abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:31:41 #1
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_40829617
Naar aanleiding van het ontmoetingstopic voor modellen en fotografen kwam ik tot het bladeren door de foto's van America's Next Top Models. Daar vond ik een serie waar de modellen omgetoverd waren tot dieren. Dit vond ik zo leuk dat ik dat ook eens wilde proberen. Debsterrr wilde wel slachtoffer zijn, en zij haalde Fraubitch over om ook mee te doen. Ik heb toen gezocht naar foto's die ik bij die meiden vond passen en kwam op deze uit.

Voor Fraubitch

Voor Debsterrr

Uiteraard ben ik geen visagiste of styliste en heb ik mijn eigen invulling daaraan en de uitvoering van de foto's gegeven. Ongeveer 4 uur gedaan over visagie (vooral het haar ) Uiteindelijk zijn dit wat van de resultaten geworden.
Ik heb nogal wat met de flitser lopen klooien, dus de belichting is niet overal perfect, vandaar ook het kleurverschil misschien.

01

02

03

04

05

06

Ow ja, ik had de meiden meegegeven dat naar mijn mening een zebra angstig maar nieuwsgierig is en een giraffe hooghartig maar toch vriendelijk.

Graag commentaar

Meer vind je op mijn site onder Extreme make-up
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:45:45 #2
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_40830179

punt.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_40830555
hehe, ik zit al de hele dag op F5 te rammen

Eerst een hele dikke pluim voor idee, styling en visagie. True, het idee is gejat van ANTM, maar dan moet je nog maar het lef hebben om het zelf ter hand te nemen en je moet het ook nog maar eens netjes uit zien te voeren. Een hele diepe buiging voor pea wat dat betreft.

Dan de foto's:

1: Ja, het is echt een giraffe. Geen idee of FB dat een compliment gaat vinden, maar het lijkt gewoon. Belichting is netjes. Dat de foto up-nose is, is ook wel girafferig, daar kijk je immers ook altijd tegenop. Het kleine uitschietertje bij de vlek linksonder zou je nog even weg kunnen klonen, en het doorzichtige bandje ms ook.

2: Ook leuk, maar ik zou m aan de onderkant flink croppen (net onder de tekening op de arm). Nu zijn er onderin te veel elementen (stoelleuning, borsten, onnatuurlijke houding van de hand) die afleiden.

3: Ergens gaat er iets mis, en ik weet niet precies wat. Het is denk ik de combi van kleding, te wit gezicht, witte strengen in het haar plus blik/pose, waardoor ik het idee heb dat ik naar een oude vrouw zit te kijken. Op foto

4: heb ik daar veel minder last van, dus het moet haast de houding/blik wel zijn. Dat haar zal een flinke klus geweest zijn Weer een prima foto

5: Hier komen ze het best tot hun recht, zo in het groen. Echt klasse. Miniminpuntje is de slagschaduw die FB over Debsterrr heen gooit.

6: Sterke compo (je zou haast vergeten daar naar te kijken) en lekker belicht. Heel sterk hoe in deze foto de ogen als het ware vechten om aandacht.

samen03-a.jpg op je site vind ik ook erg sterk.

Petje af hoor pea
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:15:32 #4
52657 pea4fun
pi_40830909
Dank je Vliegvrager voor je uitgebreide commentaar.

Over het croppen van 2, die heb ik ook, maar wilde ook graag even laten zien dat de kleding niet ophoudt bij de schouders Ben het op zich er wel mee eens dat de portretjes over het algemeen sterker zijn

Over 3, Ik zie wat je bedoelt en heb nog even terug zitten bladeren. De poses waar ik haar gezicht nogal van voren heb gefotografeerd hebben dat allemaal wel een beetje. Niet gezien tijdens het fotograferen, goed leerpuntje.

Bij samen 3a vroeg ik me af of die afgeknipte arm van de giraffe storend was.
pi_40831002
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:15 schreef pea4fun het volgende:

Bij samen 3a vroeg ik me af of die afgeknipte arm voorpoot van de giraffe storend was.
mmneu, stoort mij niet iig
Mijn DeviantART gallery
,
pi_40831179
De foto's zijn echt geworden! Al moet ik wel zeggen.. ik vind de make-up buiten beter overkomen (gladder, strakker) dan binnen , door de zachtheid van het licht denk ik .

Maar al met al, weer gave foto's om aan m'n portfolio toe te voegen .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_40831973
Coole foto's. Wat ik wel een beetje jammer vind is dat je eigenlijk de visagie letterlijk nagemaakt hebt. Ik had het leuk gevonden als je er zelf iets meer originaliteit ingestoken had...
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:14:13 #8
52657 pea4fun
pi_40832436
@ Deb, we hadden misschien idd meteen naar buiten moeten gaan, niet aan gedacht

@ Victor, Ik ben zelf niet zo bijster creatief wat dat aangaat, maar je hebt gelijk.
pi_40832590
Pea Gaaf idee en uitvoering!

Alleen foto 3, wat VV al zei, doet erg oude dame-achtig aan.

De buiten foto's vind ik beter tot hun recht komen...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_40832733
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:14 schreef pea4fun het volgende:
@ Victor, Ik ben zelf niet zo bijster creatief wat dat aangaat, maar je hebt gelijk.
Misschien moet je eens wat dierenfoto's opzoeken op internet of een beetje door dierenboeken bladeren. Dan krijg je vanzelf wel inspiratie...
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:42:25 #11
52657 pea4fun
pi_40833371
@ marjo, dank je

@ victor, had ik kunnen doen, en misschien is dat een idee voor een volgende keer
  FOK!fotograaf dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:01:52 #12
18921 freud
Who's John Galt?
pi_40834162
*stil*

wow...

mooi...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!fotograaf dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:28:00 #13
18921 freud
Who's John Galt?
pi_40834981
OK, ben bijgekomen van het staren. Als ik 1 ding zou mogen zeggen, dan zou ik in photoshop, de huid wat meer effen maken, en kleine schminkfoutjes wegklonen. Verder erg mooi, en echt hulde voor de visagie!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_40835557
Pea, mooie foto's
Alles is al gezegd, ik ind de buiten foto's het mooist.
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
  FOK!fotograaf dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:51:06 #15
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40835691
Nette foto's!

Op je site staan ook wat gezichtsfoto's... Die hadden imo beter niet bij kunnen staan omdat daar de schmink te duidelijk zichtbaar is als zijnde "nep".
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:10:58 #16
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_40836205
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:01 schreef freud het volgende:
*stil*

wow...

mooi...
Tsjaa, met zulke mooie dames .

Sorry, inkoppertje
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:13:59 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40836280
Voor iemand die geen visagiste claimt te zijn vind ik dat je een wel heel geslaagde poging hebt gedaan.
Vooral ook het haar; pet je af hoor!
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:24:01 #18
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_40838633
Super, ze zijn echt supertof geworden Ook de dieren en modellen goed gematcht
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:37:21 #19
52657 pea4fun
pi_40844026
@ freud, Ik heb al wat in photoshop geknoeid, teveel maakt het er niet mooier op ja heb het geprobeerd:D

@xila, ik snap wat je bedoelt, ze zijn wat erg close.

@ SHE, dank je, ik heb in de week ervoor mezelf veelvuldig bekledderd.

@chanty, dank je voor het compliment

@ allemaal, de lovende woorden maken dat ik er nog meer zin in krijg nog eens een aparte shoot te doen. Ik ga mijn best doen.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:39:09 #20
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_40844080
Wat een leuke serie heb je hier neergezet! Goed dat je dit gedaan hebt en je modellen hebben zich ook netjes ingezet (uiteraard altijd de verdienste van de fotograaf )
Ik kan me goed voorstellen dat je glunderend naar je resultaten zit te kijken. Dat is wel terecht in ieder geval!
Life is what you make it.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:46:31 #21
18921 freud
Who's John Galt?
pi_40844344
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:10 schreef Debsterr het volgende:
Tsjaa, met zulke mooie dames .
Die opmerking was bij mij impliciet...

im·pli·ciet (bn.)
1 stilzwijgend erin begrepen <=> expliciet
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_40844359
Ze zijn mooi geworden pea
Buiten foto's vind ik de mooiste , komt qua kleur mooier uit.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_40844488
Jammer dat je het zo goed mogelijk namaakt. Elk streepje probeer je hezelfde te doen als je voorbeeld, weinig creativiteit naar mijn mening. Verder wel toffe foto's natuurlijk.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:28:22 #24
52657 pea4fun
pi_40848922
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:50 schreef skiczukie het volgende:
Jammer dat je het zo goed mogelijk namaakt. Elk streepje probeer je hezelfde te doen als je voorbeeld, weinig creativiteit naar mijn mening. Verder wel toffe foto's natuurlijk.
Nogmaals, ik ben geen visagiste, geen kapster en niet creatief op dat gebied. Ben blij dat ik het voor elkaar kreeg om het ongeveer na te doen. Bij nog zo'n project zal ik het ook wéér afkijken vrees ik.
pi_40849096
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:28 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Nogmaals, ik ben geen visagiste, geen kapster en niet creatief op dat gebied. Ben blij dat ik het voor elkaar kreeg om het ongeveer na te doen. Bij nog zo'n project zal ik het ook wéér afkijken vrees ik.
Ik snap het wel, maar wat maakt het nou uit dat het er een beetje fucked up uitziet, waarom geen zebra met grote zwarte banen over het gezicht, of er schaakbord van maken ofzo .. Iets nadoen vind ik altijd zo jammer. Als je zoals je zegt niet creatief bent in 'dat' soort dingen, hoe kun je dan mooie foto's maken? Daar moet je toch ook over nadenken?
pi_40849196
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:28 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Als je het 3 keer moet afkijken wat dan nog? Op een gegeven moment krijg je wel een beetje feeling in de vingers en ook wel wat creabea ideeen.
Ik vind dat je het verdomde goed "nagemaakt" hebt
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:35:46 #27
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40849256
Alsof namaken een eitje is

Sorry hoor, maar voor iemand die geen visagiste of kapper is, is dit gewoon verdomd goed gelukt
pi_40849294
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:35 schreef SHE het volgende:
Alsof namaken een eitje is

Sorry hoor, maar voor iemand die geen visagiste of kapper is, is dit gewoon verdomd goed gelukt
Eh, daar hebben we het ook over.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:39:14 #29
52657 pea4fun
pi_40849402
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:31 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Ik snap het wel, maar wat maakt het nou uit dat het er een beetje fucked up uitziet, waarom geen zebra met grote zwarte banen over het gezicht, of er schaakbord van maken ofzo .. Iets nadoen vind ik altijd zo jammer. Als je zoals je zegt niet creatief bent in 'dat' soort dingen, hoe kun je dan mooie foto's maken? Daar moet je toch ook over nadenken?
Ik denk na over waar ik de foto's maak, wat ik erop zet en hoe, hoe ik het met licht ga proberen, over het scherptegebied in de foto, dat soort dingen. Fotografie is niet persé een artistiek iets, ik maak meestal maar hele gewone foto's, van gewone mensen/dingen. Ik heb daar plezier in, het is voor mij geen ambitie, slechts een hobby.
pi_40849494
Er wordt altijd om commentaar gevraagd, en die geef ik. Je bent geen visagiste, kapper of weet ik veel wat, je bent 'fotograaf'. Je denkt na over een foto. Toch? Dus, waarom zou je een voorbeeldfoto na willen maken, dat ontgaat me een beetje. Zo geweldig is de inspiratiebron nou ook weer niet, en daarbij komt, inspiratie zou je niet tot kopiëren moeten aanzetten.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:42:09 #31
52657 pea4fun
pi_40849541
@ SHE en prupke, ik snap zijn standpunt wel. Voor iemand die zelf erg creatief bezig is is het soms lastig te snappen dat anderen dat niet/minder kunnen/willen/zijn.
pi_40849767
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:39 schreef pea4fun het volgende:

[..]
Fotografie is niet persé een artistiek iets.
Voordat dit een oeverloze discusse wordt, ik vind de foto's mooi, maar het idee erachter een stuk minder.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:49:53 #33
52657 pea4fun
pi_40849905
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:41 schreef skiczukie het volgende:
Er wordt altijd om commentaar gevraagd, en die geef ik. Je bent geen visagiste, kapper of weet ik veel wat, je bent 'fotograaf'. Je denkt na over een foto. Toch? Dus, waarom zou je een voorbeeldfoto na willen maken, dat ontgaat me een beetje. Zo geweldig is de inspiratiebron nou ook weer niet, en daarbij komt, inspiratie zou je niet tot kopiëren moeten aanzetten.
Dat is jouw mening, er zijn heel veel mensen die daar anders over denken.
pi_40849906
Ik snap zijn punt ook wel alleen ik vond die vraag : Als je zoals je zegt niet creatief bent in 'dat' soort dingen, hoe kun je dan mooie foto's maken? Daar moet je toch ook over nadenken? een beetje raar.

Als je geen voorbeelden had gegeven van ANTM had ik die fotos nooit eerder gezien en gedacht dat het je eigen creativiteit was.
En als je iets nadoet van een ander kan het toch ooit heel anders uitpakken dan het origineel.
Snap je hoe ik dit bedoel?
pi_40850029
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:49 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Dat is jouw mening, er zijn heel veel mensen die daar anders over denken.
Klopt, maar het is maar een gedeelte van mijn zin heh.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:52:44 #36
52657 pea4fun
pi_40850030
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:47 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Voordat dit een oeverloze discusse wordt, ik vind de foto's mooi, maar het idee erachter een stuk minder.
Niks mis met een beetje discussie hoor Ik snap je standpunt.
pi_40852682
Nageaapt of niet, ik vind het super. Volgende keer pak je gewoon een patroontje van een van je olmen zoo foto's voor als je ze als tijgertje en pantertje op de plaat gaat zetten. Ben je meteen van dat gezeur af.
Ook ik vind de buitenfoto's het beste uitkomen. De wat arrogante blik van de giraffe vind ik super. De zebra is misschien net iets te lief aan het kijken. Op 6 zou ik misschien liever alleen Fraubitch zien (sorry voor zebra ) voor een hele sterke compo.
Kzou zeggen: vooral doorgaan!
  FOK!fotograaf woensdag 16 augustus 2006 @ 01:10:34 #38
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_40853278
over eigen creatie gesproken... kijk eens naar debsterrr's haar?

dat is totaal anders dan de voorbeeldzebra. dat is ook gedaan omdat dat leuker was dan het origineel. een zebra heeft geen vlekken het heeft strepen, en dat kun je zien in deb's haar

verder komt hier mijn arrogante blik indd goed van pas !
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_40857456
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:41 schreef skiczukie het volgende:
Ik snap je punt wel. Aan de andere kant is creativiteit, en ms nog wel belangrijker: creatief durven zijn, iets dat je kunt leren. En dat begint met nadoen. Onder het motto 'beter goed gejat dan slecht bedacht' kan iemand prima zijn eerste stappen op het creatieve pad zetten. En als dat bevalt en het zelfvertrouwen groeit, kan diegene verder stappen.

Voor pea is dit een hele nieuwe manier van fotograferen. Ze laat ons en zichzelf zien dat ze het durft en dat ze het kan. Dat ze daarbij niet 100% origineel is, vind ik van ondergeschikt belang. Ik heb er alle vertrouwen dat ze ook die stap kan en gaat maken.
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 16 augustus 2006 @ 08:40:34 #40
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_40857478
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:01 schreef freud het volgende:
*stil*

wow...

mooi...
WHZ. Echt heel erg goed gedaan
  woensdag 16 augustus 2006 @ 12:51:10 #41
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_40863944
Hele mooie serie geworden. Ik mis alleen wel heel vaak het 'dier' in de foto's. Ik heb nog nooit een giraffe of zebra op een stoel zien zitten de poses hadden wmb wat meer dierlijk gemogen in dat opzicht. die visagie is goed gelukt, de gesmeurde streepjes e.d. zijn prima in PS weg te werken (ik zou daar bij foto 10a op je site bijvoorbeeld toch echt even voor gaan zitten want die blik in Debs haar ogen is precies de blik die ze (imho) moest neerzetten) Jammer dat ze die blik niet op een aantal andere foto's heeft. Ze kijkt nog een beetje te strak, en niet angstig. FB had de smaak goed te pakken wat betreft de juiste blikken.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 20:10:12 #42
52657 pea4fun
pi_40913340
Allemaal weer bedankt voor de commentaren. Ik had idd misschien meer buitenshots moeten maken, hoewel het licht erg lastig was, zijn de foto's die er wel gelukt zijn toch wel de mooisten geworden.

@ puckzzz. Het dierlijke had ik misschien nog meer tot zijn recht moeten laten komen. Is een leerpuntje voor de aansturing. Neem het mee voor de volgende keer.
pi_40913620
ff offtopic : pea ik heb je fotos laten zien aan mijn collega (die visagiste is) en ze vond dat je het verdomd mooi had gedaan. Zelf heeft ze haar examen afgesloten met een zelfde opdracht en dat zag er ook ongeveer zo uit.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 20:39:33 #44
52657 pea4fun
pi_40914536
Dank je prupke voor die offtopic complimenten
pi_40984552
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:39 schreef pea4fun het volgende:
Dank je prupke voor die offtopic complimenten
Ik zal ze doorspelen aan mijn collega
pi_40999307
Ik vind ze erg goed gelukt de foto's en vooral de giraffe doet het voor mij helemaal. De buitenfoto's met beiden erop komen inderdaad meer tot hun recht. Klasse foto's
pi_41001103
Het is maar goed dat je niet de olifant hebt genomen als voorbeeld, hahaha... Als je de aflevering gezien hebt weet je wel wat ik bedoel.

Pea, ik vind de foto's schitterend!! Ik vond in de aflevering de make-up van Michelle toen ook zo vreselijk sterk overkomen, je hebt het schitterend nagedaan! Je modellen voelen zich duidelijk thuis in hun rollen. Ik vind de foto's geweldig!!
I had a signature once. It was awful.
  zondag 20 augustus 2006 @ 20:28:59 #48
52657 pea4fun
pi_41008451
Dank je lewis en zoeperzaske. Ik wil alweer een volgend thema uit ANTM na gaan doen (yep, weer kopieren ) Ik weet al welke, nu nog de modellen
pi_41008752
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 20:28 schreef pea4fun het volgende:
Dank je lewis en zoeperzaske. Ik wil alweer een volgend thema uit ANTM na gaan doen (yep, weer kopieren ) Ik weet al welke, nu nog de modellen
Ik ben benieuwd, verklap je al welke shoot?
I had a signature once. It was awful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')