abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41036690
Ik heb een bed bij de Ikea gekocht en helemaal zelf in elkaar gezet , maar ik wil de lattenbodem met motor gebruiken die ik al had, en om die lattenbodem erin te kunnen zetten kan ik schuine metalen latjes die van de middenbalk (2pers. bed) naar de buitenkant lopen niet gebruiken. Deze latjes lijken weinig te doen, maar wat is de functie ervan? Gaat het bed kapot als ik ze niet gebruik?
pi_41036968
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn Ikea bed en verstelbare lattenbodems. Ik heb ze gewoon weggelaten en slaap er nu al een jaar zonder problemen op. Echt cruciaal zijn ze dus niet.
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:32:30 #3
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_41037303
Dan zou ik Ikea ff aanschrijven en vragen wat ze over hebben voor een kosten besparende tip.....

Die latjes zitten er natuurlijk niet voor niets al denk jij van wel, fabrikanten zijn echt wel doordacht wat betreft het weglaten van onnodige delen aangezien dat forse besparingen op kan leveren.

Maak er es een foto van en post hier dan kunnen we er werkelijk wat van zeggen, ik probeer me nu in te beelden hoe of wat maar ik zie het plaatje niet echt voor me.

Als ik het zo moet gokken zijn het dwars-verbanden die er voor zorgen dat het bed niet uit elkaar kan zakken (wijken in de breedte) in de breedte, als dat zou gebeuren dan donder je met lattenbodem en al door het bed heen.
Je hebt daar maar twee hele dunne stangetjes of latjes voor nodig aangezien deze uitsluitend op trek worden belast.
pi_41037623
Die latjes dienen inderdaad om het bed in zijn verband te houden. Zonder die latjes zal je bed heel snel de geest geven. Vooral als je ook andere dingen op het bed doet dan slapen
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_41037933
Ik zou ze er gewoon inhouden als ik jou was. Ze zorgen dat je bedonderdelen niet alle kanten op schuiven als je even een leuk nachtje wil maken.
pi_41038027
Ik heb gewoon het latje verplaatst..
pi_41042761
Gewoon erin houden. Als je het zeker wilt weten, in dit topic zitten wat Ikea-medewerkers. Die weten het vast wel;

IKEA - Part XX - IKEA Stockholm
pi_41045527
Die latjes houden de constructie van het bed stevig, zorgen a.h.w. ervoor dat ze bedzijkanten niet kunnen 'wijken' waardoor de lattenbodem eventueel door het bed zou kunnen vallen. Als het goed is heb je aan 1 kant dat probleem niet (omdat de motor dan ver genoeg van de middenbalk zit) maar aan de andere kant raad ik mensen altijd aan om zelf een andere verbinding te maken of deze weg te laten. Normaal zorgt dat niet voor problemen.

ofwel:
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 18:53 schreef Hpzone het volgende:
Ze zorgen dat je bedonderdelen niet alle kanten op schuiven als je even een leuk nachtje wil maken.
Zei de IKEA servicemedewerker
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_41050021
Hum ik wil toch wel graag mn motor in het bed houden, nu ik de functie van de latjes weet heb ik bedacht dat het ook wel goed is als ik het bed tegen de muur aan zet aan de kant waar geen latjes zitten! Ik hoop dat dit gaat werken .
pi_41050067
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 18:42 schreef FransDeens het volgende:
Die latjes dienen inderdaad om het bed in zijn verband te houden. Zonder die latjes zal je bed heel snel de geest geven. Vooral als je ook andere dingen op het bed doet dan slapen
Dan klapperen die losse uiteindes op elkaar ( schets:
(__________________==========__________________)
Linkerstuk.......................A.overlap.B..............Rechterstuk
bij A en B klappert ie soms, daar tudssenin zitten ergens 2 schroeven..
dag
pi_41056528
nou, ik heb het wel aan den lijve ondervonden dat die latjes best essentieel zijn. Heb het Aneboda bed met een sultan liared lattenbodem. Mijn broertje (de schat) had het bed in elkaar gezet, met die latjes, maar niet strak genoeg erin gezet (je kan ze in lengte verstellen) Hierdoor gleed de lattenbodem aan de zijkant telkens van het frame af en sliep ik dus in een kuil. Nu heb ik die latjes strakker gezet, en gebeurd dat niet meer.

Ik weet dat Aneboda niet het stevigste bed is, maar ik kan me zo voorstellen dat dit een probleem is wat jij bij meerdere bedframes tegenkomt.
pi_41061400
Daarom wordt zo'n lattenbodem met elektrische motor doorgaans ook niet in combinatie met een ANEBODA bed verkocht
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_41064445
Ik heb een hopen(?) bed, ziet er wel stevig uit op zich .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')