En toen was het alweer voorbij... Lowlands 2006 is passé, maar we kunnen natuurlijk niet zonder een minuscuul verslagje...Het is donderdag. We vertrekken naar Lelystad om daar te overnachten. Niet alleen die avond, maar alle avonden, want wij zijn watjes
's ochtends op ons gemak ontbeten, voor we de overtoch naar Lowlands maakten. Het weer is goed, het humeur is goed.
We zijn als vanouds aan de late kant binnen, maar toch nog op tijd voor een stukje Mew, wat zeker niet slecht klonk, maar aangezien mijn vriendin toch ook een kijkje wilde nemen bij Matisyahu ook daar snel naartoe geweest. We hebben buiten de tent geluisterd en het klonk niet slecht, maar zeker ook weer niet overtuigend.
Niettemin een prima begin van de dag.
Orson speelde in een hallf lege Alpha niet overtuigend en het is me ook een groot raadsel waarom zulke bands in de Alpha gezet worden. Vervolgens Razorlight gemist, omdat we ff wat zaten te eten...
![]()
Moet ook zeggen dat het eten weer uitstekend was.
![]()
Op tijd naar Grolsch voor The Magic Numbers... tijd om het festivalgevoel echt los te laten komen bij deze enorm aanstekelijke zomermuziek... heeeeeeeeeeerlijk! Net als afgelopen voorjaar in Tivoli overtuigen ze enorm.
Er kan volgens mij niemand humeurig uit die tent gekomen, echt top!
Newbie net als verleden jaar bij hun optreden op het Charlie-podium getroffen... Je was geen steek veranderd
Ook Majo en Asmodian gesproken en die zie ik vast volgende week weer..
Bloc Party was wederom groots al wordt het niet door iedereen begrepen heb ik het idee. Topband, waarbij ik zeker uitkijk naar het nieuwe album. Klein stukje DJ shadow meegekregen wat ik erg goed vond klinken, maar helaas dacht mijn gade daar iets anders over.
Terug naar Grolsch voor Snow Patrol. Tja we hadden dus toch beter naar Luie Hond kunnen gaan, want ik vond het uitermate vlak wat de heren brachten. Nog wel de laatste 2 nummers van Luie Hond mee kunnen pakken en gebaald dat we niet eerder die kant op zijn gekomen.
Tot slot stukje Hard-Fi meegekregen, maar ook dat was bepaald niet overtuigend.
Conclusies dag 1:Top:Magic Numbers
Bloc Party
Mew
Flop:Orson
Snow Patrol
Hard-Fi
Het ontbreken van de schermen bij de Grolschtent!Dag 2.
Na een wederom uiterst ontspannen ontbijt richting Biddinghuizen gereden. Aangezien we uiteraard weer aan de late kant zijn missen we Coolpolitics. We besluiten naar UDS te gaan. Helaas een verkeerde keus, want het was niet best... Voor mij is het helaas vergane glorie met weliswaar 1 verzachtende omstandigheid, namelijk het feit dat ik het van buiten beleefd heb.
Op naar Ziggi, geinig optreden. Niks mis mee, maar ook niet super. Veel kunnen we er ook niet van zien, want we willen op tijd zijn voor Guillemots. Zullen ze net als op Motel Mozaique de boel op zijn kop zetten? JA!, magistraal optreden, waarbij ook 2 vrienden, die nog niets van ze kenden, overtuigd zijn.
![]()
Waarom stonden zij nu weer in die kleine Lima??
Na wat slenteren en liggen in het nog droge gras een kwartiertje meegepikt van Be your own pet wat een nog veel slechter optreden was dan op Motel Mozaique en er gaat dus een definitieve streep door hun naam.
Bij Michael Franti staan we in het voorste vak en wat een feest
![]()
is het.... Natuurlijk je moet wat vaker aanhoren hoe slecht het wel niet gaat in de wereld, wat af en toe wat overdone is, maar buiten dat niks mis mee. We gaan uit ons dak en mijn shirt is dan ook doorweekt na afloop...
Stukje Raconteurs meegekregen wat bepaald niet slecht klonk, maar niet echt goed meegekregen door een stampvolle tent en het ontbreken van het scherm....
Dan is Iggy aan de beurt.... Ik ken het werk van The Stooges eigenlijk te minimaal om een goed oordeel te vellen over het optreden, maar toch vond ik het erg fraai.... Wat een podiumbeest!
We zien echter niet de gehele set, want we willen ook een stukje Scissor Sisters meepikken
![]()
Blijkbaar is dit de lowlands van de foute keuzes, want wat we horen is niet overtuigend en we zijn dus ook weer snel weg. Gogol Bordello van een afstandje meegemaakt en het leek een fraai feestje te zijn daarbinnen
Conclussies dag 2:Top:Guillemots
Michael Franti
Iggy Pop
Flop:Urban Dance Squad
Scissor Sisters
Be your own pet
Dag 3.
Later dan laat zijn we op het terrein, omdat het kloteweer is
![]()
, Johan gemist
We beginnen vandaag met Broken Social Scene, wat erg goed klinkt. Helaas maken we een verkeerde keuze door ook Panic At the Disco te willen zien en dat was matig. De cover van Karma Police was niet slecht, maar verder kan het optreden me niet overtuigen. De hype is wat mij betreft niet terecht.
Op naar Opeth. Niet echt mijn muziek, maar buiten de zang vond ik het erg fraai klinken.
Vervolgens willen we naar The Twilight Singers, maar door niet goed lezen komen we in de Lima terecht, waar Kelley Polar een wonderschoon optreden verzorgt. Toch gaan we naar India, in de stromende regen
![]()
, terwijl het optreden nog niet voorbij is. Niet slecht, maar het doet me ook weinig daar in India, maar wellicht speelt het mee dat mijn schoenen inmiddels klotsten...
Terug naar Lima om buiten de tent een impressie te krijgen van Pannonia Allstars Ska Orchestra. Klinkt aardig, maar overtuigd niet voldoende.
Op naar Grolsch om nog wat mee te pakken van Yeah Yeah Yeahs. Ook hier is het aardig, maar mis ik de klik...
Toch besloten om naar DE Hype te gaan, maar voor we in de tent staan wordt onze aandacht getrokken door de Mud-Sliders op de rechterheuvel.
![]()
Zeer leuk om te zien en vast beter dan de Apies, al heb ik begrepen dat ze niet slecht waren. De 10 die ze krijgen van 3voor12 is het zeker niet, zoveel had ik nog wel meegekregen...
Op dan naar B&S, wat vooral het hoogtepunt zou moeten worden. (wel Wir Sind Helden moeten missen helaas) We staan vooraan in het voorste vak.
![]()
Prima plek, voor een zeer goed optreden. Leuke humor tussendoor, Stuart is in een goede bui, zoveel is zeker. Helaas geen State I am in, maar het is ze vergeven..... Nog een klein stukje Muse van afstand meegepikt en toen naar de auto, waar we vast in de modder komen te zitten en met dank aan 2 andere gasten gelukkig uitkomen. Bedankt nog!
conclussies dag 3:Top:B&S
Kelley Polar
Broken Social Scene
Flop:Het Weer
![]()
(een buitje oke.. maar dit ging te ver
![]()
)
Conclussies overall:- Charlie moet terug.
- Het scherm bij de Grolsch moet terug.
- Duidelijk een minder programma dan vorig jaar.
- Lima mag wat mij betreft terug naar de plek van vorig jaar.
- Hou de goede bands zoveel mogelijk uit Alpha, dat bevalt uitstekend!!!!!!
Top 91. Guillemots
2. Belle & Sebastian
3. Michael Frant
4. Magic Numbers
5. Iggy Pop
6. Kelley Polar
7. Bloc Party
8. Broken Social Scene
9. Mew
[ Bericht 2% gewijzigd door peaceman op 21-08-2006 15:21:36 ]