Ik denk dat bij een beetje kwalitatief goede zak daar toch nog snel een 0 achter moet, en dan de zes ook even vervangen door een nulquote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:57 schreef harryharry het volgende:
[..]
Onder mijn bed zit een mdf frame met onder het loze gedeelte versteviging kruisen. Laminaat maakt niet zoveel uit. Waterbedden en gewicht (verstevigen onderliggende vloer) is meer iets van vroeger toen je enorme zakken met water had. Ik heb 2x 80 liter = 160 Kg op 2 bij 2 meter ... niets bijzonders voor een hedendaagse vloer.
Inderdaad... wij hebben ooit eens uitgerekend dat het waterbed waar we naar aan het kijken waren ongeveer 800kg weegt, plus vriend en ik (beide niet de lichtste) kwamen we op een kleine 1000kg (afgerond). Het frame van het waterbed was slechts 1,5 x 1,5 meter. Dat zou komen op een belasting van ongeveer 400kg per m2. Vloeren in een huis (zeker hout!) is berekend op gemiddeld 250kg per m2. Een overbelasting van 150kg per m2 leek ons toch riskant.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik denk dat bij een beetje kwalitatief goede zak daar toch nog snel een 0 achter moet, en dan de zes ook even vervangen door een nul![]()
Ik heb een tweepersoons softside waterbed van ruim 2000 euro, volgens mij ging daar per zak 80 liter in (kan me vergissen) Destijds 1 van de weinige waterbedden die samne met tno zijn ontwikkeld. De zakken zijn vrij 'dun' vergelijkbaar met een wat dikker luchtbed, je kunt ze zelfs in een normale ombouw gebruiken icm met een electrisch verstelbare lattenbodem. 10 jaar garantie, 1x moeten aanspreken wegens een gescheurde naad (beetje eigen schuld)quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik denk dat bij een beetje kwalitatief goede zak daar toch nog snel een 0 achter moet, en dan de zes ook even vervangen door een nul![]()
Uurtje of 3 is wel een redelijke schattingquote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:53 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Zal wel ff duren voordat i vol zit dus, iets meer dan 3 uur ofzo? (als er 8 liter per min. uit de kraan komt...)
jaquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:15 schreef Black_Squirrel het volgende:
Volgens mij moet je er echt een tijd aan wennen en dan vind je gewone matrassen natuurlijk verschikkelijk kut slapen![]()
Ontluchten, dan vullen, paar uur later weer ontluchtenquote:Op dinsdag 5 september 2006 10:08 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Goedemorgen
Euhm, het is inderdaad even wennen, werdt voglens mij veel wakker vannacht maar dat kan ook zijn omdat ik voor de 1e keer in mn nieuwe huis slaap
Ligt wel erg lekker, maar lig een beetje diep, bijvullen?
Heb je geen tuinslang?quote:Op dinsdag 5 september 2006 10:32 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Ok, gaat ik zo ff doen. Zaten trouwens geen slangen bij, erg slecht.
Matras omdraaien is denk ik net zo veel werk hoorquote:Op donderdag 7 september 2006 22:25 schreef Black_Squirrel het volgende:
dus toch nog een gedoe om zo'n bed slaapklaar te krijgenWaarom was een gewoon matras ook alweer niet goed genoeg?
Je moet dus om de 3 en 6 maanden iets in dat waterbed doen anders komen der algen.... Nou geef mij maar een matras, eens in het jaar ff omdraaien en verder geen gedoe.
Ach vond het geen gedoe hoor, deed het met alle plezierquote:Op donderdag 7 september 2006 22:25 schreef Black_Squirrel het volgende:
dus toch nog een gedoe om zo'n bed slaapklaar te krijgenWaarom was een gewoon matras ook alweer niet goed genoeg?
Je moet dus om de 3 en 6 maanden iets in dat waterbed doen anders komen der algen.... Nou geef mij maar een matras, eens in het jaar ff omdraaien en verder geen gedoe.
Ik heb jarenlang een waterbed gehad maar ik sliep inderdaad niet lekker op vakantiequote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:15 schreef Black_Squirrel het volgende:
Is het trouwens niet een heel gedoe om zoiets te instaleren in je kamer? Een matras is dan makkelijker.
Ik heb wel eens bij vrienden in zo'n waterbed gelegen en vond het toch wel een beetje apartVolgens mij moet je er echt een tijd aan wennen en dan vind je gewone matrassen natuurlijk verschikkelijk kut slapen
![]()
Ik zit er aan te denken mijn waterbed weg te doen! Heb je eventueel interesse in een tweedehands bed?quote:Op maandag 27 juli 2009 14:32 schreef raymondderonde het volgende:
Hallo ik ben op zoek naar een waterbed! Mijn ex had er altijd een en die sliep heerlijk. Nu ben ik dus opzoek naar een nieuw waterbed ik weet hoe ze slapen! Alleen waar moet ik hem kopen? Er zit zoveel prijsverschil in die dingen ik kan door de bomen het bos niet meer zien. In de winkel zijn die bedden erg duur en op internet heb ik wel enkele goede adresjes gevonden. Wie kan me verder helpen?
Heb de volgende bedrijven gevonden die volgens mij een goed bed kunnen leveren en betaalbaar.
www.viverawaterbedden.nl
www.eurowaterbed.nl
www.aquadreams.nl
Heb Vivera Waterbedden al gesproken kreeg er een goed advies en wil van het weekend eigenlijk bij Eurowaterbed gaan kijken. Ook bij Aquadreams want die zitten bij mij in de buurt. Wie heeft meer ervaring met een van deze bedrijven???
Wederom de vraag, beviel ie niet?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |