mmneu, stoort mij niet iigquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:15 schreef pea4fun het volgende:
Bij samen 3a vroeg ik me af of die afgeknipte arm voorpoot van de giraffe storend was.
Misschien moet je eens wat dierenfoto's opzoeken op internet of een beetje door dierenboeken bladeren. Dan krijg je vanzelf wel inspiratie...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:14 schreef pea4fun het volgende:
@ Victor, Ik ben zelf niet zo bijster creatief wat dat aangaat, maar je hebt gelijk.
Tsjaa, met zulke mooie damesquote:
Die opmerking was bij mij impliciet...quote:
Nogmaals, ik ben geen visagiste, geen kapster en niet creatief op dat gebied. Ben blij dat ik het voor elkaar kreeg om het ongeveer na te doen. Bij nog zo'n project zal ik het ook wéér afkijken vrees ik.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:50 schreef skiczukie het volgende:
Jammer dat je het zo goed mogelijk namaakt. Elk streepje probeer je hezelfde te doen als je voorbeeld, weinig creativiteit naar mijn mening. Verder wel toffe foto's natuurlijk.
Ik snap het wel, maar wat maakt het nou uit dat het er een beetje fucked up uitziet, waarom geen zebra met grote zwarte banen over het gezicht, of er schaakbord van maken ofzo .. Iets nadoen vind ik altijd zo jammer. Als je zoals je zegt niet creatief bent in 'dat' soort dingen, hoe kun je dan mooie foto's maken? Daar moet je toch ook over nadenken?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:28 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben geen visagiste, geen kapster en niet creatief op dat gebied. Ben blij dat ik het voor elkaar kreeg om het ongeveer na te doen. Bij nog zo'n project zal ik het ook wéér afkijken vrees ik.
Als je het 3 keer moet afkijken wat dan nog? Op een gegeven moment krijg je wel een beetje feeling in de vingers en ook wel wat creabea ideeen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:28 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben geen visagiste, geen kapster en niet creatief op dat gebied. Ben blij dat ik het voor elkaar kreeg om het ongeveer na te doen. Bij nog zo'n project zal ik het ook wéér afkijken vrees ik.
Eh, daar hebben we het ook over.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:35 schreef SHE het volgende:
Alsof namaken een eitje is![]()
Sorry hoor, maar voor iemand die geen visagiste of kapper is, is dit gewoon verdomd goed gelukt
Ik denk na over waar ik de foto's maak, wat ik erop zet en hoe, hoe ik het met licht ga proberen, over het scherptegebied in de foto, dat soort dingen. Fotografie is niet persé een artistiek iets, ik maak meestal maar hele gewone foto's, van gewone mensen/dingen. Ik heb daar plezier in, het is voor mij geen ambitie, slechts een hobby.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:31 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar wat maakt het nou uit dat het er een beetje fucked up uitziet, waarom geen zebra met grote zwarte banen over het gezicht, of er schaakbord van maken ofzo .. Iets nadoen vind ik altijd zo jammer. Als je zoals je zegt niet creatief bent in 'dat' soort dingen, hoe kun je dan mooie foto's maken? Daar moet je toch ook over nadenken?
Voordat dit een oeverloze discusse wordt, ik vind de foto's mooi, maar het idee erachter een stuk minder.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:39 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Fotografie is niet persé een artistiek iets.
Dat is jouw mening, er zijn heel veel mensen die daar anders over denken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:41 schreef skiczukie het volgende:
Er wordt altijd om commentaar gevraagd, en die geef ik. Je bent geen visagiste, kapper of weet ik veel wat, je bent 'fotograaf'. Je denkt na over een foto. Toch? Dus, waarom zou je een voorbeeldfoto na willen maken, dat ontgaat me een beetje. Zo geweldig is de inspiratiebron nou ook weer niet, en daarbij komt, inspiratie zou je niet tot kopiëren moeten aanzetten.
Klopt, maar het is maar een gedeelte van mijn zin heh.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:49 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, er zijn heel veel mensen die daar anders over denken.
Niks mis met een beetje discussie hoorquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:47 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Voordat dit een oeverloze discusse wordt, ik vind de foto's mooi, maar het idee erachter een stuk minder.
Ik snap je punt wel. Aan de andere kant is creativiteit, en ms nog wel belangrijker: creatief durven zijn, iets dat je kunt leren. En dat begint met nadoen. Onder het motto 'beter goed gejat dan slecht bedacht' kan iemand prima zijn eerste stappen op het creatieve pad zetten. En als dat bevalt en het zelfvertrouwen groeit, kan diegene verder stappen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:41 schreef skiczukie het volgende:
Er wordt altijd om commentaar gevraagd, en die geef ik. Je bent geen visagiste, kapper of weet ik veel wat, je bent 'fotograaf'. Je denkt na over een foto. Toch? Dus, waarom zou je een voorbeeldfoto na willen maken, dat ontgaat me een beetje. Zo geweldig is de inspiratiebron nou ook weer niet, en daarbij komt, inspiratie zou je niet tot kopiëren moeten aanzetten.
Ik zal ze doorspelen aan mijn collegaquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:39 schreef pea4fun het volgende:
Dank je prupke voor die offtopic complimenten![]()
Ik ben benieuwd, verklap je al welke shoot?quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:28 schreef pea4fun het volgende:
Dank je lewis en zoeperzaske. Ik wil alweer een volgend thema uit ANTM na gaan doen (yep, weer kopieren) Ik weet al welke, nu nog de modellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |