quote:Een dagje pretpark
Geplaatst op 20.08.2006 om 12:40:13 uur | 966 bekeken | Off -Topic | www.NIBURU.NL | print
Gisteren ben ik met mijn kinderen, 1 van 4 en 1 van 2 naar Bobbejaanland geweest, leuk een dagje pretpark.
Vroeger gingen meestal de thuisblijvers naar pretparken om de kinderen toch op enig vertier te trakteren als anderen vele kilometers van huis waren met vakantie, het was zeg maar een soort kleine vervanging voor de thuisblijvers net omdat een echte vakantie er niet in zat. Sinds gisteren vraag ik mij af hoeveel thuisblijvers een dagje pretpark nog kunnen betalen en voor wie de pret het grootst is, is dat de bezoeker of de eigenaar van het park.
Het park is gelegen in België, vlak over de grens met Nederland in het dorpje Lichtaard, pakweg drie kwartier rijden.
Vol goede moed stap je in de auto en de enige gedachte die je bezig houdt is die van het weer, zal het weer een beetje goed blijven? Eenmaal aangekomen in Lichtaard, aan de kassa, zoek je nog snel even de kortingscoupon op die je recht geeft op een familiekorting van maar liefst 8 euro. De entree in dit park wordt gerelateerd aan het formaat ( lengte ) van je kinderen daar ook de attracties hierop zijn afgestemd. Zo, dat is weer mazzelen, de jongste is gratis, even kaartjes kopen en gaan met die banaan.
Aan de kassa hoor ik tot grote ontsteltenis de prijs van slechts 3 kaartjes waarvan 1 gereduceerd omdat de meter onder de 1,40 m blijft steken voor mijn oudste dochter. Dat is dan 69 euro meneer, wil U ook een uitrijdkaartje voor de parkeerplaats? Ja, dat lijkt mij logisch, nou, dat is dan 5 euro extra, totaal 74 euro. Ik kon ook nog een plattegrond van het park kopen maar dat heb ik maar niet gedaan. Ik zeg, mevrouw, U maakt volgend mij een denkfoutje, twee kaartjes van 27 euro en 1 kaartje van 21 euro plus 5 euro parkeergeld minus de 8 euro korting is volgens mij 72 euro?! Neen zegt de mevrouw aan het loket, U maakt de denkfout, daar U voor de jongste geen entreegeld betaalt krijgt U geen 8 euro korting maar slechts 6 euro, 2 euro per persoon en dat maakt het totaalbedrag 74 euro. Voor zover de 8 euro familiekorting.
Eenmaal binnen kan de pret ( die inmiddels al een beetje getemperd was ) beginnen. Ik moet toegeven dat dit park een groot assortiment attracties kent en er voor elk wat wils is mits je de juiste lengte hebt. Na een uurtje of zo is het tijd voor een drankje, de weergoden hadden het goed met ons voor en een drankje gaat er dan graag in. Even ergens zitten en bestellen. Ik schrok mij een hoedje toen ik de prijzen zag van de drankjes, laat staan van een frietjemet ofzo. Een watertje kost 2,20 euro, het kleinste flesje dat er voorhanden is, daar koop ik maar liefst 18 flesjes bronwater voor bij de Lidll. Een colaatje of een ander frisdrankje kost 2,70 euro, dat zijn toch geen normale prijzen?! Nou ja, dan maar af en toe aan de kraan hangen want de hele dag water drinken voor die prijs is haast onbetaalbaar, niet dus! Alle watervoorzieningen in het park, een fonteintje, de wc’s, stuk voor stuk beplakt met grote stickers, dit water is niet geschikt voor consumptie! Nou vraag ik mij af wat dat dan voor een water is en hoe graaierig je moet zijn om zelfs het kraanwater te veranderen zodat mensen verplicht zijn het dure water uit de flesjes te kopen. Zo ook het frietje. Ik lees op de kaart dat een frietje 2,10 euro kost en bestel 2 frietjes met mayonaise voor de kids en houd 4,20 euro gereed. Dat is dan 5 euro 60 meneer. Dat betekent dat een kloddertje mayonaise voor 70 eurocent berekend wordt. Ik begin langzaam de echte betekenis van de term Pretpark te begrijpen, de baas van dit park moet zich suf lachen dat iedereen deze prijzen überhaupt betaald. Aan de attracties voor de gratis kinderen hebben ze ook gedacht, die mag je nml. bijna allemaal alsnog betalen, 1 minuutje hobbelen kost 1 euro.
Een dagje pretpark zit er in mijn ogen voor velen niet meer in want 100 euro ben je kwijt voordat je het weet en laten wij nou eerlijk zijn, hoeveel gezinnen kunnen vandaag de dag nog 100 euro uit hun budget missen? Is het pretpark straks ook alleen nog maar te doen voor de rijken der aarde? Het begint er wel op te lijken. Let wel, de kinderen merken er natuurlijk niks van en hebben de tijd van hun leven en daar doe je het uiteindelijk voor maar waarom kunnen bij deze uitzonderlijk hoge entreeprijzen ook nog eens de prijzen van de consumpties ongestraft zo hoog gemaakt worden. Reken het nog maar eens terug in guldens en vraag je dan af of je met die voorkennis naar dit park gegaan was, 100 euro is bijna 250 oude guldens en dan heb je de meeste spullen nog zelf bij, tel daar de benzinekosten nog eens bij en die 250 oude guldens worden een glashard feit, te gek voor woorden als je het aan mij vraagt.
Ik weet zeker dat de eigenaar van dit park altijd het meeste pret heeft!
Nexus
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:27 schreef freiss het volgende:
Zelf kon je geen verhaal verzinnen?
Oké.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:35 schreef snellejelle het volgende:
[..]
pretparken zijn niet goedkoop. de schrijver van het stukje is een krent.
tis een hij geloof ik...quote:
Iemand die zoveel zeikt kan alleen een vrouw zijn.quote:
Nou, ik vond dit bijna even erg:quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:50 schreef cyberstalker het volgende:
Het mooiste van het stukje vind ik nog wel dat hij boos is dat hij geen korting krijgt voor een persoon die gratis meemag.
Sorry hoor, maar je gaat gezellig een dagje uit met je familie. Als je op elke cent moet letten ga dan lekker met de familie naar het dichtsbijzijnde park ofzo.quote:Een watertje kost 2,20 euro, het kleinste flesje dat er voorhanden is, daar koop ik maar liefst 18 flesjes bronwater voor bij de Lidll. Een colaatje of een ander frisdrankje kost 2,70 euro, dat zijn toch geen normale prijzen?! Nou ja, dan maar af en toe aan de kraan hangen want de hele dag water drinken voor die prijs is haast onbetaalbaar
Dat dacht ik eerst ookquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:53 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Iemand die zoveel zeikt kan alleen een vrouw zijn.
quote:Aan de kassa hoor ik tot grote ontsteltenis de prijs van slechts 3 kaartjes waarvan 1 gereduceerd omdat de meter onder de 1,40 m blijft steken voor mijn oudste dochter. Dat is dan 69 euro meneer, wil U ook een uitrijdkaartje voor de parkeerplaats?
Hoho, we hebben het hier wel over 100 euro! Ik bedoel maar, welk gezin kan in deze tijd nog honderd euro missen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nou, ik vond dit bijna even erg:
[..]
Sorry hoor, maar je gaat gezellig een dagje uit met je familie. Als je op elke cent moet letten ga dan lekker met de familie naar het dichtsbijzijnde park ofzo.
Thuisblijven is veel goedkoper.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:59 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Hoho, we hebben het hier wel over 100 euro! Ik bedoel maar, welk gezin kan in deze tijd nog honderd euro missen.
kids krijgen kortingquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:59 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Hoho, we hebben het hier wel over 100 euro! Ik bedoel maar, welk gezin kan in deze tijd nog honderd euro missen.
1 volwassene met 2 kinderen, waarvan 1 gratis en dan tóch 3 kaartjes kopen. Duh dat het dan duur wordtquote:ik met mijn kinderen, 1 van 4 en 1 van 2
[...]
de jongste is gratis, even kaartjes kopen
[...]
de prijs van slechts 3 kaartjes waarvan 1 gereduceerd
ja vind ik ookquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:00 schreef Herald het volgende:
[..]
2 kinderen, waarvan 1 gratis, en dan tóch 3 kaartjes kopen. Duh dat het dan duur wordt
Beter lezen Herald, er staat dat er eentje is kwijtgescholdenquote:de prijs van slechts 3 kaartjes waarvan 1 gereduceerd
Als je geen 100 euro kan missen dan leef je boven je stand of je bent gewoon zo arm dat je niet slechter kan gaan wonen en tja dan kan je niet naar een pretpark, had je maar een opleiding moeten volgenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:59 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
wel kut als één van je kids kwijtgescholden wordt. Krijg je Belgie -like actiesquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:02 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Beter lezen Herald, er staat dat er eentje is kwijtgescholden.
ja maar als ze geen merkkleding dragen op de creche worden ze gepest en soms is het handig om even met de kids te telefoneren of ze meeeten als ze in hun wiegje liggen en dan kan je beter een abo afsluiten want zonder beltegoed heb je der nog niks aanquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:02 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Als je geen 100 euro kan missen dan leef je boven je stand of je bent gewoon zo arm dat je niet slechter kan gaan wonen en tja dan kan je niet naar een pretpark, had je maar een opleiding moeten volgen
Ik vind dat altijd wel een goede graadmeter om te zien of ik de persoon serieus moet nemen of niet eigenlijkquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:03 schreef KreKkeR het volgende:
het omrekenen naar guldens
Wel een ver land dan, als je 1 week moet vliegenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:32 schreef Killer_Mom het volgende:
zo werkt t, voor de entree prijs kun je een week naar t buitenland vliegen,
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:06 schreef GSi het volgende:
Wel een ver land dan, als je 1 week moet vliegen![]()
Weet je wel hoeveel flesjes bronwater bij de Lidl je daarvan kunt kopen? Of hoeveel glazen kraanwater je kunt drinken?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:07 schreef A_L_N_F het volgende:
paupers.
naja het is duur, en dat weet iedereen.
MAAR....
als die arbeiders nu wat hadden doorgeleerd, beetje carriere hadden gemaakt en een leuk spaarcentje hadden en wat later kids dan hoefden ze ook niet op een houtje te bijten.
100 euro voor 4 personen
ga eens een avondje stappen naar een betere tent en dan met taxi naar huis
nouhouw, het is toch van de zotte dat je voor een petfles water ¤1.80 moet betalen terwijl die in de winkel 20 cent kost.........quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Weet je wel hoeveel flesjes bronwater bij de Lidl je daarvan kunt kopen? Of hoeveel glazen kraanwater je kunt drinken?
een dagje ja..maar wat als je meerdere dagjes weg wilt?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nou, ik vond dit bijna even erg:
[..]
Sorry hoor, maar je gaat gezellig een dagje uit met je familie. Als je op elke cent moet letten ga dan lekker met de familie naar het dichtsbijzijnde park ofzo.
Wat een plebejers zeg
Het enige waar de klager wel een punt heeft is het betalen voor de attracties. Tenminste ervanuitgaande dat hij/zij niet overdrijft. Mocht het zo zijn dat je voor de meeste attracties ook nog bij moet betalen vind ik dat inderdaad belachelijk.
Waarom begin je zelf niet een goedkoop pretpark?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:14 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
een dagje ja..maar wat als je meerdere dagjes weg wilt?
Kun je dan nog ontkennen dat het fucking duur is tegenwoordig?
Dat er dus tig uitjes in het water vallen omdat er geen geld meer is?
dus mensen met minder opleiding mogen niet naar een pretparkquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:02 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Als je geen 100 euro kan missen dan leef je boven je stand of je bent gewoon zo arm dat je niet slechter kan gaan wonen en tja dan kan je niet naar een pretpark, had je maar een opleiding moeten volgen
dingen kosten nu eenmaal geld, ik zit ook het liefst elke dag in een pretpark achtbanen te testen.quote:een dagje ja..maar wat als je meerdere dagjes weg wilt?
Kun je dan nog ontkennen dat het fucking duur is tegenwoordig?
Dat er dus tig uitjes in het water vallen omdat er geen geld meer is?
Ik zou graag ooit een Maybach hebben, maar mijn opleidingsniveau en als gevolg daarvan baan laten het niet toe. Wat onmenselijkquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:17 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
dus mensen met minder opleiding mogen niet naar een pretpark
oei het wordt weer eens persoonlijkquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waarom begin je zelf niet een goedkoop pretpark?
nee zelf weten , als die paupers straks eens in opstand komen steken ze je zo neer..quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:17 schreef -Angelus- het volgende:
Vakantie vieren is geen recht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |