abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 augustus 2006 @ 17:25:01 #251
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41035391
Ja, volgens haar wel, maar ik ga die bureau wel nekeer aanpassen denk ik.
De Mrs is ook weer terug, maar ik weet niet of ze hier nog komt kijken (veel blokwerk)
Anyway, eindelijk een goed filmpje, mét de transcriptie
http://www.youtube.com/watch?v=HPaJDvPV_VA
De dialoog
quote:
(ondertussen aan het bellen, dus het gemompel is privé )
-allee
-oooh, zo mooi! Tis al klaar?
-mjaah
-ooh zo schoon,e tis helemaal anders,en de grond ook al
-joaahh
-tis allemaal al klaar!
-jahaha
-ooh benoiiit
-let op voor de camera hier e
-amai, tis wel schoon e
-jah, euhm, wa gingek zeggen, aja, tplafond is gedaan,de muren ...
-tis helemaal anders
-...mompel...
-oe wat had gij gezegd dat het nog 2 weken werk was? Hebt ge nog geld moeten bijleggen?
-367¤ was het
-moede nog geld hebben?
-en nog even over de vloer, das nen vloer van meer dan 500¤ dus draag er zorg voor
-hoe komt dat?
-we hadden nog liggen van die vloerdelen, maar das dus nen vree duren vloer, dus let daar zeker mee op. Alle muren zijn allemaal geplamuurd en behangen tot een gat in de nacht. Allemaal geschilderd, de kast hier is leeg, allemaal voor u nu en de kast gaat terug open nu.
-waar zijn al die boeken naartoe?
-in de kelder
-de vloer is helemaal nieuw dus de plinten zijn ook anders en nieuw, dus alstublieft, let daar mee op he. En als ge iets wil ophangen, komt dat dan eerst aan mij vragen.
-ma al die...
-trouwens, het kass ement is ook nog niet af, das een idee van *censuur*. Langs den andere kant komt er ook eentje.
-oe , waarom?
-omdat dat dan meer symmetrisch is enneuuh...
-maar die kast, dan kan mijn dinges der niet meer tussen, mijn bureau
-dienen bureau ga ik naart stort doen ze
-nee! kheb wel nog dienen bureau nodig he
-Dorothée, ga gij in zo nen schonen kamer allemaal lelijke dingen terugzetten?
-Benoît, ik moet wel kunnen studeren toch?
-studeren? *gniffel*
-ja,eej, ik moet nog een jaar naart school
-allee dan latek em efkes staan
-ja
-[...]
-ma ge kunt uw bureau mss anders zetten
-nee da gaat niet, die kast is juust gepast dat er in gaat
-ma tgaat toch een bed weg
-en Sandrine dan?
-en uw bureau in 1 stuk met het kassement dan?
-nee, da ga nie Benoît
-ja da gaat wel, zeker as ge da bureau weglaat
-awel da moet terug want tzijn daar nog andere dingen in ook eh
-kunde die daar (in de lege boekenkast) niet in steken?
-nee da gaat niet
-btw, uw bureau is vol met verf en eeuh uw bureaustoel ook
-hoe komt dat?
-ah, omdat ik dat gebruikt heb om te verven
-[...]
-enneuh, tis een topic op het internet, over uw kamer, met de voor en na foto's
-neeeeh?
-jawel
-Ooaaah
-4 of 5 delen enal, met allemaal 10000 views enal
-ma allee jong, was da allemaal met u?
-da was hier wel zot eh, das van smorgens vroeg tot savonds laat he
-ma ge had gezegd dat het niet klaar ging zijn
-voor de lol he
-ooh, hoe komt dat de computer hier staat?
-...
pi_41035659
Het is tijd voor een musicalversie!
pi_41035751
Mmach and sister - The Movie
pi_41036154
de.mrs komt zeker nog kijken examen was een klein ramp, overmorgen opnieuw JOY ik vind stiekem ook dat die stoel en bureau weg moeten nu ze die inkasting heeft en nog een extra opbergbak en kast (boekenkast) zou ik die meubels niet terugwillen. Die grote bijeenhorende antieke vind ik wel mooi, maar ik zou ze op een andere plaats zetten, maar ja de.zus luistert niet
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:01:59 #255
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_41036466
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:25 schreef MMach het volgende:
Ja, volgens haar wel, maar ik ga die bureau wel nekeer aanpassen denk ik.
De Mrs is ook weer terug, maar ik weet niet of ze hier nog komt kijken (veel blokwerk)
Anyway, eindelijk een goed filmpje, mét de transcriptie
http://www.youtube.com/watch?v=HPaJDvPV_VA
De dialoog
[..]

het is al leuk om te horen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:07:34 #256
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41036597
inderdaad die meubels zou ik ook anders zetten, wie weet als ze het pand weer voor enkele dagen verlaat .
Btw, mooi voorbeeldje van haar zorgzaamheid:
Deze kast had (waar je nu de muur ziet) een marmeren tablet om dingen op te zetten.
Waarom 'had'?


Daarom
Ik kan wel de spiegel laten zakken tot het tafelblad, maar ze heeft dus een stuk ,van het meubel gemold
pi_41036649
aaaaaaaaaaaaaargh MY EYES
pi_41036663
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:50 schreef de.mrs het volgende:
maar ja de.zus luistert niet
'k heb ook zo'n zus, duurt altijd even voor het kwartje valt, en dan is het haar idee...
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:18:41 #259
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41036894
Meer dan dit kan ik er ook niet van maken, de kast is niet helemaal in verhouding meer. De modificatie is reversibel, dus als we ooit een gelijkaardig stuk rood marmer vinden kan de kast in eer hersteld worden.
pi_41037132
man man man die vernielt een perfect kast... nu ben ik pissig in de plaats van mmach
pi_41037579
En maar die verfvlekken komt ook ergens van he
pi_41037757
Dat is de structuur van het marmer.
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:50:36 #263
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41037854
Verfvlekken? Op die kast, laten we hopen dat je weet dat marmer vaak witte figuren heeft . Die kast stond mijlenver weg van de werken en is dan ook helemaal onbeschadigd gebleven (door mij althans).
En als je die op de bureaustoel bedoelt, so be it, waar gehakt wordt vallen spaanders en het was toch een vieze oude stoel.
Ondertussen het kassement verstevigd (moet wel om Dorothee te kunnen weerstaan). Lees: nog meer parels voor de zwijnen

En stevig is het zeker:
, doe dat maar es op een strookje MDF van 3cm.
(en ja er is het een en ander geblurred op de achtergrond, dat is daar een ruimte die nog hoort bij de lelijkste van het huis. Subiet wil de Mrs niet meer op bezoek komen als ze die in al zijn lelijkheid ziet )
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:58:02 #264
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_41038053
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 18:50 schreef MMach het volgende:

(en ja er is het een en ander geblurred op de achtergrond, dat is daar een ruimte die nog hoort bij de lelijkste van het huis. Subiet wil de Mrs niet meer op bezoek komen als ze die in al zijn lelijkheid ziet )
ze is nog niet bij je thuis geweest?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:00:45 #265
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41038117
Nee , mss maar goed ook, want buiten de 4 kamers is the place a dump. En er zijn 13 kamers in huis. Iedereen zegt wel dat ze dat niet erg vinden maar ge ziet ze toch meestal bleker worden als ze de overige 9 kamers zien. Een bedenkelijk privilege dat al 2 van mijn vrienden hebben mogen genieten. Ik schaam me diep voor de staat van het huis, ook al is het mijn fout niet.
pi_41038415
ik heb al die fotos toch al gezien
pi_41038665
.
Hebben jullie nog geen filmpje gekeken ? en een drankje gedronken in de
goeie kamers?
.
pi_41040548
Als je nou een paar kamers opknapt en die verhuurt aan brave studenten, kun je van de inkomsten weer andere kamers opknappen en verhuren. Na een half jaartje klussen is dan je hele huis weer als nieuw en zit het vol met lucratieve studenten, zodat je ook de buurpanden kunt kopen, opknappen en volzetten met studenten. Na een tijdje zal heel de straat van jou zijn!
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:28:01 #269
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41040731
Mocht ik ondertussen niet moeten studeren ook
Intussen al geschuurd en geplamuurd.
pi_41041607
Zonde dat je zus die kast heeft gesloopt! Ik had het wel geweten, een 2 persoonsbed er in en hier en daar wat accesoires. Ready!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_41044483
Donders.. eindelijk alles bijgelezen (tot mijn grote spijt zag ik deze topicreeks niet eerder dan afgelopen weekend ). Maar wat een prachtwerk heb je er van gemaakt zeg. Echt helemaal super. M'n eigen handen beginnen te jeuken als ik dit allemaal zie .
pi_41044954
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:00 schreef MMach het volgende:
Nee , mss maar goed ook, want buiten de 4 kamers is the place a dump. En er zijn 13 kamers in huis. Iedereen zegt wel dat ze dat niet erg vinden maar ge ziet ze toch meestal bleker worden als ze de overige 9 kamers zien. Een bedenkelijk privilege dat al 2 van mijn vrienden hebben mogen genieten. Ik schaam me diep voor de staat van het huis, ook al is het mijn fout niet.
Lees ik nou dat er nog 9 MMach (turbo) topics aan zitten te komen

En btw: Maak je niet druk en schaam je vooral niet voor dat soort dingen. Een goede vriend/(in) maakt dat (zoals ze al zeggen) helemaal niets uit. Ze komen voor jou...
pi_41044996
Hoewel warme lucht opstijgt lijkt me de ombouw toch niet bevorderlijk voor de verwarming.
Als ik naast een radiator zit heb ik het gevoel dat er als het ware warmte vanaf komt.
Wordt die nu niet geblokkeerd?
Aan de andere kant werkt dit misschien als een trekkende schoorsteen die een luchtcirculatie op gang brengt.
  maandag 21 augustus 2006 @ 22:56:42 #274
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41045382
Ja Hailstorm, ik ben zeker dat zij er geen probleem van maakt, ook al is ze beter gewoon (wie niet ).
Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat het mij niet kan bommen hoe het eruit ziet. Ik weet niet beter, ik weet dat het vroeger veel en veel erger was dan nu, maar voor iemand anders blijft de huidige toestand nog steeds beneden alle standaarden (buiten die kamers dan). Je let daar zelf niet op, maar als je naast iemand staat die dat voor het eerst ziet besef je het zelf maar al te goed . Ik heb dat zelfs nog met mijn goede vrienden die hier al veel over de vloer zijn geweest. Ik vind dat niet slecht of zo ook want die weten maar al te goed dat dat onze schuld niet is en die zien telkens vooruitgang.
En ja, 9 unfinished kamers betekenen wss wel 9 topics , maar over hoeveel jaar verspreid, dat weet niemand.

En over de radiatorbehuizing. Het zal minder efficient zijn dan een gewone verwarming, maar niet dramatisch veel minder. Dit soort verwarmingen werkt door koude luch aan te zuigen onderaan, die stijgt dan op tussen de metalen vinnen en warmt op en komt er bovenaan weer uit. Aangezien hiermee rekening gehouden is in de ombouw blijft dat deel van de vewarming bijna even goed werken. Het enige wat je verliest is de stralingswarmte aan de voorkant van de verwarming. Die stralingswarmte draagt eigenlijk bijna niks bij aan de opwarming van de lucht van de kamer. Het verlies van die stralingswarmte is dus niet zo erg.

[ Bericht 0% gewijzigd door MMach op 21-08-2006 23:22:51 ]
pi_41045394
.
Trouwens MMach, denk je eraan óok de binnenkant van de MDF-omkasting te schilderen?
ivm kromtrekken? Vast wel !

Goed idee: in de herfst vakantie weer even één van de kamers renoveren onder toejuichen van de lurkers met mega klusdippen. moi
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')