abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40840793
net wanneer je geld krijgt van ibg of van werk, komt er altijd wel iets waar je geld voor moet uitgeven..

ik heb 2 weken geleden nog 80 euro voor turkse paspoort en het uitstellen van oproep naar leger moeten betalen en nu moet ik een nieuwe idkaart gaan halen hetzelfde met schoolgeld en met het betalen van je hosting..

die dingen komen echt op de momenten waar je net geld binnenhebt...

hatelijk!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2006 20:18:48 ]
pi_40840927
dat heb ik elke maand als ik me loon krijg, net als ik het heb verdwijnt het weer naar de rekeningen die er dan inmiddels ook weer liggen.
pi_40840958
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:20 schreef nexcro het volgende:
dat heb ik elke maand als ik me loon krijg, net als ik het heb verdwijnt het weer naar de rekeningen die er dan inmiddels ook weer liggen.

zo kun je het ook bekijken..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2006 20:21:17 ]
pi_40840963
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:18 schreef zarGon het volgende:
die dingen komen echt op de momenten waar je net geld binnenhebt...
Je hebt liever dat die dingen komen op het moment dat je het geld nog niet hebt?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:21:35 #5
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_40840986
TS heeft gelijk..
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_40841090
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:21 schreef 700MB het volgende:

[..]

Je hebt liever dat die dingen komen op het moment dat je het geld nog niet hebt?
nee, maar je bent even blij dat je even geld binnenhebt, komen al die rekeningen. Het zijn van die dingen die je eens om de 5 jaar moet doen ofzo.
pi_40841133
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

nee, maar je bent even blij dat je even geld binnenhebt, komen al die rekeningen. Het zijn van die dingen die je eens om de 5 jaar moet doen ofzo.
Eens om de 5 jaar in het leger?
pi_40841181
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:23 schreef zarGon het volgende:
Dan weet je het dus ook 5 jaar vantevoren dat de volgende keer eraan komt, als je daar gewoon rekening mee houdt in plaats van dat de laatste loonbetaling ervoor te doen had je daar ook geen last van gehad.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_40841243
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:24 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Eens om de 5 jaar in het leger?
Nee, !
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:25 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dan weet je het dus ook 5 jaar vantevoren dat de volgende keer eraan komt, als je daar gewoon rekening mee houdt in plaats van dat de laatste loonbetaling ervoor te doen had je daar ook geen last van gehad.
Is goed, ik ga rekening houden met iets dat over 5(!) jaar komt!

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2006 20:27:03 ]
pi_40842200
Of net wanneer je nog geen geld hebt en het uit WIL geven
pi_40842504
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:26 schreef zarGon het volgende:
[..]

Jij hebt geen 8 jaar rekening gehouden met het feit dat je daarna naar de middelbare school ging?
What Would Goku Do
pi_40842534
quote:
Blijkbaar zit het je dwars, 700MB probeert je gewoon te helpen...
Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
pi_40842985
¤1519,- naar de HvA
  Spellchecker dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:19:28 #14
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_40843361
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:10 schreef PvtRyan het volgende:
¤1519,- naar de HvA
same, naar de NHL
Tevens -purist.
pi_40843633
Als je nou niet dat turkse paspoort had gekocht, hoef je dan ook het leger niet in ?
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_40843751
Dat is toch ook dat bekende probleem met aan het eind van je geld nog een stuk(je) maand overhebben?
pi_40843954
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:26 schreef longinus het volgende:
Als je nou niet dat turkse paspoort had gekocht, hoef je dan ook het leger niet in ?
wehehe, zo werkt het niet..

paspoort moet je om de 5 jaar vernieuwen. met een paspoort kom je het land binnen. dus het vernieuwen kan ook alleen als je op vakantie ofzo gaat...

maar, je wordt naar het leger opgeroepen als je 18 bent... omdat ik in het buitenland woon en naar school ga, kan ik dit uitstellen tot mijn 38ste... en je moet naar het leger gaan, al is het voor 21 dagen (betaald)

het probleem echter is dat je als je paspoort wilt vernieuwen, dit niet gaat omdat je opgeroepen bent en niet bent gegaan.. en als je niet gaat naar het leger, kom je het land niet meer binnen..
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:37:39 #18
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_40844035
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

wehehe, zo werkt het niet..

paspoort moet je om de 5 jaar vernieuwen. met een paspoort kom je het land binnen. dus het vernieuwen kan ook alleen als je op vakantie ofzo gaat...

maar, je wordt naar het leger opgeroepen als je 18 bent... omdat ik in het buitenland woon en naar school ga, kan ik dit uitstellen tot mijn 38ste... en je moet naar het leger gaan, al is het voor 21 dagen (betaald)

het probleem echter is dat je als je paspoort wilt vernieuwen, dit niet gaat omdat je opgeroepen bent en niet bent gegaan.. en als je niet gaat naar het leger, kom je het land niet meer binnen..
Lol, al zou ik geld toekrijgen, geloof me, met een Nederlands paspoort kom je ook het land binnen hoor. En ja ik spreek uit ervaring kost wel 5 euro voor visum ofzo, maar 25 euro in 5 jaar is goedkoper dan een ontzettend waardeloos paspoort en betalen om niet het leger in te hoeven...
pi_40844132
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:37 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Lol, al zou ik geld toekrijgen, geloof me, met een Nederlands paspoort kom je ook het land binnen hoor. En ja ik spreek uit ervaring kost wel 5 euro voor visum ofzo, maar 25 euro in 5 jaar is goedkoper dan een ontzettend waardeloos paspoort en betalen om niet het leger in te hoeven...
pff.... het leger is echt geen probleem hoor... als ik het leger niet in ga, ben ik geen turk meer ...
pi_40844318
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:40 schreef zarGon het volgende:

[..]

pff.... het leger is echt geen probleem hoor... als ik het leger niet in ga, ben ik geen turk meer ...
Als je wel het leger ingaat ben je geen Nederlander meer, iets met dienen in een vreemde krijgsmacht.
Tenminste dat was vroeger zo
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_40844356
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:45 schreef longinus het volgende:

[..]

Als je wel het leger ingaat ben je geen Nederlander meer, iets met dienen in een vreemde krijgsmacht.
Tenminste dat was vroeger zo
dubbele nationaliteit..
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:01:16 #22
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_40844884
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

dubbele nationaliteit..
gecondoleerd
pi_40850956
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:46 schreef zarGon het volgende:
dubbele nationaliteit..
Tijd om een keuze te maken.
pi_40851840
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:13 schreef 700MB het volgende:

[..]

Tijd om een keuze te maken.

waarom dat nou weer?
pi_40853112
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:31 schreef zarGon het volgende:

waarom dat nou weer?
Omdat de enige reden dat mensen een dubbele nationaliteit hebben is zodat ze zich achter 'die andere' nationaliteit kunnen verschuilen als dat hen goed uitkomt.
pi_40853163
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 01:05 schreef 700MB het volgende:

[..]

Omdat de enige reden dat mensen een dubbele nationaliteit hebben is zodat ze zich achter 'die andere' nationaliteit kunnen verschuilen als dat hen goed uitkomt.
niet waar.
ik heb dubbele nationaliteit omdat ik een turk ben die in nederland is geboren en hier leeft?
waarom ik dan een dubbele nationaliteit heb? omdat ik een turk ben.
pi_40853191
Natuurlijk !
De AEX schiet dan weer omhoog en dat is goed voor ons.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_40855982
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 01:06 schreef zarGon het volgende:
ik heb dubbele nationaliteit omdat ik een turk ben die in nederland is geboren en hier leeft?
Als je in Nederland bent geboren ben je dus geen Turk.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 03:43:03 #29
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40856138
Ik heb dat ook.... alleen kreeg ik hier een hoge rekening binnen van het electriciteitsbedrijf. Airconditioning kost veel centjes!

Ik heb trouwens ook de dubbele nationaliteit. Nederlander en Amerikaan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 16 augustus 2006 @ 03:44:09 #30
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40856155
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 01:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

niet waar.
En je diensttijd maar uistellen he

wees dan een echte turk en ga ook het leger in zodra je dat moet.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 03:46:27 #31
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40856177
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 03:44 schreef PLAE@ het volgende:
En je diensttijd maar uistellen he

wees dan een echte turk en ga ook het leger in zodra je dat moet.
Dat vind ik dan weer wel Als de Amerikanen echt zo ver heen zijn dat ze mij zouden oproepen voor het leger, dan ga ik ook gewoon. Ik aanvaard zowel de verantwoordelijkheden, de lusten en de lasten van een dubbel staatsburgerschap.

Als Turk moet je dus gewoon het Turkse leger in. En volgens mij kan dat tegenwoordig zonder problemen aangezien zowel Nederland als Turkije NATO landen zijn.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 16 augustus 2006 @ 03:47:39 #32
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40856186
zoveel stelt het ook niet meer voor geloof ik voor Turken uit het 'buitenland' zeg maar.
pi_40856214
Eensch is
Nee ik ben geen 14
pi_40856593
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:10 schreef PvtRyan het volgende:
¤1519,- naar de HvA
me2
pi_40857777
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:40 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als je Turk bent, zit je hier tijdelijk neem ik aan? Wanneer ga je daar dan wonen?
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_40860839
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 03:46 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer wel Als de Amerikanen echt zo ver heen zijn dat ze mij zouden oproepen voor het leger, dan ga ik ook gewoon. Ik aanvaard zowel de verantwoordelijkheden, de lusten en de lasten van een dubbel staatsburgerschap.

Als Turk moet je dus gewoon het Turkse leger in. En volgens mij kan dat tegenwoordig zonder problemen aangezien zowel Nederland als Turkije NATO landen zijn.
whehehe... ik zit nog op school. 4de klas mbo volgend jaar. na mijn diploma ga ik dan ook meteen het leger in.. he!
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 09:04 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Als je Turk bent, zit je hier tijdelijk neem ik aan? Wanneer ga je daar dan wonen?
waarom dat nou weer?
Nee, ik zit hier niet tijdelijk. Voordat ik in Turkije ga leven, moet er heel wat veranderd zijn daar...

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2006 11:15:59 ]
pi_40863291
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:15 schreef zarGon het volgende:
waarom dat nou weer?
Nee, ik zit hier niet tijdelijk. Voordat ik in Turkije ga leven, moet er heel wat veranderd zijn daar...
Turkije is niet een plek waar je zou willen wonen, nog een reden waarom je dus geen Turk bent.
pi_40863355
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:29 schreef 700MB het volgende:

[..]

Turkije is niet een plek waar je zou willen wonen, nog een reden waarom je dus geen Turk bent.
wat the fuck heeft dat nou te maken of een persoon wel een turk/nederlander/duitser/fransman/engels is..

ik heb 2 turkse ouders, dus ik ben een turk, oftewel een nederlandse turk...
pi_40864540
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:15 schreef zarGon het volgende:

waarom dat nou weer?
Waarom hou je dan nog vast aan het Turk-zijn? Je had het over 'in het buitenland wonen.' Dus Nederland is het buitenland voor je, terwijl je hier geboren bent. En dan ga je het Turkse leger dienen, maar je wilt er niet wonen.

En dan zeggen ze dat Nederlanders de verdeeldheid creeren in dit land. Als dit soort praktijken nu eens aan banden worden gelegd, komt dat de integratie alleen maar ten goede. Op deze manier ben je identiteitsloos.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:10:59 #40
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_40864648
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

wat the fuck heeft dat nou te maken of een persoon wel een turk/nederlander/duitser/fransman/engels is..

Dus je wilt geen nederlander zijn?
pi_40864662
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:07 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Waarom hou je dan nog vast aan het Turk-zijn? Je had het over 'in het buitenland wonen.' Dus Nederland is het buitenland voor je, terwijl je hier geboren bent. En dan ga je het Turkse leger dienen, maar je wilt er niet wonen.
Nee, Nederland is buitenland voor Turkije
pi_40864741
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:10 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Dus je wilt geen nederlander zijn?
als je vraagt wat ik zal kiezen als ik voor een keuze sta, is dat moeilijk.
nederland is welvarender, hier kun je veel beter leven. en dat meen ik niet zo van dat er hier alles valt te halen, maar nederland is een land dat stabiel is.

ik ga nu alleen naar turkije op vakantie, dus eens in de 2 jaar ben ik er 1,5 maand..

maar goed, ik zou nu kiezen voor nederland.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:14:01 #43
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_40864767
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:13 schreef zarGon het volgende:

[..]

als je vraagt wat ik zal kiezen als ik voor een keuze sta, is dat moeilijk.
nederland is welvarender, hier kun je veel beter leven. en dat meen ik niet zo van dat er hier alles valt te halen, maar nederland is een land dat stabiel is.

ik ga nu alleen naar turkije op vakantie, dus eens in de 2 jaar ben ik er 1,5 maand..

maar goed, ik zou nu kiezen voor nederland.
dus je smijt geld over de balk?
pi_40864791
quote:
Alles.
quote:
Je bent OF een Turk OF een Nederlander OF geen van beide. Allebei is niet mogelijk.
pi_40864810
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:14 schreef 700MB het volgende:

[..]

Je bent OF een Turk OF een Nederlander OF geen van beide. Allebei is niet mogelijk.
waarom dit nou weer?
waarom is allebei niet mogelijk?
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:14 schreef Bob-B het volgende:

[..]

dus je smijt geld over de balk?
ik heb hier meer kans dat ik met geld over de balk kan smijten in turkije, als je dat bedoeld..

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2006 13:16:07 ]
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:18:56 #46
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_40864940
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

waarom dit nou weer?
[..]

ik heb hier meer kans dat ik met geld over de balk kan smijten in turkije, als je dat bedoeld..
Nou, geld betalen voor een paspoort dat je toch minder graag hebt dan het Nederlandse en dan ook nog eens het leger smeergeld betalen zodat ze je het land in laten. Lijkt me aardig overbodig als je toch liever het Nederlandse paspoort wilthebben.
pi_40864962
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:15 schreef zarGon het volgende:
waarom dit nou weer?
Er zit teveel verschil tussen een Nederlander en een Turk om allebei te kunnen zijn. Dat is een wereld van verschil. Een Duitser en een Oostenrijker tegelijk zijn of een Nederlander en een Belg zou nog wel kunnen, die twee nationaliteiten liggen vlak bij elkaar.

Zeggen dat je zowel Nederlander als Turk bent is hetzelfde als zeggen dat je, bijvoorbeeld, zowel moslim als christen bent. Of zowel een neger als een blanke, of zowel een kat als een hond.

Iets er tussenin zou wel kunnen, maar dan ben je alsnog zowel geen Nederlander als geen Turk.
pi_40864975
Mompelt iets over, betalen van dingen net na het binnenkomen van het loon,.......
pi_40865131
Wat misschien een tip is om je geld te beheren: open een paar extra rekeningen, en deel die in onder categorieen: een rekening voor je vaste lasten, een rekening voor onverwachte uitgaven, een rekening voor sparen op korte termijn (vakantie, nieuwe mp3 speler, whatever) en eentje voor lange termijn (bijv. voor je uitzet). Elke keer als je loon binnenkomt verdeel je dat over deze 'potjes'.
Het geld dat je dan op je gewone betaalrekening overhoudt kun je uitgeven aan 'leven', zoals uitgaan enzo.

Wat het Turk-zijn betreft, ik snap dat persoonlijk niet echt. Ik heb vage plannen om in de toekomst naar Australie te emigreren. Het laatste wat ik zal doen, is mijn cultuur daarheen meenemen. Want waarom zou je emigreren, als je je eigen levenswijze niet los kunt laten? Ik zal me daar echt niet als Nederlander-in-Australie manifesteren. Want dan blijf je altijd een vreemde eend in de bijt. Laat staan als je daar geboren bent! Maar goed, dat is misschien stof voor een ander topic.
pi_40865676
quote:

[..]

Je hebt twee ouders die van allochtone komaf zijn. Jij bent dus de eerste graad die hier in NL blijft en dus ook een allochtoon volgens de wet. Jou kinderen weer niet

Dan nog, je bent in NL geboren. Waarom voel je je dan geen NL'er en dus Turk.

Of ben je schizofreen dat je én nederlands én turks voelt.
pi_40865755
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:18 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Nou, geld betalen voor een paspoort dat je toch minder graag hebt dan het Nederlandse en dan ook nog eens het leger smeergeld betalen zodat ze je het land in laten. Lijkt me aardig overbodig als je toch liever het Nederlandse paspoort wilthebben.
ik heb dit nooit gezegd.

ik heb gezegd: ik moet geld uitgeven nadat ik het binnenkrijg
en niet: ik moet geld uitgeven voor een paspoort en dat wil ik niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')