FOK!forum / Klaagbaak / Het Grote Ik-Werk-In-Een-Callcenter Klaagtopic
TeringHenkiezondag 20 augustus 2006 @ 17:24
Brabo'sLimbos aan de telefoon - OH MY GOD!! :
- Na elk zelfstandig naamwoord gaat de stem 3 octaven omhoog
- "WABLIEF?" WABLIEF? HOU JE BEK ES




[ Bericht 4% gewijzigd door TeringHenkie op 20-08-2006 17:46:35 (Niet opgelet bij topo) ]
troma78zondag 20 augustus 2006 @ 17:26
Kut Britten; ze lopen al te miepen als ze door hun eigen fout in de verkeerde valuta bestellen en bij teruggave door de wisselkoers 20 pence mislopen
hebbedingetjezondag 20 augustus 2006 @ 17:33
tvp
Gluckskaferzondag 20 augustus 2006 @ 17:38
wablief wtf
ik snap niks van de OP, behalve dat het over Octaaf gaat.
ChrisJXzondag 20 augustus 2006 @ 17:40
Nee, die Hagenezen dan
Bellen ze naar een landelijk callcenter en als ik ze dan vertel waar ze naar toe kunnen gaan, is het van "Oh, dat zit toch daar en daar in de buurt?" Weet ik veel sufkop, ik zit 200 km van je vandaan.

Mensen uit het Noorden zijn trouwens niet te verstaan Idem voor Amsterdammers en eik iedereen die geen ABN dan wel Brabants praat.
ChrisJXzondag 20 augustus 2006 @ 17:41
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:38 schreef Gluckskafer het volgende:
wablief wtf
ik snap niks van de OP, behalve dat het over Octaaf gaat.
Nou, Limburgers zeggen 'wablief' ipv 'wat zegt u' of 'huh, watte'. Maar TS denkt dat dat Brabo's zijn.

Klacht: TS heeft niet opgelet bij topografie
700MBzondag 20 augustus 2006 @ 17:43
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:41 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Nou, Limburgers zeggen 'wablief' ipv 'wat zegt u' of 'huh, watte'. Maar TS denkt dat dat Brabo's zijn.

Klacht: TS heeft niet opgelet bij topografie
Limburg en Brabant is verder toch precies hetzelfde?
De_Ananaszondag 20 augustus 2006 @ 17:44
Wij zeggen

'Hou je bakkes''

Dus het was geen Brabander
Ricky_zondag 20 augustus 2006 @ 17:45
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:41 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Nou, Limburgers zeggen 'wablief' ipv 'wat zegt u' of 'huh, watte'. Maar TS denkt dat dat Brabo's zijn.

Klacht: TS heeft niet opgelet bij topografie
Wablief is toch Brabants?
TeringHenkiezondag 20 augustus 2006 @ 17:47
Gecorrigeerd.
TeringHenkiezondag 20 augustus 2006 @ 17:48
Of als mensen steeds vragen of je ze terug kunt bellen. Dan zeg ik dat dat niet kan. Tuurlijk kan ik dat wel.
Pauper
Aureliumzondag 20 augustus 2006 @ 17:50
Ik vind wablief nog onbeleefder dan 'huh' of 'watte'
ChrisJXzondag 20 augustus 2006 @ 17:50
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:45 schreef Ricky_ het volgende:
Wablief is toch Brabants?
Misschien in het oosten, in het westen zeg je gewoon 'Wa zeedde?'
renazondag 20 augustus 2006 @ 17:53
Of als je mensen moet doorverbinden, wat ze weten, maar toch hun hele klacht aan mij ophangen waarna ik hun doorverbind en ze nog een keer dat hele verhaal moeten zwammen.
existenzzondag 20 augustus 2006 @ 18:13
Tof, een topic waar ik kan klagen over al die call center medewerkers die totaal niet weten waar ze het over hebben en denken dat ze de man zijn omdat ze weten hoe hun telefoontoestel werkt .

Er gaan vandaag weer 5 klachtbrieven incl. naam van call-center medewerker de deur uit
Doekjezondag 20 augustus 2006 @ 18:16
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:13 schreef existenz het volgende:
Tof, een topic waar ik kan klagen over al die call center medewerkers die totaal niet weten waar ze het over hebben en denken dat ze de man zijn omdat ze weten hoe hun telefoontoestel werkt .

Er gaan vandaag weer 5 klachtbrieven incl. naam van call-center medewerker de deur uit
Iemand die dus niet kan lezen
E-zondag 20 augustus 2006 @ 18:17
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:13 schreef existenz het volgende:
Tof, een topic waar ik kan klagen over al die call center medewerkers die totaal niet weten waar ze het over hebben en denken dat ze de man zijn omdat ze weten hoe hun telefoontoestel werkt .

Er gaan vandaag weer 5 klachtbrieven incl. naam van call-center medewerker de deur uit
Omg! Jij bent echt triest!
Nemephiszondag 20 augustus 2006 @ 18:37
quote:
Of als je mensen moet doorverbinden, wat ze weten, maar toch hun hele klacht aan mij ophangen waarna ik hun doorverbind en ze nog een keer dat hele verhaal moeten zwammen.
Of van die mensen die verwachten dat je ze direct met Jan en alleman kan doorverbinden (-wat dus niet kan waar ik werk-), die er A) vanuit gaan dat die persoon al minstens twee dagen op hun telefoontje zit te wachten en B) denken dat jij persoonlijk hun zit te naaien doordat ze niet kunnen worden doorverbonden...

Of de klager: Zo iemand alleen maar zit te jammeren en te zeuren over persoonlijke dingen die compleet irrelevant zijn...
Nawienzondag 20 augustus 2006 @ 18:41
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:24 schreef TeringHenkie het volgende:
Brabo'sLimbos aan de telefoon - OH MY GOD!! :
- Na elk zelfstandig naamwoord gaat de stem 3 octaven omhoog
- "WABLIEF?" WABLIEF? HOU JE BEK ES


JIJ heb er tog voor gekozen?
Nawienzondag 20 augustus 2006 @ 18:43
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:50 schreef Aurelium het volgende:
Ik vind wablief nog onbeleefder dan 'huh' of 'watte'
ehhhh...??? is nog vervelender
Chriz2kzondag 20 augustus 2006 @ 18:44
Mensen die in een callcenter werken zijn het uitschot van de mensheid.
kippiejzondag 20 augustus 2006 @ 18:48
Bwhehe ik heb tot een week geleden daar gewerkt !!
Wat ben ik blij dat ik daar weg ben zeg.. telkens weer datzelfde kutpraatje ophangen, en saggerijnige kutmensen aan de lijn, die zeggen dat ik op moest tieften

En dat praatje dan weeeeeekenlang;

Ik " Goedemiddag met Kippiej namens Casema! Bel ik u gelegen"?

Klant: Wat wil je?

" ja ik zie dat u al een tijd lang een vaste klant bij ons bent en speciaal voor vaste klanten zoals u kunnen wij u ene hele voordelige aanbieding doen wat betreft digitale telefonie van casema!

Klant: Euh.. Geen intresse

ik: o.. ja dan houdt het op.. Goedemiddag!!

Klant: Klik... tuut tuut..
existenzzondag 20 augustus 2006 @ 19:04
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:17 schreef E- het volgende:

[..]

Omg! Jij bent echt triest!
Omdat ik medewerkers die incompetent zijn en weigeren hun werk te doen bij hun baas meldt
existenzzondag 20 augustus 2006 @ 19:04
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:16 schreef Doekje het volgende:

[..]

Iemand die dus niet kan lezen
Alsof ik niet weet wat voor topic dit is
Tha_Tzondag 20 augustus 2006 @ 19:18
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:24 schreef TeringHenkie het volgende:
Brabo'sLimbos aan de telefoon - OH MY GOD!! :
- Na elk zelfstandig naamwoord gaat de stem 3 octaven omhoog
- "WABLIEF?" WABLIEF? HOU JE BEK ES


Niet doen alsof het een godsgeschenk is dat we je aan de lijn krijgen he
RTBzondag 20 augustus 2006 @ 19:28
Ik denk dat er idd wel wat geklaagd mag worden als je zo'n kutbaan hebt als callcenter-medewerker.
Dibblzondag 20 augustus 2006 @ 19:48
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:53 schreef rena het volgende:
Of als je mensen moet doorverbinden, wat ze weten, maar toch hun hele klacht aan mij ophangen waarna ik hun doorverbind en ze nog een keer dat hele verhaal moeten zwammen.
nog erger is weten dat je doorverbonden moet worden en dan een huppelkut spreken die van niks weet en je niet kan helpen maar perse alles moet horen :S NEE HOER WIL HET NIET AAN JOU VERTELLEN VERBIND ME DOOR!!
Dibblzondag 20 augustus 2006 @ 19:49
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:28 schreef RTB het volgende:
Ik denk dat er idd wel wat geklaagd mag worden als je zo'n kutbaan hebt als callcenter-medewerker.
ik heb het 2 maanden volgehouden bij een outbound callcenter

probeer jij mensen maar eens een hypotheekadvies aan te smeren :S de collega's naaien je waar je bij staat verschrikkelijk
TeringHenkiezondag 20 augustus 2006 @ 20:28
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 19:18 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Niet doen alsof het een godsgeschenk is dat we je aan de lijn krijgen he
Als jij mij belt, verwacht ik dat je me normaal en beleefd te woord staat,
en niet vervalt in lokaal dialect/accent. Sommige mensen zeggen hun naam niet eens:

- "<afdeling>, goedemorgen, u spreekt met <naam>, hoe kan ik u helpen?"

* "Ja hallo. Me Internet doet het niet."

- "..."

bokuzondag 20 augustus 2006 @ 20:39
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:26 schreef troma78 het volgende:
Kut Britten; ze lopen al te miepen als ze door hun eigen fout in de verkeerde valuta bestellen en bij teruggave door de wisselkoers 20 pence mislopen
Inderdaad! Ze bellen en het eerste wat ze zeggen is 'Ik wil met je supervisor spreken'.
Steve-Ozondag 20 augustus 2006 @ 20:43
Bejaarden !
existenzzondag 20 augustus 2006 @ 20:51
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:28 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Als jij mij belt, verwacht ik dat je me normaal en beleefd te woord staat,
en niet vervalt in lokaal dialect/accent. Sommige mensen zeggen hun naam niet eens:

- "<afdeling>, goedemorgen, u spreekt met <naam>, hoe kan ik u helpen?"

* "Ja hallo. Me Internet doet het niet."

- "..."

Meer in de trend van:

- "<afdeling>, goedemorgen, u spreekt met <naam>, hoe kan ik u helpen?"

* "Ja hallo met <y>. De verbinding doet het. Bovenste twee lampjes groen, 3e knippert oranje. En de modem geeft aan dat hij geen DHCP krijgt."

- "Oh, hebt u uw modem al gereset ja?"

* "Ja"

- "Kunt u dat nog een keer doen?"

* "Dat gaat echt niet helpen als het al een dag lang niet helpt."

- "Oh ik maak call aan"

En dan nooit meer iets van die call horen... Ik kan ook nog de linux variant geven. Die is nog velen malen erger....
Tha_Tzondag 20 augustus 2006 @ 20:55
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:28 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Als jij mij belt, verwacht ik dat je me normaal en beleefd te woord staat,
en niet vervalt in lokaal dialect/accent. Sommige mensen zeggen hun naam niet eens:

- "<afdeling>, goedemorgen, u spreekt met <naam>, hoe kan ik u helpen?"

* "Ja hallo. Me Internet doet het niet."

- "..."

Als ik jou bel als betalende klant (!!!!!) op een duur betaald kutnummer verwacht ik ook een oplossing. Die hoop is ook te vaak ongegrond en dan verliezen mensen wel eens hun geduld ja vooral als ze al 3/4 keer voor hetzelfde probleem bellen
TeringHenkiezondag 20 augustus 2006 @ 21:18
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:51 schreef existenz het volgende:

[..]

Meer in de trend van:

- "<afdeling>, goedemorgen, u spreekt met <naam>, hoe kan ik u helpen?"

* "Ja hallo met <y>. De verbinding doet het. Bovenste twee lampjes groen, 3e knippert oranje. En de modem geeft aan dat hij geen DHCP krijgt."

- "Oh, hebt u uw modem al gereset ja?"

* "Ja"

- "Kunt u dat nog een keer doen?"

* "Dat gaat echt niet helpen als het al een dag lang niet helpt."

- "Oh ik maak call aan"

En dan nooit meer iets van die call horen... Ik kan ook nog de linux variant geven. Die is nog velen malen erger....
Oh? Wat dacht je van:

* "Heeft u uw modem al een keer gereset?"

- "Ja"

* "En hoe heeft u dat gedaan?"

- <klant legt reset uit terwijl het eigenlijk alleen maar een powercycle is>




Gasten zoals jij zou ik dan graag wel aan de telefoon hebben, maar zoals je *misschien* zou vermoeden is 99,999% van de klanten die belt *geen* Tweaker. De meeste mensen moet ik zelfs helpen het startmenu te vinden
troma78zondag 20 augustus 2006 @ 21:53
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:44 schreef Chriz2k het volgende:
Mensen die in een callcenter werken zijn het uitschot van de mensheid.
Dank je! Wellicht moeten ze Callcenters maar gewoon opdoeken zodat je gewoon helemaal niet meer kan bellen!

Persoonlijk doe ik toch liever e-mail
existenzzondag 20 augustus 2006 @ 23:37
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 21:18 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Oh? Wat dacht je van:

* "Heeft u uw modem al een keer gereset?"

- "Ja"

* "En hoe heeft u dat gedaan?"

- <klant legt reset uit terwijl het eigenlijk alleen maar een powercycle is>




Gasten zoals jij zou ik dan graag wel aan de telefoon hebben, maar zoals je *misschien* zou vermoeden is 99,999% van de klanten die belt *geen* Tweaker. De meeste mensen moet ik zelfs helpen het startmenu te vinden
99,9999% van de call center medewerkers snapt de eigen applicatie maar net en kan geen relatie leggen tussen probleem en de standaard oplossingen.... Dat is het probleem. En modem "reset" is wel tricky voorbeeld, want je zou verwachten dat stroom deraf en derop genoeg is, echter reset je dan niet alles idd..
Steve-Omaandag 21 augustus 2006 @ 17:22
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:37 schreef existenz het volgende:

[..]

99,9999% van de call center medewerkers snapt de eigen applicatie maar net en kan geen relatie leggen tussen probleem en de standaard oplossingen.... Dat is het probleem. En modem "reset" is wel tricky voorbeeld, want je zou verwachten dat stroom deraf en derop genoeg is, echter reset je dan niet alles idd..
Harde resets zijn tof pakt ie alle default instellingen weer op
VinoTintomaandag 21 augustus 2006 @ 17:29
VANDAAG WEER EEN LULLO OP MN MOBIEL VAN DE 'VAKANTIEBON'
KNEUS ZEI MN NAAM HELEMAAL VERKEERD: "SPREEK IK MET.........."
EN IK ZO "NEE"
LULLO "MET WIE DAN"
IK "KIJK MAAR OP JE SCHERMPJE"
LULLO "OH HIHIHIHI MEVROUW....... (hij zei het nu wel goed) MAG IK U IETS VRAGEN"
IK "NEE" ........ OPGEHANGEN
existenzmaandag 21 augustus 2006 @ 18:29
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:22 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Harde resets zijn tof pakt ie alle default instellingen weer op
Om vervolgens een half uur tot een uur bezig te zijn om de laatste firmware binnen te halen , maar goed aan die traagheid kan de call center medewerker ook niets doen
calvemaandag 21 augustus 2006 @ 20:47
Ik heb bewondering voor degenen die het zo lang bij een callcenter volhouden. Ik heb het ook een tijdje gedaan (niet omdat ik het zo leuk vind, maar bij gebrek aan een ander baantje), wat een kutwerk zeg! Maar je kan er inderdaad boeken over vol schrijven.., soms maak je wel grappige dingen mee en dat maakt het nog een beetje vol te houden.
Lightmaandag 21 augustus 2006 @ 22:22
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:37 schreef existenz het volgende:

[..]

99,9999% van de call center medewerkers snapt de eigen applicatie maar net en kan geen relatie leggen tussen probleem en de standaard oplossingen.... Dat is het probleem. En modem "reset" is wel tricky voorbeeld, want je zou verwachten dat stroom deraf en derop genoeg is, echter reset je dan niet alles idd..
Je wilt ook geen harde reset bij een power cycle. Herconfiguratie na stroomuitval is niet handig.
troma78zaterdag 16 september 2006 @ 00:04
*Kick

Wie kan er eigenlijk Fok!ken terwijl hij/zij/het werkt werkt in een Callcenter? Lijkt me superhandig om even stoom af te blazen als je weer eens een of andere gast aan de lijn krijgt die maar door blijft zeiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door troma78 op 16-09-2006 00:17:03 ]
Niek.zaterdag 16 september 2006 @ 00:13
callcenters, echt kutlui zijn het, telefonische spam....

callcenter: spreek ik met .........
Ik: Ik zal hem even halen *legt telefoon neer en gaat weer tv kijken *
callcenter: meneer, bent u daar?
ik: *blijft lekker zitten tv kijken totdat die malloot er genoeg van heeft, en dat kan best lang duren *

Wat ook leuk is, is vragen of ze je op je mobiel willen bellen, kost ze meer en dan blijft de normale telefoonlijn vrij
troma78zaterdag 16 september 2006 @ 00:18
Tja, ik wil niet lullig doen, maar niet elk callcenter belt naar willekeurige nummers in een telefoonboek.
Niek.zaterdag 16 september 2006 @ 00:19
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 00:18 schreef troma78 het volgende:
Tja, ik wil niet lullig doen, maar niet elk callcenter belt naar willekeurige nummers in een telefoonboek.
het probleem is, dat als je 5 jaar geleden een abbonement had op een tijdschrift ze je daar nu rustig weer over gaan opbellen
troma78zaterdag 16 september 2006 @ 00:24
Ach ja, zolang ze niet betaald krijgen per telefoontje, maar gewoon per uur worden betaald lijkt het me geen probleem voor de medewerker van het Callcenter. Wij zitten er nou eenmaal ook gewoon om de huur te betalen. (Overigens ontvang ik alleen telefoontjes).
The_Terminatorzaterdag 16 september 2006 @ 00:26
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 00:24 schreef troma78 het volgende:
Ach ja, zolang ze niet betaald krijgen per telefoontje, maar gewoon per uur worden betaald lijkt het me geen probleem voor de medewerker van het Callcenter. Wij zitten er nou eenmaal ook gewoon om de huur te betalen. (Overigens ontvang ik alleen telefoontjes).
Jep, bij KPN hetzelfde, en het verdient erg goed moet ik zeggen

Overigens zit het internet daar volledig dicht, alleen sites van de KPN en tweakers.net zijn te bezoeken...
Niek.zaterdag 16 september 2006 @ 00:27
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 00:24 schreef troma78 het volgende:
Ach ja, zolang ze niet betaald krijgen per telefoontje, maar gewoon per uur worden betaald lijkt het me geen probleem voor de medewerker van het Callcenter. Wij zitten er nou eenmaal ook gewoon om de huur te betalen. (Overigens ontvang ik alleen telefoontjes).
veel callcentra werken met een erg laag uurloon en daarnaast provisie voor elk verkocht abbonement/dienst/wat dan ook, als je zo iemand dus 20minuten nutteloos bezig houd, dan verdienen ze minder en kunnen ze minder mensen lastig vallen, daarnaast is er een redelijke kans dat ze je minder snel zullen storen
troma78zaterdag 16 september 2006 @ 00:29
Dus met die wetenschap zorg jij er doelbewust voor dat zij amper geld hebben. Lekker
Niek.zaterdag 16 september 2006 @ 00:42
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 00:29 schreef troma78 het volgende:
Dus met die wetenschap zorg jij er doelbewust voor dat zij amper geld hebben. Lekker
nee, ik ontmoedig mensen dat baantje te gaan doen, en probeer op die manier de callcenters nog een beetje tegen te werken. (niemand zit te wachten op die lui...)
troma78zaterdag 16 september 2006 @ 02:22
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 00:42 schreef Niek. het volgende:

[..]

nee, ik ontmoedig mensen dat baantje te gaan doen, en probeer op die manier de callcenters nog een beetje tegen te werken. (niemand zit te wachten op die lui...)
aha, dus als jij een probleem hebt wil je niemand kunnen bereiken. Okay, als jij denkt dat dat beter is...

Houd ermee rekening dat callcenter medewerkers meestal ook alle e-mail afwerken
Niek.zaterdag 16 september 2006 @ 02:45
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 02:22 schreef troma78 het volgende:

[..]

aha, dus als jij een probleem hebt wil je niemand kunnen bereiken. Okay, als jij denkt dat dat beter is...

Houd ermee rekening dat callcenter medewerkers meestal ook alle e-mail afwerken
ik bedoel de mensen die je ongewenst bellen en je dingen proberen aan te smeren via de telefoon, de telefonisten die voor bedrijven werken, en die dus door de kalnt worden opgebeld zijn over het algmeen handig (al zitten daar ook achterlijke figuren bij )

Die callcentra die mensen opbellen mogen wat mij betreft direct verdwijnen.
troma78zaterdag 16 september 2006 @ 02:55
okay, we begrijpen elkaar
navizaterdag 16 september 2006 @ 06:44
Wat ook leuk is...

Klanten die vragen in welke plaats je zit. Ja hoezo? Wilt u gezellig een kopje koffie met me komen drinken?