abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:43:24 #1
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_40826101
In onze woning zat de trapleuning, los, deze wilde ik opnieuw vastklinken (het zijn nog ouderwetse die in de muur zijn geslagen/metselt. Echter toen de leuning van de haak gehaald was bleek de haak zo los te zitten dat je hem zo uit de muur trok. Deze was vastgezet met paar wigjes... gevaarlijk dus.

Op naar de karwei voor nieuwe leuninghaken, dit werden dus van die dingen die je met 3 schroeven met een plug in de muur zet, echter is het gat waar de oude haak uitkwam veels te groot. met geen mogelijkheid krijg ik hier 3 normale pluggen in.

Wat is nu wijsheid? opvullen met cement/beton, laten drogene n dan proberen of de leunighaak helemaal verplaatsen?
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_40826243
opvullen met wat je wil. en een ander gat (gaten) maken voor nieuwe bevestiging. oude gaat zeker weer loslaten.
sterkte!
If you can't fix it, fuck it
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:49:48 #3
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_40826297
Of de oude gaten wegwerken en de nieuwe haken ietsje verplaatsen naar een goed stuk in de muur?
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_40826374
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:49 schreef TheYoung1 het volgende:
Of de oude gaten wegwerken en de nieuwe haken ietsje verplaatsen naar een goed stuk in de muur?
dit lijkt mij ook beter!
046
Dank aan Yeahinho
pi_40826453
chemisch anker?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:57:35 #6
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_40826539
tja....opvullen sowieso..een gat in de muur ziet niet uit...verder kun je beste proberen om iets verderop de leuning te bevestigen. Je moet echter niet teveel afwijken van de oorspronkelijke plekke ivm gewicht- en krachtenverdeling. Als je echt oudere muren hebt, kun je het proberen met Fisher pluggen; die hebben een flensje waardoor ze niet in de muur verdwijnen en ze verkroppen, waardoor het gat beter gevuld wordt. Anders zijn zgn. chemische ankers een oplossing, maar die zijn volgens mij alleen in de grotere diameters te krijgen.
Causaliteit....dat is 't.
pi_40826568
Ik zou een houten leuningboom tegen de muur monteren, die schilderen en daar de leuning tegenaan maken.



[ Bericht 16% gewijzigd door Marsepein op 15-08-2006 13:08:08 (Mooier plaatje genomen) ]
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:01:46 #8
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_40826673
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:58 schreef Marsepein het volgende:
Ik zou een houten leuningboom tegen de muur monteren, die schilderen en daar de leuning tegenaan maken.

[afbeelding]
Causaliteit....dat is 't.
pi_40826722
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:58 schreef Marsepein het volgende:
Ik zou een houten leuningboom tegen de muur monteren, die schilderen en daar de leuning tegenaan maken.

[afbeelding]
Wel t mooiste ja
maar da's nog best een kolere-klus (afhankelijk van de trap en de muur uiteraard)
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:05:34 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40826803
Is wel veel meer werk in verhouding, maar wel meest mooie oplossing.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:05:41 #11
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_40826808
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:02 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Wel t mooiste ja
maar da's nog best een kolere-klus (afhankelijk van de trap en de muur uiteraard)
...en de toegepaste curve....
Causaliteit....dat is 't.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:10:31 #12
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_40826951
hmm, goed stuk in de muur..

Wat is een leuningboom? Google vind alleen je klustopic marsepein? is dat die plank die op de muur zit?

-EDIT- hehe ja dus

Dat zou betekenen dat ik alle 3 leuningen zou moeten aanpassen en niet in de originele staat kan houden (huis van voor 1900) anderzijds, je kunt je zwangere vriendin er ook niet de om de trap af laten vallen.

Kan iemand me iets vertellen over chemische ankers? misschien is dat in combinatie met de oude haak wel een oplossing, dan klinkt ik die haak niet maar laat ik die vastpikken door een lasser...
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_40827004
Gat waar haak inzat opboren zodat de ruimte achterin groter is dan het gat. Vervolgens premix een klein beetje betonmortel aanmaken en in het gat stoppen. Leuningaak in het natte beton steken en fixeren (ducttape of een paar houten latten oid) en beton laten drogen. Leuning monteren en klaar is kees.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:18:37 #14
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_40827215
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:12 schreef Deetch het volgende:
Gat waar haak inzat opboren zodat de ruimte achterin groter is dan het gat. Vervolgens premix een klein beetje betonmortel aanmaken en in het gat stoppen. Leuningaak in het natte beton steken en fixeren (ducttape of een paar houten latten oid) en beton laten drogen. Leuning monteren en klaar is kees.
Mits je zorgt dat je mortel zich goed kan "vastgrijpen" in de muur, is dit ook een goede oplossing.
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:10 schreef Arma_Angelus het volgende:
hmm, goed stuk in de muur..

Wat is een leuningboom? Google vind alleen je klustopic marsepein? is dat die plank die op de muur zit?

-EDIT- hehe ja dus

Dat zou betekenen dat ik alle 3 leuningen zou moeten aanpassen en niet in de originele staat kan houden (huis van voor 1900) anderzijds, je kunt je zwangere vriendin er ook niet de om de trap af laten vallen.

Kan iemand me iets vertellen over chemische ankers? misschien is dat in combinatie met de oude haak wel een oplossing, dan klinkt ik die haak niet maar laat ik die vastpikken door een lasser...
...chemische ankers zijn speciale pluggen met een soort 2-componentenprut in een glazen buisje. Als je de plug in het gaat plaatst en vervolgens de schroef/bout erin draait, draai je het buisje kapot en vermengt de vloeistof zich..met als resultaat dat de schroef/bout en plug "muurvast" zit.

In ieder geval zo vast als de omringende muur..
Causaliteit....dat is 't.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:21:54 #15
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_40827331
Hmm, die chemische ankers word het denk ik niet, want die ruimte heb ik domweg niet, ik denk dat ik ga voor het uitboren-beton-ankersteekwerk incombinatie met het lassen-klinken.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:23:15 #16
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_40827379
even voor mij beeld, hou zou ik zo'n leuningboom kunnen maken? leuning verwijderen, overtrekken op hout/mdf? en dan bijv. 5 cm er omheen ook nemen?
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:29:24 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40827588
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:23 schreef Arma_Angelus het volgende:
even voor mij beeld, hou zou ik zo'n leuningboom kunnen maken? leuning verwijderen, overtrekken op hout/mdf? en dan bijv. 5 cm er omheen ook nemen?
Je zou bijvoorbeeld de lijn van de bestaande leuning kunnen nemen. Deze teken je uit op platen hout. Dan neem je een dikte die jou bevalt en zaagt dit uit. De platen hout zet je vast op de muur dmv slagpluggen in combinatie met montagekit, of boren met plugen en dan schroeven. De leuningboom schilderen in een mooie kleur. De leuning met houders vastschroeven aan de leuningboom.

Is geen moeilijke klus, hooguit middagje werk (buiten schilderen om)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40827867
Als je een plaat multiplex koopt, kun je vermoedelijk uit 1 plaat de hele handel zagen.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:45:22 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40828096
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:38 schreef Marsepein het volgende:
Als je een plaat multiplex koopt, kun je vermoedelijk uit 1 plaat de hele handel zagen.
Met een beetje creatief tekenen wel indd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40832676
Alabastine heeft hier een product voor wat goed werkt. Wij hebben het alleen gebruikt voor de gordijnroedes, maar het zou ook voor trapleuningen moeten werken (staat ook als foto op de verpakking).

Je gebruikt gewoon hetzelfde gat. Je vult het op met dat spul en doet de bouten erin. Wordt hartstikke sterk Iets makkelijker dan hele leuningen zelf maken
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:24:14 #21
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_40832726
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:29 schreef sanger het volgende:

[..]

Je zou bijvoorbeeld de lijn van de bestaande leuning kunnen nemen. Deze teken je uit op platen hout. Dan neem je een dikte die jou bevalt en zaagt dit uit. De platen hout zet je vast op de muur dmv slagpluggen in combinatie met montagekit, of boren met plugen en dan schroeven. De leuningboom schilderen in een mooie kleur. De leuning met houders vastschroeven aan de leuningboom.

Is geen moeilijke klus, hooguit middagje werk (buiten schilderen om)
..natuurlijk 't mooist als je de rand met een bovenfrees bewerkt...
Causaliteit....dat is 't.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:32:27 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40832976
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:24 schreef Make-Yourself het volgende:

[..]

..natuurlijk 't mooist als je de rand met een bovenfrees bewerkt...
Uiteraard, als je er van houdt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:01:52 #23
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_40834163
en een bovenfrees hebt
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_40834896
Er zijn ook trapleuninghaken te koop die je met 1 plug vastzet.
Achter de leuninghaak zit een rubber van ongeveer 2 a 3 cm breed en zo`n 5 a 6 cm lang.
Door de schroef aan te draaien zet het rubber uit en zet je de haak zeer goed vast.
Eigenlijk een soort keilbout maar dan van rubber.
Echter niet iedere bouwmarkt zal ze verkopen.
pi_40835120
Het zelfde spul als in chemische ankers zit kun je ook los kopen in een kit koker en kleinre spuit. Hiermee spuit je met de 2 componeten het gat vol, de oude haak er in en het komt nooit meer vanzelf los. Wel de meest makkelijke en meest gepassde mogelijklijkheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')