inderdaad, eindelijk eens windje meequote:
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:59 schreef gebruikersnaam het volgende:
een vervolg op Sparta Rotterdam deel 6 nu met transfer geruchten
[afbeelding]
Keepers
René Ponk Dolf Kerklaan
Verdedigers
Danny Schenkel Sepp de Roover
Sjaak Polak Steve Olfers
Marciano Bruma Wouter Gudde
Iderlindo Moreno Freire Ayodele Adelaye
Middenvelders
Edwin van Bueren Dominique van Dijk
Haris Medunjanin Nathan Rutjes
Anthony Obodai Sani Kaita
Aanvallers
Yannis Anastasiou Rachid Bouaouzan
Ivan Cvetkov Jason Oost
Yuri Rose Marvin Emnes
Jeffrey Vlug Melvin Zaalman
Het mooiste clublied van nederland
et eerste clublied (De Spartamarsch) 1909
In 1909 componeerde Jaap Blazer het eerste clublied van Sparta, de Spartamarsch.
Nog altijd is de Spartamarsch in gebruik.
De officiële tekst:
Rood-wit is onze glorie,
Rood-wit zit ons in 't bloed;
Bij neêrlaag of victorie,
Bij voor- of tegenspoed.
Rood-wit gaat nooit verloren,
En jaren nog hierna,
Zullen wij laten horen:
S.P.A.R.T.A.!
Zullen wij laten horen:
S.P.A.R.T.A.!
Deez' vlag ze is ons heilig,
Reeds vele jaren lang.
Bij rood-wit zijn wij veilig,
Zijn wij voor niemand bang.
Wij zweren bij die kleuren,
En zingen hoe 't ook ga,
Bij wat ook moog' gebeuren:
S.P.A.R.T.A.!
Bij wat ook moog' gebeuren:
S.P.A.R.T.A.!
Slome opa.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:59 schreef JeroenV het volgende:
Hoe doet Ome Yannis het bij jullie tot nu toe?
Ken ik er meer van:quote:
quote:Kasteelheren ruiken bloed
ROTTERDAM - Bezielde Spartafans ruiken bloed. De kans om de 'boeren van Zuid' een voetballesje te leren was, denken zij, nog nooit zó groot.
Grijze Spartafans staan al te likkebaarden bij de gedachte. Tijdens de training van hun helden durfden ze gisterenochtend hardop te dagdromen. 'Het kán', verzuchten ze eensgezind. Aartsrivaal Feyenoord is te pakken, aanstaande zondag. Sterker nog: De kans was eigenlijk nog nooit zo groot. De 'boeren van Zuid, met hun grote mond' staan er belabberd voor. ,,Op dit moment zijn ze echt niet zoveel beter dan wij", durft aanhanger Ronald (48) zelfs te zeggen.
Maar pas op. Bij Sparta geen hoogmoed. Want die komt voor de val. De heren -bescheiden, netjes en vriendelijk- blijven wel nuchter. ,,Negen van de tien keer verliezen we natuurlijk," geeft Jan Zagwijn (65) ruiterlijk toe. ,,Teleurstellingen zijn we hier wel gewend. Maar goed. Statistisch gezien winnen we dus eens in de tien jaar. De laatste overwinning was in 1996. Dus het is weer tijd!" De Kasteelheren halen gemoedelijk herinneringen op, zoals alleen oudere supporters dat kunnen. ,,1996. 3-2 Op het Kasteel. Henk ten Cate was coach. De gebroeders De Nooijer speelden bij ons."
Ook Zagwijn zwijmelt al bij het idee van winst op Feyenoord. ,,De kansen stijgen." Hij zou het feestje pas écht durven te vieren als hij eenmaal veilig thuis is. ,,Want reken maar dat die Feyenoorders hier dan 1000 stoelen vernielen. Ik heb normaal gesproken een Spartashawltje om, maar die laat ik zondag thuis. Op Zuid zijn ze natuurlijk toch al zwaar gefrustreerd." John (69): ,,Je moet zéker geen Spartaspullen in je auto laten liggen. Dan wordt 'ie gemold. Maar er zitten ook goede Feyenoordsupporters bij hoor." Anderen relativerend: ,,Er is eigenlijk nog nooit iets ernstigs gebeurd bij Sparta-Feyenoord."
De Spartanen hebben niettemin met enige minachting naar sommige Feyenoorders gekeken, toen deze op tv tekeer gingen tegen ex-Ajacied Charisteas. En tegen voorzitter Van den Herik. ,,Niet normaal, hoe zij zich gedroegen," vindt John. Spartafans hebben van oudsher andere genen, denkt hij. ,,Vroeger waren wij meer een club voor middenstanders. Wat chiquer. Sommigen hier wilden niet eens naar Zuid, al kregen ze gratis kaarten. 'Ik ga de Maas niet over', zeiden zij."
Charisteas zou bij Sparta liefdevol worden omarmd, beweren de mannen. ,,Bij ons spelen ook ex-Ajacieden." Een historische verhandeling krijgt de verslaggever er gratis bij. Eén ding, ten slotte, vrezen de dagdromers wel: Feyenoord zal als nooit tevoren gebrand zijn op de victorie. ,,Dat is in ons nadeel. Die Charisteas wil koste wat kost schoren," waarschuwt Ronald. ,,Let maar op. Dan wordt hij op Zuid namelijk ineens op handen gedragen."
Was er wel een...quote:Op zondag 10 september 2006 17:23 schreef gebruikersnaam het volgende:
ik kon het niet zien vanuit waar ik zat.
maar ik kon wel goed zien dat die pingel voor feyenoord er geen was
Redelijk geflatteerd? Ik ben wel benieuwd hoe de statistieken voor die domme rode kaart waren. Volgens mij zal het balbezit 60/40 zijn geweest en heeft Sparta ongeveer een handvol meer kansen gekregen.quote:Op zondag 10 september 2006 17:11 schreef Erasmusch het volgende:
Redelijk gerflatteerd. Medunjanin is wel een aanwinst
Oh jullie hebben ook geluid gemaakt? Dat kutlegioen maakt zich met de week belachelijker, je hoort ze alleen even na een goal of rode kaart. Maar verder succes met die prachtigequote:Op zondag 10 september 2006 18:03 schreef jorienvdherik het volgende:
Bedankt voor de gastvrijheid het was Feyenoord - Sparta, 15 minuten lang We love you Feyenooord door het stadion
Pff sparta zong nogeensquote:Op zondag 10 september 2006 19:28 schreef knnth het volgende:
[..]
Oh jullie hebben ook geluid gemaakt? Dat kutlegioen maakt zich met de week belachelijker, je hoort ze alleen even na een goal of rode kaart. Maar verder succes met die prachtigeclub van jullie, ik hoop dat Jorien nu even blijft nu het lek boven is
Zielig mannetje ben jij, schande voor je clubquote:
Wedstrijd van het jaar verlorenquote:Op zondag 10 september 2006 19:47 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Zielig mannetje ben jij, schande voor je club![]()
Hooguit 3 nu nogquote:Op vrijdag 8 september 2006 16:56 schreef kamer_van_rookhandel het volgende:
ik ga ervanuit dat sparta dit 6 punten duel om de degradatie plaatsen gaat winnen
Ach jee, protesteren we nu ineens nietmeer tegen het aankoopbeleid, lekker standvastig daar op Zuid.quote:Op zondag 10 september 2006 19:52 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Wedstrijd van het jaar verloren![]()
Dat is toch altijd daar? Nog 2 wedstrijden winnen en er is weer een hosanna-stemming.quote:Op zondag 10 september 2006 19:54 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ach jee, protesteren we nu ineens nietmeer tegen het aankoopbeleid, lekker standvastig daar op Zuid.
Mindlight, Feyenoord-vriendquote:Op zondag 10 september 2006 19:55 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Dat is toch altijd daar? Nog 2 wedstrijden winnen en er is weer een hosanna-stemming.
Sja, Sparta speelt met 4 aanvallers (Bouaouzan/Anastasiou/Medunjanin/Van Dijk) terwijl het middenveld met alleen Rose en Obodai toch bijzonder kwestbaar is. Dan is het achterin dweilen met de kraan open.quote:Op zondag 10 september 2006 19:53 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Hooguit 3 nu nog![]()
Nee maar even serieus, op basis van de samenvatting was minimaal een gelijkspel beter geweest. Sparta heeft een aantal gevaarlijke spelers rondlopen, dus op zich moeten jullie buiten degradatiegevaar kunnen blijven.
Zin? Ik kan niet wachten! Alleen de kaartverkoop levert al weer spanning genoeg opquote:Op zondag 10 september 2006 19:57 schreef Stpan het volgende:
[..]
Mindlight, Feyenoord-vriend! Al zin in de mini-derby?
Dat duurt nog wel even hoor.quote:Op zondag 10 september 2006 19:58 schreef Bayswater het volgende:
Ik heb ineens zin in Excelsior- Feyenoord![]()
Ja dat lijkt me ook wel, zou niet verkeerd zijn als jullie tegen ons ook zo spelenquote:Op zondag 10 september 2006 19:59 schreef Stpan het volgende:
[..]
Sja, Sparta speelt met 4 aanvallers (Bouaouzan/Anastasiou/Medunjanin/Van Dijk) terwijl het middenveld met alleen Rose en Obodai toch bijzonder kwestbaar is. Dan is het achterin dweilen met de kraan open.
Ach voor de neutrale toeschouwer zal het best leuk zijn.
Voor zover van belang: ik, Jan Mulder en Ruud Gullit vonden het een pingel, Greene zette een blok, maar dan een volleybal netblok.quote:Op zondag 10 september 2006 21:03 schreef H.Flick het volgende:
In het stadion kon ik het niet zo goed zien. Was het nou een penalty voor Sparta in de tweede helft? Iets met een handsbal ofzo?
Oh, en Sjaak was trouwens geweldig vandaag. Mag gezegd worden, het komt namelijk niet zo vaak voor.
quote:Op zondag 10 september 2006 19:28 schreef knnth het volgende:
[..]
Oh jullie hebben ook geluid gemaakt? Dat kutlegioen maakt zich met de week belachelijker, je hoort ze alleen even na een goal of rode kaart.
beidequote:Op zondag 10 september 2006 21:30 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
![]()
Wat een frustraties hier. Maar goed, in mijn ogen waren het beiden penalties.
Is het zelfstandig gebruikt dan?quote:
Nicky Hofsquote:Op zondag 10 september 2006 21:32 schreef H.Flick het volgende:
Eigenlijk zou na een voetbalwedstrijd een jury bij elkaar moeten komen om een winnaar aan te wijzen. Dan weet ik wel wie dat vandaag geweest was.
oh yeahquote:Op zondag 10 september 2006 21:35 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Is het zelfstandig gebruikt dan?Okay, heb je vandaag 1 keer gelijk.
quote:Op zondag 10 september 2006 19:28 schreef knnth het volgende:
[..]
Oh jullie hebben ook geluid gemaakt? Dat kutlegioen maakt zich met de week belachelijker, je hoort ze alleen even na een goal of rode kaart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |