Ze zijn niet ervaren genoeg om een team te leiden en op sleeptouw te nemen. Ze stralen nog geen absolute onoverwinnelijkheid uit. VDV bij HSV als aanvoerder is ook niet veel; een creative jonge speler als leider van een team werkt niet goed. Al zal Huntelaar het misschien wel kunnen; die heeft wel net dat beetje extra uitstraling waar je als tegenstander toch net wat minder vrolijk van wordt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:05 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik las je eerste stukje verkeerd. Maar mijn reactie is dan nog steeds van toepassing; alleen even de namen van oa Babel en Urby vervangen door die van Heitinga en Sneijder. Notabene Sneijder zelf ontkracht jouw veronderstelling dat die spelers ervaren (genoeg) zijn. Like I said, een echt ervaren speler hoeft niet te zeggen dat er een last van zijn schouders valt.
Perez heeft er 14 jaar profvoetbal opzitten, plus een interlandcarriere en een succesvolle Europese campagne. Die kan wel dat extra's brengen hoor.quote:Overigens ben ik het verder wel met je eens dat de mix zo ok is. Hoewel ik er eigenlijk nog wel een meer ervaren speler bij wil. Nu heb je eigenlijk alleen Gabri en Stam. Perez is alleen AZ gewend; dat is niet genoeg ervaring, imho.
Het probleem is, vind ik, alleen dat de aanvalslinie van Ajax al uit achterlijk veel spelers bestaat. Om er dan nog een aanvaller bij te halen... Vooral in de verdediging zou een extra kracht niet erg zijn, denk ik. Grygera gaat binnenkort weg, dan hou je alleen Stam over. Als die wegvalt, door een blessure bijvoorbeeld, hou je spelers over die - vrees ik - bij grote druk knappen. Heitinga, Ogararu, Vermaelen en Urby zijn nog te onervaren om Ajax door moeilijke, zo niet loodzware (Champions League-)wedstrijden te slepen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:09 schreef Nega het volgende:
Klopt Roeni3. Ik denk eigenlijk toch wel dat je nog een ervaren speler moet hebben die de aanval kan versterken, en dan niet een Charisteas ofzo, maar iemand die goed snapt hoe de aanval in elkaar zit. En dus ook een goede aanval kan leiden. Een aanvallende middenvelder. En Perez is dat dus niet, hoewel ik wel blij met hem ben.
Ja, maar volgens Van Geel is de selectie rond.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:14 schreef Nega het volgende:
Ten Cate wilde trouwens toch ook nog een versterking?
niet als Zdeněk weggaat.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:18 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ja, maar volgens Van Geel is de selectie rond.
quote:'HSV wil opnieuw Ajacieden'
Geschreven door Matthias Frankema op dinsdag, 22 augustus om 11:21
De Duitse krant Die Welt meldt dat tijdens de wedstrijd van Ajax tegen RKC Waalwijk een delegatie van Hamburger SV op de tribune heeft gezeten. Afgelopen zondag bekeek zij naar verluid Urby Emanuelson, Johnny Heitinga en Ryan Babel.
Trainer Thomas Doll heeft tegenover het dagblad verklaard dat hij in Heitinga niet de opvolger ziet van de naar Chelsea vertrokken Khalid Bouhlarouz. Waarom de delegatie dan wel in de Arena was, werd vervolgens niet duidelijk. Wat echter wel zeker is, is dat er een miljoenenbudget is ontstaan na het vertrek van Bouhlarouz en mogelijk nog kan worden vergroot bij plaatsing voor de Champions League. Vanavond wordt in de uitwedstrijd tegen Osasuna uitgemaakt wie zich kwalificeert voor dit miljoenenbal.
Bij HSV spelen op dit moment nog twee Nederlanders, namelijk Nigel de Jong en Rafael van der Vaart. Met hen in de gelederen speelde HSV de eerste twee wedstrijden in de Bundesliga gelijk. Er zal duidelijk versterking moeten komen om de prestaties van de club te stimuleren.
Anders doe je niet zo overhyped met je woordkeus?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:53 schreef Nashje het volgende:
HSV kan de kanker krijgen. Stinkmoffen. Leidt zelf spelers op. Amateurtjes.
Je lijkt wel een rotterdommer met je gekanker man.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:53 schreef Nashje het volgende:
HSV kan de kanker krijgen. Stinkmoffen. Leidt zelf spelers op. Amateurtjes.
Jank niet.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:57 schreef PyTh het volgende:
[..]
Je lijkt wel een rotterdommer met je gekanker man.
Met zo'n ziekte moet je niet spotten.
![]()
Je moet wel je plek weten.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:57 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik zal het anders formuleren: wij vonden toendertijd ook dat AZ niet zo moest zeiken.
Dat staat los van de argumentatie dat je je eigen spelers moet opleiden. Bovendien, als HSV het geld heeft spelers van Ajax te kopen, kan je je afvragen of HSV wel kleiner is dan Ajax. Tenzij je het op de gevoelsmatige tour gooit, waarbij je zegt dat 'Ajax qua historie etc etc een grote club dan HSV is'. Helaas is de gevoelsmatigheid in dit soort zaken niet van belang; keiharde euro's zijn dat wel.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:00 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Je moet wel je plek weten.
Ajax > AZ
Ajax > HSV, en niet andersom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |