Bradley op 10 december Casio Cdp-200R.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:43 schreef Braddie het volgende:
Koop NIEUW de Casio Cdp-200R... Rond de 500euro en een fantastisch gewogen toetsenbord met fantastische piano sounds en zelfs usb en sd kaartslot.
quote:Voor een apparaat van 649euro had ik vèèèèl meer verwacht(Zelfs voor een Digitale Piano).
Ik vind hem de 649 zeker niet waard, Ik had zelf gedacht aan 200-250euro maximaal.
quote:Je kan er ook songs mee maken, 5 songs met elk 6 tracks, Normaal dan neem je eerst de Drumpartij op en dan de Bas etc etc etc, Met dit apparaat kan dat ook(Het kost veel tijd en moeite), En stel je hebt eerst de Drums opgenomen en wilt daarna de bas, En je hebt je drums een beetje slordig ingespeeld qua Timing, dan kan je met de al wat oudere Casio keyboardjes: Quantizen(Straktrekken), Bij dit apparaat kan dit NIET!, Dus elke opname die je maakt is NUTTELOOS.
quote:De orgel sounds zijn zeer slecht en hij heeft geen ROTARY(LESLIE) effect dus al de sounds klinken droog en slecht
quote:Ik raad ook IEDEREEN af om zo`n apparaat te kopen tenzij ze hem alleen gaan gebruiken als Masterkeyboard.
Beetje late reactie op al die dingen.quote:Op donderdag 11 december 2008 10:28 schreef SNArky het volgende:
[..]
Is zo'n Toneport KB 37 niks voor jullie? Of is die al te duur?
Ik heb zo'n constructie een tijdje gehad tijdens repetities en toen was ik dat opbouwen en aansluiten al meer dan zat. Het liefst heb ik gewoon een speeldoos, niet te groot en te zwaar, aansluiten en rammen maar. Ik ben ook altijd de eerste van de band die klaar is met opbouwen en aansluiten. Normaal gesproken zetten dat soort lui dan altijd koffie, maar ook die is dan al klaarquote:Op donderdag 19 februari 2009 01:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Beetje late reactie op al die dingen.
Maar inderdaad binnenkort gewoon eens bij de muziekwinkel langs.
Dan zit je weer aan een computer vast dat is niet wat we zoeken aangezien het vooral voor live is. Heb zelf ook een midikeyboard en om die reden gebruiken we die daar ook niet voor, het is gewoon niet practisch.
Ja precies, gewoon lekker simpel, inpluggen en gaanquote:Op donderdag 19 februari 2009 09:14 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik heb zo'n constructie een tijdje gehad tijdens repetities en toen was ik dat opbouwen en aansluiten al meer dan zat. Het liefst heb ik gewoon een speeldoos, niet te groot en te zwaar, aansluiten en rammen maar. Ik ben ook altijd de eerste van de band die klaar is met opbouwen en aansluiten. Normaal gesproken zetten dat soort lui dan altijd koffie, maar ook die is dan al klaar.
Een tweedehands Roland RD300SX?quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:17 schreef yeahmen het volgende:
Maar weet iemand nog een goede piano oplossing voor rond de 750 euro?
Dat is wel meer een home-piano.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:00 schreef Braddie het volgende:
Een nieuwe FP-4 is geloof ik 900-1000euro.... Is dat niks?, Zit een goede piano sound in(al klonk die cdp-200r qua hoog en laag even goed als de roland).
Dan zou ik inderdaad in de richting van de Roland FP-4 denken. Als die tenminste haalbaar is. Roland heeft hoge kwaliteit klavieren, die redelijk echt aanvoelen. Maak alsjeblieft niet de fout om een Casio te kopen, want dat is me toch rotzooiquote:Op donderdag 19 februari 2009 19:41 schreef yeahmen het volgende:
Ik zoek een vervanging van een gewone piano. Voor thuis dus. Nog niet om mee op te treden ofzo, maar om piano spelen te gaan leren.
Gewoon één waar een goed geluid uit komt, en dat als ik achter een echte piano zit ik precies weet hoe ik moet spelen
Ik zou nog wel zo'n shoulderkeyboard of keytar of hoe ze zo'n ding ook noemen erbij willen hebben. Dat beweegt wat makkelijker. Maar da's dan ook het enige. Ik wil wel meer, maar dat is dan meer ter vervanging van in plaats van erbij.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:52 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja precies, gewoon lekker simpel, inpluggen en gaan
Met een cheape onboard kaart gaat je latency omhoog >10 ms sowieso. Denk dat jij dan eerder tegen de 40ms zitquote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:13 schreef e-wok het volgende:
Als ik moest kiezen tussen een nieuwe geluidskaart (+inbouwen / configureren etc) of een simpel kabeltje dan weet ik het gauw genoeg. Ik wil er niet teveel geld aan uitgeven, zie eerdere post
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |