Winnaar Joost over BB 6: 'Ik wil met mijn moeder in het Huis'
Winnaar Joost over BB 6Toen Joost, winnaar van Big Brother 5 vorige week mede-Bewoner Linda aan de telefoon had, kwamen ze tot de conclusie dat het een vreemd idee is dat de nieuwe Big Brother van start gaat. Joost: "Het is best apart. Vorig jaar zaten wij er en nu gaan er zomaar weer andere Bewoners het Huis in."
(klik op de afbeelding voor een grotere versie)
"Helemaal geweldig," antwoordt Joost enthousiast op de vraag wat hij van het familielid-idee van Big Brother 6 vindt. Meteen stelt hij zichzelf voor in het nieuwe Huis met een familielid. "Als ik mag kiezen, wordt het mijn moeder," zegt Joost. Maar stel dat je in de finale zou zitten met je vader, moeder en je vriendin. Wie stem je dan weg? Na lang nadenken zegt Joost: "Mezelf misschien wel, nee toch niet je wilt wel winnen. Mijn vriendin zou ik niet wegstemmen. Daar blijf ik het liefste mee over. Dan zou het gaan tussen mijn vader en moeder.
Dan toch mijn vader, die zou er het rustigst onder blijven."
Als je kijkt naar de groep van vorig jaar; Zouden mensen zich anders hebben gedragen als er een familielid in de groep zou zitten? Bijvoorbeeld de broers van Roel? Volgens Joost zou Roel zich misschien minder aanpassen als zijn broers er ook zouden zijn. "Maar," vult hij aan, "ik gedraag me ook anders bij mijn vrienden dan bij mijn ouders.
Joost heeft tips voor de nieuwe Bewoners. " Hoe moeilijk het ook is, probeer niet op de camera’s te letten," zegt hij. En vooral: Wees jezelf! Dat is het allerbelangrijkste volgens de winnaar van vorig jaar.