abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41028260
Hej,

Ik had ergens gelezen (meen op fok) dat er een opvangplaats was voor schildpadden waar je ze dan kon achterlaten voor een bepaalde prijs en dat hun er dan voor zorgde. Ik kan er namelijk niet meer voor zorgen (verhuissituatie -> 2 woonplekken) waardoor ik geen andere optie zie.

Weet iemand waar dit kan?

BVD
pi_41028690
Bedankt, precies wat ik zocht!

Wel een redelijk eind rijden (woon in zuid-oost en opvangplaats is in noord-west), misschien nog andere alternatieven?
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:06:38 #4
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_41038263
Je mag ze hier gratis komen brengen, ik woon niet zover van je af
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_41040102
Zijn ze dan in veilige handen? Niet dat ze dadelijk bij een of andere gare chinees op het menu belanden..
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:17:28 #6
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_41049092
Nee ze gaan niet naar de chinees, alleen zullen ze tot volgend voorjaar wel binnen moeten zitten want mn vijver is nog niet klaar dus nazomeren buiten zit er helaas niet in voor de beestjes
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:02:25 #7
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41058991
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:17 schreef Prowl het volgende:
Nee ze gaan niet naar de chinees, alleen zullen ze tot volgend voorjaar wel binnen moeten zitten want mn vijver is nog niet klaar dus nazomeren buiten zit er helaas niet in voor de beestjes
Goed dat je ze op wil vangen, zou ze zowizo binnenhouden tot volgend jaar, mooi weer is het nu toch niet en dan zitten ze buiten, kunnen ze weer naar binnen......
Je weet dat ze een strand moeten hebben, en een Hek (niet recht omhoog) om de vijver ? (sommige mensen die vergeten dit nogal eens, ohw leuk schildpad hoppa in de vijver, en volgende dag istie weg )
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:19:30 #8
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_41059545
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:02 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Goed dat je ze op wil vangen, zou ze zowizo binnenhouden tot volgend jaar, mooi weer is het nu toch niet en dan zitten ze buiten, kunnen ze weer naar binnen......
Je weet dat ze een strand moeten hebben, en een Hek (niet recht omhoog) om de vijver ? (sommige mensen die vergeten dit nogal eens, ohw leuk schildpad hoppa in de vijver, en volgende dag istie weg )
De schildpadden die jij een tijd geleden opgevangen hebt (de foto in die douchebak ) wou ik eerst opvangen maar door omstandigheden en de grote afstand kon dat niet doorgaan

Ik heb tot een jaar of 5 geleden altijd 2 roodwangschildpadden gehad die altijd buiten zaten in de zomer en in de winter in een aquarium op zolder alleen vond iemand het leuk om ze in een weekend dat er niemand thuis was ze uit de tuin te halen
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:42:18 #9
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41060192
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:19 schreef Prowl het volgende:

[..]

De schildpadden die jij een tijd geleden opgevangen hebt (de foto in die douchebak ) wou ik eerst opvangen maar door omstandigheden en de grote afstand kon dat niet doorgaan

Ik heb tot een jaar of 5 geleden altijd 2 roodwangschildpadden gehad die altijd buiten zaten in de zomer en in de winter in een aquarium op zolder alleen vond iemand het leuk om ze in een weekend dat er niemand thuis was ze uit de tuin te halen
wat grappig ! ze doen het erg goed hoor

Ja dat is aso ! Wij hebben een hoge schutting neer moetten zetten in de achtertuin voor de kinderen uit de buurt ! (we hadden altijd gewoon een soort lage heg zegmaar) Maarja als die teringkinderen het leuk vinden om je konijnenhokken open te zetten, en je elke dag je konijnen en cavia's moet gaan zoeken is NIET TOF nou kwamen ze gelukkig allemaal altijd na een rondje door de straat weer vrolijk in de tuin wachten tot ze weer in het hok mochten, maar dan nog Dus toen een slot op de deurtjes, dan maken we toch gewoon het gaas kapot dat kind durft nu niet meer in de buurt te komen, erg vreemd Tsja moet ik je maar niet betrappen klein pisventje !
Of stenen (keien) in de vijver gooien, naar de schildpadden, we hebben er nog 2 met een verrot schild komt wrs nooit meer goed (alsin mooi heel schild, nu allemaal butsen erin, lelijke plekken)
Waarom kunnen mensen nooit eens gewoon uit andermans tuin blijven, en van andermans dieren en spullen afblijven !
en dan heb ik het nog niet eens over de ouders die doodleuk je tuin inlopen met hun blagen om leuk kippies te kijken ! PLEUR OP UIT MN TUIN !

Maargoed, erg offtopic
Veel plezier met en van je nieuwe schildpadjes (als het doorgaat )
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:49:35 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_41060449
Hek op slot doen?
Schrikdraad?
Emmers water?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:00:46 #11
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_41064239
Gelukkig heb ik nu een 100% afgesloten tuin en daar komt echt niemand in.

Toen mijn schildpadjes ineens weg waren vond ik dat toch best wel erg, 1 van de 2 heb ik 10 jaar voor gezorgd en gekocht als klein turtletje en de andere had ik gekregen van een kennis en die schildpad was al zo'n 20 jaar oud, beide waren hele mooie roodwangen om te zien.

Deze zwommen gewoon los in de vijver met goudvissen zonder enige omheining en ze bleven altijd netjes op hun plaats en je kon ze gewoon uit de hand voeren.

Ik ben bang dat er iemand grof geld voor gevangen heeft omdat volwassen roodwangen toendertijd bijna niet meer aan te komen was

TS mag mij mailen als hij dat wil
  woensdag 23 augustus 2006 @ 18:50:27 #12
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41102055
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:00 schreef Prowl het volgende:
Gelukkig heb ik nu een 100% afgesloten tuin en daar komt echt niemand in.
tis toch schandalig dat je je tuin helemaal moet afzetten omdat anders mensen je dieren meenemen of wat aandoen
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 24 augustus 2006 @ 01:57:45 #13
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_41117302
Er is nog een andere opvang. Stichting Schildpad, www.schildpad.nl is dat. Weet niet of ze (nog) aan opvang doen. Er zijn er vast nog wel meer.

Hier thuis waren vroeger roodwangschildpadden. Van mijn broer. Zijn denk nu 15 jaar ofzo of 16.. weet niet precies. In ieder geval zitten ze nu ook bij schildpaddencentrum. Is wel een betere plek, dan in zo een bak.

Overigens zitten er hier in de buurt ook nog schildpadden in de sloot. 1 of 2.. Ik heb ze wel eens zien zitten. En ik hoorde laatst dat ze er nog zitten. Is niet de enigste sloot.. in heel NL zitten ze al in sloten.. stomme faunavervalsers.
pi_41119476
Ze gaan zo goed als zeker naar Prowl.
pi_41119593
Schildpadden
pi_41120033
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 08:16 schreef Knekwurst het volgende:
Tof .
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:10:44 #17
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41136034
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 08:16 schreef Knekwurst het volgende:
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41203435
Joepie we krijgen 2 turtletjes erbij gezellig.
Nu krijgen we al echt een dierentuintje
mama van 3 kids!
pi_41225214
En ze zijn verhuist. Bedankt Prowl.
pi_41231290
je kunt altijd om foto's vragen he
mama van 3 kids!
pi_41232370
foto's!!!

Nee maar begint de roodwang al een beetje te wennen? (hij had zichtbaar wat moeite met de nieuwe omgeving )
  zondag 27 augustus 2006 @ 19:40:49 #22
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_41232397
Schopje CUL!
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_41232704
hij is rustig maar eet gewoon hoor.
mama van 3 kids!
pi_41241793
Toen ik op vakantie was en ze bij een ander adres zaten kwam de roodwang ook pas na een week ofzo op gang. Als hij eenmaal gewend is gaat ze gezellig de geelbuik nadoen.
pi_41256001
ow dat komt goed hoor.
mama van 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')