abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:21:46 #1
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_40922985
Situatieschets op 10 augustus:
Mijn kleinste zus (19jaar, niet echt klein meer te noemen eigenlijk) gaat op reis (Portugal 8 dagen) met mijn broer. Ikzelf ga niet mee omdat de Mrs. niet mee kan en enkele andere redenen.
Nu had ik gezegd, mét getuige, dat als haar kamer leeg was tegen 10 augustus dat ik die dan zou opknappen. Opknappen, want het was een echte stal. Die kamer was 20 jaar geleden de enige kamer in heel het huis die mijn pa in orde had gemaakt. In die tijd hebben mijn 3 zussen de kamer kunnen omtoveren tot een regelrechte stal. Van het plafond durf ik geen likje nemen, het tapijt bestaat uit een uiteenvallende substantie en is doordrongen van vuiligheid (ik wil echt niet weten van wat). De vele posters die met weinig succes zijn opgehangen hebben talloze uitgelubberde gaten in de muren gecreëerd, kortom: een doorn in mijn oog naast de mooiere barkamer. Uiteraard moet zij wel alles betalen, maar in ruil daarvoor moet ze geen vinger uitsteken en kan ze lekker op vakantie.
De uitdaging is zeker niet de beginstaat, want die is veel minder erg dan de barkamer in het begin, maar de tijdsdruk. Ik heb welgeteld 7 dagen of zo om alles te doen (ik wil nog de laatste dag pukkelpop meepikken ook), zonder hulp want ik ben alleen thuis (voor de verandering ) en all mijn vrienden zijn aan het werken/op vakantie/2de zit. Dus, dat wordt een tandje bijsteken. Gelukkig is het weer zodanig slecht dat ik van ozon niets te vrezen heb en ik dus lekker kan doorwerken. Een goede test voor lichaam en geest.
Genoeg gezwans, foto's nu:
De stal 1 week geleden:

(het ziet er gewoon rommelig uit, maar de echte 'details' zijn niet te zien, zoals de kapotte muren)

Updates uit de vorige delen (Renovatie kamer zus, de marathon editie., Renovatie kamer zus, de marathon editie (deel 2), Renovatie kamer zus, de marathon editie (deel 3))
Bijna alle foto's in cronologische volgorde. Een lange TS dan wel:

Dag 1

Dag 2

Dag 3

Dag 4

Dag 5

Dag 6

Dag 7

Dag 8

In het totaalplaatje:

Timelapsjes
Deze filmpjes zijn gemaakt met een webcam die om de 10 seconden een foto neemt, dewelke dan aan 30 foto's per seconde worden afgespeeld. 1minuut is ongeveer 3uur in real time (is niet altijd zo). Op die manier is de evolutie sneller te zien dan de tergend trage realiteit. Heb je problemen met het beeld, dan moet je een DivX codec downloaden.
- Het verven van wat muren: http://media.putfile.com/CDMSoft
- Vloer uitbreken: http://media.putfile.com/Uitbreken
- Stuk vloer leggen: http://media.putfile.com/Vloerleggen
- Vloer deels: http://media.putfile.com/VloerDeels

Hoofdpersonages

Dorothee, de zus.
http://www.deviantart.com/deviation/29391661/?qo=3&q=dorothee
uiteraard niet beschikbaar. Zij weet niet dat haar kamer al in zo'n vergevorderde staat is en is zich niet bewust van dit topic. Wat een soap.

MMach, de broer.

Die heeft precies niks beters te doen.

Psychologische oorlogvoering
Om ze toch wat aan te tonen dat de dingen niet altijd vanzelfsprekend aan te nemen zijn, en als subtiele straf voor de complete verwaarlozing van de enigste kamer die in orde was.

To do
Deze lijst wordt wat korter
-radiator rechtkrijgen en eventueel omkasten
-wss nog een paar dingen die ik nu vergeet

Thanks to
All you people. De reacties hier geven zeker weten de moed om aan hoog tempo verder te doen.
Mijn dinnetje voor kleuradvies en gewoon (als ik ben aan het bellen in de filmpjes is het altijd met haar ) Mocht je dit ooit lezen A. , je t'adore mijn schat.
De buren die van smorgens vroeg tot savonds laat de keiharde muziek en het gezaag en het geklop moeten uitstaan.
De achterbuur die al planken heeft helpen sleuren.
De voituren, het VW T3 busje en de VW Golf variant, omdathet zo'n werkpaarden zijn.

En nu, werken geblazen

[ Bericht 5% gewijzigd door MMach op 18-08-2006 02:36:33 ]
pi_40923035

Edit:

1ste post

Ik ga zo anders maar eens , ik hoop morgen wel weer wat foto's te zien hier want anders kom ik de dag niet door op m'n werk
pi_40923037
Jemig, MMach, wat kan jij veel werk verzetten in zo'n korte tijd! Bravo, hopelijk is je zusje tevreden! Super gaaf topic, met al die plaatjes!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:29:58 #4
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_40923223
Die openingspost! Schitterend om tijdens het scrollen het te zien opknappen!

Ben heel benieuwd hoe het is als alles af is en ingericht!

(ik zat te denken aan een heel groot bed in het midden met een hele grote klamboe er omheen en verders helemaal niks! Wat kaarsen op standaards hier en daar misschien. Meubels doen afbreuk aan deze kamer! )
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_40923226
Deel 4 alweer

Heel veel succes, met de laatste loodjes. Ik mis in de OP wel een beetje de foto van de zakjes om je voeten hoor
pi_40923603
He master klusser, welk kleurtje heb je eigelijk op de muur gesmeert ? Heel lichte bruin tint ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:45:34 #7
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_40923640
Ik ga straks alles updaten, maar eerst nog deze foto:

daarbij stop ik, want het geluid van de cirkelzaag is oorverdovend op dit uur. Morgen in de vroegte dus afwerken.
Maar nu->honger->frieten
pi_40923721
Het valt me op dat je weinig met electra, afvoer en verwarmingsbuizen doet. Zijn die dingen wel goed aangelgd en liggen ze op de juiste plaats?
I got soul, but I'm not a soldier
pi_40923742
Je gaat nog "even" een ombouwkast voor de radiator maken ?

Pak dan gelijk die deurkruk even mee. Weet niet of ik het goed zag, maar is dat nog zo'n jaren 80 witte plastic variant ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 01:04:00 #10
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_40924115
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:49 schreef Gompy58 het volgende:
Je gaat nog "even" een ombouwkast voor de radiator maken ?

Pak dan gelijk die deurkruk even mee. Weet niet of ik het goed zag, maar is dat nog zo'n jaren 80 witte plastic variant ?
Volgens mij wel..
Maarrrrrrr....... deel 4 alweer!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 01:05:22 #11
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_40924150
Zijn deze topics al eigenlijk voorgdragen voor een TTT?
Ik vind het geweldig. Niet alleen de klus en het tempo, maar ook de regelmaat van de updates en de interactie met de rest van de users.
Oftewel :
Mmach je bent een klus/update held van de lurkende FOK!ker
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_40924168
Is zo'n radiator kastje niet nadelig voor de circulatie?
pi_40924174
Veel succes!
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_40924185
"Ik stop met zagen want het is kwart voor 1 's nachts en het geluid is oorverdovend"...

Als het kon werkte je gewoon nog door ook
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_40924320
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:06 schreef AlohaXa het volgende:
Is zo'n radiator kastje niet nadelig voor de circulatie?
als ge t goe doe nie eh
pi_40924524
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:45 schreef MMach het volgende:

Maar nu->honger->frieten
Blijft wel een belg natuurlijk
A mind with a heart of it's own
pi_40925159
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:44 schreef Gompy58 het volgende:
He master klusser, welk kleurtje heb je eigelijk op de muur gesmeert ? Heel lichte bruin tint ?
quote:
Duidelijk iemand die niet alles gevolgt heeft

Om MMach wat te ontlasten...
Kleuren:
http://www.coloresdelmundo.com/kenia/_nl/index.aspx

En ja, die deurkruk wordt ook nog vervangen
pi_40925249
Ik zou toch de voornaamste meubels e.d. alvast terugzetten.. zou ze anders niet in de verleiding komen om meteen ál die troep weer naar binnen te slepen?
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 02:24:01 #19
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_40925806
Ik zet niks terug en daar blijf ik bij. Een matras ligt er in 5 minuten, dus die moet ze zelf maar in haar kamer zwieren.Pas als ze de kamer leeg heeft gezien krijgt ze toestemming om ze te vullen (op verantwoorde wijze )

en wat is een TTT?
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 02:27:25 #20
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_40925855
dat is een TipTopTopic
zie fok wiki
Imperare sibi maximum imperium est
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 02:27:51 #21
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_40925861
of toptiptopic. ofzo... dus
suc6
Imperare sibi maximum imperium est
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 02:38:04 #22
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_40926040
en btw
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 23:56 schreef Cyan het volgende:

[..]
Jawel maar toen wisselden we elkaar een beetje af. Je had een ochtendploeg die Mmach via telepathie wakker maakten, je had een middagploeg die hem aanmoedigden, je had een avondploeg die schouderklopjes uitdeelden en je had een nachtploeg die hem weltrusten wensten.
Morgen zijn we gewoon allemaal een soort van uh ... livestreamers!
En de Mrs. niet te vergeten, zij was en is ze allevier tegelijk
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 07:11:14 #23
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_40927748
Wouw, mooi die plinten!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 07:11:54 #24
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_40927751
wakker worden!
It's Time To Shine