Je oma zei wat anders gisteravondquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:47 schreef wobbel het volgende:
sukkel....
Had je maar een tolk moeten vragenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:45 schreef LENUS het volgende:
Nee, ik ben uiteindelijk niet geslaagd![]()
Jij doet het met bejaarden??quote:
Whehehequote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:45 schreef LENUS het volgende:
Nee, ik ben uiteindelijk niet geslaagd![]()
Vlerk ?quote:
Het is inderdaad een bizar verhaal, daarom heb ik er ook een topic over geopendquote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:03 schreef Inorbit het volgende:
als deze jongen naar de bakker gaat, neemt die dan ook zijn handlanger mee die om een tolk te eissen.
maar serieus, je gelooft toch zeker zelf je verhaaltje niet?
GILFSquote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:10 schreef vruitig het volgende:
[..]
hahaah crobbie jij geeft bejaarden, echt vuig.![]()
Had slechts 10 uur de tijd om te leren, dus mijn kansen waren vooraf niet al te groot. Maar het was het proberen waard en daarbij heb ik nu een succestopic.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:11 schreef vruitig het volgende:
dat je gezakt bent is overigens wel sweety.
Ik bash niemand, ik geef alleen een verslag van mijn gebeurtenissen die ik zo in en rondom Utrecht meemaakquote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:16 schreef Gluckskafer het volgende:
Kijk mij eens allochtonen bashen-topic![]()
Omg jij verzint nog sneuere topics dan sandstorm.
Helaas bestaan dit soort mensen echt. Heb het wel eens vaker meegemaakt... ook vragen of ze dan maar Engels willen gaan praten. Ja euh vriend, JIJ wil hier wonen, dan pas JIJ je maar aan.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:03 schreef Inorbit het volgende:
als deze jongen naar de bakker gaat, neemt die dan ook zijn handlanger mee die om een tolk te eissen.
maar serieus, je gelooft toch zeker zelf je verhaaltje niet?
Genau!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:20 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Helaas bestaan dit soort mensen echt. Heb het wel eens vaker meegemaakt... ook vragen of ze dan maar Engels willen gaan praten. Ja euh vriend, JIJ wil hier wonen, dan pas JIJ je maar aan.
Pas maar op: het Meldpunt Discriemienatie Ienternetquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:47 schreef freddygonzales het volgende:
Tsja het zin in hun genen he?
Ik had zo'n 10 uur om te leren, en van het examen waar ik was waren er nog geen tien van de vijftig geslaagdquote:
In sommige gevallen is het misschien krom ja, maar niet als je je bedenkt dat je buitenlandse rijbewijs na een bepaalde tijd niet meer geldig is en je dus een Nederlands rijbewijs MOET halen (en dus theorie en praktijk examen moet doen) om hier auto te mogen rijden.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:16 schreef Repeat het volgende:
er bestaan trouwens ook examens in het turks enz, dat is toch ook van de gekken.
en als ik in de VS of Turkije ga wonen sta ik toch voor hetzelfde probleem, en dan bieden ze mij ook geen rijtest in het Nederlands aan...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:49 schreef jellyrose het volgende:
[..]
In sommige gevallen is het misschien krom ja, maar niet als je je bedenkt dat je buitenlandse rijbewijs na een bepaalde tijd niet meer geldig is en je dus een Nederlands rijbewijs MOET halen (en dus theorie en praktijk examen moet doen) om hier auto te mogen rijden.
"Als u een geldig rijbewijs heeft dat is afgegeven in een ander land dan hiervoor vermeld (de landen van de EU), of op de Nederlandse Antillen of Aruba, dan kunt u dat nog tot 185 dagen na vestiging in Nederland gebruiken. In die periode zult u moeten zorgen voor een Nederlands rijbewijs"
En ik moet de eerste 'allochtoon' nog zien die na ongeveer een half jaar het Nederlands voldoende beheerst om voor dat examen te slagen![]()
Mijn Amerikaanse import-bruidegom woont hier nu ruim 4 jaar en spreekt prima Nederlands, maar aangezien we allebei weten dat hij hoogstwaarschijnlijk niet voor het theorie examen in het Nederlands zou slagen, doet hij het gewoon in het Engels
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:06 schreef Repeat het volgende:
[..]
en als ik in de VS of Turkije ga wonen sta ik toch voor hetzelfde probleem, en dan bieden ze mij ook geen rijtest in het Nederlands aan...
turks wel wou je zeggen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:19 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Appels en peren?
(En in de VS kun je je examen vrolijk in het Spaans of Japans doen hoor, en in Turkijke in het Engels (net zoals in de meeste 'westerse' landen trouwens), jammer dat in andere landen nog steeds niet erkennen dat het Nederlands echt een wereldtaal is he?)
Turken vertegenwoordigen een grote bevolkingsgroep in Nederland en een redelijk groot percentage instromers is ook Turks. Hoeveel procent van de 'allochtonen' in de VS is Nederlands, denk je?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
turks wel wou je zeggen.
In 10 uur kan ik voor alle categorien rijbewijzen die er zijn leren en nog 9 uur overhouden om eens goed te schijtenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:47 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ik had zo'n 10 uur om te leren, en van het examen waar ik was waren er nog geen tien van de vijftig geslaagd![]()
Hoe kan je nou zakken voor je theorie-examen?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:47 schreef LENUS het volgende:
Ik had zo'n 10 uur om te leren, en van het examen waar ik was waren er nog geen tien van de vijftig geslaagd![]()
Welja, misschien moeten ook maar turkse versies van verkeersborden naast de huidige borden plaatsen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:52 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Turken vertegenwoordigen een grote bevolkingsgroep in Nederland en een redelijk groot percentage instromers is ook Turks. Hoeveel procent van de 'allochtonen' in de VS is Nederlands, denk je?
Overigens zijn alleen het Nederlandse en Engelse theorie examen standaard bij het CBR. Voor alle andere talen moet dat met een tolk of met een grotere groep gedaan worden en dit kost uiteraard extra.
die turken gaan dan maar nederlands leren. en anders gewoon extra betalen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:52 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Turken vertegenwoordigen een grote bevolkingsgroep in Nederland en een redelijk groot percentage instromers is ook Turks. Hoeveel procent van de 'allochtonen' in de VS is Nederlands, denk je?
Overigens zijn alleen het Nederlandse en Engelse theorie examen standaard bij het CBR. Voor alle andere talen moet dat met een tolk of met een grotere groep gedaan worden en dit kost uiteraard extra.
Is het nou echt zoveel moeite om iemand die bijvoorbeeld uit Afghanistan is gevlucht (je hebt misschien wel eens in de krant, of op een bl0g, gelezen dat het daar niet altijd even gezellig is) even te helpen door dat kleine beetje steenkolen Engels wat je beheerst te gebruiken?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:20 schreef BobbyB het volgende:
Helaas bestaan dit soort mensen echt. Heb het wel eens vaker meegemaakt... ook vragen of ze dan maar Engels willen gaan praten. Ja euh vriend, JIJ wil hier wonen, dan pas JIJ je maar aan.
Zeg dat maar eens tegen de Fransen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:13 schreef zovty het volgende:
[..]
Is het nou echt zoveel moeite om iemand die bijvoorbeeld uit Afghanistan is gevlucht (je hebt misschien wel eens in de krant, of op een bl0g, gelezen dat het daar niet altijd even gezellig is) even te helpen door dat kleine beetje steenkolen Engels wat je beheerst te gebruiken?
Meestal gaat het om mensen die hier al tig jaar wonen. Dat vind ik onbegrijpelijk, dat je ergens dertig jaar woont en niet de taal leert.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:13 schreef zovty het volgende:
[..]
Is het nou echt zoveel moeite om iemand die bijvoorbeeld uit Afghanistan is gevlucht (je hebt misschien wel eens in de krant, of op een bl0g, gelezen dat het daar niet altijd even gezellig is) even te helpen door dat kleine beetje steenkolen Engels wat je beheerst te gebruiken?
Vroeger welquote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:37 schreef MrSASO het volgende:
Jij wil mij vertellen dat iemand die hier geboren is geen Nederlands spreekt?
Bullshit, iedereen gaat naar school in Nederland, en daar leer je gewoon Nederlands.
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:40 schreef -Sandstorm- het volgende:
Koud ? Sex met een ijsbeer, das pas koud.
Bijna...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:45 schreef Echo99 het volgende:
Negers zijn stom lui![]()
Medelanders zijn naar![]()
Zakken voor je theorie is dom![]()
Zo, hebben we nu al het gezeik gehad? Mooi kan deze op slot![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |