abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41095932
dat zeg jij. waaruit concludeer je dat?
'Als je begrijpt wat ik bedoel' (O.B. Bommel)
pi_41097745
quote:
op woensdag 23 augustus 2006 15:27 schreef e-vangelist het volgende:
dat zeg jij. waaruit concludeer je dat?
dat zeg ik iid, maar het andere dat zeg jij dan weer?

en ik concludeer dat dagelijks als ik naar het nieuws kijk, of beter als we naar de geschiedenis van de mensheid kijken.
volgens mij is de wekker van god blijven steken op de 6de dag, want die 7de dag duurt wel erg lang nu vind je niet?
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_41130765
hmm, god is zeker aanwezig op deze aardbol. sterker nog, hij is aan het werk. ik weet niet wat jij op het nieuws ziet, maar waarschijnlijk gaat dat meer over wat mensen elkaar aandoen dan god mensen aandoet. ik stel god daar niet verantwoordelijk voor. ik bedoel, hij is alwetend - maar schept dat de plicht om in te grijpen? waarom dan? geloof me, als je bij god aankomt met 'u moet dit en dat' krijg je nul op je rekest. meerdere keren komt dat terug in de bijbel. dan zegt god: 'wie denk je wel dat je bent, klein mensje?'

daarnaast heb je waarschijnlijk geen idee wat de hel nu werkelijk inhoudt. hier op aarde is hoop, in de hel niet, hier is liefde, in de hel niet, hier is leven, in de hel niet, hier is god, in de hel verkiest hij niet te zijn. deze ruwe, zondige bal in de lege ruimte is bomvol van genade, ik zeg het je. in adam is de hele mensheid gedoemd, god had meerdere malen kunnen zeggen: weet je wat, ik begin overnieuw. maar nee, god gaat door; met deze wereld en met ons, in jezus christus!
'Als je begrijpt wat ik bedoel' (O.B. Bommel)
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:49:29 #104
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_41131757
wij zijn toch allen gods kinders? welke ouder zou zijn kind zoveel leed en pijn laten ondergaan? geen toch? aardige kerel die god en dan die bullshit over eigen wil. als jij om iemand geeft, en jij voorziet dat er iets ergs gebeurd, dan doe je toch je best om dat tegen te gaan? maar god niet god kijkt vanaf zn wolkje hoe wij zoveel pijn hebben, en elkaar afmaken en what not

al zou hij bestaan, nooit dat hij mijn respect dan krijgt zeg.

en wat vindt iedereen van een president/koningin ofzo die zichzelf nooit laat zien? je wil je leider toch wel eens zien spreken etc ik wel iig. waarom laat god zichzelf niet zien?
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:50:23 #105
150152 Queen_Bee
pi_41131796
god was made up to give hope to the hopeless
I'm super sonic man
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:09:09 #106
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_41132371
quote:
op donderdag 24 augustus 2006 15:49 schreef queen_bee het volgende:
waarom laat god zichzelf niet zien?
bruce allmighty
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:12:16 #107
150152 Queen_Bee
pi_41132476
quote:
op donderdag 24 augustus 2006 16:09 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

bruce allmighty
die was wel tof

god is dus zwart eh
I'm super sonic man
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:33:03 #108
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_41133170
quote:
op donderdag 24 augustus 2006 15:49 schreef queen_bee het volgende:
wij zijn toch allen gods kinders? welke ouder zou zijn kind zoveel leed en pijn laten ondergaan? geen toch? aardige kerel die god en dan die bullshit over eigen wil. als jij om iemand geeft, en jij voorziet dat er iets ergs gebeurd, dan doe je toch je best om dat tegen te gaan? maar god niet god kijkt vanaf zn wolkje hoe wij zoveel pijn hebben, en elkaar afmaken en what not

al zou hij bestaan, nooit dat hij mijn respect dan krijgt zeg.

en wat vindt iedereen van een president/koningin ofzo die zichzelf nooit laat zien? je wil je leider toch wel eens zien spreken etc ik wel iig. waarom laat god zichzelf niet zien?
dus als jij een kindje heb hou jij die tot zijn 90ste jaar in de box met airbags zodat die nooit pijn kan lijden? en tegelijk ook niet kan leren voor het feit dat ie het later groot is?
het mooie is nog dat de periode op aarde zo kort is dat het lijden van nu in het niets valt bij de heerlijkheid van dan.

en het feit dat je god niet kan je op 2 manieren beschrijven
zou een mier de mens kunnen zien in zijn grootheid? of zal de mier hooguit een vezeltje veter zien?

dat god gewoon zichtbaar was maar nu niet meer komt doordat we door zonde een kloof hebben gecreerd. daardoor zijn we als het ware gedegradeert in grootheid.
gelukkig is de kloof niet onoverbrugbaar. van die kant naar onze kant toe.
denk aan de 2 andere delen van de 3enigheid

maar, zoals bekant alles in dit topic, is het kritiek geven zonder enig onderzoek te doen.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:39:28 #109
150152 Queen_Bee
pi_41133416
neuh niet voor 90 jaar. je laat je kind heus wel wat fouten maken etc, dat moet. maar de dingen die god allemaal toelaat. 't is 'n eikel. daar wil ik geen kind van zijn. ik wil ook geen evenbeeld van hem zijn of whatever.

dan ga ik liever naar de hel
I'm super sonic man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')