abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40955008
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 00:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

nog zo iemand
Hij nam afstand van Nation of Islam ja, maar hij preekte tot het eind toe over een waarheid die verkondigt dat de zwarten in de VS het beste in Afrika een nieuwe staat konden stichten vanwege de onderdrukking door de blanken.

Zijn racisme was door ervaringen en opvoeding ingegeven, maar hij is nooit een niet-racist geweest.
je moeder is m'n broer
pi_40955178
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 22:23 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
TT aangepast.
MOORD BRAND!!!

Wat is dat voor een achterlijke censuur? Het is een racist!
Free people own guns! Slaves do not!
pi_40955234
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 23:41 schreef DeSiever het volgende:
Nou, Malcolm X zou je wel een racist kunnen noemen natuurlijk. Dat lijkt me niet zo ingewikkeld.

Welke video van Michael Jackson heeft Spike Lee geregisseerd als ik vragen mag?
het zoveel zeggende 'they don't care about us' gedoe.
pi_40955323
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 22:37 schreef Hathor het volgende:
Spike Lee spoort niet, ik denk niet dat er iemand wakker ligt van zijn complot theorietjes.
Inderdaad.

Verder weet ik niet of hij echt een racist is, maar het zou me niets verbazen als hij in werkelijkheid wat extremer is dan hij doet voorkomen.

Hij is in ieder geval gek op het benadrukken van verschillen tussen mensen van andere rassen, en dat is een noodzakelijk basis voor racisme.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_40955631
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 00:10 schreef Vampier het volgende:

[..]

MOORD BRAND!!!

Wat is dat voor een achterlijke censuur? Het is een racist!
Dat je het een rascist vind, en daar kan ik het ook niet helemaal mee oneens zijn, is terug te vinden in de OP. Laten we meningen daar houden en de TT's neutraal houden.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_40957342
Spike Lee is overigens niet per se een racist, maar hij is wel iemand die achter elk pieterpeuterig dingetje een racistische oorzaak probeert te zoeken. Al het leed van de zwarte Amerikanen schuift ie in de schoenen van de blanken. Nou is dat voor een deel natuurlijk ook wel waar, maar hij draaft een beetje door in zijn verhalen. Zo zouden de blanken ervoor gezorgd hebben dat er in zwarte wijken op elke straathoek een liquorstore zit, zodat ze zich een slag in de rondte zuipen en elkaar vervolgens af maken. De blanken zouden ook grote hoeveelheden drugs importeren, en dat vervolgens in de zwarte wijken in de omloop brengen, met als doel, je raad het al, de teloorgang van het zwarte ras.

Ook zouden de meeste blanken graag zwart willen zijn, vandaar dat ze hele dagen gaan liggen bakken op het strand. Van dat soort onzinverhalen komt allemaal van hem af. Zijn theorieen zijn op zich wel interesant, alleen al omdat ze zo ongelofelijk kortzichtig zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:39:57 #32
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_40958057
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 01:14 schreef Hathor het volgende:
Spike Lee is overigens niet per se een racist, maar hij is wel iemand die achter elk pieterpeuterig dingetje een racistische oorzaak probeert te zoeken. Al het leed van de zwarte Amerikanen schuift ie in de schoenen van de blanken. Nou is dat voor een deel natuurlijk ook wel waar, maar hij draaft een beetje door in zijn verhalen. Zo zouden de blanken ervoor gezorgd hebben dat er in zwarte wijken op elke straathoek een liquorstore zit, zodat ze zich een slag in de rondte zuipen en elkaar vervolgens af maken. De blanken zouden ook grote hoeveelheden drugs importeren, en dat vervolgens in de zwarte wijken in de omloop brengen, met als doel, je raad het al, de teloorgang van het zwarte ras.

Ook zouden de meeste blanken graag zwart willen zijn, vandaar dat ze hele dagen gaan liggen bakken op het strand. Van dat soort onzinverhalen komt allemaal van hem af. Zijn theorieen zijn op zich wel interesant, alleen al omdat ze zo ongelofelijk kortzichtig zijn.
Mee eens, zijn films zijn zitten op zich goed in elkaar en zijn, mijns inziens, prima te kijken. Lee zelf aan de andere kant gebruikt de racisme kaart net iets te veel om nog echt serieus te worden genomen.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_40958521
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 00:05 schreef DeSiever het volgende:

[..]

Hij nam afstand van Nation of Islam ja, maar hij preekte tot het eind toe over een waarheid die verkondigt dat de zwarten in de VS het beste in Afrika een nieuwe staat konden stichten vanwege de onderdrukking door de blanken.

Zijn racisme was door ervaringen en opvoeding ingegeven, maar hij is nooit een niet-racist geweest.
Hij heeft in zijn laatste fase van zijn leven duidelijk afstand genomen (publiekelijk in een interview) van zijn racistische opvattingen nadat 'zijn ogen waren geopend dat er ook (zeker) goede blanken mensen waren'.
X
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 02:35:29 #34
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_40959423
- laat maar, verkeerd gelezen -
---verdwijnt---
pi_40961012
Ik werk af en toe in LA met Afro-Amerikanen... deze mensen zeiken niet op het blanke ras maar zijn gewoon onderdeel van de maatschapij. Ze worden niet tegengehouden,onderdrukt of net wat dan ook. Als je iets wilt bereiken moet je er voor vechten en een opleiding afmaken. Bill Cosby zei dat hij zich schaamde om zwart te zijn met al die ongeschoolde mensen die alleen de blanken de schuld konden geven.

Jesse Jackson is ook zo'n persoon wat altijd de race card into play brengt.

http://www.geocities.com/Area51/Lair/8288/n_97.jpg

Jesse Jackson
pi_40961396
Dat zijn zwarte helden vriend.
pi_40961451
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:26 schreef Chadi het volgende:
Waarom zijn mensen die de schuld enkel bij anderen leggen helden?

Gelukkig kan het ook anders zoals Vampier zegt. Bill Cosby is daarvan inderdaad een goed voorbeeld.
pi_40962722
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 00:05 schreef DeSiever het volgende:

[..]

ik denk dat zo'n beetje iedereen racist was in de vs in die periode, maar om em nu nog verwijten te maken van racisme kan ik niet echt begrijpen en dat terwijl je ooknog weet dat hij afstand heeft genomen van de bizarre leer van de nation, dat ie blijkbaar geen hoop meer zag voor de zwarte man in de vs zegt ook veel over zijn situatie, ik bedoel wat voor een samenleving was het toen in de vs, waar jfk, rfk, malcolm x en martin luther king werden vermoord
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40962755
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarom zijn mensen die de schuld enkel bij anderen leggen helden?

Gelukkig kan het ook anders zoals Vampier zegt. Bill Cosby is daarvan inderdaad een goed voorbeeld.
Dat mes snijdt natuurlijk wel aan twee kanten. Arme zwarten geven de blanken de schuld van al hun ellende, terwijl de arme blanken alleen maar lopen te gillen dat die verdomde zwarten alle banen inpikken.

En Bill Cosby heeft natuurlijk wel makkelijk praten, ik geloof dat hij een van de rijkste zwarten van Amerika is. Die zit daar in zijn ivoren toren een beetje te zeiken dat ze niet zo moeten lullen en wat beter hun best moeten doen op school, terwijl Bill toch ook best wel weet dat school geld kost, en een hoop mensen dat niet eens kunnen opbrengen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_40969789
Bill Cosby heeft meer ontberingen doorstaan dan de hierboven afgebeelde ''zwarte helden'' bij elkaar. ''Zwarte helden'' die blijk hebben gegeven van absurde en racistische denkbeelden (Jackson die New York ''smouzenstad'' noemde en Kanye West die de regering beschuldigt van het toedienen van het AIDS-virus aan burgers).

[ Bericht 3% gewijzigd door Apropos op 19-08-2006 15:56:30 ]
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_40969996
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 11:09 schreef Hathor het volgende:
Dat mes snijdt natuurlijk wel aan twee kanten. Arme zwarten geven de blanken de schuld van al hun ellende, terwijl de arme blanken alleen maar lopen te gillen dat die verdomde zwarten alle banen inpikken.

En Bill Cosby heeft natuurlijk wel makkelijk praten, ik geloof dat hij een van de rijkste zwarten van Amerika is. Die zit daar in zijn ivoren toren een beetje te zeiken dat ze niet zo moeten lullen en wat beter hun best moeten doen op school, terwijl Bill toch ook best wel weet dat school geld kost, en een hoop mensen dat niet eens kunnen opbrengen.
Dat geldt natuurlijk net zo goed voor Kanye West, Spike Lee en Jesse Jackson. Dat lijken me niet bepaald de meest arme zwarten. Met name Kanye West is een fantastisch rolmodel voor (arme) zwarte Amerikanen. Dan kom je er wel .
pi_40970150
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:01 schreef MrX1982 het volgende:
Met name Kanye West is een fantastisch rolmodel voor (arme) zwarte Amerikanen. Dan kom je er wel .
Ja, net als de meeste Amerikaanse negers heeft Kanye West een hoop aan zijn moeder te danken. Met dit verschil dat z'n moeder decaan was.
pi_40970274
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:08 schreef Apropos het volgende:
Ja, net als de meeste Amerikaanse negers heeft Kanye West een hoop aan zijn moeder te danken. Met dit verschil dat z'n moeder decaan was.
Niet de standaard ghetto neger dus .
quote:
"I bring up historical subjects in a way that makes kids want to learn about them." Seeing himself as an inspirational speaker, West claimed he would be "a part of the Bible" citing he is "definitely in the history books already."
Tevens historicus .
pi_40970441
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:14 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Niet de standaard ghetto neger dus .
Het is een oubollige zeikerd die alles in de schoot geworpen krijgt. Kind van vermogende ouders, wordt student, besluit dat 'ie liever iets anders wil doen, wordt veelgevraagd producent maar moet even wachten tot 'ie als rapper aan de bak komt. Krijgt een auto-ongeluk en maakt daar een melodramatisch liedje over, wat prompt een hit wordt. Jankt dat Bush ''niets om de zwarte bevolking geeft'', maar laat zwarte gangsters als Suge Knight op z'n feesten toe.
Vergelijk dat eens met het levensverhaal van Cosby.

[ Bericht 8% gewijzigd door Apropos op 19-08-2006 16:28:59 ]
pi_40970598
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:20 schreef Apropos het volgende:
Het is een oubollige zeikerd die alles in de schoot geworpen krijgt. Kind van vermogende ouders, wordt student, besluit dat 'ie liever iets anders wil doen, wordt veelgevraagd producent maar moet even wachten tot 'ie als rapper aan de bak komt. Krijgt een auto-ongeluk en maakt daar een melodramatisch liedje over, wat prompt een hit wordt.
Vergelijk dat eens met het levensverhaal van Cosby.
Ik lees het inderdaad op wiki over Kanye. Die kerel komt gewoon uit de black upper-class in de VS en dan toch zo verknipt. Verwend rot joch is het.

Dat is zeker anders dan het leven van Bill Cosby. Wat dat betreft verdient Bill Cosby veel meer respect.
pi_40977126

Priceless
pi_40977204
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:28 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik lees het inderdaad op wiki over Kanye. Die kerel komt gewoon uit de black upper-class in de VS en dan toch zo verknipt. Verwend rot joch is het.

Dat is zeker anders dan het leven van Bill Cosby. Wat dat betreft verdient Bill Cosby veel meer respect.
Zijn irritante gemoraliseer komt dan ook nog niet in de buurt van een lied als Strange Fruit.
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:32:26 #48
154578 DeSiever
Alles Is Nu??
pi_41256191
Dat gezicht van Mike Myers!! ("wat kan mij het schelen, ik ben een Canadees")
je moeder is m'n broer
pi_41257064
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:26 schreef Chadi het volgende:
Jesse Jackson een held!? Doe toch niet zo belachelijk.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 23:59:59 #50
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_41347207
Inmiddels gezien.... mooie maar ook gekleurde docu (met veel bias).
Toch zeker een aanrader om te bekijken. Omdat de hele ramp en hoe de problematiek is opgepakt behoorlijk goed is uitgewerkt.
Alleen jammer dat ze de technische beschouwing (de aanloop daarvan) onderbelicht hebben gelaten. Toch als je de beelden weer ziet sta je weer te kijken hoe e.e.a. zover uit de rails heeft kunnen lopen. Alles wat organisatorisch fout kon gaan tijdens die hurricane ging ook fout. Met veel vinger wijzen achteraf.

Toch een puik stukje werk van Spike Lee (als je niet alles voor zoete koek slikt).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')