abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:18:13 #26
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41012730
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 18:41 schreef Igraine het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om over een maandje of 4/5 de speen af te schaffen. Overdag heeft ze nooit een speen, ik neem er ook nooit één mee als we weggaan ofzo. Alleen met inslapen heeft ze een speentje, vaak als ze slaapt heeft ze hem niet meer in idd.

Ik wil het het liefst ook doen voor dat je er idd compromissen om kan sluiten. Duimen ofzo doet ze ook niet, dus enorme zuigbehoefte heeft ze ook niet echt denk ik. Misschien maar beginnen bij de middagslaap en dan gewoon de speen niet geven?
Noah heeft hem overdag ook niet nee. Alleen tijdens (in)slapen.
Ik zat er idd ook aan te denken om met middagslaapje te beginnen. Maar later dacht ik, misschien is dat wel heel verwarrend, dat ie hem de ene keer wel mag en de andere keer niet?

Wat die vingers betreft, de speen is al heel lang voor alleen in bed en die vingers doet ie pas sinds kort. Ik heb geen idee of dat iets met de speen of zuigbehoefte ofzow te maken heeft. Maar ik kan het altijd proberen toch? Als ie idd gaat duimen kunnen we altijd de speen weer teruggeven. En verder vraag ik me af, wanneer kun je dan wel stoppen met de speen, als ze in plaats daarvan gaan duimen? Als ze over een jaar weer gaat duimen als je met de speen stopt, of over 5 jaar?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:18:49 #27
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41012760
Ladybos wat fijn dat het slapen zo goed gaat
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:23:40 #28
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41022629
* ff ongelezen binnenvalt*

Glenn plast sinds deze vakantie op de wc
Hij wil geen luier meer om, alleen als hij gaat slapen. Ben zooo trots op hem.

We zijn de afgelopen 2 weken bij Roberts vader in Frankrijk geweest. Daar heeft hij natuurlijk alleen maar Nederlands om zich heen gehoord, en Frans natuurlijk , maar zijn Nederlands is nu ook gelijk met sprongen vooruit gegaan. Wel met een licht Italiaanse tongval, maar zo schattig
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  Licht Ontvlambaar maandag 21 augustus 2006 @ 11:00:20 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41023501
Go go Glenn Wat goed zeg!!! Kom je Isa even vertellen hoe dat moet
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41024469
EW wonen jullie dan in Italie? Ik dacht doordat jullie in het nederlands posten ook nederlands spraken thuis.

Myrthe wat goed
  Jubileum moderator maandag 21 augustus 2006 @ 12:39:25 #31
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41026415
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:00 schreef Sjeen het volgende:
Go go Glenn Wat goed zeg!!! Kom je Isa even vertellen hoe dat moet
Dan komt Iris er ook even bijzitten Geweldig Glenn
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:07:57 #32
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_41027518
We hebben de eerste dag op de PSZ overleefd

Op mijn "Suus mama gaat naar huis toe hoor.." stapte madam resoluut naar het raam om te zwaaien...
En ik wou nog een kusje...

Toen ik haar ging ophalen was ze heel geconcentreerd aan het spelen en heb ik even genietend staan kijken. Toen ik haar na 5 minuten gluren riep, keek ze op, roep heel blij "mama!!" en rende met open armen op me af!

Het is helemaal goed gegaan, ze wou niet naar huis en ze heeft heel hard gespeeld!

foto's Kinderfototopic deel 82
verslag van Suus Kinderpraatjes deel 7
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_41028595
Wat fijn dat het zo goed ging Ireth! Groot lijken ze ineens tussen allemaal andere peutertjes he.

Glenn Knap van je! En Jolie en Myrthe
  † In Memoriam † maandag 21 augustus 2006 @ 15:44:14 #34
81992 Githa
pi_41032317
Suus al naar de PSZ wat goed hé!...

Myrthe goed geslapen

Glenn op de wc geplast

Jolie de hele dag droog

Wat een wonder kindjes op Fok he
Jordy zei net "drinkuh van mama" Mama helemaal trots springt op om drinken te halen
Hij begint zomaar ineens zoveel meer te zeggen en ook zo duidelijk
Alleen zijn naam wil nog niet zo lukken
Ik: "mama....Jordy...mama...Jordy " ondertussen wijzend naar mezelf en Jordy
Jordy: "mama...Jom jom= John de papa "
Ik: "neeee, mama.....Jordy"
Jordy: "mamaa...mamaaaaaaaaaa"
Ik: "mama........Jordy"
Jordy: BOB als in bob de bouwer...

Hoezo tactvol van onderwerp veranderen
pi_41034510
Hehehe Jordy, boefje ! Myrthe noemt zichzelf Mitte

Vanochtend was ze trouwens al om 5 uur uitgeslapen En vanmiddag wilde ze ook niet gaan slapen Maar we hebben al 3 nachten het bed voor onszelf nou ja, onszelf en 25 muggen dan
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:06:31 #36
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41036573
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:36 schreef Anitra het volgende:
EW wonen jullie dan in Italie? Ik dacht doordat jullie in het nederlands posten ook nederlands spraken thuis.
Nee Anitra we wonen in Nederland hoor. We hebben er alleen voor gekozen om Glenn als eerste de Italiaanse taal bij te brengen en mijn man leert automatisch met Glenn mee. Dat gaat hartstikke goed. Ikzelf en mijn ouders (vaste oppas) zijn Italiaans. Hij 'sprak' natuurlijk wel al Nederlands met de kindertjes uit de buurt hier, maar nu komen er ook hele zinnen in het Nederlands uit. Dat deed hij voor de vakantie alleen maar in het Italiaans. 5 september gaat hij naar de psz, dan zal het wel helemaal hard gaan met het Nederlands.
pi_41036796
Ik snap hem!
Het is zo leuk als kindjes 2 talig zijn
Schakelt hij goed over of maakt hij ook combi zinnen? Als hij op PSZ zit zal het zeker hard gaan!
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:17:31 #38
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41036858
Die combi zinnen valt wel mee. Hij antwoordt in de taal waarin hij aangesproken wordt. Als hij het in het Nederlands niet weet houdt hij het gewoon op ja of nee
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:21:49 #39
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41036987
Alle namen moet ik opschrijven geloof ik, maar goed. Iedereen die zindelijk is of er druk mee bezig is .

Voor de PSZ gangers....natuurlijk ook een .

WIj hebben een dagje Plopsa indoor achter de rug. Erg leuk en erg gezellig. Zorg er alleen wel voor dat je peuter minimaal 96 centimeter is. Dan hoef je niet de volle mep te betalen, maar mag ze onder begleiding wel bijna overal in. En toen we Fleur vroegen wat ze het leukste vond was haar zeer gerichte antwoord...allemaal was leukste.
  Licht Ontvlambaar maandag 21 augustus 2006 @ 18:40:41 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41037566
Picture this...

'Mama, kijk miertje...'
Isa staat in een hoekje van de keuken en komt na deze zin richting de tafel gelopen.
Nog eens ' Kijk, mama miertje...'
Het handje gaat boven de tafel en Isa laat het 'miertje' los.
Mama kijkt en geeft van schrik een gilletje, want het verwachtte miertje blijkt een uit
de kluiten gewassen kever te zijn
Samen het 'miertje' in een kopje gedaan en netjes buiten gezet, zodat het kon gaan
buitenspelen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:36:58 #41
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41041080
Zo gaat het hier ook met Joshua en zijn 2 talen. Hij praat nu net zo makkelijk engels als nederlands.
Joshua is zindelijk, en ook met ondergoed en broeken aan. Dat was nog wel even wennen voor hem, maar hij moest wel op het kdv. De ongelukjes beperkten zich vandaag tot 1, en dat is een hele vordering. Als hij een hele dag thuis is dan heeft ie helemaal geen ongelukjes en wel gewoon kleren aan.
pi_41042870
Joshua wat goed
Ik had er helemaal niet bij nagedacht dat jullie ook 2 talen hebben idd.
Ik heb altijd gezegd dat ik mijn kinderen ook 2 talig op zal voeden, maar daar is niks van gekomen. En als ik zie wat een aanleg Djen heeft voor talen dan is dat gewoon zonde.
Bij Djulian zou de 2 taligheid wat vanzelf sprekender zijn omdat zijn opa duits is, alleen ik ben erg slecht in duits en spreek het dus niet. Zijn opa spreekt gewoon Nederlands (erg gebrekking, maar het is meer Nederlands dan Duits ) Ik ben absoluut geen Duitsland liefhebber, maar dat is zijn afkomst en dat hoort hij ook te weten, zit er dus wel aan te denken om iets te gaan doen, vooral omdat via Rick zijn werk talencursus gratis is.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:28:32 #44
24188 Belana
kloon van belana
pi_41053367
ik ben boos en tegelijk verdrietig. Liam is zoooooo vervelend, brutaal en jankerig. Ik zit er echt helemaal doorheen. Ik kan alleen nog maar boos doen zelf ook. Ik vind mijn eigen kind dus gewoon niet leuk op het moment. Bij alles is het of een grote mond, of janken... en dat al weken achter elkaar... pffff....
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:31:06 #45
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_41053402
Oh Belana
T is een fase zeggen ze he, maar Tobias heeft ook net deze fase uitgekozen om eens lekker lang te laten duren, dus ik ken je gevoel...
Je weet het zelf vast ook, maar kribbig terug doen maakt het erger. Het enige wat ik af en toe doe (of probeer) is maar gewoon negeren als ie zo doet, en extra lief doen als hij ook lief is.
Maar het is niet leuk he?
pi_41053429
Belana
Hier zit ik er ook ff doorheen. Noah krijgt om alles een driftbui, word er echt knettergek van. Je weet van tevoren niet waarom ie een driftbui gaat krijgen, dus durf je gewoon bijna niks meer te doen Het gezeik begint al als ik hem uit bed haal, dus nu zit ik met een ochtendhumeur achter de pc en heb ik even geen zin om me al teveel met Noah bezig te houden
Zeker als je wel probeert voor hem leukedingen te doen, dat je van tevoren denkt "dat vindt ie vast leuk!" en dan komt er weer de ene driftbui na de andere, om niks, en dan denk je ook, dan kan ik net zo goed niet m'n best voor je doen
©Dumbo
pi_41053456
Oeh Belana, dat valt niet mee. En al helemaal nu niet denk ik.
Ik kan me voorstellen dat je nu ook niet even wat sneller kwaad en verdrietig wordt dan anders. Vermoeidheid speelt daarin natuurlijk een grote rol en al het nieuwe dat op Liam afkomt.
Heel veel sterkte en
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:45:08 #48
103793 kozakken
Living the life
pi_41053656
Oeh Belana...
Kan je dus de hand geven. Jonne is ook aan het veranderen in een soort hormonale kleuterpuber. De gewenning aan Romme vergt dus gewoon tijd en aandacht voor ons allemaal. En Jonne moet opeens delen, rekening houden met het feit dat hij ons niet altijd meteen tot zijn beschikking heeft en weet ik veel wat nog meer.
Oh.. ik houd mijn hart vast voor het moment dat kozakkenman weer aan het werk moet. (heb gelukkig nog bijna twee weken samen). Ben zelf ook zo bang dat het dan gaat escaleren of dat ik zelf alleen maar boos kan worden.

Fijn dat je het hier even schrijft Belana. Want je gevoelens zijn (denk ik) ook mijn voorland.
Gisteren vertelde een vriendin van me precies hetzelfde. Haar tweede werd geboren en nr. 1 veranderde ook in een druk, vervelend mannetje. Dat ze soms ook echt dacht: ga jij maar eens lekker een dag naar .. opa/oma/weg met papa.
Dikke kus
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:49:06 #49
24188 Belana
kloon van belana
pi_41053751
Ik weet het, je moet juist rustig blijven en negeren her en der en normaal lukt me dat, maar wat snoopy zegt, ik ben ff heel erg moe nu en heb zomaar ff last van het ontzwangeren ook denk ik, het voelt hormonaal weet je wel... en Liam die aan alles moet wennen.
Vandaag kan ik zelf ook alleen nog maar schreeuwen terwijl ik normaal helemaal niet zo ben.
Hij is nu naar bed trouwens, dat wilde hij zelf ook wel, hij ging gisteren vrij laat en was vroeg weer wakker, dat helpt ook al niet.
Het is een fase, ik weet het en het komt ook wel weer goed. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik er zo doorheen zit, valt nog mee.
tex, jij ook sterkte met Noah... die kan er ook wat van momenteel he?

Ik ga zo ook ff slapen... als Ezra ten minste mee wil werken daarin
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:52:40 #50
24188 Belana
kloon van belana
pi_41053840
kozakken, tja, het hoort er ff bij denk ik. Maar leuk is anders... ik vind het ook wel sneu voor Liam hoor trouwens. En ik probeer hem al zoveel mogelijk aandacht te geven... maar niks helpt echt. Vooral dat gejank om alles... daar kan ik heel slecht tegen. Alles wat ie zegt of vraagt gaat op zo'n jankerig toontje.... daar word ik heel cranky van.
nou ja.... slapen dus, dat is wel even goed voor deze mama...
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')