quote:Clubs geinteresseerd in Robbert Schilder
Nadat clubs als Sparta, RKC en FC Twente zich al hadden gemeld om Robbert Schilder van Ajax te huren, heeft ook ADO zich gemeld voor de jonge Godenzoon. Schilder zou te goed zijn voor Jong Ajax, maar nog niet 'volgroeid' zijn voor Ajax 1. Hopelijk kiest Schilder voor een club die enigszins 'goed' ligt bij de Ajacieden. ADO lijkt ons dan ook niet een goede keuze. En de andere drie? RKC zou kunnen. Ze verloren dan wel kansloos tegen Ajax, maar daar kan hij misschien wel de minuten krijgen om meer ervaring op te doen. En misschien zou een club als Volendam een optie kunnen zijn. Een leuk clubje met ouwe bekende Stanley Menzo aan het roer. Een gegarandeerde basisplaats lijkt ons logisch. We zullen zien.
quote:1989-1990
Gisteren heeft F.C. Groningen met 3-0 van feyenooit gewonnen. De laatste keer dat feyenooit zijn openingswedstrijd verloor was in het seizoen 1989-1990. Ook toen verloor feyenooit met 3-0 (van f.c. utrecht). Daarna volgde een 1-1 gelijkspel tegen Volendam en een 2-0 thuisnederlaag tegen Fortuna Sittard. Vervolgens werd er verloren van Haarlem en Vitesse. feyenooit eindigde in het seizoen 1989-1990 op de 11de plaats. Wij zijn erg benieuwd of het de rottedammers lukt om dit jaar hoger te eindigen.
O ja, in 1990 werd Ajax kampioen.
quote:Grygera staat niet te springen voor overgang naar Premier League
Na Vermaelen doen enkele geruchten in Engeland de ronde dat Tottenham Hotspur geinteresseerd zou zijn in de diensten van Grygera. De Ajax verdediger staat echter niet te springen voor een transfer naar de Premier League, zo liet hij blijken tegenover de Tsjechische krant Pravo (zie Skysports). "Ik weet niets concreets. Tottenham is een goede club, maar Engeland is niet mijn eerste keus. Ik zeg echter niet bij voorbaat nee. Als een club kiest kijk je altijd wie daar al zitten. Tottenham heft een Nederlandse coach en ook Edgar Davids. Zij zouden me moeten begrijpen. Ik weet vanuit eigen ervaring hoe belangrijk Galasek was toen ik naar Ajax kwam."
"Als er een interessant aanbod komt van een club met een goede reputatie dan sta ik er wel open voor. Mijn contract loopt nog een jaar door en ik wil het niet verlengen. Over de volgende stap wordt dus op zijn laatst volgende zomer beslist." Ajax heeft al eerder laten weten dat de club Grygera liever niet laat gaan, maar dat als er een club een concrete aanbieding doet de club wel wil praten.
Deze zin doet mij toch wel een beetje pijn.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:49 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Mijn contract loopt nog een jaar door en ik wil het niet verlengen.
Dat stukje over Schilder, heb je daar per ongeluk je eigen mening binnen de quote tags geproptquote:
Zal wel van een fansite komen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:03 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Dat stukje over Schilder, heb je daar per ongeluk je eigen mening binnen de quote tags gepropt? Raar 'nieuws' anders.
Ik heb wel vertrouwen in die Fontein.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 05:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Zie je wel. Ajax gaat voor kwaliteit, en niet meer voor het geld. Huntelaar speelt dus nog zeker tot de zomer van 2008 voor Ajax. Er zijn een hoop dingen aan het veranderen bij Ajax en Fonteijn is daar een goed voorbeeld van.
De komende jaren wordt sowieso de Nederlandse top weer aangevoerd door Ajax!
Ik denk dat je Grygera nog wel als de laatste in dat 'rijtje der transfervrije Ajax spelers' kan zien. Hij is niet op tijd verkocht, en nu is hij nog te waardevol voor Ajax om hem weg te doen. Dan maar een uitzondering maken en hem nog een jaartje laten blijven, als dat de sportieve prestaties ten goede komt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:24 schreef devv05 het volgende:
Grygera gewoon verkopen, straks loopt ie weer gratis weg en dat zou toch niet meer gebeuren?
Komt van www.dapprestrijders.nlquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:03 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Dat stukje over Schilder, heb je daar per ongeluk je eigen mening binnen de quote tags gepropt? Raar 'nieuws' anders.
Dan word ik gek. Degene die er met zijn puntertje voor heeft gezorgd dat Ajax de CL won in het shirt van de club zonder traditie? Alsjeblieft zegquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:19 schreef Houniet het volgende:
Patrick naar psv? nooit, als dat gebeurt
[afbeelding]
Net als Ooijer nu doetquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:49 schreef PyTh het volgende:
Grygera denkt gewoon ook aan zichzelf.
Op zich heb je daar ook best gelijk in.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Er is nu wel genoeg ervaring hoor; de jonge spelers die er in staan hebben ook wel aardig wat meegemaakt op Maduro, Emanuelson, Babel en Huntelaar na. Sneijder, Stekelenburg, Heitinga gaan ook al een paar jaartjes mee.
Ik vind de mix prima nu; we blijven wel Ajax he; talentvolle, liefst zelfopgeleide spelers
Talent kan je alleen goed ontwikkelen met behulp van ervaren spelers. Maduro, Emanuelson, Babel en zelfs Huntelaar lopen dan misschien al wel een tijdje mee, de gedegen ervaring die je bij spelers als Stam, Gabri, Bosvelt, Cocu of enige andere vergeljikbare spelers ziet is nog lang niet aanwezig. De door jou genoemde spelers zijn nog in de fase dat ze nog meer van andere spelers te leren hebben, dan dat ze veel ervaring op anderen kunnen overbrengen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Er is nu wel genoeg ervaring hoor; de jonge spelers die er in staan hebben ook wel aardig wat meegemaakt op Maduro, Emanuelson, Babel en Huntelaar na. Sneijder, Stekelenburg, Heitinga gaan ook al een paar jaartjes mee.
Ik vind de mix prima nu; we blijven wel Ajax he; talentvolle, liefst zelfopgeleide spelers
Voordeel is gewoon dat die jonge talenten dit seizoen niet meer de kar hoeven te trekken, waardoor ze zich in de luwte kunnen ontwikkelen tot topvoetballers. Juist de situatie dat Ajax al jaren zonder echte leider speelt, heeft er in mijn ogen voor gezorgd dat jongens als Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder, Nigel de Jong, Johnny Heitinga, Ryan Babel, Urby Emanuelson en Hedwiges Maduro nét die laatste stap niet konden maken. Nu Ajax de beschikking heeft over de routiniers Jaap Stam, Kenneth Perez en Gabri is het veel makkelijker voetballen, daarbij hebben we nu ook nog eens de beschikking over een spits die iedere kans tot doelpunt bombardeert. Ideale situatie!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik las je eerste stukje verkeerdquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik ben ook niet tegen ervaring; maar ik vind dat er met Stam, Gabri, Perez en Roger wel genoeg oudere ervaring is, plus nog eens internationals als Grygera, Rosales, Heitinga, Sneijder, die ook wel onderhand weten hoe het wereldje in elkaar zit. Vermaelen en Huntelaar lijken ook wel jongens die met de druk om kunnen gaan.
Maar je moet het nu ook niet eens gaan overdrijven naar teveel ervaring, met alleen maar oudere krachten; dat gaat dan weer ten koste van die jonge jongens. Dat bedoel ik met we zijn wel Ajax; het moet een talentvolle mix zijn, aangevuld met oudere ervaren krachten. Nu hebben we de perfecte mix, mijn inziens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |