abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:32:19 #1
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_40964740
en hierbij het andere topic van mij (zie ook [showcase] Zwiterse landschappen )
Ik heb hier alle vogels en dieren (incl reptiel) geplaatst.

Wellicht kunnen jullie mij ook bij deze serie voorzien van kritiek. En nogmaals excuses voor de lange laadtijd..

#1 (alpenmarmot)

#2 (steenbok)

#3 (steenbok)

#4 (steenbok)

#5 (steenbok)

#6 (steenbok)

#7 (steenbok)

#8 (alpenkauw volgens mij)

#9 (naaktslak)

#10 (onbekende vogel?)

#11 (onbekende salamander?)

ik heb gebruikt:
Canon EOS 350D +
- de kitlens (18-55)
- Bigma (50-500)
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:46:26 #2
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_40965087
Ik kom er later op terug. Mooie serie. #10 is volgens mij een Zwarte Roodstaart..
Life is what you make it.
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:35:21 #3
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_41038930
hm, waarom reageert er niemand op mijn showcase...ik vind ze wel redelijk gelukt.
nr 9 is inderdaad een vrouwtje zwarte roodstaart! goedzo schanulleke. Heb t ff bij me pa nagevraagd, en die heeft er behoorlijk veel verstand van.
Ik had ook nog een alpenheggemus te pakken, maar die was erg onscherp door het inzoomen, dus die plaats ik hier maar niet. Maar hij scheen redelijk bijzonder te zijn

Iemand nog commentaar over de fotos?
pi_41058313
ik vind foto 2, 4 en 7 geweldig!
mooie compositie, mooie kleuren.

de vogels zijn een btje saai
en de slak en salamander hadden wat meer scherpte mogen hebben.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:02:31 #5
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_41075582
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:41 schreef firestorm_99 het volgende:
ik vind foto 2, 4 en 7 geweldig!
mooie compositie, mooie kleuren.

de vogels zijn een btje saai
en de slak en salamander hadden wat meer scherpte mogen hebben.
dankje.
ja misschien heb je daar wel gelijk in, dat ik wat minder scherptediepte zou gebruiken...vooral bij die salamander inderdaad.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 10:14:35 #6
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_41086553
Zoals beloofd komt ik er ook nog even op terug.
Ik vind #1 op zich mooi, maar de Marmot zit wel erg centraal. Als je meer ruimte had gehouden in zijn kijkrichting dan was dat compositioneel mooier geweest denk ik. Het scherptevlak op de achtergrond had dan ook mooi diagonaal gelopen.
#2 t/m 7 vind ik echt spectaculair mooi! Onder welke omstandigheden ben je die Steenbokken tegengekomen? In een park, of echt geheel wild?
#5 lijkt wel een beetje onscherp en #6 had best iets minder krap gemogen. #4 of 7 moet je even insturen voor de wedstrijd van deze maand
Alpenkauw is leuk als soort, maar verder als foto niet erg geslaagd. Wat onscherp en de overbelichting straalt wat uit. Slak is aardig, maar niet heel bijzonder. Zwarte Roodstaartje is mooi scherp, al ligt het scherptepunt wel meer op de borst dan op het oogje, zoals bij vogelfotografie gebruikelijk.
Salamander is ook mooi als soort, maar daar had je meer mee kunnen doen denk ik. B.v. minder frontaal, zodat je meer van het lijfje ziet.
Wel leuk gespeeld met je Bigma in ieder geval!
Life is what you make it.
  FOK!fotograaf woensdag 23 augustus 2006 @ 10:29:43 #7
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41086944
Zo op het eerste oog een hele nette serie
Ik mis, bij het eerste keer langs scrollen wel wat scherpte op een aantal foto's.

foto 2 en 4 verdienen denk ik de algemene voorkeur van mij, hoewel bij foto 4 je lichtmeting het duidelijk lastig had . Verder is 10 toch ook een mooi portret.
De scherpte mis ik op foto 1,5 en 8.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 23 augustus 2006 @ 18:28:08 #8
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_41101348
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 10:14 schreef Schanulleke het volgende:
Zoals beloofd komt ik er ook nog even op terug.
Ik vind #1 op zich mooi, maar de Marmot zit wel erg centraal. Als je meer ruimte had gehouden in zijn kijkrichting dan was dat compositioneel mooier geweest denk ik. Het scherptevlak op de achtergrond had dan ook mooi diagonaal gelopen.
#2 t/m 7 vind ik echt spectaculair mooi! Onder welke omstandigheden ben je die Steenbokken tegengekomen? In een park, of echt geheel wild?
#5 lijkt wel een beetje onscherp en #6 had best iets minder krap gemogen. #4 of 7 moet je even insturen voor de wedstrijd van deze maand
Alpenkauw is leuk als soort, maar verder als foto niet erg geslaagd. Wat onscherp en de overbelichting straalt wat uit. Slak is aardig, maar niet heel bijzonder. Zwarte Roodstaartje is mooi scherp, al ligt het scherptepunt wel meer op de borst dan op het oogje, zoals bij vogelfotografie gebruikelijk.
Salamander is ook mooi als soort, maar daar had je meer mee kunnen doen denk ik. B.v. minder frontaal, zodat je meer van het lijfje ziet.
Wel leuk gespeeld met je Bigma in ieder geval!
thanx voor je comments. En ik heb inderdaad lekker gespeeld met de bigma, blijft leuk he. Ik wil toch wel graag een polafilter kopen. Ik heb zelf een zonnebril die gepolariseerde glazen heeft, en daar zie ik al betere contrasten door (vooral bij watertjes, en wolken e.d.) en dat mis ik af en toe op de foto's.

En de steenbokken was erg gaaf, het was gewoon in het wild. In grindelwald kan je naar zon hut lopen, de Glecksteinhutte (oid) en dat is een paar uur lopen, en ligt op 2300m als ik me niet vergis. Die mensen smeren dan op een aantal rotsen wat zout, waar die beesten op af komen. Het waren er ongeveer 40 en kwamen aan t begin van de avond van de berg af, dat was echt een mooi gezicht! En natuurlijk had ik teweinig gb mee om genoeg fotos te maken
pi_41317253
Ik wilde hier nog op reageren. Die eerste foto met die marmot vindt ik erg mooi.
En die steenbok op die rots is echt heel erg gaaf gelukt
Erg onder de indruk van de serie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')