abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2633569
Kreeg een half jaar geleden een cd van Kyuss in mijn arm gedrukt door iemand.
Sinds dien ben ik helemaal weg van Kyuss

Blues for the red sun vind ik ECHT zwaar ruig!

Zijn er nog meer mensen die van deze muziek houden en hebben die mischien nog tips voor andere stonerrock bands?

pi_2633596
Stoned-rock Rolling Stones.. zijn wel goe jah!
Use & Abuse... Good & Bad Times
pi_2634202
Alle mensen die in onderstaand topic gepost hebben houden ook van stonerrock
En wellicht kom je door dat topic ook nog op ideeen van andere bands die je kunt luisteren

Favoriete Stonerrock bands

pi_2634335
Ik ben niet geen fan van stone rock. Noem eens enkele bands die ik MOET beluisteren om een beeld te krijgen van wat het is.
pi_2634405
Kyuss

Verder zijn Monster Magnet, Queens of the Stone Age tamelijk bekend.

Maar Kyuss is op zich genoeg, als je dat al niet leuk vindt, dan hoef je die andere bands niet te proberen

pi_2634493
Downloading...

[offtopic]
Alle anti-mp3'ers... hier is mp3 dus wel handig voor!
[/offtopic]

pi_2634538
Ik ben nu naar een paar Kyuss lietjes aan het luisteren. En het klinkt niet eens zo slecht en het past wel bij de rest van mijn muzieksmaak:
Nirvana, sonic youth, hole, placebo, muse, jimi hendrix, K3 ensmashing pumpkins.
pi_2634614
quote:
Op vrijdag 28 december 2001 22:06 schreef LenL het volgende:
K3
Praat eens met Doc, die houdt ook van stonerrock en van K3!
pi_2634671
quote:
Op vrijdag 28 december 2001 22:14 schreef Beatrice het volgende:

[..]

Praat eens met Doc, die houdt ook van stonerrock en van K3!

Koel...
pi_2638628
Wat is stonerrock nou...?
pi_2638765
quote:
Op zaterdag 29 december 2001 11:50 schreef Theeboon het volgende:
Wat is stonerrock nou...?
Favoriete Stonerrock bands
Hierin wordt deze vraag ook gesteld (en mi. beantwoord)

Verder ben ik het niet met beatrice eens, Monster magnet lijkt niet op kyuss en je kan absoluut eerstgenoemde diggen en laatstgenoemde niet. * kama digt allebei

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_2638802
Doe mij maar veel liever Kyuss. Daar zal het dan wel door komen

Wat ik bedoelde is dat als je Kyuss niets vindt, stonerrock uberhaupt niet jouw genre is.
Maar wie weet, misschien zijn er wel mensen die inderdaad Kyuss niets vinden en MM helemaal te gek (hoe is het mogelijk? )

pi_2639118
quote:
Op zaterdag 29 december 2001 12:20 schreef Beatrice het volgende:

Maar wie weet, misschien zijn er wel mensen die inderdaad Kyuss niets vinden en MM helemaal te gek (hoe is het mogelijk? )
Ik zal je uit de twijfel halen, ik ken er persoonlijk enkele. Tsja, de MM sound is toch ook niet naast die van kyuss te leggen (nog afgezien van de zang!)? Een naast familielid van me (jaja..) vind kyuss toonloos gebrom met een monotone zanger die zijn microfoon niet weet te vinden. Daarnaast vind hij MM inmiddels (door moi) geweldig! Ik kan het hem niet uitleggen, it's like that ha! and that's the way it issss
  zaterdag 29 december 2001 @ 14:05:34 #14
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2639279
Tja, ik ga nog steeds het meest voor opa-stoners Black Sabbath (met Ozzy dan), maar Kyuss, Monster Magnet en QOTSA vind ik ook zeer goed te pruimen (hoewel ik nog een aantal 'essentiele' titels mis in mijn platenkast).
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2639352
quote:
Op zaterdag 29 december 2001 14:05 schreef Zanderrr het volgende:
hoewel ik nog een aantal 'essentiele' titels mis in mijn platenkast
We can work it out, we can work it ouhout...

[*btw-mode] Opastoner BS rules gorillabutts (don't smoke them)[/*btw-mode]

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2001 @ 18:36:37 #16
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_2642011
Check deze topics eens

Stonerrock in Amsterdam
Stonerrock
Queens of the Stone Age
Dozer meeting 23/11/2001

En een onmisbare site voor de doorgewinterde en beginnende fan: www.stonerrock.com

Denk overigens dat Fok's No1 stonerrock Fan B1tchwax is
(heeft meer Stonerrock CDs dan ik en ik heb er ook al wel een stel )

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_2642177
Blues for the Red sUN??

vIND JE Welcome to sky valley niet beter>????

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2001 @ 19:42:42 #18
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_2643119
quote:
Op zaterdag 29 december 2001 18:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Blues for the Red sUN??

vIND JE Welcome to sky valley niet beter>????

Behoorlijk verschillend zijn ze. Blues for the Red Sun is wat rauwer. Welcome to sky valley de meest "easy listening".

... And the circus leaves town (de meest 'rock'-achtige) is even goed.

Zou geen keus tussen de albums kunnen maken als beste. Verschilt per moment. Nu denk ik "Blues for the red sun" maar dat kan morgen dus weer anders zijn .

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_2645359
ff nog over dat hele kyuss MM gedoe ikzelf kan niet naar kyuss luisteren maar wel heel goed naar MM. oja nog een tip ON Trial echt geweldig moeilijk te vinden maar ja en Truly niet echt stonerrock maar wel errug goed en het nederlandse 35007 oftewel Loose iets meer spacerockt maar t rockt zeer goed

oja leuke stonersite is die van roadburn maar weet ff het adres nie meer maar is goeie site ook met tourdata van verschillende bands enzo

Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_2649270
Voor mij is Kyuss - Sky Valley het stoneralbum.
Niet al te langdradig als bleus for the red sun, maar precies goed.
En wat stoner muziek is? Naar mijn id zijn dat vier stoere mannen met lang haar die midden in een woestijn lekker relext staan te raggen op hun instrumenten. Beetje psychedelisch (als je dat zo schrijft), maar wel lekker zwaar.
Alhoewel het nummer niet op sky valley staat, is de clip van One inch man wel in die opstelling gemaakt. In een woestijn met flinke wind.

Maar voor andere stoner... Natuurlijk Celestial season - Chrome. En voor de wat rustigere stoner het album Lunchbox diaries (mijn favo van celestial).

Wat ook wel lekker is, maar niet helemaal stoner is Lawn - Lawn-dro-mat.
Zij komen uit groningen en hebben net hun cdtje uitgebracht. Errug relexed. Beetje mengelmoesje van Stoner/Motorpsycho-Mogwai/Smashing Pumkins en nog wat bandjes...

pi_2650273
inderdaad lawn is errug leuk heb sinds een paar weken hun cd alleen geluidskwaliteit viel me tegen en dat terijl; pidah het gedaan heeft valt het me helemaal tegen maar ja t blijft leuke muziek en daar gaat t om
pi_2650409
geluidskwaliteit vinnik best ok bij die cd hoor. Tis meer dat de muziek eigenlijk al een jaar oud is. Ze hebben er een jaar over gedaan om een maatschappij te vinden die het wilde uitbrengen.
Ze hebben nu al weer vet mooie nummers die alweer helemaal rijp zijn voor een album. Polaroid bijvoorbeeld. Heerlijk nummer *droom*
pi_2651508
en toch blijft het me verbazen dat er toch nog een zooi mensen hier op fok naar stonerrock luisteren. om de een of andere reden verwacht ik dat hier gewoon niet.
maarja.. ik luister zelf nu sinds iets van 1996 naar stonerrock en kom al net zo lang ook bij concerten van bands als celestial season, 7zuma7 en 35007, waar dan weer eens geen ene kip te vinden is, waardoor je toch wel ernstig gaat twijfelen of die muzieksoort wel leeft in nederland..
gelukkig doet het bezoekersaantal van concerten van motorpsycho en queens of the stone age mij weer goed, wat dat betreft.

enne.. tip voor de mensen die het net als ik leuk vinden: as zaterdag speelt suimasen in de melkweg en alhoewel zij meer op motorpsycho lijken: spoiler staat in het voorprogramma en die maken toch zeker onvervalste stonerrock (maar dan wel weer afgekeken van 7zmua7).

hey, like from a mountain you roll down, man
pi_2652942
quote:
Op zondag 30 december 2001 15:35 schreef piep het volgende:

enne.. tip voor de mensen die het net als ik leuk vinden: as zaterdag speelt suimasen in de melkweg en alhoewel zij meer op motorpsycho lijken: spoiler staat in het voorprogramma en die maken toch zeker onvervalste stonerrock (maar dan wel weer afgekeken van 7zmua7).

hahaha en twee van die ouwe 7zuma7 leden zitten nu in suimasen dus
pi_2673269
inderdaad. alleen suimasen is wel anders dan 7zuma7 maar desalniettemin o zo fijn.
hey, like from a mountain you roll down, man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')