Ze moeten ook niet zulke leraren daar voor t bord zetten êhquote:Op maandag 21 augustus 2006 17:44 schreef dr.dunno het volgende:
filmpje 1 en filmpje 2.
toen ik die docent zag en dat geluid hoorde, dacht ik eerst dat ik naar een leerling van een school voor speciaal onderwijs (Down syndroom heeft 't wel wat weg van), maar na enkele seconden realiseerde ik me dat ik keek naar een VMBO-klas en niet eens pogingen van de betreffende leerkracht om z'n leerlingen onder controle te houden.
en die kampers maar huilen dat het aan die werkgevers ligt die niet voldoende stageplaatsen willen bieden voor VMBO'ers
dat laatste is sowieso teveel gevraagd, al zou ik als docent gewoon zo'n ouderwetse lineaal pakken om een keer een flinke klap tegen hun bureau's uit te delen en ze stuk voor stuk een hoop werk geven, op straffe van wekenlang nablijven, over de meest idiote onderwerpen (marokkanen stukken over homo's laten schrijven, scootergay's een marketingpraatje over brommobielen en asociale mensen een paper over bejaardentehuizen, net zo lang tot ze leren hun aandacht bij de les te houden.quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:48 schreef Mevr.M het volgende:
[..]
Ze moeten ook niet zulke leraren daar voor t bord zetten êh.
Of die leerlingen moeten zich normaal gedragen.
lieden van de hangende pols en fotografie-pose staan naast mensen tijdens het praten zeg maar... neem aan van wel.quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:51 schreef ZomerDagDromer het volgende:
Is het tegenwoordig 'in' om als jongen een handtasje te dragen?
is dit een poging om nog wat van dit kwalitatief uitermate terleurstellende topic te maken ?quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:48 schreef dr.dunno het volgende:
en de helft van de klas heeft natuurlijk dyslexie en/of adhd als "excuus" voor dit soort gedrag, mogelijk supplementair aan een "moeilijke jeugd en gespannen thuissituatie", aldus zelfbenoemde libelle-psychologen.
ik was dus gelukkig niet de enige die dat opmerkte.quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:54 schreef Chriz2k het volgende:
Die leraar heeft het syndroom van down.
Oh, ik zie het.quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:57 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik was dus gelukkig niet de enige die dat opmerkte.
Hulde!quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:51 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dat laatste is sowieso teveel gevraagd, al zou ik als docent gewoon zo'n ouderwetse lineaal pakken om een keer een flinke klap tegen hun bureau's uit te delen en ze stuk voor stuk een hoop werk geven, op straffe van wekenlang nablijven, over de meest idiote onderwerpen (marokkanen stukken over homo's laten schrijven, scootergay's een marketingpraatje over brommobielen en asociale mensen een paper over bejaardentehuizen, net zo lang tot ze leren hun aandacht bij de les te houden.
gelukkig trekt het onderwijs aan kampers mij niet bepaald, dus is dit de jeugd die onze toekomst in handen heeft
ik ga emigreren als ik gepensioneerd ben, zo niet eerder al
Haaj Chrisquote:Op maandag 21 augustus 2006 17:54 schreef Chriz2k het volgende:
Die leraar heeft het syndroom van down.
//offtopic: wat heb jij nou voor pr0n in je avatar staan?quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:00 schreef bolletje_25 het volgende:
Luie rothonden daar altijd.
Als je dat doet, kun je het verder wel helemaal vergeten als leraar .....quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:04 schreef Wadloper het volgende:
Idd, kneusjes zijn het...
Ik had als leraar mooi mijn spullen gepakt, en gezegd dat ze het lekker maar zelf uitzoeken als ze zo nodig dom willen blijven
Ze blijven sowiezo dom. Daar helpt echt geen onderwijs tegen. Domheid kan je echter wel heel aardig camoufleren met onderwijs.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:04 schreef Wadloper het volgende:
..., en gezegd dat ze het lekker maar zelf uitzoeken als ze zo nodig dom willen blijven
pil-van-drion-tester lijkt me wel geschikt voor de complete inhoud van dat klaslokaal.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:16 schreef zoalshetis het volgende:
wedden dat ze straks, als ze niet met hun gabjes zijn, prachtig naar de baas luisteren en flink doorgaan met de straat vegen. anders krijg je nl geen geld.
prima dat dit soort gastjes er zijn! daarnaast mag de leraar ook wel iets anders, of iets rustigers gaan zoeken.
ja of we infecteren ze met hiv en gaan dan anti-medicijnen maken. maar wie veegt dan de straten schoon?quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:18 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
pil-van-drion-tester lijkt me wel geschikt voor de complete inhoud van dat klaslokaal.
je solliciteert naar een permban?quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:19 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik zou er trouwens gewoon een slotje tegenaan gooien en enkelen een permban geven.
quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je solliciteert naar een permban?
quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:47 schreef Gluckskafer het volgende:
Mooie meisjes altijd op het VMBO
ik zou het spaanse rietje weer invoeren bij deze sujettenquote:Op maandag 21 augustus 2006 19:04 schreef Aurelianus het volgende:
Onkundige leraren heb je altijd al gehad en zul je altijd blijven houden. En nu niet allemaal verontwaardigd gaan doen als er ooit eens een keer een filmpje van wordt gemaakt.
Er zijn ook genoeg universitair afgestudeerden die daar een sprekend voorbeeld van zijn.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ze blijven sowiezo dom. Daar helpt echt geen onderwijs tegen. Domheid kan je echter wel heel aardig camoufleren met onderwijs.![]()
ja die vegen dan ook vaak straten later, of maken koelcellen schoon.quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:16 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg universitair afgestudeerden die daar een sprekend voorbeeld van zijn.
Hoop ik van harte, daar de meerderheid van de Nederlandse bevolking dit onderwijs heeft genoten.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:59 schreef Robin2130 het volgende:
Er zullen vast wel "normale" VMBO-ers zijn, hoe je het wendt of keert.
En bijvoorbeeld topics als deze openen.quote:Er zijn ook genoeg HAVO/VWO kneusjes die denken dat ze lollig zijn.
Erger: die begaan de nodige blunders in de politiek.quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja die vegen dan ook vaak straten later, of maken koelcellen schoon.
wou net zeggen, heb ooit studentassistent gespeeld bij een heul klein vrouwtje maar die hield ze wel mooi in t gareel...quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:48 schreef Mevr.M het volgende:
[..]
Ze moeten ook niet zulke leraren daar voor t bord zetten êh.
Of die leerlingen moeten zich normaal gedragen.
uitzonderingen bevestigen niet de regel, maar het is wel aandoenlijk dat je je aangesproken voelt en dat op deze manier kenbaar probeert te maken.quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:16 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg universitair afgestudeerden die daar een sprekend voorbeeld van zijn.
Nee dit is lekkerquote:Op maandag 21 augustus 2006 18:08 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
//offtopic: wat heb jij nou voor pr0n in je avatar staan?
haha even serieus dude, is het een vage metalband ofzo.quote:
Je moet eens universitair afgestudeerde (1e graads) docenten zonder noemenswaardige ervaring voor dergelijke klassen zetten; je lacht je dood...quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:16 schreef Ferdo het volgende:
[..]
ik weet zeker dat ik ze wel onder controle krijg... heeft niks met opleiding te maken, meer met respect afdwingen en je verplaatsen in het denkpatroon van die kampers om de ultieme penalty te verzinnen die ze weerhoudt zich als apen te gedragen, zoals in dat filmpje.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:59 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Je moet eens universitair afgestudeerde (1e graads) docenten zonder noemenswaardige ervaring voor dergelijke klassen zetten; je lacht je dood...![]()
http://www.youtube.com/watch?v=SghjcSWAtnEquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:52 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
haha even serieus dude, is het een vage metalband ofzo.
kan 't niet zien, scherm heeft te hoge resolutie.
Wel eens geprobeerd? Is lastiger dan je denkt hoor! Meer dan driekwart van die studenten haakt al tijdens of na hun eerste (en enigequote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:01 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik weet zeker dat ik ze wel onder controle krijg... heeft niks met opleiding te maken, meer met respect afdwingen en je verplaatsen in het denkpatroon van die kampers om de ultieme penalty te verzinnen die ze weerhoudt zich als apen te gedragen, zoals in dat filmpje.
Zo'n klas wil je niet eens onder controle hebben.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:06 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Wel eens geprobeerd? Is lastiger dan je denkt hoor! Meer dan driekwart van die studenten haakt al tijdens of na hun eerste (en enige) stage af als onderwijzer... (op de VU tenminste..)
En het daarom nodig achten om lager opgeleiden de grond in te trappen, om maar eens te laten blijken dat ze zelf wel iets "voorstellen"quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:16 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Eensch!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:28 schreef deGVR het volgende:
Wat mij betreft verdient hij een lintje omdat hij er nog niet een met z'n kop door de muur geduwd heeft.
of de kans dat de meester niet snel genoeg is. en zelf al vol met lood zit.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:05 schreef T3rr0r het volgende:
Pfff, eigenlijk zou het toch prachtig zijn als een leraar opeens helemaal doordraait en de volgende dag gewoon een handvuurwapen meeneemt naar school en als zo'n kneusje z'n mond weer opentrekt en irritant gaat lopen doen gewoon een kogel door z'n schedel pompt.
Volgens mij heb je dan de rest van de klas wel mooi onder controle.
teveel moeite; gewoon doorsturen naar de concierge en iedere dag tot een uur of 6 klusjes laten doen; zo niet: van school aftrappen (al dan niet tijdelijk.. )quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:28 schreef Mwanatabu het volgende:
Bij dit soort "leerlingen" opteer ik altijd voor de voor-lul-straf: je pakt ze gewoon hun broek af tot ze weer normaal kunnen doen. Gorilla van een uitsmijter voor mensen die niet meewerken (Broek uit! Nu!).
Ik gok dat het binnen een dag héél rustig wordt op dat soort scholen.
Dat heet pubertijd, dat zet die leerlingen aan om zo gek te doen in de klas.quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:03 schreef De_Postbode het volgende:
Ik vind het altijd wel een interessante observatie, eigenlijk. Fascinerend is misschien een beter woord, omdat het zo compleet achterlijk is. Wat zet die lui aan zich als zulke primaten te gedragen? Echt, een apekooi is een bolwerk van hersenactiviteit naast deze schijt. En ja, zelf heb ik met m'n klas de afgelopen jaren natuurlijk ook wel eens een partij geschift zitten doen bij leraren die er gewoon om smeekten, maar dat waren maar zeldzame momenten waarna je je weer fatsoenlijk gedroeg, en ik krijg zwaar het idee dat wat we hier zien voor deze lui gewoon dagelijkse en constante kost is. Waarom zou je dat willen?
Klopt, je word niks wijzer van zulke mensen, ze storen je alleen maar als je serieus bezig bent.quote:Zelf heb ik het ook gezien. Heb afgelopen jaar in een ziekelijke vlaag van verstandsverbijstering een jaar MBO-4 gedaan (het stinkt net zo hard als Paul de Leeuw homo is, begin er niet aan), en we hadden daarbij altijd een klas van die niveau-tweëers in de buurt zitten. Dat was precies hetzelfde zooitje tuig uit die filmpjes. En geloof me, daar wil je écht niet een jaar lang bij in de buurt zijn, laat staan een week mee op een blubberveld rondhangen onder de dekmantel van een kennismakingskamp ().
Intelligentie heeft zeker te weten invloed op het gedrag, het is alleen aan de leraar om dat gedrag te veranderen.quote:Duidelijk zat waarom die lui dat niveau deden (niet om de zeldzame goeden te beledigen en blablabla correctbla), vrij moeilijk ook om voor te stellen dat zulke klassen ook onder de HAVO- en VWOers voorkomen. Vast wel, maar dan toch echt in minder hoge mate. Ik bedoel, je moet in de eerste plaats al Terri Schiavo zijn om op niveau 2 te belanden, en intelligentie heeft altijd wel zijn invloed op dit gedrag. Ik pleit voor lijfstraffen!![]()
Idd. Moet je eens kijken naar hoe die uit zijn ogen kijkt: het interesseert hem ook geen bal, hij wordt al moe van die kinderen door er alleen naar te kijken.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:53 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dat heet pubertijd, dat zet die leerlingen aan om zo gek te doen in de klas.
Hetgeen wat de leraar moet doen is de `leider` aanpakken en dan volgt de rest ook wel, dit ligt gewoon aan de leraar.
Dat is dus het gevaar van dit soort leraren: die 25 mensen die wel willen of alleen meelopen waar nog wel iets in te stampen valt bereik je zo niet omdat er 5 apen de vrije hand krijgen.quote:Ik heb ook op een VBO school gezeten en daar konden we dit alleen flikken bij leraren die je `zelfstandig` lieten werken.
Bij onze leraar Nederlands bijvoorbeeld was het muisstil in de klas want je wist dat als je gepakt werd met rottigheid bij hem dat je meteen 10 bladzijdes uit het woordenboek kon gaan overschrijven, en dat moest netjes.
[..]
Klopt, je word niks wijzer van zulke mensen, ze storen je alleen maar als je serieus bezig bent.
Ik dacht trouwens altijd dat de pubertijd wel afgelopen is op het MBO.![]()
[..]
quote:Intelligentie heeft zeker te weten invloed op het gedrag, het is alleen aan de leraar om dat gedrag te veranderen.
"Ik schweer het menier, ik heb overal gesocht, ik schnap het egt niet!"quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:26 schreef PeZu het volgende:
stond laatst in een winkel even een praatje te maken met een bekende verkoper, komen er 2 vmbo-ers binnen, muziek redelijk hard op de gsm, lopen naar de balie, roept er 1, hee zoeken jullie nog stages?
de beste man zegt: nee
die oelewapper: ooh helemaal niet?
de beste man: SIGH!!!
ik:
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:21 schreef zoalshetis het volgende:
afgeschreven leerlingen verdienen afgeschreven leraren bootcamp.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:26 schreef PeZu het volgende:
stond laatst in een winkel even een praatje te maken met een bekende verkoper, komen er 2 vmbo-ers binnen, muziek redelijk hard op de gsm, lopen naar de balie, roept er 1, hee zoeken jullie nog stages?
de beste man zegt: nee
die oelewapper: ooh helemaal niet?
de beste man: SIGH!!!
ik:
quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:47 schreef Gluckskafer het volgende:
Mooie meisjesLekkere sletjes altijd op het VMBO![]()
Juist!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:28 schreef deGVR het volgende:
Wat mij betreft verdient hij een lintje omdat hij er nog niet een met z'n kop door de muur geduwd heeft.
nee, maar als ik niet wat beters te doen had zou ik 't zeker wel proberen en gaan doen ; ik zou geen spaan van ze heel laten en ze langzaam geestelijk breken... als ik ergens goed in ben dan is het wel o.a. dat ik bij mensen, als ik echt wil, het bloed onder de nagels vandaan kan halen en dat is precies wat moet gebeuren bij die kampers uit dat filmpje, net zo lang tot ze wel opletten.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:06 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Wel eens geprobeerd? Is lastiger dan je denkt hoor! Meer dan driekwart van die studenten haakt al tijdens of na hun eerste (en enige) stage af als onderwijzer... (op de VU tenminste..)
Mwa, en dan nog verder...HBO Wat geweldig om eerste jaars meisjes naakt op een tafel te zetten en dan peuken uit te drukken op haar voeten..quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:17 schreef thedude0 het volgende:
Wat een achterlijke kinderen zeg. En dit soort jeugd zit trouwens helemaal niet alleen op het vmbo. Op het havo bij mij in de klas zaten ook 2 irritante kut kinderen. Een daarvan was ook nog eens nazi. Soms kwam hij stoer aanlopen met z'n mp3 spelertje en dan liet hij mij zijn nazistische grafmuziek horen. Of ze zetten, terwijl iedereen redelijk stil aan het werk is, keihard hun walgelijke hardcore muziek aan, via hun mobiele telefoons
. Het meest achterlijke wat dat kutkind ooit gedaan heeft is het kapot slaan van een bierflesje tegen iemands hoofd
![]()
.
Jouw soort dusquote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:57 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee, maar als ik niet wat beters te doen had zou ik 't zeker wel proberen en gaan doen ; ik zou geen spaan van ze heel laten en ze langzaam geestelijk breken... als ik ergens goed in ben dan is het wel o.a. dat ik bij mensen, als ik echt wil, het bloed onder de nagels vandaan kan halen en dat is precies wat moet gebeuren bij die kampers uit dat filmpje, net zo lang tot ze wel opletten.
universiteit-materiaal kun je er nooit van maken waarschijnlijk, maar je kunt ze iig iets meer proberen bij te brengen dan dat ze al weten over uitkeringen aanvragen en scooters opvoeren.
Zo'n leraar zou ik niet eens op mijn school willen hebben. In plaats dat je ze eens de stimulans geeft dat alles te bereiken is.....ook al doe je er een paar jaar langer over...maar nee hoor....Je praat over ze alsof ze nooit verder kunnen komen dan dweilen in scholenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:57 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee, maar als ik niet wat beters te doen had zou ik 't zeker wel proberen en gaan doen ; ik zou geen spaan van ze heel laten en ze langzaam geestelijk breken... als ik ergens goed in ben dan is het wel o.a. dat ik bij mensen, als ik echt wil, het bloed onder de nagels vandaan kan halen en dat is precies wat moet gebeuren bij die kampers uit dat filmpje, net zo lang tot ze wel opletten.
universiteit-materiaal kun je er nooit van maken waarschijnlijk, maar je kunt ze iig iets meer proberen bij te brengen dan dat ze al weten over uitkeringen aanvragen en scooters opvoeren.
Ook geen leraar dus...Laat ze maar? Wanneer ze zestien zijn zijn ze weg?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 05:28 schreef StefanP het volgende:
Straffen is het enige dat helpt: ga maar een paar middagjes nablijven. Opstellen schrijven. Steek je hand maar uit voor wat tikken van een liniaal. Opgaven maken. Een draai om je oren.
Maar ja, je mag he-le-maal niks meer tegenwoordig natuurlijk, door de politiek correcte idioten en antidiscriminatieclubjes (of het nou allochtonen, vrouwen, dikkerdjes of zogenaamd dyslectische leerlingen betreft). Geen tijd aan besteden dus, laat die klootzakjes maar lekker dom schreeuwen. Zodra ze 16 zijn, zijn ze toch weg. Iets met galg en rad en zo.
Ach dat lijkt me wat overdreven. Hier zie je het toppunt van een incapabele leraar gecombineerd met een klas zonder enige vorm van motivatie.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:34 schreef Nosh het volgende:
Het meest dieptrieste is dat dit ook het gemiddelde niveau is in veel Havo en zelfs Vwo klassen.
Stompzinnigheid gaat verder dan één enkele opleidingsniveau, hoe deprimerend dat ook is.
Maar goed, de stratenmakersbranche gaat op deze manier gouden tijden tegemoet qua werknemers.
Jammer dat er zo weinig is om uit te selecteren. Het is al heel lang tijd voor een grondige financiele herwaardering van vele beroepen hier in Nederland; leraar is daar een van. Dan kweek je motivatie tot het worden van leraar (veroorzaakt door beloning en aanzien) en kun je pas gaan selecteren.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 02:22 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ook geen leraar dus...Laat ze maar? Wanneer ze zestien zijn zijn ze weg?Jee, wat een instelling....Ik ben voor het erg goed selecteren van leraren...Voor hardere straffen ben ik trouwens wel. Ik vind dat een leraar veel te weinig macht heeft. En ik vind het ook belachelijk dat beide ouders werken...Zitten de leraren kinderen op te voeden die al vanaf hun tnegende jaar een sleutel om de nek hebben hangen...Alsof een veertien-jarige uit zichzelf zijn huiswerk gaat maken...Dat zijn er maar heeeeeeel weinig.
Juist! Wie wil er nog leraar worden? Het betaalt slecht, je mag niet eens meer normaal lesgeven ("Basisvorming"quote:Op donderdag 24 augustus 2006 03:22 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Jammer dat er zo weinig is om uit te selecteren. Het is al heel lang tijd voor een grondige financiele herwaardering van vele beroepen hier in Nederland; leraar is daar een van. Dan kweek je motivatie tot het worden van leraar (veroorzaakt door beloning en aanzien) en kun je pas gaan selecteren.
Momenteel is er geen vijver om uit te vissen, geven leraren Frans Engels, staan TOA's voor de klas en gaan coordinatoren/rectoren lesuren draaien.
Haha ja hè de Tina, dat ken ik nog wel.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 08:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Juist! Wie wil er nog leraar worden? Het betaalt slecht, je mag niet eens meer normaal lesgeven ("Basisvorming"). Zie ook even de parallel met de zorg. "O mijn god, er dreigt een tekort aan verpleegkundigen! Snel, verlaag de CAO en probeer ze te importeren! Barricadeer de stageplekken!".
Tel daarbij op dat je als leraar ook vanuit de schoolleiding bar weinig steun kan verwachten ivm de schaalvergroting en het imago dat door die "leer"fabrieken hooggehouden moet worden ipv de standaard van het leerproces.
Mijn buurkinderen zijn zonder uitzondering leuke, slimme en goed opgevoede kinderen die goede cijfers halen op school. Nochtans kan er niet eentje zelf beredeneren dat en waarom een woord als "verrotte" zo gespeld wordt.
Vroeger schreven dat soort kinderen brieven naar de Tina van "wij zijn twee melige meiden en helemaal gek van pony's". Dat was huishoudschool, Mavo etc, hetzelfde niveau. Kijk nu es op internet over hoe die zichzelf (kunnen) profileren. "MeEliChuhhh MiJSSjuHHhs luVU4-evAh"
Als je leerlingen op een grote hoop harkt en er Jopies voor zet met een kutsysteem dat een gecamoufleerde "middle school" is dan krijg je dit dus.
Je bent geen domme idealist, integendeel. Het is alleen zo jammer dat je zo enorm graag moet willen om door dat salaris en de status heen te kijken, ik denk dat er daardoor een hoop prima leraren van afzien...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:05 schreef PAA-053 het volgende:
Nou ja hier zit er zo eentje die nog wel leraar wil worden
Maargoed, er is ook wel wat tijd overheen gegaan voordat ik dat besloten had. Volgens velen gooide ik mijn hele toekomst weg als VWO-er, maar het lesgeven op een basisschool is simpelweg wat ik wilEn daarom doe ik het, ondanks het salaris en de status.
Maarja, zoveel domme idealisten () zijn er in Nederland ook weer niet. Soms begrijp ik de keuzes van de overheid wat betreft besteding van gelden niet helemaal....het probleem is toch overduidelijk aanwezig?
"Wie kan Ali nog leren rekenen?" zou treffender geweest zijn in deze context. De Wimpie Duisenbergs van deze wereld zijn een eitje om op te leiden. Goed milieu etc. Om een jongere met slechte vrienden en een ouderlijk paar dat niet thuisgeeft nog aan het leren te krijgen, dát is pas een prestatie.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:02 schreef PAA-053 het volgende:
My thoughts exactly. Maar de overheid besluit gelukkig tot prachtige motiveringscampagnes ("Wie heeft Wim Duisenberg laten rekenen?")!
Heb alleen maar respect voor mensen die er echt werk van maken. Helaas zijn veel leraren bekijk het maar leraren geworden. Af en toe tref ik ook nog wel eens een leraar die er mee zit wanneer een leerling er niets van wil bakken. De meesten laten de leerlingen maar aanrommelen. Mijn dochter heeft het afgelopen jaar echt getroffen...O+ Die had echt twee leraressen met een goede instelling. Mijn zoon had gewoon een supermentor..maar ook een paar luiaards....dat daar geen controle op is. Zoon van een vriendin heeft alleen de laatste 3 maanden een leraar voor een bepaald vak gehad (VWO) Zat meer thuis dan op school Ontzettend veel huiswerk mee..maar totaal geen uitleg (vanwege ontbreken leraar) Gelukkig heeft hij ouders die zorgen dat hij zijn hulp krijgt. Ik heb dus steeds meer respect voor een leraar die de drang heeft om zijn input door te geven aan de kinderen...Super dus..Hoop dat je het gevoel vast blijft houden...Dit is wat veel ouders voor hun kinderen wensen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:05 schreef PAA-053 het volgende:
Nou ja hier zit er zo eentje die nog wel leraar wil worden
Maargoed, er is ook wel wat tijd overheen gegaan voordat ik dat besloten had. Volgens velen gooide ik mijn hele toekomst weg als VWO-er, maar het lesgeven op een basisschool is simpelweg wat ik wilEn daarom doe ik het, ondanks het salaris en de status.
Maarja, zoveel domme idealisten () zijn er in Nederland ook weer niet. Soms begrijp ik de keuzes van de overheid wat betreft besteding van gelden niet helemaal....het probleem is toch overduidelijk aanwezig?
Als jij voor gewoon staat ben ik blij dat ik in de bewoonde wereld woon.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:06 schreef Renesite het volgende:
Oooooooooooh wat woon ik fijnnnnnnnnnnnnnn in groooooooooooningennnnnnnnnnn.
Groooooooooningennnnnnnn waaaaaaar onderwijssssss nog gewoooooooooon is![]()
Of nog beter...Leer ouders opvoeden. Verplicht iemand thuis te zijn voor de kinderen. Het is heel normaal dat jeugd geen interesse meer hebben voor goed en kwaad. Ouders zijn gewoon afwezig. (in veel gevallen) Die plannen liever een vakantie naar een ver land..en als het even kan..zonder kinderenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:49 schreef zarGon het volgende:
Jammer voor de mensen in de klas die nog wat willen leren...
Eigenlijk moet je zulke personen die verdeeld zijn over klassen in hetzelfde leerjaar gewoon bij elkaar dumpen.
En het VWO nog erger...sadistjes zaten daar..en kunnen liegen!! Wow..daar kon menig mens van lerenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:10 schreef wobbel het volgende:
Op de HAVO ging 't er veel erger aan toe
Nee.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:08 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Als jij voor gewoon staat ben ik blij dat ik in de bewoonde wereld woon.
Ouders zijn inderdaad DE probleem. Als je een kind niet goed opvoed, gaat het altijd fout.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:11 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Of nog beter...Leer ouders opvoeden. Verplicht iemand thuis te zijn voor de kinderen. Het is heel normaal dat jeugd geen interesse meer hebben voor goed en kwaad. Ouders zijn gewoon afwezig. (in veel gevallen) Die plannen liever een vakantie naar een ver land..en als het even kan..zonder kinderen
Hamer.. spijker.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:11 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Of nog beter...Leer ouders opvoeden. Verplicht iemand thuis te zijn voor de kinderen. Het is heel normaal dat jeugd geen interesse meer hebben voor goed en kwaad. Ouders zijn gewoon afwezig. (in veel gevallen) Die plannen liever een vakantie naar een ver land..en als het even kan..zonder kinderen
Mwa, in Winsum waren de meeste kinderen normaal....maar ook daar zaten slinkse ettertjes tussen hoorquote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nee.
Maar dit? Ik herken dit niet? Zelfs de zwakstroom leerlingen waren normaal. De leraren/leraressen konden fatsoenlijk les geven![]()
De ettertjes met hoog IQ etteren zich het MO door, en dan het WO en het corps en worden dan advocaat of gaan bij pa in de zaak etteren.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:12 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
En het VWO nog erger...sadistjes zaten daar..en kunnen liegen!! Wow..daar kon menig mens van leren
Trouwens, alle ettertjes die ik ken van de basisschool (van mijn zoon) Zijn naar het VWO gegaan. Moet ik wel zeggen dat er 90% van die klas naar het VWO ging...Het jongetje wat heel erg gepest is gimg naar VWO+ nog een jongetje (intens lief ventje) ging naar het LWOO . Maar denk wel dat hij er met de juiste begeleiding zal komen. Dus die mening van de TS klopt niet...Ettertjes heb je in alle lagen. De ettertjes met een hoog IQ zijn alleen wat gemener en slinkser,
Veel heeft het niet geholpen, he?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:46 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Op de havo had ik ook 1 zo een leeraar en ik geef hem nogsteeds gelijk het was ook gewoon een kutklas. En ik vroeg om bijles en kreeg het geweoon met 6 anderen uit mijn klas die zich wel wilden inzetten.
Oke ik heb 10 minuten research gedaan voordat ik doorhad dat jij 't was.quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:17 schreef Jugaros het volgende:
[afbeelding]
Afgelopen dinsdag heeft klas 2a afscheid genomen van het Lyceum. De VMBO-kader leerlingen gaan hun opleiding elders vervolgen.
Dat het Lyceum de leerlingen niet stilletjes wilden laten vertrekken werd snel duidelijk. De leerlingen kregen onder toeziend oog van een grote groep docenten en leden van het OOP een certificaat overhandigd. De handtekening kon echter pas geplaatst worden nadat de mentor, mevr. Van Gulik, enkele persoonlijke woorden tot leerlingen had gericht. Na het tekenen van de certificaten stonden er pizza?s en drankjes op de leerlingen te wachten. Om het geheel op een leuke manier af te sluiten is 2a met de mentor en dhr. De Haan nog naar de film geweest.
Het was een erg leuk afscheid van een erg leuke klas.
We zullen jullie missen.
Ik ga ze ook zeker missen![]()
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:36 schreef PeZu het volgende:
twoe menier al die mesnchen zijn gewoon vuile rasiesten, overal waar iek kom geen plek voor stages
ik snap niet, ikvraag altijd, zo waar ies sjef, en dan zeg ik hee sjef, zijn er nog stages?
twoe altijd zeggen die vuiile rasiesten nee
Ja, dat was mijn insteek ook met de broek-uit-methode. Maar die zal wel weer niet pedagogisch verantwoord zijnquote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:52 schreef PvtRyan het volgende:
Enige manier om deze aapjes aan te pakken is ze voor lul zetten tegenover hun apenvriendjes waardoor ze in aanzien dalen bij hun apenvriendjes en de apenvriendjes meer aanzien krijgen voor de leraar omdat ie grappig is.
ehh ?. Zit nu in vwo6, zoiets zie je bij ons op school echt niet hoor .. In onze klas nog nooit meegemaakt, nog niet de 1/2 van dit. Als je over de gang loopt hoor je soms wat leraren schreeuwen maar een hele klas heb ik nog nooit zo tekeer zien gaan.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:34 schreef Nosh het volgende:
Het meest dieptrieste is dat dit ook het gemiddelde niveau is in veel Havo en zelfs Vwo klassen.
Stompzinnigheid gaat verder dan één enkele opleidingsniveau, hoe deprimerend dat ook is.
Maar goed, de stratenmakersbranche gaat op deze manier gouden tijden tegemoet qua werknemers.
er niks mis mee om leerlingen een flinke schop onder de reet te geven als ze hem nodig hebben om eindelijk wakker te worden en te beseffen dat ze met hun eigen toekomst spelen ; dat jij iemand kent die toevallig van heel laag af is begonnen is leuk, maar het merendeel heeft die potentie niet, maar dat is voor een groot deel omdat mbo- en vmbo-scholen (en daar staan ze ook om bekend) te weinig doen om genoeg uit hun leerlingen te halen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 02:14 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Zo'n leraar zou ik niet eens op mijn school willen hebben. In plaats dat je ze eens de stimulans geeft dat alles te bereiken is.....ook al doe je er een paar jaar langer over...maar nee hoor....Je praat over ze alsof ze nooit verder kunnen komen dan dweilen in scholenIk ken een directeur van een hoge school...Is begonnen op de toenmalige LTS..Mijn vader is op de ambachtschool...(vergelijkbaar met LTS) begonnen en heeft jaren..jaren geleerd....en hij is als chef bij (nu Essent) met pesioen gegaan. Mijn nicht idem....is nu professor...Jaren achter de boeken...Prima leraren gehad...Huishoudschool begonnen...Ja, met zo'n leraar als jij zou ze in de goot terecht komen...Besef je dus wel wat je bent? Geen leraar dus...Ja, misschien van kinderen die er uit zichzelf wel komen. Leraar zijn houdt meer in dan alleen maar denigreren. Die kinderen zijn erg .. respect voor de leraar die wat in ze ziet. En dat soort heb je dus op alle scholen.
gristelijke normen en waarden werken niet bij dit tuig en tweeverdieners gezinnen zijn een keiharde realiteit juist door de kosten die de samenleving moet maken voor het maatschappelijke falen van dit soort lui.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:11 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
ik weet een uitzondering -> DUS geldt een algemene opvatting niet.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:12 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
En het VWO nog erger...sadistjes zaten daar..en kunnen liegen!! Wow..daar kon menig mens van leren
Trouwens, alle ettertjes die ik ken van de basisschool (van mijn zoon) Zijn naar het VWO gegaan. Moet ik wel zeggen dat er 90% van die klas naar het VWO ging...Het jongetje wat heel erg gepest is gimg naar VWO+ nog een jongetje (intens lief ventje) ging naar het LWOO . Maar denk wel dat hij er met de juiste begeleiding zal komen. Dus die mening van de TS klopt niet...Ettertjes heb je in alle lagen. De ettertjes met een hoog IQ zijn alleen wat gemener en slinkser,
quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:51 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dat laatste is sowieso teveel gevraagd, al zou ik als docent gewoon zo'n ouderwetse lineaal pakken om een keer een flinke klap tegen hun bureau's uit te delen en ze stuk voor stuk een hoop werk geven, op straffe van wekenlang nablijven, over de meest idiote onderwerpen (marokkanen stukken over homo's laten schrijven, scootergay's een marketingpraatje over brommobielen en asociale mensen een paper over bejaardentehuizen, net zo lang tot ze leren hun aandacht bij de les te houden.
gelukkig trekt het onderwijs aan kampers mij niet bepaald, dus is dit de jeugd die onze toekomst in handen heeft
ik ga emigreren als ik gepensioneerd ben, zo niet eerder al
Als je dan thuis bent, moet je er ook zijn voor je kinderen en dingen met ze ondernemen of interesse hebben voor hun verhalen. Een vriendje van mijn zoons die om de hoek woont was toen 7. Zijn moeder liet hem vaak alleen als ze wegging, dan had hij de kans om rottigheid uit te halen. Hij is bijna uit het raam gevallen en een keer was hij kranten in de fik aan het steken.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:11 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Of worden Coördinator Moderatie op een puber forum.quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:20 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Erger: die begaan de nodige blunders in de politiek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |