abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41026949
heb ik na een vakantie EINDELIJK genoeg geld voor in mijn ogen een super (game) systeem, halen die horken van AMD de San Diego 4000+ uit de productie! Alternate leverd ze niet meer, Azerty niet meer, winkels uit de price watch van Tweakers niet meer!

waarom moet alles steeds sneller en beter!? alsof die focking 4000 processor niet rete snel is!! 'ja die leveren we niet meer, u zult over moeten stappen op Am2, heeft u ook dd2 geheugen!!'

alsof dat uit maakt, ik wil gewoon mijn san diego core en mijn pc3200 geheugen, snel zat!
pi_41026980
Ken het probleem
pi_41027015
oh, die winkel die hem wel nog heeft moet wel ff 20 euro meer hebben, stakkers !!!
pi_41027270
fijn he wilde een nieuwe videokaart kopen, maar ja tegenwoordig is alles PCIe en ik heb nog AGP. Ik kan natuurlijk een nieuw moederbord kopen, maar dan mot ik Windows opnieuw installeren en daar heb ik dus geen trek in.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_41027331
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:02 schreef BobbyB het volgende:
fijn he wilde een nieuwe videokaart kopen, maar ja tegenwoordig is alles PCIe en ik heb nog AGP. Ik kan natuurlijk een nieuw moederbord kopen, maar dan mot ik Windows opnieuw installeren en daar heb ik dus geen trek in.
ik ga de 7600 gs agp kopen voor agp
iets meer als 100 euro
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_41027376
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:03 schreef Beach het volgende:

[..]

iets meer als 100 euro
oh? ff pricewatchen. thanks!
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_41027492
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:04 schreef BobbyB het volgende:

[..]

oh? ff pricewatchen. thanks!
haha.
en het leuke is, komen er snellere processor, wauw! een x2 processor!!! *fap fap fap*
maar 64-bits windows gebruiken? ho maar! dus uiteindelijk koop je een howitzer om een mug dood te slaan
pi_41027543
Je lijkt mijn vader wel.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_41027573
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:08 schreef yosander het volgende:
Je lijkt mijn vader wel.
wens em sterkte met het kopen van zijn nieuwe pc met am2!! ddr2 man!!! whoehoe!!
pi_41027682
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:09 schreef punkjunk het volgende:

[..]

wens em sterkte met het kopen van zijn nieuwe pc met am2!! ddr2 man!!! whoehoe!!
Als we in December een nieuwe pc gaan kopen is er toch al wel weer iets anders/nieuwers .
pi_41027941
Dat heet vooruitgang!

DDR2 is nu eenmaal goedkoper, en helaasch voor het upgraden, de K8 heeft geintegreerde geheugencontroller -> nieuw geheugen -> nieuwe socket. (AM3 is compatibel met AM2)

Dusch, niet klagen, ga maar es kijken bij intel, daar heb je dat niet. (aloewel dat ook wel zal komen)
dead
pi_41027946
Ik ken het probleem: ik probeer ook een coprocessor te krijgen voor m'n 286, maar een normale 10Mhz 287 leveren ze ook al niet meer....
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
pi_41027966
Ik hou het gewoon niet bij, koop iedere 6 jaar een compleet nieuw systeem en hoop in de tussentijd dat niets het begeeft.. Natuurlijk is het gewoon belachelijk dat iets wat vorige maand state-of-the-art was deze maand al in desktops voor kantoorgebruik zit. twee jaar geleden was een 256 mb videokaart niet te betalen, tegenwoordig is diezelfde (of een al veel betere) kaart "geschikt voor office gebruik en internet"

Rot toch op man
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:21:39 #14
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_41028043
Je gaat nu toch echt geen AMD meer kopen!
Rescuer of the distressed damsel
pi_41028088
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:20 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik hou het gewoon niet bij, koop iedere 6 jaar een compleet nieuw systeem en hoop in de tussentijd dat niets het begeeft.. Natuurlijk is het gewoon belachelijk dat iets wat vorige maand state-of-the-art was deze maand al in desktops voor kantoorgebruik zit. twee jaar geleden was een 256 mb videokaart niet te betalen, tegenwoordig is diezelfde (of een al veel betere) kaart "geschikt voor office gebruik en internet"

Rot toch op man
Ik heb hier een 128 mb onboard videokaart ( ) en speel er zelf GTA San Andreas mee.
pi_41028154
Koop gewoon een Xbox 360, dezelfde spellen met dezelfde graphics.
Lief klein konijntje had een vliegje op z'n neus
(__/)
(='.'=)
pi_41028227
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:24 schreef Nyx96 het volgende:
Koop gewoon een Xbox 360, dezelfde spellen met dezelfde graphics.

En ik koop liever een betere videokaart/computer dan dat ik ¤ 299 á ¤ 399 daaraan uitgeef
pi_41028485
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:26 schreef yosander het volgende:

[..]

En ik koop liever een betere videokaart/computer dan dat ik ¤ 299 á ¤ 399 daaraan uitgeef
Een paar jaar geleden deed ik zulke dingen ook. Om de twee jaar een compleet nieuw systeem, het nieuwste van het nieuwste. GeForce 256-je voor 1.000 gulden? Tuurlijk, doe maar.

Totdat ik het op een gegeven moment geldverspilling vond. Nu heb ik een beschaafd Centrino-laptopje met 60 gb harde schijf, 512 mb geheugen en een Ati 9700 met 64 mb, en dat bevalt me prima. De spellen die ik wil spelen, kan ik er op spelen.

In de toekomst koop ik, áls de spellen kopieerbaar worden, een xbox 360. Extern duallayer DVD-brander erbij, spindle Duallayer-dvd's en klaar. Ik ga geen geld meer uitgeven aan PC-spul dat bij het verlaten van de winkel al afgeschreven is. Hopelijk houd deze laptop het nog een paar jaar uit, want het zal nog even duren voordat ik weer een nieuwe laptop koop.
Lief klein konijntje had een vliegje op z'n neus
(__/)
(='.'=)
pi_41028719
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:22 schreef yosander het volgende:

[..]

Ik heb hier een 128 mb onboard videokaart ( ) en speel er zelf GTA San Andreas mee.
Ohja, ik kan natuurlijk ook even de drivers van mijn onboard videokaart installeren
Was alweer helemaal vergeten dat dat er ook nog op zat..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_41028768
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:33 schreef Nyx96 het volgende:

In de toekomst koop ik, áls de spellen kopieerbaar worden, een xbox 360.
Dát zou wel een overweging waard zijn om 'm te kopen i.p.v. een betere computer.
pi_41028796
Amd
pi_41028852
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:43 schreef tonks het volgende:
Amd

Intel (Conroe)
pi_41028887
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:07 schreef punkjunk het volgende:

[..]

haha.
en het leuke is, komen er snellere processor, wauw! een x2 processor!!! *fap fap fap*
maar 64-bits windows gebruiken? ho maar! dus uiteindelijk koop je een howitzer om een mug dood te slaan
Waaaaarom heb je in godesnaam 64-bits windows nodig om een X2 te kunnen benutten
pi_41028937
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:45 schreef Neptunes het volgende:

[..]

Waaaaarom heb je in godesnaam 64-bits windows nodig om een X2 te kunnen benutten
Precies, er zijn genoeg 64bits linux distros die je er ook op kunt draaien.
Ik ben niet gek, jullie zijn allemaal te normaal.
pi_41028966
Als ik nu nog wil upgraden moet ik mijn processor (s478), mijn moederbord, geheugen ( DDR1) videokaart (agp) Harde schijf(ven) ( IDE dingen, meeste nieuwe moederborden hebben maar 1 ide aansluiting) en mijn voeding ( te weinig watjes) ... Gewoon weg: KUT
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_41029151
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:45 schreef Neptunes het volgende:

[..]

dat zeg ik toch ook niet! maar iedereen wil sneller en sneller, terwijl ze hun processoren niet eens volledig benutten. en windows 64-bits is zowiezo nog kut, omdat er binnen windows nog steeds veel 32, 16 en zelfs 8 bits applicaties zijn.

en verder is AMD goed genoeg. ik zie niet in waarom in conroe zou nemen. dual core, wat ondersteund dat? toch echt niet de hede daagse games!
nee, houd de consument maar voor de gek, die slikt nog meer als je vriendin
pi_41029180
Jep. Ik kan ook niet meer upgraden. Ik heb een S754 Amd Athlon 64 3000+, een AGP ATi Radeon X800 XT-PE, en 2 IDE schijven. En natuurlijk geen PCI-E. De volgende PC moet dan weer helemaal nieuw zijn .
Ich bin der Führer.
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:59:36 #28
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41029308
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:54 schreef punkjunk het volgende:

[..]

en verder is AMD goed genoeg. ik zie niet in waarom in conroe zou nemen. dual core, wat ondersteund dat? toch echt niet de hede daagse games!
Als je een nieuwe game-pc haalt let je toch ook op de toekomst? Met al die physics en extreme AI van tegenwoordig gaat dual-core echt wel helpen....
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_41029402
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:59 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Als je een nieuwe game-pc haalt let je toch ook op de toekomst? Met al die physics en extreme AI van tegenwoordig gaat dual-core echt wel helpen....
als er 2 games zijn op dit moment die een dual core ondersteuen zijn het er veel

daarnaast zie ik het voordeel er niet in, vaak zijn dual cores lager geclocket, maar je hebt er wel 2!! terwijl single cores wel volledig benut worden.

tenzij je video bewerking en zulke poespas doet, maar dat zie ik de gemiddelde fok user of gamer niet echt doen
pi_41029446
oh en dat cpu's in 1x bij alternate op die 3500 naar boxed geleverd wordne is ook onzin! die zijn vaak 30-40 euro duurder, duur koelertje, die herrie bakken
pi_41029470
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:43 schreef tonks het volgende:
Amd
Ik wil een apple!
  maandag 21 augustus 2006 @ 14:06:01 #32
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_41029498
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:03 schreef Beach het volgende:

[..]

iets meer als 100 euro
meer ALS???
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_41029506
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:05 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ik wil een apple!
kopen dan
pi_41029596
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:52 schreef punkjunk het volgende:
heb ik na een vakantie EINDELIJK genoeg geld voor in mijn ogen een super (game) systeem, halen die horken van AMD de San Diego 4000+ uit de productie! Alternate leverd ze niet meer, Azerty niet meer, winkels uit de price watch van Tweakers niet meer!
Wordt dat ding door geen enkele winkel meer geleverd? Jammer, ik zat te denken aan een cpu-upgrade en dit was 1 van de kandidaten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_41029685
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wordt dat ding door geen enkele winkel meer geleverd? Jammer, ik zat te denken aan een cpu-upgrade en dit was 1 van de kandidaten.
Ik heb ff rondgekeke. Maar als ze hem hebben is ie weer veel duurder als Alternate (heb nu 1 winkel in nederland gezien die em leverd)

Ik denk dat ik maar voor de 3800+ Am2 ga, die is eve snel geclocked, maar niet meer met de L2 chase van 1mb.
pi_41032346
Vroegah was het nog allemaal makkelijk. Nu heb je te maken met 1000 verschillende moederborden en 1000 verschillende processors en 10000 verschillende geheugensoorten.

Wat ik helemaal belachelijk vind is dat tegenwoordig moederborden maar bepaalde merken (dus niet soorten maar merken) supporten, tsjezus tis tegenwoordig een hele studie het juiste bij elkaar te zoeken
Even a broken clock is right twice a day.
pi_41032421
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:02 schreef punkjunk het volgende:

[..]

als er 2 games zijn op dit moment die een dual core ondersteuen zijn het er veel

daarnaast zie ik het voordeel er niet in, vaak zijn dual cores lager geclocket, maar je hebt er wel 2!! terwijl single cores wel volledig benut worden.

tenzij je video bewerking en zulke poespas doet, maar dat zie ik de gemiddelde fok user of gamer niet echt doen
XP zelfs kan ook al prima omgaan met dual-core hoor.....
pi_41032671
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:54 schreef punkjunk het volgende:

[..]

dat zeg ik toch ook niet! maar iedereen wil sneller en sneller, terwijl ze hun processoren niet eens volledig benutten. en windows 64-bits is zowiezo nog kut, omdat er binnen windows nog steeds veel 32, 16 en zelfs 8 bits applicaties zijn.

LoL dream on, 8bits ! 16 bits zijn er nog wel, kassa systemen, en verourdere kantoor applicaties, maar er zijn meer 32bits programma's dan 16/8bits...

Als je van niet vind, kruip eens onder die steen vandaan, en zeg je baas dat het eens tijd word om te upgraden.

Wat betreft al die updates, ja erg he, vooruitgang, technische ontwikkeling, boehoehoehoe, als je het niet leukt vind, koop dan gewoon niets! je bent totaal niet verplicht om nieuwe hardware te kopen, windows 95/ 98/ ME zal jou prima voldoen!

Als je nieuwe spelletjes wilt spelen, sja daar kies je voor, daar betaal je voor, helemaal als je state of the art gfx op je dure 21inch tft met 4ms response tijd wilt, met 8xAA en 16xAF.

Voor mij kan de ontwikkeling niet snel genoeg gaan, kom maar op met holografisch opslag, echte 3D schermen zonder sweet spot, etc, etc.

dus niet klagen, gewoon niet kopen als je het niet wilt, en als die san-diego 4000+ niet leverbaar is neem je toch gewoon een andere x2 cpu..

TIP: sla die hele AM2 + DDR2 over, vooral als je nu nog socket 939/754 hebt, wacht gewoon op de AM3 met DDR3. Duurt niet lang meer, wil je echt niet wachten? Ga dan inderdaad voor de Intel Conroe!!

Heb je geen zin in een dure computer->MEDIAMARKT!
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:50 schreef Neptunes het volgende:

[..]

XP zelfs kan ook al prima omgaan met dual-core hoor.....
ach, alvanaf windows 2000 gaat dat prima. Dat een game er geen gebruikt maakt boeit niet,dan is het gewoon: 1 cpu voor windows en background-services, 1 voor de game, heb je als nog profijt van je dual core.
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:45 schreef danos het volgende:
Vroegah was het nog allemaal makkelijk. Nu heb je te maken met 1000 verschillende moederborden en 1000 verschillende processors en 10000 verschillende geheugensoorten.

Wat ik helemaal belachelijk vind is dat tegenwoordig moederborden maar bepaalde merken (dus niet soorten maar merken) supporten, tsjezus tis tegenwoordig een hele studie het juiste bij elkaar te zoeken
ovedrijven is ook een vak, alsof je ook zomaar 'een auto' koopt zonder vooraf wat onderzoek te doen. Voor mensen zoals jij, die onterecht 'klagen' zijn winkels als mediamarkt, mycom, dynabyte uitgevonden.

Mocht je hun keuze niet interessant vinden, ja dan moet je 'enig' onderzoek vooraf doen als je iets wilt hebben. Lijkt me logisch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')