abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66221767
Koop NIEUW de Casio Cdp-200R... Rond de 500euro en een fantastisch gewogen toetsenbord met fantastische piano sounds en zelfs usb en sd kaartslot.
pi_66222394
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:43 schreef Braddie het volgende:
Koop NIEUW de Casio Cdp-200R... Rond de 500euro en een fantastisch gewogen toetsenbord met fantastische piano sounds en zelfs usb en sd kaartslot.
Bradley op 10 december Casio Cdp-200R.
quote:
Voor een apparaat van 649euro had ik vèèèèl meer verwacht(Zelfs voor een Digitale Piano).

Ik vind hem de 649 zeker niet waard, Ik had zelf gedacht aan 200-250euro maximaal.
quote:
Je kan er ook songs mee maken, 5 songs met elk 6 tracks, Normaal dan neem je eerst de Drumpartij op en dan de Bas etc etc etc, Met dit apparaat kan dat ook(Het kost veel tijd en moeite), En stel je hebt eerst de Drums opgenomen en wilt daarna de bas, En je hebt je drums een beetje slordig ingespeeld qua Timing, dan kan je met de al wat oudere Casio keyboardjes: Quantizen(Straktrekken), Bij dit apparaat kan dit NIET!, Dus elke opname die je maakt is NUTTELOOS.
quote:
De orgel sounds zijn zeer slecht en hij heeft geen ROTARY(LESLIE) effect dus al de sounds klinken droog en slecht
quote:
Ik raad ook IEDEREEN af om zo`n apparaat te kopen tenzij ze hem alleen gaan gebruiken als Masterkeyboard.
pi_66222852
Oeps, Laatmaar...
Hij is goed te gebruiken als midi klavier......
  donderdag 19 februari 2009 @ 01:47:12 #279
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_66222890
quote:
Op donderdag 11 december 2008 10:28 schreef SNArky het volgende:

[..]

Is zo'n Toneport KB 37 niks voor jullie? Of is die al te duur?
Beetje late reactie op al die dingen.
Maar inderdaad binnenkort gewoon eens bij de muziekwinkel langs.

Dan zit je weer aan een computer vast dat is niet wat we zoeken aangezien het vooral voor live is. Heb zelf ook een midikeyboard en om die reden gebruiken we die daar ook niet voor, het is gewoon niet practisch.
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:14:26 #280
3878 Vork
Manisch creatief
pi_66225688
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Beetje late reactie op al die dingen.
Maar inderdaad binnenkort gewoon eens bij de muziekwinkel langs.

Dan zit je weer aan een computer vast dat is niet wat we zoeken aangezien het vooral voor live is. Heb zelf ook een midikeyboard en om die reden gebruiken we die daar ook niet voor, het is gewoon niet practisch.
Ik heb zo'n constructie een tijdje gehad tijdens repetities en toen was ik dat opbouwen en aansluiten al meer dan zat. Het liefst heb ik gewoon een speeldoos, niet te groot en te zwaar, aansluiten en rammen maar. Ik ben ook altijd de eerste van de band die klaar is met opbouwen en aansluiten. Normaal gesproken zetten dat soort lui dan altijd koffie, maar ook die is dan al klaar .
pi_66225770
Maar weet iemand nog een goede piano oplossing voor rond de 750 euro?
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:52:40 #282
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_66235926
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:14 schreef Vork het volgende:

[..]

Ik heb zo'n constructie een tijdje gehad tijdens repetities en toen was ik dat opbouwen en aansluiten al meer dan zat. Het liefst heb ik gewoon een speeldoos, niet te groot en te zwaar, aansluiten en rammen maar. Ik ben ook altijd de eerste van de band die klaar is met opbouwen en aansluiten. Normaal gesproken zetten dat soort lui dan altijd koffie, maar ook die is dan al klaar .
Ja precies, gewoon lekker simpel, inpluggen en gaan
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:22:36 #283
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_66246383
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:17 schreef yeahmen het volgende:
Maar weet iemand nog een goede piano oplossing voor rond de 750 euro?
Een tweedehands Roland RD300SX?
pi_66247905
Een nieuwe FP-4 is geloof ik 900-1000euro.... Is dat niks?, Zit een goede piano sound in(al klonk die cdp-200r qua hoog en laag even goed als de roland).
  donderdag 19 februari 2009 @ 19:05:41 #285
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_66248161
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:00 schreef Braddie het volgende:
Een nieuwe FP-4 is geloof ik 900-1000euro.... Is dat niks?, Zit een goede piano sound in(al klonk die cdp-200r qua hoog en laag even goed als de roland).
Dat is wel meer een home-piano.

Graag wat toelichting over wat je precies zoekt!
pi_66249497
Ik zoek een vervanging van een gewone piano. Voor thuis dus. Nog niet om mee op te treden ofzo, maar om piano spelen te gaan leren.

Gewoon één waar een goed geluid uit komt, en dat als ik achter een echte piano zit ik precies weet hoe ik moet spelen
  donderdag 19 februari 2009 @ 19:49:57 #287
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_66249828
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:41 schreef yeahmen het volgende:
Ik zoek een vervanging van een gewone piano. Voor thuis dus. Nog niet om mee op te treden ofzo, maar om piano spelen te gaan leren.

Gewoon één waar een goed geluid uit komt, en dat als ik achter een echte piano zit ik precies weet hoe ik moet spelen
Dan zou ik inderdaad in de richting van de Roland FP-4 denken. Als die tenminste haalbaar is. Roland heeft hoge kwaliteit klavieren, die redelijk echt aanvoelen. Maak alsjeblieft niet de fout om een Casio te kopen, want dat is me toch rotzooi
pi_66251684
Het is inderdaad een redelijk kut ding(Die casio) het klavier voelde wel goed en de piano sound week niet heel veel af van de roland(het midden was wel wat zwakker)...
  donderdag 19 februari 2009 @ 21:18:25 #289
8774 Vrok
rare kikker!
pi_66253323
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:52 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja precies, gewoon lekker simpel, inpluggen en gaan
Ik zou nog wel zo'n shoulderkeyboard of keytar of hoe ze zo'n ding ook noemen erbij willen hebben. Dat beweegt wat makkelijker. Maar da's dan ook het enige. Ik wil wel meer, maar dat is dan meer ter vervanging van in plaats van erbij.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:23:52 #290
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_66293532
Dag mede-toetsenisten,

in het begin van dit topic meldde ik vrolijk dat ik mijn keyboardgebeuren weer wou oppakken, om daarna met een synth te willen klooien. Nou een ding, dat gelkooi met akkoorde en suffe nummers naspelen heeft me nog geen 2 weken kunnen boeien. Dat ik dat vroeger 4 jaar heb volgehouden (Heb A compleet en B alleen het praktijkgedeelte). Nu wil ik dus kijken of ik via midi wat leuks kan maken. Inclusief het effect-gebeuren en het drumcomputer gebeuren.

Nou goed, keyboard staat inmiddels al weer 2 maand nutteloos op mijn kamer. Ik heb wat informatie opgezocht en ik zag dat midi-apparaten tegenwoordig ook via de usb aangesloten kunnen worden. Nu wil ik mijn oude keyboard (casio CTK-630) eens op mijn pc aansluiten. De midikabel die wij hebben heeft een gamecontroller uitgang, die dus niet op mijn huidige systeem zit. Deze kabel kan ik nu dus niet gebruiken, heb geen idee of er nog een verloopstekker à weinig euro te verkrijgen is. Uiteindelijk heb ik dus 3 mogelijkheden:
a) Een DIN naar usb kabel kopen à 30 euro / Tig winkels afzoeken naar een verloopstekker gameport>usb
b) Een oude soundblasterkaart inbouwen (er ligt nog eentje op zolder)
c) Zomaar ineens een nieuwe (of tweedehands) synth kopen en er misschien na 2 week alweer zat van zijn.

Optie C valt dus af, rest A en B. Is het handig om een oude soundblasterkaart (optie B) in te bouwen? Ik vraag me af of dit niet teveel conflicten geeft met mijn behoorlijk nieuwe systeem. Het lijkt me erg sterk dat er een verloopstekker als oplossing voor dit probleem bestaat, morgen maar even bij het lokale onderdelenhuis vragen.

Ook heb ik geen idee of er überhaupt software is die mijn keyboard herkend, er staat wel een midi-logo op mijn keyboard. Vroegah werkte het in ieder geval wel, maar dan heb je het over oude software...

samenvatting van de vragen:
- wat kan ik het beste doen om mijn keyboard via midi aan te sluiten
- zou de hedendaagse software mijn keyboard herkennen (en welke software is dan aan te raden).

alvast bedankt.
pi_66294067
Het lijkt mij het beste om een din naar usb te kopen.
De Edirol um1 is prima(heb hem zelf ook) voor z`n 40euro.
Misschien heeft jou onboard sound wel ASIO ondersteuning... Als dat zo is dan heb je geen last van latency(Vertraging) en kan je hele snelle stukken spelen....
Als je een oude soundkaart hebt en die bouw je in, En je hebt geen asio ondersteuning heb je dat werk voor niks gedaan(En straks is die kapot).

Mijn optie zal zijn A
Ja, Dit type casio heeft GM(General Midi) en kan dus verschillende commando`s versturen en ontvangen omdat deze multi timbraal is.

Cubase, Fruityloops,Reason etc etc kunnen hem daarom gewoon zien als midi keyboardje, En je kan zelfs met bijvoorbeeld Native Instruments B4 de Rotary speaker toewijzen aan jou pitchbend...
pi_66296146
e-wok:

Kijk hier even, dit is via dealextreme (zie topic in GC)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11277
(verzenden naar NL is gratis)
Ik heb er al wat dingen van besteld (en gekregen)

Koopje dus
Do what you love, love what you do!
pi_66296259
trouwens topic bijna vol

laatste poster mag een nieuw topic aanmaken.
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 11:12:25 #294
108725 e-wok
pi_66308495
Bedankt voor de reacties kree en braddie. Ik lees veel goeie dingen over dealextreme, maar moet even uitzoeken hoe het allemaal werkt. Het topic in GC heb ik al gevonden, daar staat een duidelijke beschrijving over he aanmaken van een paypal account. Het zal ongeveer 14 euro kosten en da's nie duur nie

braddie ook bedankt voor de software lijst, ik zie wel even wat ik ga proberen (eerst maar eens de kabel).
pi_66310559
Wat voor Pc heb je precies?, Voor cubase en reason(het liefst 4.0) heb je toch wel een pentium 4 1,6 nodig met 1gb ram wil je het lekker draaien.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:09:19 #296
108725 e-wok
pi_66318008
Een quadcore met 4gig ramgeheugen...
pi_66318424
neem een geluidskaart met een midi input. waarom zou je met verloopstekkers gaan kloten.

Om normaal met vsti te werken is 1GB ram alsnog te sloom. Pentium 4 ook. 4GB lijkt er meer op.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:13:27 #298
108725 e-wok
pi_66319596
Als ik moest kiezen tussen een nieuwe geluidskaart (+inbouwen / configureren etc) of een simpel kabeltje dan weet ik het gauw genoeg. Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven, zie eerdere post
pi_66332099
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:13 schreef e-wok het volgende:
Als ik moest kiezen tussen een nieuwe geluidskaart (+inbouwen / configureren etc) of een simpel kabeltje dan weet ik het gauw genoeg. Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven, zie eerdere post
Met een cheape onboard kaart gaat je latency omhoog >10 ms sowieso. Denk dat jij dan eerder tegen de 40ms zit

veel succes dan
pi_66332445
Met 40 ms is niet echt lekker werken nee,,,
Ik kom er redelijk mee uit de voeten maar ik speel ook niet echt super snelle stukken of zo.

By The Way: Mijn Psr-8000 staat bij den reperateur nu wooehoow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')