Brazilië, Argentinië, Chili die 3 zeker welquote:Op maandag 21 augustus 2006 08:30 schreef Liejannuh het volgende:
Ja, jemig, waar wil je heen? Wat vind je leuk? Hoe lang wil je gaan?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik meestal de folders van Koning Aap, Djoser, Shoestring, Baobab etc erbij pak en aan de hand daarvan (in combinatie met een Lonely Planet) bepaal wat ik wil gaan zien.Een erg handige methode als je maar een paar weken of een maand hebt.
Owja, en idd, als je naar Zuid Amerika gaat en je spreekt nog geen Spaans, begin met een talencursus.
Goed punt. Ik denk dat je niet zo zeer een groepsreis hoeft te maken om te wennen, maar een proefreisje (al is t maar een weekend binnen Europa) lijkt me niet verkeerd. Zelf vind ik het *heerlijk* om alleen te reizen, en dan hoe langer hoe beter, maar ik ken ook mensen die zelfstandig aan een lange reis zijn begonnen en uiteindelijk binnen 4wkn weer thuis waren omdat ze het helemaal niets vonden.quote:Op zondag 27 augustus 2006 03:55 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Die eerste backpack reis dichterbij huis was alleen vanwege het gebrek aan zelf reis ervaring. Zeker als je alleen reist is dat ook een kennismaking met jezelf. En dan zijn er praktische weetjes aan een backpack reis die voor ieder anders liggen.
Leuk en interessant is niet hetzelfde...quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:23 schreef StijnH het volgende:
Wat is het leukste/interessantste land in Zuid-Amerika om doorheen te reizen?
Boliviaquote:Wat is het goedkoopste land in Zuid-Amerika om doorheen te reizen?
Nee, dat pik je onderweg wel op. Begin dan wel in een 'makkelijk' land. Argentinië, Uruguay of Chili dus (of Mexico of Costa Rica).quote:Is het af te raden om door een land in Zuid-Amerika te reizen als je de Spaanse taal niet kent?
Dat hangt er nogal vanaf wat jij verstaat onder leuk en interessant.quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:23 schreef StijnH het volgende:
Wat is het leukste/interessantste land in Zuid-Amerika om doorheen te reizen?
quote:Wat is het goedkoopste land in Zuid-Amerika om doorheen te reizen?
Af te raden is het nooit. Dat hangt er ook vanaf hoe je verder zelf in elkaar zit. Persoonlijk heb ik wel mijn twijfels of Colombia een heel goed idee is als je weinig reiservaring hebt en geen Spaans spreekt. Je veligheid gaat er daar een stuk op vooruit als je de taal spreekt en de gebaande paden zijn er wat minder duidelijk dan in Peru of Ecuador.quote:Is het af te raden om door een land in Zuid-Amerika te reizen als je de Spaanse taal niet kent?
Peru en Ecuador zijn ook prima te doen met alleen engels, vooral door de enorme hoeveelheid toeristen. Over veiligheid zou ik me daar ook niet al te druk maken. Wel ben ik er van overtuigd dat het gewoon veel léuker is als je de taal spreekt en dat je veel meer uit je reis haalt.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:34 schreef pellie1973 het volgende:
.
Helaas is niet ieder land even veilig en als je geen back-pack ervaring hebt, de taal niet spreekt, zou ik me niet willen wagen aan landen als brazilië en veel landen in noord zuid amerika ()
Peru zonder spaans zou ik toch lastig vinden. Op de grote toeristische plekken wel kom je er een heel eind mee. Maar op heel wat andere plekken moet je toch spaans spreken.quote:Op woensdag 30 september 2009 22:02 schreef Hik het volgende:
[..]
Peru en Ecuador zijn ook prima te doen met alleen engels, vooral door de enorme hoeveelheid toeristen. Over veiligheid zou ik me daar ook niet al te druk maken. Wel ben ik er van overtuigd dat het gewoon veel léuker is als je de taal spreekt en dat je veel meer uit je reis haalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |