand of je bent gewoon zo arm dat je niet slechter kan gaan wonen en tja dan kan je niet naar een pretpark, had je maar een opleiding moeten volgen
ja maar als ze geen merkkleding dragen op de creche worden ze gepest en soms is het handig om even met de kids te telefoneren of ze meeeten als ze in hun wiegje liggen en dan kan je beter een abo afsluiten want zonder beltegoed heb je der nog niks aan
pi_41048879
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:03 schreef KreKkeR het volgende:
het omrekenen naar guldens
Ik vind dat altijd wel een goede graadmeter om te zien of ik de persoon serieus moet nemen of niet eigenlijk .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:06:36 #38
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_41048894
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 00:32 schreef Killer_Mom het volgende:
zo werkt t, voor de entree prijs kun je een week naar t buitenland vliegen,
Wel een ver land dan, als je 1 week moet vliegen
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:07:26 #39
3767 Herald
Come get some
pi_41048907
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:06 schreef GSi het volgende:
Wel een ver land dan, als je 1 week moet vliegen
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:07:48 #40
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_41048913
paupers.

naja het is duur, en dat weet iedereen.

MAAR....

als die arbeiders nu wat hadden doorgeleerd, beetje carriere hadden gemaakt en een leuk spaarcentje hadden en wat later kids dan hoefden ze ook niet op een houtje te bijten.

100 euro voor 4 personen

ga eens een avondje stappen naar een betere tent en dan met taxi naar huis
ik ben lief :)
pi_41048970
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:07 schreef A_L_N_F het volgende:
paupers.

naja het is duur, en dat weet iedereen.

MAAR....

als die arbeiders nu wat hadden doorgeleerd, beetje carriere hadden gemaakt en een leuk spaarcentje hadden en wat later kids dan hoefden ze ook niet op een houtje te bijten.

100 euro voor 4 personen

ga eens een avondje stappen naar een betere tent en dan met taxi naar huis
Weet je wel hoeveel flesjes bronwater bij de Lidl je daarvan kunt kopen? Of hoeveel glazen kraanwater je kunt drinken?
pi_41049005
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Weet je wel hoeveel flesjes bronwater bij de Lidl je daarvan kunt kopen? Of hoeveel glazen kraanwater je kunt drinken?
nouhouw, het is toch van de zotte dat je voor een petfles water ¤1.80 moet betalen terwijl die in de winkel 20 cent kost.........
pi_41049048
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 00:56 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

Wat een plebejers zeg

Het enige waar de klager wel een punt heeft is het betalen voor de attracties. Tenminste ervanuitgaande dat hij/zij niet overdrijft. Mocht het zo zijn dat je voor de meeste attracties ook nog bij moet betalen vind ik dat inderdaad belachelijk.
een dagje ja..maar wat als je meerdere dagjes weg wilt?
Kun je dan nog ontkennen dat het fucking duur is tegenwoordig?
Dat er dus tig uitjes in het water vallen omdat er geen geld meer is?
pi_41049077
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:14 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Waarom begin je zelf niet een goedkoop pretpark?
pi_41049083
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:02 schreef BazzieK het volgende:

[..]

dus mensen met minder opleiding mogen niet naar een pretpark
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:17:42 #46
64922 Tjahzi
cant touch me
pi_41049095
quote:
dingen kosten nu eenmaal geld, ik zit ook het liefst elke dag in een pretpark achtbanen te testen.
Wat wil jij dan maximaal uitgeven met een familie uitje, ga eens goed uiteten ben je zelfs meer kwijt.
pi_41049100
Vakantie vieren is geen recht.
pi_41049108
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:17 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

dus mensen met minder opleiding mogen niet naar een pretpark
Ik zou graag ooit een Maybach hebben, maar mijn opleidingsniveau en als gevolg daarvan baan laten het niet toe. Wat onmenselijk

Net alsof naar een pretpark gaan een eerste levensbehoefte is
pi_41049113
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:16 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waarom begin je zelf niet een goedkoop pretpark?
oei het wordt weer eens persoonlijk
pi_41049135
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:17 schreef -Angelus- het volgende:
Vakantie vieren is geen recht.
nee zelf weten , als die paupers straks eens in opstand komen steken ze je zo neer..
komt door te weinig opleiding enzo.
Kunnen ze ook niks aan doen nml, want pa en ma konden vroeger geen pretpark betalen en een goede opleiding enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')