Yep, ben hele enge mensen tegen gekomen daarquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 02:48 schreef popolon het volgende:
Ga niet.
Alleen maar dikke, enge mensen daar.
Dure reis dan, voor alleen enge mensen had je ook gewoon thuis kunnen blijven.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 03:27 schreef D1 het volgende:
[..]
Yep, ben hele enge mensen tegen gekomen daar
Nee, hier is geen reet meer op tvquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 03:24 schreef popolon het volgende:
Is er gaan Nachtsuite?
Ja maar je wilt soms toch eens iets anders he, de tokkies gaan vervelen...quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 03:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Dure reis dan, voor alleen enge mensen had je ook gewoon thuis kunnen blijven.
Echt in de middle of nowhere, ik heb 't ook al meegemaakt. Beetje het Urk van de VS maar dan nog wat vreemder.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 03:40 schreef D1 het volgende:
[..]
Ja maar je wilt soms toch eens iets anders he, de tokkies gaan vervelen...
Ik heb een semester in Flagstaff, AZgezeten. Daar waren mensen "eng" in hun eigen komische redneck manier. Nee de echt enge mensen zag ik toen ik van Minneapolis naar Chicago reed en ergens in het midden van Wisconsin wilden tanken. Midden in de nacht, in de middle of nowhere, en de mensen leken stambomen als cirkels te hebben. Het feit dat een vriendin van me zwart was en we beide Nederlands met elkaar spraken zorgde niet voor een betere service.
Toen daarna ook nog een paar dronken rednecks in een oude pick up kwamen aanrijden en begonnen te kloten zijn we maar weggereden. De shotguns die achterin lagen was een extra motivatie. Al met al wel een super tijd gehad.
Tsja, dat hoor je dan altijd achteraf he...quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 03:44 schreef popolon het volgende:
[..]
Echt in de middle of nowhere, ik heb 't ook al meegemaakt. Beetje het Urk van de VS maar dan nog wat vreemder.
Je had vanaf Chicago noordoost moeten rijden, kom je mij tegen met m'n grizzly huisdier.
Vond LA eigenlijk helemaal geen neuk aan. De leuke plekjes zijn veel te veel uitgespreid, en elke keer als je ergens anders heen wilt zit je weer vast in de file. SF was echt super, daar zou ik zo weer heen willen, zou er zelfs wel willen wonen. Chicago heeft echt super veel karakter. Die stad heeft gewoon iets. Maar aan de andere kant is het verdomd koud soms. Ben hellaas nog niet naar de East Coast geweest, dus dat staat binnenkort ook op de planning.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 03:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je moet ook naar leuke plekken gaan!
Vrienden van mij zitten nu in LA, die vinden het helemaal fantastisch. Ik zou graag ook een trimester naar Boston, Chicago of LA willen gaan. Of San Francisco.
Ah ok. Tot nu toe is het allemaal erg prima wat ik er van hoor. Ze waren ook al naar Las Vegas gegaan, en dat ook erg gaaf geweest. Andere vriend heeft in Atlanta gezeten; dat was ook niet de beste keus qua stad in de VS. Veel arme mensen, veel donkeren. Buurten waar je absoluut niet moest komen en dergelijkequote:Op zaterdag 19 augustus 2006 03:55 schreef D1 het volgende:
[..]
Vond LA eigenlijk helemaal geen neuk aan. De leuke plekjes zijn veel te veel uitgespreid, en elke keer als je ergens anders heen wilt zit je weer vast in de file. SF was echt super, daar zou ik zo weer heen willen, zou er zelfs wel willen wonen. Chicago heeft echt super veel karakter. Die stad heeft gewoon iets. Maar aan de andere kant is het verdomd koud soms. Ben hellaas nog niet naar de East Coast geweest, dus dat staat binnenkort ook op de planning.
Ah ok; dat is wel relaxed dan.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 03:57 schreef D1 het volgende:
International Business Management. Het was niet de beste universiteit, en dan ben ik heel mild, dus eigenlijk hoefde je helemaal niets te doen. Was ook wel prima want dat gaf me meer tijd om leuke tripjes te maken.
Hehe. Ik wilde inderdaad wel gaan; maar ik wacht waarschijnlijk nog twee jaartjes; dan ben ik tenminste ook 21+ en dan is het vast nog interessanterquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 04:04 schreef D1 het volgende:
Zit je zelf ook te overwegen om te gaan? Ik kan het je zeker aanraden. Het is een super divers land, wat op zich zelf al fascinerend is om mee te maken. De Grand Canyon ben ik een paar keer geweest, je voelt je daar echt zooo klein. Wat ook echt super is om te zien is Death Valley en Redwood Forrest.
Maar goed, begin nu een beetje als een reisbrochure te klinken
21+ zijn helpt echt, anders moet je zitten kloten met fake IDs en daar loop je geregeld een keer mee tegen de lamp. Toronto lijkt me ook wel super trouwens. Tsja, het niveau is afhankelijk van naar welke universiteit je gaat. Ik ging naar een State University, maar niet de beste. Daar was het niveau MBO+, maar aan de andere kant heb je ook hele goede universiteiten. En het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je insteek is. Ik vond het wel prima, want het gaf me veel meer tijd voor leuke dingen. Qua geld was het voor mij prima te doen. Levenskosten waren tenminste toen (2003) goedkoper dan in NL, dus dat was superrelaxed.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 04:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hehe. Ik wilde inderdaad wel gaan; maar ik wacht waarschijnlijk nog twee jaartjes; dan ben ik tenminste ook 21+ en dan is het vast nog interessanter
De verhalen die ik heb gehoord in combinatie met het studeren schijnt het allemaal wel prima te zijn. Niveau om binnen te komen is hoog, maar als je eenmaal in een uni zit, dan is het wel goed te doen. Plus het is natuurlijk ultiem om er 4 maanden te zitten en zoveel mogelijk rond te reizen tussendoor.
Opties voor ons waren Chapel Hill in North Carolina, Marshall in Southern California, Austin Texas, Georgia en Pennsylvania. Of Toronto in Canada. Wel gaaf allemaal; maar qua geld moet het ook net te doen zijn. En qua studiepunten natuurlijk!
LA is natuurlijk ook overhyped, vooral door Hollywood. Veel illegale mexicanen en smog, dat hoor je nooit.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 03:55 schreef D1 het volgende:
[..]
Vond LA eigenlijk helemaal geen neuk aan. De leuke plekjes zijn veel te veel uitgespreid, en elke keer als je ergens anders heen wilt zit je weer vast in de file. SF was echt super, daar zou ik zo weer heen willen, zou er zelfs wel willen wonen. Chicago heeft echt super veel karakter. Die stad heeft gewoon iets. Maar aan de andere kant is het verdomd koud soms. Ben hellaas nog niet naar de East Coast geweest, dus dat staat binnenkort ook op de planning.
Wat echt heel mooi is is om via de Death Valley route in nevada door te steken naar San Francisco. Ben even vergeten hoe dat gebergte heet waar je dan doorheen gaat maar het is een echte ervaring. Wij hebben het toen geprobeerd, lekker door de bergen slingeren over een smal weggetje, maar midden in de bergen moesten we omkeren omdat het door bosbranden onbegaanbaar was geworden. Zou het nog wel eens over willen doen want de natuur was gewoon superquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 05:16 schreef popolon het volgende:
[..]
LA is natuurlijk ook overhyped, vooral door Hollywood. Veel illegale mexicanen en smog, dat hoor je nooit.Chicago kan koud zijn (Windy City) maar ik hou van Michigan in de winter: -10 af en toe met bijna altijd een zonnetje, 't voelt als lente.
De zomers zijn prima, ik kan m'n zwembad vijf maanden gebruiken en ik heb nog nooit een jas gedragen in de bijna 1.5 jaar dat ik hier zit.
Volgend jaar met de auto gaan we ook door de VS heenrijden en dan voornamelijk de minder bekende plekken bezoeken. Route is nog onbekend, misschien wordt het wel weer Ontario Canada, wie weet.
Alles positief.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 05:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nog steeds geen spijt gehad popo? Heb je nu echt een huis, auto en baan?
Wel gaaf hoor! Hoe is het trouwens met de Tigers?
Ik moest erg wennen aan het feit dat de huizen niet 100% van steen waren, maar steen zie je hier bijna niet.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 05:30 schreef D1 het volgende:
Ziet er goed uitVolgens mij zit je qua hurricanes redelijk veilig toch? Hoe zit het trouwens met de isolatie van zo'n huis? Heb een paar huizen gezien die er van de buitenkant perfect uitzagen maar voor geen meter isoleerden.
Hoorde dat jullie een redelijke hittegolf achter de rug hebbenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 05:37 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik moest erg wennen aan het feit dat de huizen niet 100% van steen waren, maar steen zie je hier bijna niet.
Het fundament is steen/beton, de muren zijn steen(buiten) /hout/gipsplaat(binnen) vaak en de buitenkant is vaak aluminium.
Isolering is een kwestie van de conditie van de ramen en kozijnen , en die zijn net allemaal nieuw.
En orkanen en dat soort grappenmakers hebben we hier niet, wel tornado's hier en daar en zware stormen af en toe , best geil.
Maar daar is een goede verzekering voor hoewel die kans nihil is.
Het regent vandaag weer voor het eerst sinds een week.
BS: Ik denk er nog even over na.
De laatste week was het constant 25C, heerlijk.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 05:39 schreef D1 het volgende:
[..]
Hoorde dat jullie een redelijke hittegolf achter de rug hebben![]()
En dan zit ik hier in Cambridge al twee weken in de grauwe regen :R Nou ja, binnenkort hopelijk Singapore
Bier in de badkuip is heus niet minderquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 05:40 schreef popolon het volgende:
[..]
De laatste week was het constant 25C, heerlijk.
En als het te warm wordt dan neem je je bier mee in het zwembad.
En dan zeker ook nog BBQ'enquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 05:40 schreef popolon het volgende:
[..]
De laatste week was het constant 25C, heerlijk.
En als het te warm wordt dan neem je je bier mee in het zwembad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |