Nu is t niet veel inderdaad..
quote:
Op vrijdag 28 december 2001 19:49 schreef Noodles het volgende:
Nee.
quote:
Op vrijdag 28 december 2001 19:54 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn mening:
quote:Wat een goed beargumenteerde meningen hiero..
Op vrijdag 28 december 2001 19:55 schreef Vibromass het volgende:
Eminem suX0rs
Ik vind Eminem wel degelijk hot, een van de beste lyricists die ik ken. Luister zijn bijdrage aan Jay-Z - Renegade eens, echt ergg goed IMHO. Originele flow..
zijn texten zijn niet zo goed (luister eens normale muziek en geen spritney bears en het is echt niet zo byzonder, al dat gevloek heeft echt GEEN meerwaarde aan de muziek)
muziek zelf is niet echt mijn smaak van dat nutteloze gerap (oke dat dido liedje was mooi, maar de toevoeging van dat nutteloze verhaal van emenm vond ik echt zonde van de muziek)
quote:Ok dan ik vind Eminem's muziek maar gekke kermisdeuntjes met kale, slappe beats. Zijn neusstem is eigenlijk helemaal niet bijzonder en nu de opwinding over zijn psycho-thematiek weg is valt op dat het geheel gewoon niet prettig is om naar te luisteren. Jay-Z vind ik ook zwaar overgewaardeerd dus daar valt wat mij betreft ook geen eer aan te behalen.
Op vrijdag 28 december 2001 20:09 schreef Premo het volgende:
Wat een goed beargumenteerde meningen hiero..Ik vind Eminem wel degelijk hot, een van de beste lyricists die ik ken. Luister zijn bijdrage aan Jay-Z - Renegade eens, echt ergg goed IMHO. Originele flow..
Eminem is triest.
Nee dus.
quote:Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind Dre's beats niet kaal en slap, eerder te veel aanwezig. Over zijn stem.. tsja, bij rappers gaat het er niet o of je stem zo mooi of zuiver is, maar of hij herkenbaar is. (Zie ook Ja Rule of Mystikal of Coo Coo Cal of Bizzy Bone of Fat Joe of Petey Pablo of.. of..).
Op vrijdag 28 december 2001 20:23 schreef Vibromass het volgende:[..]
Ok dan ik vind Eminem's muziek maar gekke kermisdeuntjes met kale, slappe beats. Zijn neusstem is eigenlijk helemaal niet bijzonder en nu de opwinding over zijn psycho-thematiek weg is valt op dat het geheel gewoon niet prettig is om naar te luisteren. Jay-Z vind ik ook zwaar overgewaardeerd dus daar valt wat mij betreft ook geen eer aan te behalen.
quote:Wel hot (bij de massa dus)helaas, niet muziekaal goed nee...
Op vrijdag 28 december 2001 20:37 schreef Tokus het volgende:
nooit hot geweest
quote:Ik ook niet, NWA en Dre's eigen materiaal (pre-Chronic 2000) behoort tot de fijnste hiphop die ik ken. En wat in het verleden voor Snoop gedaan heeft is ook geweldig. Maar de productie voor Eminem slaat wat mij betreft de plank mis.
Op vrijdag 28 december 2001 20:31 schreef Premo het volgende:[..]
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind Dre's beats niet kaal en slap, eerder te veel aanwezig.
quote:Opvallend is zijn stem zeker, maar niet bijzonder prettig om naar te luisteren. Ik vind het zelf echt storend.
Over zijn stem.. tsja, bij rappers gaat het er niet o of je stem zo mooi of zuiver is, maar of hij herkenbaar is. (Zie ook Ja Rule of Mystikal of Coo Coo Cal of Bizzy Bone of Fat Joe of Petey Pablo of.. of..).
quote:Psycho in de zin dat hij rapt dat hij een verkrachter is en een moordenaar en dat het hem allemaal geen ruk kan schelen omdat hij stijf staat van de crack etc. Hij kan nog zo snel zijn en zo listig rijmen, nu ik het allemaal ontcijferd heb heb ik verder niet veel trek meer om die CDs nog op te zetten om er naar te luisteren. En dat is dus het verschil tussen een hype en tijdloze muziek.
Psycho thematiek? Watte? Ik vind hem gewoon vaak heel erg om te lachen (puber..), en daarnaast rijmt hij gewoon verschrikkelijk goed. De laatste tijd is hij wat serieuzer, zoals op Renegade of Don't approach me maar dat kan ik ook wel waarderen. Hij laat een beetje zien hoe hij echt is, onder dat image..
Jay-Z: hij is overgewaardeerd, maar ik heb het over Eminem's verses in dat liedje, echt een aanrader.
quote:Tsja, als je de beats nix vindt, dan valt er weinig verder te discussieren..
Op vrijdag 28 december 2001 20:59 schreef Vibromass het volgende:[..]
Ik ook niet, NWA en Dre's eigen materiaal (pre-Chronic 2000) behoort tot de fijnste hiphop die ik ken. En wat in het verleden voor Snoop gedaan heeft is ook geweldig. Maar de productie voor Eminem slaat wat mij betreft de plank mis.
quote:Ik vind de vervelendheid van Eminem's stem nogal meevallen als je hem vergelijkt met oersaaie Guru, of een schreeuwlelijk als Fat Joe.. Maar then again., die gasten zijn ook onbekend in NL.
Op vrijdag 28 december 2001 20:59 schreef Vibromass het volgende:
[..]Opvallend is zijn stem zeker, maar niet bijzonder prettig om naar te luisteren. Ik vind het zelf echt storend.
[..]
quote:Em rapt niet alleen maar over moorden en verkrachten toch? Ik geef toe dat dat gezeur over Britney en zijn moeder/vrouw nu vermoeiend is geworden, maar er is ook een berg liedjes waarin hij niet puur doet alsof hij een ontsnapte lunatic is.. (ik geloof niet dat ik nu Stan mag roepen
Op vrijdag 28 december 2001 20:59 schreef Vibromass het volgende:
Psycho in de zin dat hij rapt dat hij een verkrachter is en een moordenaar en dat het hem allemaal geen ruk kan schelen omdat hij stijf staat van de crack etc. Hij kan nog zo snel zijn en zo listig rijmen, nu ik het allemaal ontcijferd heb heb ik verder niet veel trek meer om die CDs nog op te zetten om er naar te luisteren. En dat is dus het verschil tussen een hype en tijdloze muziek.
quote:Dat wilde ik net gaan zeggen.
Op vrijdag 28 december 2001 21:48 schreef Lady_Faolan het volgende:
In mijn ogen is Eminem nooit hot geweest
quote:wie?
Op vrijdag 28 december 2001 19:44 schreef LoekB het volgende:
Tijd voor een nieuwe topic over Eminem, nou wel alweer een tijdje niks van hem gehoord hebben (behalve bij d12 dan). Is hij nog steeds in? Wat vinden jullie?
quote:oh ja ? Lees dit eens dan :
Op vrijdag 28 december 2001 20:09 schreef Premo het volgende:Wat een goed beargumenteerde meningen hiero..
quote:Nou , geweldig omderbouwd he ? Hoewel dit natuurlijk beter klopt dan wat jij ermee bedoelde.
Ik vind Eminem kut. Een van de slechtste lyricists die ik ken. Luister zijn bijdrage aan Jay-Z - Renegade eens, echt ergg slecht IMHO. niet echt originele flow..
quote:nee en ook nooit geweest
Op vrijdag 28 december 2001 19:44 schreef LoekB het volgende:
Tijd voor een nieuwe topic over Eminem, nou wel alweer een tijdje niks van hem gehoord hebben (behalve bij d12 dan). Is hij nog steeds in? Wat vinden jullie?
quote:D12 is te treurig voor woorden
Op zaterdag 29 december 2001 15:28 schreef dunniecash het volgende:
Ik betreur het ook zeer dat ie rappers als D-12 in de game brengt, want die gasten kunnen gewoon ECHT NIET rappen.
quote:Idd, Guru heeft een prachtige stem. Mooi gruizig en warm. Maar zo gifted als hij zichzelf vindt is hij niet. De ruige straatadviezen over new york zijn nogal lachwekkend uit de mond van zo'n softe correcte vent. En als je zoals ik absoluut niet tegen jazz kunt en zijn geneuzel daarover dus ook niet cool vindt houdt het op he.
Guru heeft serieus één van de illste stemmen in hip-hop. Hij spit altijd Gifted Unlimited Rhymes Universal >> GURU, hij doet z'n naam eer aan.
quote:Prima, maar ja het blijft east coast shit
je kan niet ontkennen dat Jay-Z een heel ille hardwerkende emcee is die vanaf '96 ieder(e) jaar/zomer een album uitbrengt.
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 04-01-2002 22:31]
quote:Deze persoon heeft er verstand van, iedereen die eminem´s muziek niet "hot" vind luisterd naar de muziek(en da´s niet het hoofdbestanddeel in rap) en dat geeft 2 kansen :
Op vrijdag 28 december 2001 20:09 schreef Premo het volgende:Wat een goed beargumenteerde meningen hiero..
Ik vind Eminem wel degelijk hot, een van de beste lyricists die ik ken. Luister zijn bijdrage aan Jay-Z - Renegade eens, echt ergg goed IMHO. Originele flow..
PREMO heeft verstand van zaken hier...
quote:Vroeg ik me dus ook al af.
Op zaterdag 29 december 2001 14:49 schreef HAL9000S het volgende:
Is Eminem ooit HOT geweest dan???
quote:Je kan wel zien dat je geen verstand hebt van rap/hiphop. Xhibit ken ik nie, ik ken wel ene Xzibit. Eminem is zeker niet de snelste. Ooit gehoord van Def P van Osdorp Posse? Download maar eens het nummer De Goeie In Het Vloeien, zo heb ik Eminem nog nooit gehoord. Of ben je er zo een die alleen maar houd van de rap/hiphop die op TMF word vertoond? Triest vind ik dat!!! Het word hoog tijd dat ze Eminem ook in de Flurry's bij McDonalds gaan gooien!!! F**K Eminem!!!
Op dinsdag 08 januari 2002 12:58 schreef EggsTC het volgende:[..]
*XHIBIT
*Bovendien is eminem de snelste rapper die er rond loopt.
[Dit bericht is gewijzigd door JesusThePimp op 08-01-2002 14:21]
Eminem is niet meer Hot!!
Ik word zoooo stront misselijk van blanke jongetjes die zich voordoen als nigga... haha.. moest wel ff lachen toen ik merkte dat het werkelijk gewoon een Jan-Matthijs was..
nou ja, hoop dat die rap onzin gauw weer uit de picture verdwijnt, want dit begint nog irritanter te worden dan al die meeloop gabbers
Iemand al voorspellingen over de volgende meelooprage? iedereen uit zijn dak op de smurfen?
Just my 2 euro-cents
ps heet je mister COOL omdat je ook niet meer HOT ben??
quote:Ten eerste, alleen Bigheadz weten waarom ik mrcool heet, en aangezien je er geen bent en nooit een zal worden kom je er ook nooit achter. En ten tweede als je Osdorp Posse al crap weet te noemen hoe kun je dan ooit respect tonen voor de hiphop-wereld? Quote dit maar niet want je hebt alleen jezelf ermee! Osdorp Posse een beetje lopen afzeiken. Die lui doen al meer dan 10 jaar mee en ik durf te wedden dat Eminem dat niet gaat lukken!!!Osdorp Posse krijgt het tenminste voor elkaar om zonder radio en tv uit te groeien tot een Nederlandse trots als het op hiphop aankomt. Eminem was zonder Dr.Dre nooit doorgebroken. Denk nog maar eens goed na voordat je onzin gaat lopen ophangen! En als je dan toch zo snel kunt typen waarom heb je dan 2 posts nodig???
Op dinsdag 08 januari 2002 15:50 schreef EggsTC het volgende:
(VERVOLG van reactie hierboven)
heb van 200 aanslagen per minuut. Dus sorry voor 1 typfout, bovendien ben JIJ degene die geen verstand heeft van rap, als jij OSDORP RAP noemt... dan heb je alleen verstand van CRAP. Kuniva in zijn 1tje is al beter dan Def-P(dit is helemaal al sjit) en osdorp bij elkaar, laat staan heel d12....
En ik heb alle CD´s van EM, dus ben niet zo´n only-tmf fan,.. heb zelfs 3 cd´s die hier niet uigekomen zijn.
Dre en Em kick assps heet je mister COOL omdat je ook niet meer HOT ben??
[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 08-01-2002 17:50]
quote:Verder over het topic:
Op dinsdag 08 januari 2002 14:52 schreef B1tchwax het volgende:
Ik word zoooo stront misselijk van blanke jongetjes die zich voordoen als nigga... haha.. moest wel ff lachen toen ik merkte dat het werkelijk gewoon een Jan-Matthijs was..
quote:Enough!!!
Op woensdag 09 januari 2002 15:49 schreef EggsTC het volgende:
2 posts nodig omdat ik perongeluk op enter drukte, en met mijn snelle verbinding is die post dan binnen een halve sec geplaatst, maar goed... ik heb niet eens intresse om te weten waarom jij die naam heb,...
Maar wie de bal kaatst kan m terug verwachten, jij loopt eminem af te zeiken,... denk dus goed na voordat je weer van die bullshit neerzet
[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 09-01-2002 15:54]
Alleen dat fucking stoere gedoe gedoe van hem zuigt. Gewoon dingen zeggen voor shock value. Dat is minder.
quote:YEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH RIGHT haha
Bovendien is eminem de snelste rapper die er rond loopt.
[Dit bericht is gewijzigd door Mayhem op 16-01-2002 05:48]
quote:whahahahah
Eminem, DRE, XHIBIT en DMX zijn verruit de beste rappers,
voor goeie rappers/hiphop moet je hier maar eens gaan kijken
edit: removed link
[Dit bericht is gewijzigd door DeF2K op 15-01-2002 23:18]
quote:oe, daar heb je wel gelijk in!
Op dinsdag 15 januari 2002 22:34 schreef dunniecash het volgende:
Laat die jongen nou gewoon lekker naar z'n "XHIBIT" luisteren.. straks gaan alle "XHIBIT" fans nog naar Gang Starr e.d. luisteren; worden ze nog een daverend commercieel succes ook & dat moeten we niet hebben.. "keep it underground, fuck that!" (aldus Freddie Foxxx:P)
quote:Wist niet dat je DRE een rapper kon noemen
Op dinsdag 08 januari 2002 12:58 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Eminem, DRE, XHIBIT en DMX zijn verruit de beste rappers,
Check The Cunninlynguists eens, of Dilated People, of Rass Kass, of Black Thought van The Roots, of Rakim, of Necro (zieke gast ), of Guru, of Freddie Foxxx, Canibus, Heltah Skeltah en ga maar door en door LOL
Em heeft wel vette lyrics en flows, maar dat shock image dat ie probeert te behouden maakt hem gewoon belachelijk. Xzibit, gaat nog wel, maar Dre en DMX zijn zo lame als maar kan.
[Dit bericht is gewijzigd door Mayhem op 16-01-2002 05:50]
quote:
Op dinsdag 15 januari 2002 22:34 schreef dunniecash het volgende:
Laat die jongen nou gewoon lekker naar z'n "XHIBIT" luisteren.. straks gaan alle "XHIBIT" fans nog naar Gang Starr e.d. luisteren; worden ze nog een daverend commercieel succes ook & dat moeten we niet hebben.. "keep it underground, fuck that!" (aldus Freddie Foxxx:P)
quote:ik en ICP kotsen dan op jouw
Op donderdag 17 januari 2002 10:22 schreef EggsTC het volgende:
"Dre = geen rapper"
"Eminem Sux"Dit doe ik op jullie :
quote:Je was die jongen toch niet aan het wijzen naar het [piep] topic op dit forum he
Op dinsdag 15 januari 2002 23:18 schreef DeF2K het volgende:[..]
oe, daar heb je wel gelijk in!
Misschien wel goed eigenlijk, kunnen we hem redden voordat het te laat is...
quote:Laat maar weer eens zien hoe slim je werkelijk bent, en wat voor een fantastisch vermogen om te discussieren je hebt!!! Ik
"Dre = geen rapper"
quote:Uhm..
Eminem, DRE, XHIBIT en DMX zijn verruit de beste rappers
...
Bovendien is eminem de snelste rapper die er rond loopt.
Snelste rapper? Jij hebt duidelijk niet al te veel huiswerk gedaan voordat je dat neertypete. Probeer eens (Tongue) Twista of Bone Thugs te vergelijken met Eminem..
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 12:58 schreef EggsTC het volgende:...
PREMO heeft verstand van zaken hier...
Ik verwijs je door naar dunniecash of JesusThePimp.
ik kom pas net kijken hier.
quote:Waarom op "jullie" ?
"Dre = geen rapper"
voor mij hoeft muziek ook niet altijd super technisch en/of ingewikkeld in elkaar te steken. 't Gaat erom dat ik me erbij kan ontspannen. En dat gaat ook bij "simpele" muziek.
ik denk dat ie bij de meeste mensen nu wel "uit" is, maar ik luister af en toe nog wel eens wat van 'm
nee, niet echt van gecharmeerd...
[offtopic] wtf bedoelen jullie met het [piep] topic??:) just curious..[/offtopic]
quote:Ah, het ligt waarschijnlijk aan 'mijn'Engels dat ik deze talentloze fluim niet kan waarderen.....
Deze persoon heeft er verstand van, iedereen die eminem´s muziek niet "hot" vind luisterd naar de muziek(en da´s niet het hoofdbestanddeel in rap) en dat geeft 2 kansen :
OF hun engels is niet dermate gevorderd dat ze t niet verstaan, of ze vinden de lyrics niks.
En van de tweede kans zijn er maar heeeel weinig te vinden.
Eminem is tenminste iemand die niet aarzelt om zijn gevoelens te uiten, hij zegt alles wat in m opkomt en dat vind ik goed!
Eminem, DRE, XHIBIT en DMX zijn verruit de beste rappers, als je niet van eminem houdt, dan hou je gewoon niet van RAP en da´s iets anders... Als je ECHT een mening wilt geven moet je niet naar 1 nummer luisteren of 2 of 3..
maar naar een CD van hem. En dan moet je je niet focussen op de MUZIEK, maar op de TEKST!!!!! LUISTER naar WAT hij zegt en niet naar de melodie, pas als je begrijpt wat hij zegt luister je naar de melodie en kom je erachter dat die melodie precies goed bij de tekst past, en da´s hun kracht. Niet ENKEL de melodie, maar EERST de tekst, DAN de melodie.
Bovendien is eminem de snelste rapper die er rond loopt.PREMO heeft verstand van zaken hier...
Ik heb nooit begrepen wat er zo bijzonder aan Eminem is. Wie zich in nummers met Tupac vergelijkt en roept dat 'I don't give a fuck!', kan nooit een knip voor zijn neus waard zijn.
Hij wordt zo ondergekotst door iedereen omdat ie af en toe loopt te schelden en choqueren dat ik wel wat sympathie voor hem heb. Ik ben geen hip-hop deskundige, maar ik vind zijn teksten gewoon goed lopen en goed rijmen.
Die roem is hem ook maar overkomen, hij heeft ook niet zijn stijl aangepast om meer te verkopen of zo...
hij heeft gewoon een grote bek en hij is zoals hij is (The Way I Am vind ik ook een goed nummer), en daar schaamt hij zich niet voor. Gewoon doen wat je wil, en je niet laten tegenhouden door wat andere mensen over je denken, daar heb ik respect voor.
BTW D-12 is echt crap, dat zijn gewoon wat vrienden van hem die hij kende voordat hij bekend werd, en die hij nou op sleeptouw moet nemen omdat ze ook bekend willen worden...
Fight Music vind ik nog wel een aardig nummer, maar daarin doet Eminem ook het meeste werk
Gister heb ik The Eminem Show nog eens geluisterd en het is gewoon een van de beste albums van 2002
Vooral t album 8 mile
Sorry maar die M&M is de meest irritante smartie die ik ken op J.Lo na dan
quote:
Eminem komt met eigen kledinglijn
Gepubliceerd op zaterdag 11 januari 2003 16:03
Rapper Eminem heeft voor zo'n drie miljoen euro zijn naam verbonden aan een nieuwe trendy kledinglijn. Volgens de BBC gaat een Amerikaanse onderneming de kledingstukken verkopen.
Eminem is overigens niet de eerste rapper die in kleding gaat. Onder anderen P. Diddy en Jay-Z gingen hem voor.
Punt.
quote:Is dat een album?
Op zondag 17 november 2002 18:18 schreef Brennie het volgende:
Hot.. hot.. hot !!!Vooral t album 8 mile
quote:Idd, eitje is het.
Op vrijdag 28 december 2001 19:55 schreef Vibromass het volgende:
Eminem suX0rs
Dit is TROUWES hetzelfde als wat ik ns in een ander topic las.. dat ging over metal, en er kwam iemand die zei "metal sux" (die gast ken ik persoonlijk, twas gewoon sarcastisch...) En uiteraard word het weggemod met -overbodig-.. Als jullie dat beleid is consequent zouden doorvoeren waren 90% van alle posts hier weg geweest.. Stelletje hypocrieten!!!!!!!!!!!!!! motherf..
quote:Hu, wie doen da dan.
Dr zitten hier alleen maar van die metal-mannekes die uiteraard een hekel aan hiphop hebben, gewoon omdat je anders geen metal manneke bent.
quote:Hm, zit wel wat in.
Dit is TROUWES hetzelfde als wat ik ns in een ander topic las.. dat ging over metal, en er kwam iemand die zei "metal sux" (die gast ken ik persoonlijk, twas gewoon sarcastisch...) En uiteraard word het weggemod met -overbodig-.. Als jullie dat beleid is consequent zouden doorvoeren waren 90% van alle posts hier weg geweest.. Stelletje hypocrieten!!!!!!!!!!!!!! motherf..
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 20:52 schreef deZ het volgende:
Ik heb nu 1 page van dit topic gelezen en ik weet nu al zeker dat ik nooit meer in het forum MUZIEK kom.
De titel van dit topic is toch: "Geef je mening". Niet zo huilen als die mening je niet aanstaat.
Oh ja, on-topic: ik vond de Slim Shady LP nog wel leuk, daarna was ik wel een beetje op Eminem uitgekeken.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 11-01-2003 21:01]
quote:Goed zo slimmerik, alleen ga je hier voorbij aan het feit, dat het in dat topic niet over metal ging.
Op zaterdag 11 januari 2003 20:52 schreef deZ het volgende:
Ps. Slimmerik is sarcastisch.
Oh ja, laat ik ook even ontopic reageren, dat ik er echt totaal niets aan vind, na zo'n beetje een compleet album gehoord te hebben.
Oh ja, voor de andere mensen die even over het corrupte modbeleid
willen oordelen.
Ben nu aan het home-recorden :P
En als je daarna wil schelden, dan kan dat hier:
Centraal gemusiceerd feedback topic. Belangrijk!
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 11-01-2003 21:08]
Ff topic opzoeken
En quote uit dat topic :
quote:@yokozuna
Metal Roeleerd !!!!!!!!!
@Zander
Topic heet "Geef je menig", dus helaas..
En iedereen mag van mij z'n mening hebben, maar lees hierboven.. Zie reactie @seborik.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 11-01-2003 21:20]
quote:Oh jee, discrimineert hij moby omdat ie blank is?
Op zaterdag 11 januari 2003 21:47 schreef DigiJasper het volgende:
En hij discrimineert ook andere artiesten.
quote:Jep, maar niet alleen met Eminem erop. O.a. Jay-Z ook
Op zaterdag 11 januari 2003 20:26 schreef X-Ray het volgende:[..]
Is dat een album?
Ik heb alle 3 de bekende albums, nu nog 'Off the wall' (bootleg)
quote:Hoef je niet te hebben, is niet veel aan.
Op zaterdag 11 januari 2003 23:43 schreef ZanderZ het volgende:Jep, maar niet alleen met Eminem erop. O.a. Jay-Z ook
Ik heb alle 3 de bekende albums, nu nog 'Off the wall' (bootleg)
Eminem is IMO toch wel erg overschat. Qua text gaat 't allemaal nog wel, maar z'n beats zijn wel erg vlak. En nummers als Without Me zijn echt compleet bagger
Off the Wall is niet goed? Ik ga em toch maar eens luisteren, misschien dat ik daar anders over denk
quote:Okee, wat spoort hier niet...
Op vrijdag 28 december 2001 20:59 schreef Vibromass het volgende:[..]
Ik ook niet, NWA en Dre's eigen materiaal (pre-Chronic 2000) behoort tot de fijnste hiphop die ik ken. En wat in het verleden voor Snoop gedaan heeft is ook geweldig. Maar de productie voor Eminem slaat wat mij betreft de plank mis.
[..]
Psycho in de zin dat hij rapt dat hij een verkrachter is en een moordenaar en dat het hem allemaal geen ruk kan schelen omdat hij stijf staat van de crack etc. Hij kan nog zo snel zijn en zo listig rijmen, nu ik het allemaal ontcijferd heb heb ik verder niet veel trek meer om die CDs nog op te zetten om er naar te luisteren. En dat is dus het verschil tussen een hype en tijdloze muziek.
Je trekt het niet dat ie overdrijft, rapt over moord en verkrachting..?
Maar N.W.A., The Chronic en Snoop Dogg behoren tot de fijnste hiphop..?
Heb je wel eens naar N.W.A. geluistert uberhaupt ..?
Kweeniezoveel hoor, maar de teksten van N.W.A. zijn zo'n beetje de meest overdreven on-vrouwvriendelijke, aggressieve teksten die er maar zijn
(Ik mag dan een ouwe lul zijn, ik ken ze allemaal uit mn hoofd )
Dat argument gebruiken tegen Eminem werkt volgens mij dus niet zo
Je zou eerder zeggen dat Dre weer terug gegaan is naar z'n roots;
hij gaat vanuit een kansloze positie (hey, een blanke rapper, kom op nou) met veel geweld en overdrijving (teksten komen redelijk overeen met die van NWA destijds) de strijd aan - en het lukt hem opnieuw
Daar heb ik op z'n minst respect voor.
Voor de rest luister ik geen/niet veel hiphop meer ofzo, maar ik wou toch deze kansloze discussie even checken
quote:Doe rustig man zoals Seborik al zei dit topic gaat over meningen
Op zaterdag 11 januari 2003 21:14 schreef deZ het volgende:
@Seborik
Fijn dat je een beargumenteerde (enigszins) reactie geeft. Maar dat topic ging dus wel over metal, dat is hetzelfde als zeggen dat dit topic niet over hiphop gaat (Ja, in zo'n verband bedoel ik het).
Eminem - Hip-Hop
Thuis metal opnemen - Metal
Get it? Fijn zo. Ga dan maar fijn alle niet beargumenteerde MENINGEN hier wegmodden, want je kunt best een mening hebben maar een niet-onderbouwde mening heeft geen enkele meerwaarde aan dit topic. NET als in dat andere topic.Ff topic opzoeken
En quote uit dat topic :
[..]@yokozuna
Lees die post waar iemand in dit topic opsomt welke reacties waardeloos waren. DIE mensen. En nog wat anderen naderhand.@Zander
Topic heet "Geef je menig", dus helaas..![]()
En iedereen mag van mij z'n mening hebben, maar lees hierboven.. Zie reactie @seborik.
Ik ga toch ook niet lope mouwen als mensen zeggen dat ze niet van metal houden
Geintje..
Maar ff over Eminem gesproken...hij rapt idd veel over crap, maar zoals hij daar over rapt vind ik het gewoon coole crap...rap dig it?
Sew me...
Over 20, 30 zelfs over 50 jaar weet men nog wie Eminem was.
Trouwens je mag hem niet afkraken over het feit dat hij commercieel is. Sommige nummers zijn dat misschien, maar bedenk eens wat voor een gevolg dat is voor andere rappers.
Mensen als Eminem maken deze muziekstroming toegankelijk voor het grote publiek. Daar profiteren ander hip-hop/rap- artiesten ook van.
Veel mensen luisteren oppervlakkig naar zijn muziek en kraken het meteen af. Je moet eens goed luisteren naar wat hij zegt en je verdiepen in zijn manier van schrijven. Je zult tot de ontdekking komen dat deze man iets kan, wat haast niemand kan.
Hij schrijft geniale teksten en rapt op zo'n duidelijk manier dat het nog te verstaan is ook!
Nee ik heb bewondering voor hem. Luister eens goed naar hem en kijk eens kritisch naar je eigen mening!
Eminem is very hot idd
2. he claims everyone including mtv is against him.....yet his videos play constantly on mtv, he sells millions of records, has a #1 movie and wins awards left and right
3. he mocks top 40 acts like brittany, christina etc....but he´s a top 40 act himself
4. although it´s pimped out like a paid escort, hip-hop is still an art form that some people still take seriously.....i feel that having albums, movies, clothing line etc is too much too fast.....ie....he hasn´t paid his dues.....
5. if mtv, top 40 radio and every 12 year old in america claims him to be the ´be all, end all of rap´, then something must be wrong....when was the last time you saw epmd, tribe called quest, rundmc, beasties or some other legitimate rap star/group get the fanfare that eminem gets....
another funny thing is this..
"the way i am", "i´m slim shady all you other slim..", "hi my name is", "i´m just marshal mathers i´m just a regular guy i don´t know why...", "i´m back i´m back i´m back", "i´m shady"
there´s more. those are just choruses from songs off the first and second album.
my point is. we kind of already know who he is.
We already know who the Beastie Boys are, but that doesn´t stop them shouting "We´re the Beastie Boys, I´m Adrock, I´m MCA, I´m Mike D" etc... on every other record, they even spell their names out for us on occasion.
Eminem does it in a slightly different way to the Beasties, but I can´t think of a Hip Hop artist who doesn´t shout their name out at every opportunity.
O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)
quote:Ja.. maar gelukkig is muziek een vorm van persoonlijke smaak.
Op zaterdag 8 maart 2003 15:59 schreef AimeScier het volgende:
gecopy past verhaal plaatst
quote:Oh ja dus omdat dit ergens wordt geschreven is dat zo
Op zaterdag 8 maart 2003 15:59 schreef AimeScier het volgende:
NOT!
Gevonden op een site(dus niet zelf geschreven)
1. every record is the same.....the first single is pop to hook the 12 year olds in buying it and the rest of the album disses his mom and wife2. he claims everyone including mtv is against him.....yet his videos play constantly on mtv, he sells millions of records, has a #1 movie and wins awards left and right
3. he mocks top 40 acts like brittany, christina etc....but he´s a top 40 act himself
4. although it´s pimped out like a paid escort, hip-hop is still an art form that some people still take seriously.....i feel that having albums, movies, clothing line etc is too much too fast.....ie....he hasn´t paid his dues.....
5. if mtv, top 40 radio and every 12 year old in america claims him to be the ´be all, end all of rap´, then something must be wrong....when was the last time you saw epmd, tribe called quest, rundmc, beasties or some other legitimate rap star/group get the fanfare that eminem gets....
another funny thing is this..
"the way i am", "i´m slim shady all you other slim..", "hi my name is", "i´m just marshal mathers i´m just a regular guy i don´t know why...", "i´m back i´m back i´m back", "i´m shady"
there´s more. those are just choruses from songs off the first and second album.
my point is. we kind of already know who he is.
We already know who the Beastie Boys are, but that doesn´t stop them shouting "We´re the Beastie Boys, I´m Adrock, I´m MCA, I´m Mike D" etc... on every other record, they even spell their names out for us on occasion.
Eminem does it in a slightly different way to the Beasties, but I can´t think of a Hip Hop artist who doesn´t shout their name out at every opportunity.
O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)O-)
De clip van sing for the moment is dom. Ik ben groot eminem fan, maar die clip slaat echt nergens op
Iemand al de clip gezien van superman en waar ?
quote:Juist !!!
Op zaterdag 8 maart 2003 07:23 schreef Salvad0R het volgende:
Eminem is een geniaal woordenartiest.
quote:Sew me of Sue me? hoop het laatste, anders moet ik de kettingzaag tevoorschijn halen
Op vrijdag 7 maart 2003 23:45 schreef Rekkie het volgende:Sew me...
Eminem is duidelijk hot.
Ten eerste zijn z'n teksten heel goed.
Iedereen die hem afkraakt luistert er duidelijk neit echt goed naar.
Goed, de beats zijn ietwat commercieel.
Maar dat is het commentaar van iedereen die ze stiekem toch wel lekker vind klinken maar het niet durft te zeggen.
En tja, hij staat gewoon met heel veel nummer heel hoog in de top 40.
En dat is voor zo'n artiest best knap. Vooral als je bedenkt dat hij wel laat zien hoe hij is, in tegenstelling tot britney spears e.d.
Enneuh, ik ben aanwezig, 17 Juni, 1e rang in de ArenA
Ennuh laat al die Trance, Metal ventjes hun mond maar houden want die geven toch alleen maar one-liners en zullen nooit weten wat echte muziek is....
quote:http://edition.cnn.com/2003/SHOWBIZ/Music/05/09/weirdal.eminem.ap/index.html
Eminem won't give Yankovic permission to shoot a video for his new song, "Couch Potato," a parody of Eminem's Oscar-winning tune "Lose Yourself," Yankovic said."The only reason I could glean was that making a Weird Al music video would detract from his legacy as a serious hip-hop artist," Yankovic said Thursday. "It's very disappointing. This could have been my best video ever."
A representative for Eminem did not immediately return a call Friday.
Eminem, je bent een mietje.
quote:Geintje zeker? Ik luister niet veel naar rapmuziek maar dat verschil kan iedereen toch wel zien. Maar goed, Eminem moet van Weird Al afblijven.
Op zaterdag 10 mei 2003 14:38 schreef ilona-scuderia het volgende:
Hij is nog hot maar Def P is veel beter en getalenteerder dan Eminem...
Zijn dit nieuwe cd's en komen ze ook echt uit? Dont call me Marhall heb ik al, en er staan zeker volgens mij nieuwe nummers op, maar ik heb nergens gelezen dat hij uit kwam, ook niet op eminem.com. Maar er zit ook gewoon een intro en skits bij. Wel een goeie weer!
The best of is gewoon een complicatie cd met zijn hits en andere goeie nummers. Bij beide zijn ook voorkanten te vinden.
Maar dus mijn vraag, zijn dit nieuwe cd's?
Je kunt hieruit je eigen conclusies wel trekken neem ik aan
quote:* Tony_Montana67 houdt deze keer ook wijselijk z'n mond en laat een tirrade achterwege
Op woensdag 4 juni 2003 18:48 schreef headbangende_pinguin het volgende:
Ik heb besloten niets meer over eminem te zeggenJe kunt hieruit je eigen conclusies wel trekken neem ik aan
quote:Nee!! dit zijn niet de nieuwe cd`s van Em. het gaat hier om (illegale) bootlegs. Dat kun je ook wel opmaken uit de tracklisting: (bijna) allemaal remixen en disses, die overigens wel
Op woensdag 4 juni 2003 18:41 schreef JeroenV het volgende:
Op Internet staat sinds een week 2 albums van Eminem:
-Don't Call Me Marshall
-The Best Of Slim ShadyZijn dit nieuwe cd's en komen ze ook echt uit? Dont call me Marhall heb ik al, en er staan zeker volgens mij nieuwe nummers op, maar ik heb nergens gelezen dat hij uit kwam, ook niet op eminem.com. Maar er zit ook gewoon een intro en skits bij. Wel een goeie weer!
The best of is gewoon een complicatie cd met zijn hits en andere goeie nummers. Bij beide zijn ook voorkanten te vinden.Maar dus mijn vraag, zijn dit nieuwe cd's?
Het is wel een super goede cd, sommige nummers kende ik wel al.
quote:Als ik het goed heb ,
Op woensdag 4 juni 2003 23:05 schreef JeroenV het volgende:
leekmode:
Wat wordt bedoelt met (illegale) bootlegs precies?Het is wel een super goede cd, sommige nummers kende ik wel al.
quote:Alleen dat die nummers baggerkwaliteit hebben
Op woensdag 4 juni 2003 23:29 schreef Timo20 het volgende:Als ik het goed heb ,
![]()
![]()
, dan is een bootleg een cd die nooit officieel zal worden uitgebracht. Waarschijnlijk gewoon samengesteld door een fan ofzo. Iemand die hier meer over weet
![]()
Ik hoop dus echt niet dat hij ooit wordt dood geschoten. Ik hoop dat hij nog heel lang zijn mening blijft uitten. En dan lekker in een super ritme muziek blijft maken.
De idioot die hem gaat neer schieten die wil ik dan het liefste najagen tot ze schizofreen worden.
Laat hem dus lekker leven
quote:Yep, met Slim Shady.
Op zondag 29 juni 2003 21:09 schreef Mrs.R.Mortis het volgende:
Has he like, ever been hot?
quote:Vind ik wel.
Op zondag 29 juni 2003 21:09 schreef Mrs.R.Mortis het volgende:
Has he like, ever been hot?
Ik vind hem origineel vooral. Behoorlijk origineel is hij. De muziek die hij produceert is gewoon goed.
Probeer zelf maar eens een uitgesproken mening te hebben en dat vast te leggen in hele lekker luisterbare muziek
Lukt je niet.
Dat doen weinig artiesten hem na.
Hulde voor Eminem
Marshall Mathers lp was op een paar nummers na erg saau
Eminem Show is eigenlijk helemaal niks
Meestal ontwikkelt een artiest zich, maar op de een of andere manier doet Em. aan onderontwikkeling. De texten zijn soms wel origineel, maar gaan vaak uit van hetzelfde principe. De beats zijn eentonig en vlak. Jammer dat Dre het na NWA en de eerste Snoop beats ernstig heeft laten afweten
quote:Vergeet niet dat Def P in z'n eentje zo wat een complete scene heeft opgezet. Scoren op een Dre beat kan bijna iedereen wel. Ik vind hem nog steeds kut trouwens, en ik luister van Akhenaton tot Ultramagnetic Mc's.
Op zaterdag 10 mei 2003 15:05 schreef Disorder het volgende:[..]
Geintje zeker? Ik luister niet veel naar rapmuziek maar dat verschil kan iedereen toch wel zien. Maar goed, Eminem moet van Weird Al afblijven.
quote:Tss, ik van Freeman tot Schooly D
Op zondag 29 juni 2003 21:53 schreef HAL9000S het volgende:
Vergeet niet dat Def P in z'n eentje zo wat een complete scene heeft opgezet. Scoren op een Dre beat kan bijna iedereen wel. Ik vind hem nog steeds kut trouwens, en ik luister van Akhenaton tot Ultramagnetic Mc's.
quote:Okey. Ik denk dat een artiest raakt uitgeput. Er komt een punt dat je niet meer echt goede teksten kunt schrijven. Ieder mens raakt uitgeput.
Op zondag 29 juni 2003 21:38 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Slim shady lp was nog aardigMarshall Mathers lp was op een paar nummers na erg saau
Eminem Show is eigenlijk helemaal niks
Meestal ontwikkelt een artiest zich, maar op de een of andere manier doet Em. aan onderontwikkeling. De texten zijn soms wel origineel, maar gaan vaak uit van hetzelfde principe. De beats zijn eentonig en vlak. Jammer dat Dre het na NWA en de eerste Snoop beats ernstig heeft laten afweten
Maar stoppen doen ze dan niet. Ze blijven dan doorgaan. Dit maakt de muziek er niet beter op.
Ik geef een artiest ook geen ongelimiteerd leven. Ik ga ervan uit dat ze hoogstens 10 jaar volop kunnen meedraaien.
quote:Misschien wel, maar als artiest moet je jezelf toch kunnen verbeteren. Z'n 1e cd (Infinite niet meegerekend) is met afstand de meest interessante cd die hij heeft afgeleverd. Verfrissend en Shockerend, maar de volgende albums herhaalt hij het kunstje, maar de texten en de beats worden steeds zwakker.
Op zondag 29 juni 2003 22:00 schreef Levensgenieter het volgende:Okey. Ik denk dat een artiest raakt uitgeput. Er komt een punt dat je niet meer echt goede teksten kunt schrijven. Ieder mens raakt uitgeput.
Maar stoppen doen ze dan niet. Ze blijven dan doorgaan. Dit maakt de muziek er niet beter op.
Ik geef een artiest ook geen ongelimiteerd leven. Ik ga ervan uit dat ze hoogstens 10 jaar volop kunnen meedraaien.
Binnen de hiphop scene wordt hij ook steeds minder gewaardeerd. Iedereen heeft het kunstje nou wel gezien en men wil weer eens iets nieuws zien. Hij heeft het talent om iets goeds te doen, maar hij moet breken met het vaste kliekje om hem heen.
quote:daar heb ik nix meer tegenin te brengen
Op zondag 29 juni 2003 21:58 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Tss, ik van Freeman tot Schooly D
quote:Duh
Op zondag 29 juni 2003 22:12 schreef HAL9000S het volgende:daar heb ik nix meer tegenin te brengen
quote:Je hebt gelijk.
Op zondag 29 juni 2003 22:06 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Misschien wel, maar als artiest moet je jezelf toch kunnen verbeteren. Z'n 1e cd (Infinite niet meegerekend) is met afstand de meest interessante cd die hij heeft afgeleverd. Verfrissend en Shockerend, maar de volgende albums herhaalt hij het kunstje, maar de texten en de beats worden steeds zwakker.
Binnen de hiphop scene wordt hij ook steeds minder gewaardeerd. Iedereen heeft het kunstje nou wel gezien en men wil weer eens iets nieuws zien. Hij heeft het talent om iets goeds te doen, maar hij moet breken met het vaste kliekje om hem heen.
Zelf luister ik Eminem zonder na te denken. Ik luister niet eens goed wat hij allemaal te melden heeft. Af en toe hoor ik iets dat ik goed vind. Toch hou ik wel van tegendraadse artiesten. Ik hou niet zo van slijmballen die maar mee lopen te lullen met de rest.
Een echte goede artiest die blijft goed produceren. Maar ik zou op dit moment geen kunnen opnoemen. Op een gegeven moment sterven ze allemaal uit
Ze laten iets van zich horen. En daarna verdwijnen ze in het ongewisse.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |