quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:21 schreef dolle_hond het volgende:
diaree?
Hmm, zie nu inderdaad dat de modder ook een beschermende functie heeft, maar de hoofdreden is toch echt om de temperatuur te verlagen omdat ze zelf niet kunnen zweten. Ik blijf dus bij mijn beslissing.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:18 schreef existenz het volgende:
Ff gegoogled en dat geeft:
Door in de modder te rollen (of met het lichaam tegen een boom aan te schuren) houden varkens zich op temperatuur. De modderlaag is bovendien een beschermlaag voor de huid. Als de modder opgedroogd is en van de varkenshuid af valt, zijn varkens van hun huidparasieten verlost. Door in de modder te rollen, maken varkens zich in feite dus schoon.
Was ook meer als vraag bedoeld. Nieuwe vraag komt er aanquote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Hmm, zie nu inderdaad dat de modder ook een beschermende functie heeft, maar de hoofdreden is toch echt om de temperatuur te verlagen omdat ze zelf niet kunnen zweten. Ik blijf dus bij mijn beslissing.
Bron.quote:Het idee dat varkens vieze dieren zijn, die het liefst in hun eigen uitwerpselen vertoeven, is onjuist. Het zijn juist erg hygienische dieren die van een schoon lignest houden. De reden dat varkens in de modder gaan rollen is om afkoeling te zoeken of om huidparasieten te weren. Varkens kunnen niet zweten en hebben bij hoge temperaturen moeite om hun warmte kwijt te raken. Varkens zijn intelligente en nieuwsgierige dieren die voortdurend de omgeving onderzoeken.
iddquote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:25 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Hier weer een die niets over 'zonnecreme' zegt:
[..]
[url=http://www.scharrelvlees.net/scharrelvarken.htm]Bron.[/b]
En ach, het merendeel van die arme beestjes ziet toch nooit zonlicht.![]()
Homdeck +1quote:
ja dat dacht ik ookquote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:30 schreef Jajong het volgende:
NAC is ratten misschien?
Klopt, al hoewel de naam oorspronkelijk komt van een oud NAC speler, maar tegenwoordig wordt de rat als dier zelf vaak gebruikt en afgebeeld.quote:
Het wordt wel degelijk gebruikt in Breda, Tilburg en omstreken. En het heeft idd als één van de oorzaken dat ze de fanzine "De Rat" noemen. Daar buiten inderdaad zeer weinig.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:32 schreef Jajong het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/NAC_Fanzine_De_Rat#Geschiedenis
NAC != Ratten.
+ als dat niet genoeg antwoord is:quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:33 schreef existenz het volgende:
[..]
Het wordt wel degelijk gebruikt in Breda, Tilburg en omstreken. En het heeft idd als één van de oorzaken dat ze de fanzine "De Rat" noemen. Daar buiten inderdaad zeer weinig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |