Hmpfz ... het zijn anders wel films die klaar zijn. En alleen voor fijnproevers, natuurlijk.quote:
Ha! Een fijnproever!!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:04 schreef EricusMaximus het volgende:
Andrei Tarkovsky
quote:Ongeveer gelijktijdig met Die Brücke in Dresden verliep in München een gelijkaardige vernieuwingsbeweging in de kunst, namelijk Der Blaue Reiter, met Wassily Kandinsky, Franz Marc en August Macke als voornaamste promotoren.
Hier kwamen de nieuwe kunstideeën aan het licht bij de uitgave van een almanak "Der Blaue Reiter", door R. Piper, in 1912, te München. De naam van de schildersgroep was afkomstig van de omslag van deze almanak, die ontworpen was naar een schilderij van Kandinsky.
Ook hier vond men elk academisme in strijd met de ware kunst. Ook hier zag men de emotie als voornaamste element van het creatieve vermogen en trachtte men deze tot expressie te brengen.
Uit de scheuring met de "Neue Künstlervereinigung", in 1911, groeide een rondreizende tentoonstelling "Die erste Ausstellung der Redaktion des Blauen Reiters". Vanuit de Galerie Tannhaüser te München werd de Galerie Der Sturm te Berlijn aangedaan en te Hagen het Folkwangmuseum. Ook Keulen en Frankfurt kwamen hierna.
Een aantal kunstenaars onderhielden connecties met "Der Blaue Reiter": Paul Klee, Alexei von Jawlensky, Gabriele Münther, Heinrich Campendonck, Marianne von Werefkin, Lionel Feininger, Hans Arp, Louis Moillet.
Er kwam nog een deelname aan het "Herbstsalon" van 1913, in de Galerie Der Sturm te Berlijn, op uitnodiging van H. Walden, de uitgever van het gelijknamige blad, maar de Eerste Wereldoorlog maakte een einde aan de beweging. Marc en Macke sneuvelden en Klee, Kandinsky en anderen verlieten het land.
In 1920 keerden Klee en Kandinsky terug naar Duitsland. Ze werden aangesteld als leraren aan het intussen ontstane Bauhaus.
Yup, staat op Swordfishtrombones.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:53 schreef pyl het volgende:
Wacht even, volgens mij heb ik dit zelf ook () : Tom Waits?
Wheehe ... straks weer eens een keer draaien.quote:
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:04 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ken het nummer niet maar meen de stijl te herkennen. Frank Zappa.
Whoah, dat kan en mag niet. Captain Beefheart doet daarop ook mee en heeft een paar weergaloze nummers. Klassiekertje hoor, als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:08 schreef Scrutinizer het volgende:
Die heb ik nog niet.
Geen idee, maar als een Japanse het zou vragen zou ik ja zeggen.quote:In welke taal is sunchi het woord voor kus of zoen?
De vrouwen die deze taal spreken zoenen veel beter dan Japannerinnetjes.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:10 schreef pyl het volgende:
Geen idee, maar als een Japanse het zou vragen zou ik ja zeggen.
Op deze gruwelijke manier kwam er een einde aan het leven van de grondlegster van de moderne dans.quote:Op 14 september 1927 kwamop 50-jarige leeftijd om het leven. Toen ze in Nice met iemand in een open Bugatti wilde wegrijden, raakte het uiteinde van haar rode zijden sjaal die ze om haar hals droeg in een van de spaakwielen verstrikt. Ze werd uit de auto getrokken en enkele meters meegesleurd. Door de plotselinge ruk brak haar nek. Ze werd gecremeerd en haar as werd in het columbarium van de Parijse begraafplaats Pčre-Lachaise geplaatst.
Nou zeg!quote:
Nee, die sloot pas in 1965 haar ogen, maar ze ligt wél op Pčre Lachaise.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:26 schreef pyl het volgende:
Kwam Cléo de Merode zo aan haar einde?
Creatief en leidinggevend bij nacht en ontij.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Jij hebt vast niet van 21.30 tot 9.15 gewerkt.
Wat heb je gedaan dan?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jij hebt vast niet van 21.30 tot 9.15 gewerkt.
Ze hebben haar van Nice tot Parijs achter die auto aangesleept?????????quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:29 schreef Tokay het volgende:
Nee, die sloot pas in 1965 haar ogen, maar ze ligt wél op Pčre Lachaise.
Collega'tjes onder elkaar, hč.
Vast iets vaags in de media en kunsten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:30 schreef EricusMaximus het volgende:
Wat heb je gedaan dan?
Waar héb je het over???quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:31 schreef pyl het volgende:
Ze hebben haar van Nice tot Parijs achter die auto aangesleept?????????
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:33 schreef Scrutinizer het volgende:
Een Amerikaanse toch?
ik herken het stukje, volgens mij heb je het ook eens als hint bij een plaatje in RJPvD gegeven
Ach, laat ook maar. Ik ben gewoon helemaal in de war door de vraagstelling.quote:
Ja ja, nu ligt het aan mij. Fraai is dat.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:34 schreef pyl het volgende:
Ach, laat ook maar. Ik ben gewoon helemaal in de war door de vraagstelling.
![]()
Maar ik ga nu wel slapenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:33 schreef Tokay het volgende:
[..]Je bent veel wakkerder dan je zelf vermoedt, Scrut(inizer)!
Kijk eens aan, dartgranaat komt even nonchalant binnenwandelen met het goede antwoord.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:34 schreef dartfanaat het volgende:
Isadora Duncan
Truste en tot laterquote:
Welterusten!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:36 schreef Scrutinizer het volgende:
Maar ik ga nu wel slapen
en dartfanaat heeft het goed
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:37 schreef Tokay het volgende:
Kijk eens aan, dartgranaat komt even nonchalant binnenwandelen met het goede antwoord.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:37 schreef Tokay het volgende:
[..]
Kijk eens aan, dartgranaat komt even nonchalant binnenwandelen met het goede antwoord.
dartfanaat +1
Tokay +1quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:39 schreef Tokay het volgende:
Repetitive Strain Injury.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:54 schreef pyl het volgende:
Da's Gunther Grass, naar blijkt ooit een SS'er ...
pyl +1quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:55 schreef pyl het volgende:
Heeft-ie vorige week zelf bekendgemaakt.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:55 schreef pyl het volgende:
Wat wil je nog meer weten? Een paar titels?
Van mij mag alles, Tokay, maar dan krijgen we last van de toezichthouders en organisatoren.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:02 schreef Tokay het volgende:
Worden er ook halve punten toegekend?
Da's inderdaad een half puntje waard. Nu de andere helft nog. Denk bijvoorbeeld eens aan een platvis.quote:In dat geval: Die Blechtrommel.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:04 schreef pyl het volgende:
Da's inderdaad een half puntje waard. Nu de andere helft nog. Denk bijvoorbeeld eens aan een platvis.
Zelfs met de grootst mogelijke welwillendheid kan ik hiervan geen chocolade maken, Sitethief.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:12 schreef Sitethief het volgende:
hmm hij heeft een boek geschreven, was nog te zien op tevee. Zwischen Blabla ofzo. Al sla je me dood
Hier ben ik. Ben op verschillende plekken bezig. Erg hequote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:08 schreef Tokay het volgende:
Waar ben je, dartfanaat? Joehoe?
Willen? Jazeker!!!!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:18 schreef Tokay het volgende:
![]()
Of je even twee boeken van Günther Grass wil oplepelen, dat wilde ik je vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |