abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41356859
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_41386557
Spike Lee

Je moest eens eenzelfde film maken over en voor blanken, dan was de wereld te klein. Het zegt al genoeg dat er een NAACP is en dat er zwarte colleges zijn waar blanken niet toegelaten worden... moet je omgekeerd eens proberen. Hypocriete eikels. Maar ondertussen is wel alles de schuld van de blanken. Blijkbaar staan ze niet al te ver af van de Marokkanen, die hebben ook dat trekje om alles in de schoenen van een ander te schuiven. Zelfreflectie is ze vreemd.

Nigga please.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_41386587
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 04:07 schreef StefanP het volgende:
(...)Het zegt al genoeg dat er een NAACP is en dat er zwarte colleges zijn waar blanken niet toegelaten worden... moet je omgekeerd eens proberen. Hypocriete eikels. (...)

Nigga please.
Ja joh, de NAACP is begin 1900 voor de lol opgericht. Volkomen nutteloos is het, nog steeds.

Bitch please.
pi_41386676
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:26 schreef Vampier het volgende:
[afbeelding]
Priceless
Ongelooflijk ja.
Gelijk werd er teruggeschakeld naar Chris Tucker en die zag je ook echt zo van: "Oh no!! He didn't..."
pi_41386897
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 04:18 schreef ZomerDagDromer het volgende:

[..]

Ja joh, de NAACP is begin 1900 voor de lol opgericht. Volkomen nutteloos is het, nog steeds.

Bitch please.
En dat heeft WAT te maken met de ongelofelijke hypocrisie dat diezelfde lui moord en brand schreeuwen als je een NAAWP wil oprichten?

Bovendien is het wel heel erg simpel om 1900 met 2006 te vergelijken... negerts worden nog steeds opgeknoopt en onderdrukt zeker, het is allemaal de schuld van de grote boze witte man. Boehoe huil huil.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:57:35 #56
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_41393840
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 07:04 schreef StefanP het volgende:

[..]

En dat heeft WAT te maken met de ongelofelijke hypocrisie dat diezelfde lui moord en brand schreeuwen als je een NAAWP wil oprichten?
Eh. Dit kun je niet menen. Je gaat toch niet beweren dat de blanke Amerikaan stelselmatig onderdrukt wordt en een organisatie nodig heeft die voor gelijke behandeling pleit?
quote:
Bovendien is het wel heel erg simpel om 1900 met 2006 te vergelijken... negerts worden nog steeds opgeknoopt en onderdrukt zeker, het is allemaal de schuld van de grote boze witte man. Boehoe huil huil.
Als je denkt dat zwarte Amerikaan anno 2006 kan rekenen op gelijke behandeling en gelijke kansen dan heb je toch wel een enorm bord voor je kop.

"Nou jongens, ons werk zit er op. Opheffen dan maar!"

"Yi-haw!"
  vrijdag 1 september 2006 @ 17:05:35 #58
111528 Viajero
Who dares wins
pi_41398906
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 08:20 schreef Vampier het volgende:
Ik werk af en toe in LA met Afro-Amerikanen... deze mensen zeiken niet op het blanke ras maar zijn gewoon onderdeel van de maatschapij. Ze worden niet tegengehouden,onderdrukt of net wat dan ook. Als je iets wilt bereiken moet je er voor vechten en een opleiding afmaken. Bill Cosby zei dat hij zich schaamde om zwart te zijn met al die ongeschoolde mensen die alleen de blanken de schuld konden geven.

Jesse Jackson is ook zo'n persoon wat altijd de race card into play brengt.

[afbeelding]

http://www.geocities.com/Area51/Lair/8288/n_97.jpg

[afbeelding]
Jesse Jackson
Jesse Jackson is dus wel een onvervalste racist. Hij zei tijdens dat schandaal met die zwarte stripper die door blanke lacrosse spelers van Duke University verkracht zou zijn (bleek ze later verzonnen te hebben):

Het is walgelijk dat blanken met lust naar zwarte vrouwen kijken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_41415210
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:57 schreef Drugshond het volgende:
StefanP, heb je de docu al gezien ? Of reageer je nu vanuit de onderbuik
Ik heb hem niet gezien, maar dat zal weinig uitmaken omdat het alom bekend is dat meneer Lee geen blad voor de mond neemt als het aankomt om anderen ergens de schuld van geven.
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 14:39 schreef ZomerDagDromer het volgende:

Als je denkt dat zwarte Amerikaan anno 2006 kan rekenen op gelijke behandeling en gelijke kansen dan heb je toch wel een enorm bord voor je kop.
Nee, dat bord heb JIJ voor je kop. Altijd maar weer dat smoesje "diskriemienasjie" er bij halen, wat een onzin. Zwarten hebben eigen universiteiten waar blanken niet mogen komen (moet je omgekeerd eens proberen), hebben een NAACP en er is hier ook positieve discriminatie waardoor de eisen voor sollicitanten niet hetzelfde zijn. Om maar wat simpele voorbeelden te noemen. Je hoeft maar een woordje verkeerd te zeggen en je bent zwaar de lul als blanke, want alles wat een blanke zegt is natuurlijk bij voorbaat racistisch bedoeld. Je moet eens weten hoe vaak ik hier op het nieuws of in de krant zie dat een politiechef, een politici of een willekeurig ander persoon uit zijn functie is gezet omdat hij per ongeluk een zwarte een "negroe" of iets anders totaal onbenulligs noemt. Om de paar weken. Maar eikels zoals Spike Lee en Jesse Jackson kunnen zeggen wat ze willen, want alleen blanken kunnen racistisch zijn, toch? Andersom mag dus alles. Dat jij dan toch het lef hebt om anno 2006 over discriminatie te gaan zeuren, zegt genoeg over je kennis van de VS. Maar goed, misschien ben je kleurenblind en bedoel je met zwart eigenlijk wit. Dan zijn we het namelijk helemaal eens.

Je bent zelf vast ook een ster in anderen de schuld te geven van je eigen tekortkomingen.

Meneer Lee is een notoire zeikerd over alles wat er bij zwarten misgaat, en het is altijd en eeuwig de schuld van de overheid en de blanken. Makkelijk toch?

En nu is het wachten op de eerste persoon met lange tenen die me een racist gaat noemen omdat ik "zwarte" zei...

[ Bericht 30% gewijzigd door StefanP op 02-09-2006 02:57:44 ]
-Mark Steyn
pi_41420887
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 02:49 schreef StefanP het volgende:

Dat jij dan toch het lef hebt om anno 2006 over discriminatie te gaan zeuren, zegt genoeg over je kennis van de VS.
anno 2006 bestaat er ook uiteraard niet iets als racisme, ten minste niet van de kant van blanken en helemaal niet in de vs

zoals een echte racist betaamt altijd klagen over hoe de arme blanken niet mag zeggen waar het op staat

nee ik hoef je niet racist te noem om je woord keuze hoor
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_41425169
Wat heeft Charlton Heston in hemelsnaam met David Duke en de Ku Klux Klan te maken?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zaterdag 2 september 2006 @ 20:45:46 #62
111528 Viajero
Who dares wins
pi_41432802
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 13:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

anno 2006 bestaat er ook uiteraard niet iets als racisme, ten minste niet van de kant van blanken en helemaal niet in de vs

zoals een echte racist betaamt altijd klagen over hoe de arme blanken niet mag zeggen waar het op staat

nee ik hoef je niet racist te noem om je woord keuze hoor
dat bestaat wel, maar niet half zoveel als discriminatie van blanken door zwarten. En zwarten hebben idd gelijke kansen, er zitten zwarten in de regering, er zijn zwarte CEO's, burgemeesters, etc etc

Ben je ooit in de US geweest? Heb je er gewoond?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_41441302
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:45 schreef Viajero het volgende:

[..]

dat bestaat wel, maar niet half zoveel als discriminatie van blanken door zwarten. En zwarten hebben idd gelijke kansen, er zitten zwarten in de regering, er zijn zwarte CEO's, burgemeesters, etc etc

Ben je ooit in de US geweest? Heb je er gewoond?
nog zo iemand die zwarte piet naar de zwarte mensen toespeelt en zich beklaagt over dat negers ok discrimineren

in de vs heeft iedereen een kans om iets van zichzelf te maken uiteraard, kijk maar naar al die succesvolle migranten, maar om te stellen dat iedereen gelijke kansen heeft vind ik wat overdreven, in de vs heb je een kans om iets van je zelf te maken als je geld hebt, geen geld betekent vaak ook dat je geen toekomst hebt of een toekomst met 2 fulltime jobs om dan ook nog maar net rond te kunnen komen

jaja, omdat ik niet in de vs ben geweest kwalificeer jij mij om maar enigszins een mening te hebben over de vs

er zijn immers niet veel landen die zo belicht worden als de vs, je hoeft er echt niet gewoond te hebben om er een mening over te hebben
-Rabia Al-Basri
  zondag 3 september 2006 @ 03:15:00 #64
111528 Viajero
Who dares wins
pi_41443982
quote:
Op zondag 3 september 2006 00:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

jaja, omdat ik niet in de vs ben geweest kwalificeer jij mij om maar enigszins een mening te hebben over de vs

er zijn immers niet veel landen die zo belicht worden als de vs, je hoeft er echt niet gewoond te hebben om er een mening over te hebben
Natuurlijk kan je een mening hebben over een land zonder er geweest te zijn. Maar denk eens na, als je in een land bent waar je nog nooit bent geweest vallen je toch altijd nieuwe dingen op? Dingen die je niet wist, ook al was je daarvoor al heel geinteresseerd in dat land?

Dit is een van die dingen. Voordat ik naar de US verhuisde wist ik al veel van de US (meer dan veel mensen daar als het om geschiedenis en geografie gaat) maar hoe de maatschappij daar echt in elkaar zit merk je echt pas als je er woont.

Ik heb daar als blanke voor het eerst direct racisme meegemaakt, van zowel zwarten als latinos.

Er zijn in de US trouwens meer arme blanken dan arme zwarten, wist je dat? En die luiheid komt bij arme blanken ook voor. Maar bij zwarten is het een groter percentage. De zwarten die wel hard werken en niet een "fight the system and the white man" houding hebben kunnen net zo ver komen als een blanke, een latino, een aziaat of welk ras dan ook.

Geloof me, oordeel pas echt als je er geweest bent. En luister naar mensen die er geweest zijn, of er nog steeds wonen zoals StefanP, ik herken echt veel van wat hij zegt. En dat hoor je niet op cnn en dat lees je niet in de volkskrant..
pi_41453592
quote:
Op zondag 3 september 2006 03:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je een mening hebben over een land zonder er geweest te zijn. Maar denk eens na, als je in een land bent waar je nog nooit bent geweest vallen je toch altijd nieuwe dingen op? Dingen die je niet wist, ook al was je daarvoor al heel geinteresseerd in dat land?

Dit is een van die dingen. Voordat ik naar de US verhuisde wist ik al veel van de US (meer dan veel mensen daar als het om geschiedenis en geografie gaat) maar hoe de maatschappij daar echt in elkaar zit merk je echt pas als je er woont.

Ik heb daar als blanke voor het eerst direct racisme meegemaakt, van zowel zwarten als latinos.

Er zijn in de US trouwens meer arme blanken dan arme zwarten, wist je dat? En die luiheid komt bij arme blanken ook voor. Maar bij zwarten is het een groter percentage. De zwarten die wel hard werken en niet een "fight the system and the white man" houding hebben kunnen net zo ver komen als een blanke, een latino, een aziaat of welk ras dan ook.

Geloof me, oordeel pas echt als je er geweest bent. En luister naar mensen die er geweest zijn, of er nog steeds wonen zoals StefanP, ik herken echt veel van wat hij zegt. En dat hoor je niet op cnn en dat lees je niet in de volkskrant..
geloof ik best,

dat er meer arme blanken zijn is ook niet verrassend uiteraard, omdat je nu eenmaal veel meer blanken hebt, dat er relatief meer arme blanken zijn weet ik niet

hoe geloofwaardig is stefan nou als ie beweert dat er "anno 2006" geen racisme is in de vs? racisme heb je overal bij elke bevolkingsgroep, zwart groen geel iedereen is racistisch of op zijn minst bevooroordeeld over mensen die als "anders" gezien worden
-Rabia Al-Basri
  maandag 4 september 2006 @ 13:38:52 #66
111528 Viajero
Who dares wins
pi_41480346
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

geloof ik best,

dat er meer arme blanken zijn is ook niet verrassend uiteraard, omdat je nu eenmaal veel meer blanken hebt, dat er relatief meer arme blanken zijn weet ik niet

hoe geloofwaardig is stefan nou als ie beweert dat er "anno 2006" geen racisme is in de vs? racisme heb je overal bij elke bevolkingsgroep, zwart groen geel iedereen is racistisch of op zijn minst bevooroordeeld over mensen die als "anders" gezien worden
Relatief zijn er idd meer arme zwarten. Net als overal waar je blanken en zwarten hebt trouwens.

Hij zegt niet dat racisme er niet is, maar dat je er niet over moet zeuren. En daar heeft ie gelijk in, als een zwarte vrouw minister van buitenlandse zaken is, een zwarte golfer nummer een staat en er veel zwarte zakenlui, politici etc zijn, dan zijn die kansen er dus duidelijk wel, en ligt het aan iets anders dat veel zwarten in armoede leven. Ik zou zeggen gebrek aan ambitie en de schuld bij iemand anders leggen.
pi_41484952
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 02:49 schreef StefanP het volgende:
[..]

Nee, dat bord heb JIJ voor je kop. Altijd maar weer dat smoesje "diskriemienasjie" er bij halen, wat een onzin. Zwarten hebben eigen universiteiten waar blanken niet mogen komen (moet je omgekeerd eens proberen), hebben een NAACP en er is hier ook positieve discriminatie waardoor de eisen voor sollicitanten niet hetzelfde zijn. Om maar wat simpele voorbeelden te noemen.
Voor het gemak vergeet je even een belangrijk deel van de geschiedenis van je mooie land.

-Die 'eigen universiteiten' zijn opgericht in de tijd van segregatie, nog vóór het einde van slavernij en bestaan nu eenmaal nog steeds. Dat blanken daar tegenwoordig niet welkom zijn is simpelweg niet waar, er zijn zelfs HBCU's waar de meerderheid van de studenten inmiddels blank is.
-Je presenteert het bestaan van de NAACP als een verwijt, maar je gaat me toch niet vertellen dat de NAACP zinloos was en is. Of zou je liever leven op een plek waar je gescheiden leeft van de zwarte man? Zo'n all-white voorstadje van, pak 'm beet, een stad als Dallas (26% zwart)?
quote:
Total Population by Race for the City of Frisco (2000)

Total Population 33,714
White.................29,417................87.3%
Black...................1,268..................3.8%
Boehoehoe.

Of je het nou leuk vindt of niet, dit maakt deel uit van de geschiedenis van Amerika. 350 jaar aan onderdrukking maak je niet in 40 jaar goed. De gevolgen zijn nog steeds zichtbaar. En dat wordt steeds minder, het gaat gelukkig de goede kant op, maar beweren dat alles inmiddels koek en ei is...? Die inhaalslag is nog in volle gang, en daar horen mensen met grote ego's bij die zich uitspreken. Eng hè.
pi_41486449
Ik vind het allemaal zo geforceerd, die hele racisme discussie en met name hoe sommigen het willen oplossen via allerlei zogenaamde gelijkheidsbehandelingen die in de praktijk nog racistischer zijn dan het racisme dat ze willen aanpakken.

Ook moeten racistische grapjes alle kanten op kunnen. Als een zwarte iets zegt over blanken is het grappig en andersom wordt het meteen betiteld als racisme. Laten we in godsnaam om alle grapjes lachen, anders is het zo zonde van alle verspilde energie.

Ahum, on-topic, ik ken die hele Spike Lee niet, maar als ik het zo hoor is het weer een fantastisch subjectieve docu die stelselmatig in elkaar in gekuntseld. Met andere woorden, dit is wat we tegenwoordig alleen nog maar voorgeschoteld krijgen. Objectieve docu's zijn volgens mij een uitgestorven ras. Prima, go with the flow zou ik zeggen, neem alles maar gewoon niet meer zo serieus, dus ook deze docu niet.

Maar eigenlijk is het een schande dat iedere keer maar weer door de media en docu- en filmmakers eigenlijk de mensen die het allemaal meegemaakt hebben tot onderwerp van propaganda worden gedegradeerd ipv dat men het verhaal van de slachtoffers echt verteld. Media is wat dat betreft niets meer dan een verlengstuk van de politiek die ik ook niet meer serieus neem. Docu's en fictie zijn wat mij betreft gelijk, ik kan denk ik niet meer serieus een docu kijken en moet er gewoon een zak chips bij nemen en uitkijken naar deel II van de trilogie
  maandag 4 september 2006 @ 17:58:12 #69
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_41486802
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:06 schreef Apropos het volgende:
Wat heeft Charlton Heston in hemelsnaam met David Duke en de Ku Klux Klan te maken?
Het feit dat Heston een honorary life member of the NRA is zegt me genoeg met deze combinatie. Zoek zelf maar op wat de NRA is
Where law ends, tyrrany begins.
pi_41491312
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:57 schreef ZomerDagDromer het volgende:

Zo'n all-white voorstadje van, pak 'm beet, een stad als Dallas (26% zwart)?
Ahgossie, dat heb je in Nederland zeker niet? Je typt dit natuurlijk vanuit de Bijlmer, waar je met veel plezier woont? Er bestaat helemaal niet zoiets als de witte vlucht, en als dat wel zo is: smerige racisten! Toch?
-Mark Steyn
pi_41496793
quote:
Op maandag 4 september 2006 20:09 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ahgossie, dat heb je in Nederland zeker niet? Je typt dit natuurlijk vanuit de Bijlmer, waar je met veel plezier woont? Er bestaat helemaal niet zoiets als de witte vlucht, en als dat wel zo is: smerige racisten! Toch?
Ja, ik woon in een wijk waar relatief veel allochtonen wonen. Dat is helaas niet de Bijlmer, want ik heb een hekel aan Amsterdam.
Afgezien daarvan weet ik niet wat dat met mijn reactie te maken heeft en waar ik het bestaan van de witte vlucht ontken. Integendeel, racisme heb je overal. Maar misschien zie ik vanwege mijn lage IQ de argumenten in je post die mijn ongelijk aantonen simpelweg niet, dat kan natuurlijk ook.
  dinsdag 5 september 2006 @ 08:45:51 #72
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_41506804
quote:
Op zondag 3 september 2006 03:15 schreef Viajero het volgende:
En die luiheid komt bij arme blanken ook voor. Maar bij zwarten is het een groter percentage. De zwarten die wel hard werken...

Schitterend...
Ik vrees dat het in de VS niet zozeer om een "te lui om te werken" houding gaat.
Tuurlijk heeft iedereen gelijke kansen, blanken alleen iets betere dan zwarten
quote:
...als een zwarte vrouw minister van buitenlandse zaken is, een zwarte golfer nummer een staat en er veel zwarte zakenlui, politici etc zijn
Rice mag je hebben, Woods lijkt me meer een aziaat...
quote:
...en ligt het aan iets anders dat veel zwarten in armoede leven. Ik zou zeggen gebrek aan ambitie en de schuld bij iemand anders leggen.
Haha, ga eens in een random ghetto kijken
Haters everywhere but I don't really care.
pi_41512708
quote:
Op maandag 4 september 2006 13:38 schreef Viajero het volgende:

Hij zegt niet dat racisme er niet is, maar dat je er niet over moet zeuren.

dus racisme moet niet bestreden, maar omaramd worden ofzo?

racisme is er, maar schuif het liever onder de tapijt dan dat je er een issue van maakt ofzo?

en ant-semitisme (uiteraard ook een vorm van racisme) moet je ook niet al te veel druk over maken?

de gebeurtenissen van srebrenica en rwanda zijn pas een decennium oud en men zegt heel gewoon, maak je niet al te druk over racisme
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 5 september 2006 @ 14:09:27 #74
111528 Viajero
Who dares wins
pi_41514731
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 08:45 schreef matthijst het volgende:

[..]

Schitterend...
Ik vrees dat het in de VS niet zozeer om een "te lui om te werken" houding gaat.
Tuurlijk heeft iedereen gelijke kansen, blanken alleen iets betere dan zwarten
[..]

Rice mag je hebben, Woods lijkt me meer een aziaat...
[..]

Haha, ga eens in een random ghetto kijken
Ik heb een jaar in South valley in Albuquerque gewoond, een Mexicaans ghetto. Ben ook in Compton en Watts in LA geweest, en heb daar ook met mensen gepraat. In de Bronx en Harlem in New York niet echt met mensen gepraat, maar wel geweest. Geloof me, ik weet waarover ik praat.

Ben jij ooit in de US geweest?
  dinsdag 5 september 2006 @ 14:13:53 #75
111528 Viajero
Who dares wins
pi_41514862
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

dus racisme moet niet bestreden, maar omaramd worden ofzo?

racisme is er, maar schuif het liever onder de tapijt dan dat je er een issue van maakt ofzo?

en ant-semitisme (uiteraard ook een vorm van racisme) moet je ook niet al te veel druk over maken?

de gebeurtenissen van srebrenica en rwanda zijn pas een decennium oud en men zegt heel gewoon, maak je niet al te druk over racisme
Nee, natuurlijk niet. racisme is fout en moet bestreden worden.

Wat ik bedoel is dat het racisme daar echt niet zo erg is dat het je kansen verminderd. Als zwarte heb je door officieel racisme zelfs meer kansen, want universiteiten en bedrijven moeten een bepaald aantal zwarten aannemen, wat in de praktijk ertoe leidt dat zwarten met mindere kwalificaties de voorkeur krijgen boven blanken met betere kwalificaties.

Dat is fout, maar voor blanken niet echt een reden om te zeuren dat ze te weinig kansen krijgen. Waar zwarten het lef vandaan halen om te zeuren over minder kansen weet ik echt niet.
pi_41515355
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:13 schreef Viajero het volgende:

Wat ik bedoel is dat het racisme daar echt niet zo erg is dat het je kansen verminderd. Als zwarte heb je door officieel racisme zelfs meer kansen, want universiteiten en bedrijven moeten een bepaald aantal zwarten aannemen, wat in de praktijk ertoe leidt dat zwarten met mindere kwalificaties de voorkeur krijgen boven blanken met betere kwalificaties.

Dat is fout, maar voor blanken niet echt een reden om te zeuren dat ze te weinig kansen krijgen. Waar zwarten het lef vandaan halen om te zeuren over minder kansen weet ik echt niet.
laten we het lekker dichtbij houdenn met een actuele voorbeeld,

iemand die mohammed heeft veel minder kans om een stage plek te krijgen dan iemand die jan-peter heet ooak al hebben ze beiden precies dezelfde cv,

dus het verminderd je kansen wel degelijk,

of in het geval van de vs, de slechte scholen waarin de zwarten genieten van hun scholing nou niet bepaald een goed start voor hun loopbaan is, dat is dan weer een vicieuze cirkel van armoede waarin ze zitten

dat is nu eenmaal een tol wat we moeten betalen, omdat bepaalde bevolikingsgroepen een steun in de rug nodig hebben om uit de hol te kunnen kruipen waar ze in het geval van de vs dan genaraties lang in zitten

voor de blanke man verminderd het hun kans wel zeer minimaal, maar voor de zwarte man is dat een enorme mogelijkheid

[ Bericht 7% gewijzigd door Slayage op 05-09-2006 14:38:01 ]
-Rabia Al-Basri
pi_41516757
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

laten we het lekker dichtbij houdenn met een actuele voorbeeld,

iemand die mohammed heeft veel minder kans om een stage plek te krijgen dan iemand die jan-peter heet ooak al hebben ze beiden precies dezelfde cv,

dus het verminderd je kansen wel degelijk,
Ik vraag me serieus af of dit een racistisch probleem is of een cultureel probleem en ik ga toch echt voor het laatste. Die twee worden me trouwens ook iets te vaak door elkaar gehaald.
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:09:40 #78
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_41518465
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:09 schreef Viajero het volgende:
Ben jij ooit in de US geweest?
4x New York
1x Florida
1x Westcoast

En ja, ook in die achterbuurten, al voelde ik me in Compton niet geroepen om uit te stappen om 1 van de twee zwervers (duopresentatie links/rechts) bij het stoplicht te vragen hoe ze hun kansen als neger nou inschatten
Haters everywhere but I don't really care.
pi_41522285
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 15:19 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af of dit een racistisch probleem is of een cultureel probleem en ik ga toch echt voor het laatste. Die twee worden me trouwens ook iets te vaak door elkaar gehaald.
een cultureel probleem? verklaar

als aan het einde van de dag mensen gediscrimineerd worden op grond van wat dan ook, is het een probleem en kunnen we onze ogen er niet voor sluiten, onderwelke noemer je het ook plaatst
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:23:04 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41522453
als ik een afroamerican beticht zie worden van racisme jegens de blanke man moet ik eigenlijk een beetje gniffelen. kom op zeg, laat ze na al die jaren ook eens een superioriteitsgevoel hebben.

wellicht is dat een goed medicijn tegen al die crackghetto's?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_41528915
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

een cultureel probleem? verklaar

als aan het einde van de dag mensen gediscrimineerd worden op grond van wat dan ook, is het een probleem en kunnen we onze ogen er niet voor sluiten, onderwelke noemer je het ook plaatst
Je kunt best 100% blank zijn en ook Mohammed heten, dan krijg je nog hetzelfde probleem. Ook worden de mensen niet afgewezen vanwege hun afkomst, maar hooguit de cultuur van hun afkomst. Dit is dan wel stereotype handelen, maar dit kun je iemand ook niet altijd kwalijk nemen als hij verschillende opties heeft. Je kiest nu eenmaal de optie met het minste risico. Dit is gewoon een probleem van mensen die naar een andere cultuur gaan dan waar ze zelf vandaan komen, en misschien onterecht, daar krijgen hun kinderen en kleinkinderen vaak ook nog wat last van. Als ik naar Iran vertrek kan ik een baan bij een uni ook wel vergeten.
pi_41528971
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:23 schreef zoalshetis het volgende:
als ik een afroamerican beticht zie worden van racisme jegens de blanke man moet ik eigenlijk een beetje gniffelen. kom op zeg, laat ze na al die jaren ook eens een superioriteitsgevoel hebben.

wellicht is dat een goed medicijn tegen al die crackghetto's?
Dan sta ik recht tegenover je. Als een zwarte een blanke discrimineert vind ik dat net zo triest als andersom. En zeggen dat het na al die jaren wel eens terug mag vind ik erg kinderachtig.
pi_41530195
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:32 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Je kunt best 100% blank zijn en ook Mohammed heten, dan krijg je nog hetzelfde probleem. Ook worden de mensen niet afgewezen vanwege hun afkomst, maar hooguit de cultuur van hun afkomst. Dit is dan wel stereotype handelen, maar dit kun je iemand ook niet altijd kwalijk nemen als hij verschillende opties heeft. Je kiest nu eenmaal de optie met het minste risico. Dit is gewoon een probleem van mensen die naar een andere cultuur gaan dan waar ze zelf vandaan komen, en misschien onterecht, daar krijgen hun kinderen en kleinkinderen vaak ook nog wat last van. Als ik naar Iran vertrek kan ik een baan bij een uni ook wel vergeten.
mensen worden afgewezen niet vanwege hun afkomst maar om de cultuur van hun afkomst?

nee sorry in die hersenkronkel kan ik mezelf niet plaatsen

discriminatie = discriminatie

elke vorm is verwerpelijk en moet bestreden worden imo
-Rabia Al-Basri
pi_41531110
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

mensen worden afgewezen niet vanwege hun afkomst maar om de cultuur van hun afkomst?

nee sorry in die hersenkronkel kan ik mezelf niet plaatsen

discriminatie = discriminatie

elke vorm is verwerpelijk en moet bestreden worden imo
Ik zeg ook niet dat het geen discriminatie is. Ik stel alleen dat het geen racisme is.
pi_41531479
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:25 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het geen discriminatie is. Ik stel alleen dat het geen racisme is.
valt ook moeilijk uitelkaar te halen, lijkt me
-Rabia Al-Basri
pi_41532226
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

valt ook moeilijk uitelkaar te halen, lijkt me
Nee hoor, is heel makkelijk. Daarnaast is discriminatie overal om je heen en is het vaak ook heel nuttig. Geen alcohol onder de 16 is ook discriminatie, maar lijkt me niet heel raar. Rijbewijs, stemmen, studentenverenigingen etc. genoeg voorbeelden.
pi_41532998
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:49 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Nee hoor, is heel makkelijk. Daarnaast is discriminatie overal om je heen en is het vaak ook heel nuttig. Geen alcohol onder de 16 is ook discriminatie, maar lijkt me niet heel raar. Rijbewijs, stemmen, studentenverenigingen etc. genoeg voorbeelden.
oh ja joh, kan jij in de harten van mensen kijken of ze discrimineren op ras of op culturele afkomst dan?

over dat soort discriminatie heb ik het natuurlijk niet over, maar over artikel 1

charisteas
-Rabia Al-Basri
pi_41533612
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 23:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

oh ja joh, kan jij in de harten van mensen kijken of ze discrimineren op ras of op culturele afkomst dan?

over dat soort discriminatie heb ik het natuurlijk niet over, maar over artikel 1

charisteas
Natuurlijk kan ik niet altijd beoordelen of het pure racisme is of gewoon een twijfel bij de culturele afkomst van iemand. Zelf heb ik er namelijk vrij weinig last van, ik heb een grote interesse in andere culturen en voor mij is het niet zulk onbekend terrein. Maar ik kan me best voorstellen dat als je enige culturele info komt uit ruzie in een disco en artikelen in de telegraaf dat je dan een iets ander wereldbeeld is. En de integratie initiatieven van de overheid werken vaak ook alleen maar averechts.

Anyway, Charisteas idd Wat een jokerbestuur hebben we toch ook
pi_41648377
Gisteren ging het tijdens Pauw & Witteman ook over Katrina. 'Men' gaf West en Lee in wezen gelijk.
je moeder is m'n broer
  zondag 8 oktober 2006 @ 09:24:46 #90
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_42473550
Wanneer zou deze film uit moeten komen dan??
je moeder is m'n broer
pi_44001669
Heeft Michael Richards een mening?
je moeder is m'n broer
  woensdag 29 november 2006 @ 19:48:43 #92
89730 Drugshond
pi_44001788
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 09:24 schreef DeSiever het volgende:
Wanneer zou deze film uit moeten komen dan??
Is geen film maar een vierluik. HBO (bekend van Band of Brothers)
Moet nog aangekocht worden door Nederland terwijl deze in de States al te zien was.
Zelf heb ik deze drama/docu wel gezien, en hij is goed !!!!. Puik stukje montage werk van Spike Lee.
pi_44001863
Hoezo heb jij 'm al gezien dan?
je moeder is m'n broer
  woensdag 29 november 2006 @ 19:54:37 #94
89730 Drugshond
pi_44002022
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:50 schreef DeSiever het volgende:
Hoezo heb jij 'm al gezien dan?
(uche) Downloaden en zo.
Ik spook soms wel eens rond op de "[GC]-atmosfeer staat op ontploffen reeks". En een beetje weer-freak moet die film gezien hebben.
  vrijdag 8 december 2006 @ 08:33:28 #95
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_44241288
Downloaden maakt toch de film- en muziekindustrie kapot? Ik snap niet dat je daar aan mee doet.
je moeder is m'n broer
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:00:07 #96
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_46889578
Komt deze film ooit nog of mis ik iets?
je moeder is m'n broer
pi_46889782
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:00 schreef DeSiever het volgende:
Komt deze film ooit nog of mis ik iets?
waar moet deze film komen dan?
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:12:16 #98
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_46889918
Um.. op tv of in de videotheek?
je moeder is m'n broer
  zondag 4 maart 2007 @ 07:44:12 #99
167723 sanni
Acima de seu
pi_46898330
Goeie regisseur die Spike Lee, baanbrekend voor zijn tijd en de laatste jaren is het
stil rondom zijn persoontje. Ben benieuewd of hij nog een anti-Bush toontje in de film
gaat brengen
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:33:36 #100
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_46977204
Hoezo staat dit in een of ander vaag subforum trouwens?
je moeder is m'n broer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')