Goed, klein probleempje mijnerzijde...
Toen ik daarnet de straat in tufte, op zoek naar één van de schaarse parkeeplekken die de buurt rijk is, heb ik de kat van de buurvrouw flink getoucheerd. Nu weet ik uit ervaring dat het domme beest wel vaker voor je langs wil crossen, maar vandaag keer was zijn (of haar) oog/poot coordinatie iets beneden het normale niveau, met als gevolg dat het beest nu stuk is. Ik heb natuurlijk wel even gekeken of het nog te reparen viel, maar er valt geen enkele beweging meer in te krijgen. Mijn gevoel zegt me dat het definitief einde oefening is voor het beest en dat brengt me bij mijn probleem: hoe vertel ik het aan de buuv?
Wat ik, denk ik, kan doen is een bosje bloemen halen, de restanten van poes-lief netjes inpakken, aanbellen en dan het verhaal vertellen ('het was op slag dood', 'nee, het heeft niet geleden', 'ja, het was inderdaad een schatje', 'van oma geweest? neeeej, dat kan niet, het was nog zo'n speels beest!'). Ik weet alleen niet hoe ze zal reageren. Stel dat ze een hysterische jankbui krijgt en ze wil dat ik ook nog 's voor de ruimkosten moet gaan dokken? Dankjevriendelijk, maar daar pas ik voor.
Een andere, ietwat minder realistische, optie is om naar het asiel te gaan met het kadaver en daar een kat zoeken die er precies zo uitziet. Met goudvissen en hamsters wil dat nog wel eens, maar ik weet niet of een kat ook zo makkelijk te vervangen is....
Last and least, ik kan het beest voor haar deur leggen en that's it. Lijkt me geen goede manier, temeer omdat de kans dat ik gepakt en/of verlinkt wordt door die taart van verderop levensgroot aanwezig is (ik weet niet of ze me gezien heeft, maar better be safe..).
Goed, verhaal klaar, iemand een (of dé) manier om dit aan iemand te vertellen? Wat mee te nemen, wat te zeggen en wat aan te trekken?
Alvast bedankt!