er reed idd een Black Thunderquote:Op zondag 13 mei 2007 15:09 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nee hoezo stond er ook een black thunder de mijne komt donderdag er moest nog het eea aangedaan worden. Die verschrikkelijke bliksemschichten zijn eraf. Traanplaat erop bij de schotel, lampen en een luchthoorn op het dak.
Haha dat snap ik met 660pk en een lading plantjes. Zijn er eigenlijk productietrekkers met nog meer vermogen?quote:Op donderdag 24 mei 2007 06:23 schreef vipergts het volgende:
Hij rijdt wel lekker, je kunt aardig meekomen met het andere verkeer
Ten eerste zijn het 530'ers, en ten tweede zijn ze niet met normale XF's te vergelijken. Zo zijn ze voorzien van 6x6 aandrijving, dat voor normale productie niet beschikbaar is. Verder zit er een andere koppelomvormer onder, waardoor ze op 3000Nm uitkomen, aldus de chauffeur van zo'n ding laatst. Ze zuipen trouwens ook gerust 1 op 1 qua verbruik, en dat vind blijkbaar níemand interessant. Overigens, met die grappige nooteboom trailertjes mogen ze het zand niet in. Dus waar die 6x6 aandrijving nou goed voor is mag Joost wetenquote:Op donderdag 24 mei 2007 08:45 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Haha dat snap ik met 660pk en een lading plantjes. Zijn er eigenlijk productietrekkers met nog meer vermogen?
En hoeveel ton zou je daar mee theoretisch kunnen trekken? Ik weet dat de Daf 95's met 580pk van de Landmacht vaak met treingewichten van meer dan 100 ton rijden.
De FH16 met 660pk is op dit moment de sterkste standaard productietrekker, en zover ik weet is het ook de motor die de meeste Nm's levert. Daarmee is Scania met z'n 620pk V8 dus rechts ingehaald door een 6-lijn blok. Altijd fijn, landgenootjes pesten.quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:05 schreef dubidub het volgende:
Voor zover ik weet is die 660 de overtreffende trap. Scania heeft natuurlikj R620, da's voor zover ik weet de 'opvolger'. Maar voor echte parate kennis moet je bij alex5 zijn
En op deze site staat een tabelletje waaruit op te maken is dat die D2840 motor voor de scheepsbouw tot 1050pk geleverd wordt. Zal wel niet op de weg beschikbaar zijn omdat koppelomvormers, versnellingsbakken en assen (nog) niet op dit soort bruut geweld berekend zijnquote:Mammoet Europe BV uit Schiedam heeft twee speciale trekkers aangeschaft voor extreem zwaar transportwerk in geheel Europa.
Het zijn MAN TGA 41.660 8x4/4 BBS trekkers met 660 pk sterke D2840 Common Rail-motor. De trucks zijn goedgekeurd voor treingewichten tot 250 ton en beide uitgerust met XXL cabine. De 18,3 liter V10 motor geeft in het gebied tussen 1.000 en 1.600 toeren een (begrensd) koppel van 2.700 Nm af.
Dit enorme vermogen wordt via een MAN TipMatic versnellingsbak met 12 gangen, een WSK 440 koppelomvormer en MAN naafreductieassen duurzaam op de aangedreven wielen overgebracht.
Bron
... voor het brandstofverbruik, bandenslijtage, medeweggebruikers, verkeersveiligheid, etcquote:Op donderdag 24 mei 2007 19:57 schreef vipergts het volgende:
Koppel van die volvo is 3100 nm tussen 1000 en 1450 toeren. Daarmee gaat het invoegen op de snelweg lekker makkelijk. Je kunt gewoon naar links en meteen beginnen met inhalen. dat was zo leuk.
Hoe werkt zo'n koppelomvormer eigenlijk? Of is dat niet iets dat je als chauffeur bedienen moet?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 04:29 schreef Sounddragon het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
We hebben er 2 trouwens![]()
Dit zijn wel 530's, wél met WSK, power zát , en rijdt geweldig, alleen vond ik ze een beetje nerveus met sturen toen ze er net waren.
Wegrijden doe je met de bak in de lage stand, anders knalt ie je uit je stoel, rijden allebei met treingewichten boven de 100 ton (ballastwagens), en eentje heeft al een keertje met de ballastwagen erachter, de 650 uit de prut getrokken, die stond met 9 wielen naast de weg tot zijn assen erin, was nét FF te zacht
da's dus een sleepie van pak 'em beet 220 ton, waarvan er 108 vastzitten in de bagger, makkie volgens de vaste chauffeur
![]()
Enig google-werk leert dat die auto's voorzien zijn van Catterpillar C18 motoren, maar een 950pk versie is voorzover deze site aangeeft niet standaard beschikbaar. Dus ze zullen 'm wel een beetje opgefokt hebben, net zoals DAF doet om 800pk uit het 530pk blok te persen. Nu eens kijken of en zo ja waar dat apparaatje standaard in geleverd wordtquote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:42 schreef MikeyMan het volgende:
Wordt die CAT motor uit die Dakar truck van Wuf van Ginkel niet ergens standaard in geleverd?
WSK werkt eigenlijk vanzelf, in de lagere versnellingen heb je gewoon meer NM's als je kwijt kunt op de weg, in de bak of aan de kingpin/trekoog, je zet het kind in de versnelling, poot op de rem, koppeling los, rem vasthouden uiteraard,dan voel je hem een beetje.. ehhh.. ja.. inelkaar duiken, dan zet ie zich schrap zeg maar, en als je dan de rem loslaat trekt ie gewoon zo hard als de koppelomvormer toelaat... meer is het niet... het voorkomt dat je harder trekt als dat mechanisch verantwoord is zeg maar... een beetje als een automaat met koppeling, zo'n idee...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:53 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Hoe werkt zo'n koppelomvormer eigenlijk? Of is dat niet iets dat je als chauffeur bedienen moet?
Nog nooit met zo'n ding gereden, vandaar
Edit: zo'n dikke auto, en dan een of ander gaar blaupunkt radiootje en geen climate control
Sigarettensmokkel is niet onbekend daarzoquote:Op zaterdag 26 mei 2007 17:22 schreef vipergts het volgende:
Als je die jongens ook de veiling op ziet rijden. Ik hoor geruchten dat er daar nogal eens wat zwart gebeurt vandaar die opgetuigde auto's
Dat van die sigarettensmokkel had niet plaats bij het hierboven omschreven bedrijf. toempf was ookz o verstandig de naam van z'n werkgever niet te vermeldenquote:Op maandag 28 mei 2007 13:10 schreef Sounddragon het volgende:
Nou betwijfel ik of het desbetreffende bedrijf wel erg blij is met deze aantijgingen op internet, waar of niet waar, zoalng niet bewezen is dit laster heren![]()
Als ik werkgever was en ik las dit... was je per direkt op zoek naar een andere baan, én een advokaat![]()
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:07 schreef Toempf het volgende:
sigaretten smokkelen doen ze bij een ander niet nader te noemen bedrijf op de veiling, en laat ik daar nou ook toevallig werken
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:36 schreef vipergts het volgende:
je werkt bij de gebroeders met de vier d tjes als logo
Wat valt hieraan te missen ????quote:Op maandag 28 mei 2007 12:33 schreef vipergts het volgende:
gebroeders dames had vier d in de voor van een bloemetje dacht ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |