Ik heb al een auto gebouwd voor 1 persoon die op stroom reed (Nuna 2) . Als je die auto op de snelweg laat rijden heeft die een energie verbruik dat equivalent is met een dieselverbruik van 1 op 250-260, bij een aandrijf rendement van 40%. Deze auto was 1m80 breed, 5m lang en 260kg zwaar.
Met een 2x zwaardere auto op iets stuggere banden die hoger is maar ook veel smaller heb ik het idee dat je 1 op 80 moet kunnen halen zonder al te veel moeilijkheden. Ik heb er wat aan gerekend en de Cw waarde die ik dan zou moeten halen met conventionele lage rolwrijvingsbanden (bridgestone ecopia's, dus zo te koop) is ongeveer 0.15. Dat lijkt me heel haalbaar. De vorige auto die ik bouwde had minder dan 0.09, gewone auto's hebben rond de 0.3 en een baksteen met netjes afgeronde hoeken voor zit op 0.25. Die afgeronde baksteen met puntstaart is 0.15 mits de punt lang genoeg is.
Ergo: Voor zover ik kan zien is het technisch haalbaar en ik ben er van overtuigd dat ik het kan.
Mbt mijn manier van mensen werven: Ik weet dat ik er niet zo subtiel mee ben, dat heeft een reden. De grootste daarvan is dat ik al honderd keer de tip gehad heb om een standaard auto te kopen, motor te gaan rijden, een kitcar te nemen en ga zo maar door. Ik weet inmiddels heel duidelijk dat dat niet is wat ik wil en als mensen daar toch over blijven doorgaan word je daar wat hard van zeg maar
![]()
Verder heb ik een vrij duidelijk beeld van wat ik wil, als ik mensen aan trek die wel mee willen doen, maar dan wel met 200pk, of wel mee willen doen, maar dan wel 4 zitplaatsen, etc dan blijft er van mijn idee niets over (hoewel...die 200pk moet wel lukken als er wat bagageruimte opgeofferd mag
![]()
). Met andere woorden: Ik ga zowiezo heel duidelijk zijn in wat ik wil en om gezeik te voorkomen ben ik heel duidelijk in dat wie iets te erg anders wil niet moet verwachten dat ik daar aan mee werk.
Dat ik daardoor weinig mensen over houd geeft niet, wat ik dan hoop te krijgen is een soort "harde kern" waarin in elk geval alle neuzen dezelfde kant op wijzen
![]()
Liever weinig mensen die het eens zijn, dan veel mensen en discussie. Het eerste werkt veel prettiger en sneller namelijk.
Wat ik denk dat er fout gaat als ik een grote club mee wil krijgen door lief te zijn zijn 2 dingen:
a) Het schiet niet op
b) De wagen wordt een of ander slap compromis waar de hele kern van de originele gedachte uit is
@Skinkie: Ik heb mediatraining gehad en ben mod geweest op de frontpage van tweakers.net, dus ik kan een stootje hebben
![]()
Al haal ik er maar 1 of 2 mensen uit die het wel gaaf vinden dan ben ik al blij. De rest...ach ja die redt zich wel
[ Bericht 4% gewijzigd door TR08 op 21-09-2006 17:13:08 ]