abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40814322
Geloof het of niet maar mijn werkkamer in mijn nieuwe huis is af en kan weer worden afgebroken...
Er is lekkage opgetreden.

Zaterdag leek het nog mee te vallen en heb ik pro forma het gemeld bij de verzekering, interpolis. Het leek erop en dat gaf ik ook aan, dat het waarschijnelijk wel mee zou vallen en met wat verf in orde zou komen. De melding deed ik omdat dat moet wil ik later nog verhaal kunnen maken.

Vandaag bleek het idd veel erger te zijn.

Er bleef maar langzaam watersijpelen en ik kon de bron niet vinden. Opeens hoorde ik dus wat waterkabbelen... , alsof er heel langzaam een kraan liep. Toen ik aan het plafon dvoelde voelde dat ijskoud aan.

Heb toen een heel klein gaatje geboort in het plaond en ja hoor, voor ik het wist had ik een liter of 2 in de emmer...

Het betreft dus een kamer die net nieuw is gestuct, geschilderd, nieuw plafond van gips, ook gestuccted, klassiek plinten gestuced erop... Gelukkig heb ik foto's van toen en nu, nu als in vlakj voor de lekkage.

Nu maar ff afwachten wat er gaat komen maar geloof me, dit is
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_40814469
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:38 schreef Triangeljosti het volgende:
ons een beetje lekker maken door te zeggen dat je foto's hebt, maar ze niet plaatsen?
Ze staan op de camera en die heb ik door prive omstandigheden ff niet bij de hand... Ding ligt bij m'n ouders en na 5 maanden daar was ik het zo zat dat ik nu elders bivakeer met minimale bagage...
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:40:36 #4
28033 Pek
je moet wat
pi_40814479
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_40815093
Heb je de bron van het kwaad ook al te pakken, of is dat nog zoeken. Komt het door de regen, of door een leiding die een eigen leven is gaan leiden?

Maar zeker wel balen zeg ... pffff, dan kun je wel ff hardop janken.
pi_40815183
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:40 schreef Pek het volgende:
[afbeelding]
pi_40815557
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:53 schreef Marsepein het volgende:
Heb je de bron van het kwaad ook al te pakken, of is dat nog zoeken. Komt het door de regen, of door een leiding die een eigen leven is gaan leiden?

Maar zeker wel balen zeg ... pffff, dan kun je wel ff hardop janken.
Eerlijk gezegt heb ik nog niet echt een idee wara het nu vandaan komt. In eerst einstantie dacht ik aan slecht loodwerk, loodslabben die te kort waren en bij deze regen val het niet aankunnen.
Nadat ik op het dak ben geklommen wete ik nog niet zo zeker of dat het is.

Iig komt er morgen iemand om het aan te pakken of iig een noodreparatie uit te voeren.

Probleem is dat alles nieuw en klaar is. WIl ik de bron vinden dan moet ik eigelijk dus mijn plafond weer openbreken.... Ik weet dus niet wat de verzekring gaat doen. Gevolg van waterschade is gedekt en ik heb het gemeld maar toen ik ze vanmorgen sprak wist ik nog niet dat het zo erg was. In eerste instantie dacht ik beetje verf en is wel weer in orde en melde het meer pro forma.

Als ik nu de boel moet slopen zit ik weer in de troep en moet er weer een nieuw plafond in met het nodige stuc en schilderwerk.

Mijn verstand zegt dat een plafond dat zooo nat is geworden is toch verloren maar toch... als ik niet hoef te slopen... Ben alleen bang dat ik er niet aan ontkom, ook al droogt het, De gips plaat is ws doorweekt en gaat denk ik dan schimmelen of blijft kringen vertonen... Das niet wat je in gedachte hebt als je alles er nieuw inzet...

Wat denken jullie eigelijk, kan ik ook tegen de verzekering zeggen, stuur maar een mannetje en maak het maar in orde zodat ik het zelf niet WEEER hoef te doen ? Zit bij interpolis, die hebben het steeds over mannetjes toch ?

Als ik alleen wat geld voor materiaal krijg en het dan toch weer zelf moet doen dan pas krijg ik tranen in d eogen. De stres en paniek fase ben ik na 5 maanden wel voorbij... Enig ewara ik aan dacht toen ik de stral water uit het plafond zag komen was "is de emmer groot genoeg"
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:20:42 #8
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_40816195
Heb echt een beetje medelijden met je...
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_40819871
.
het is een ongelooflijke nachtmerrie voor mij ook.

Heb dat geklooi ook al eens meegemaakt.
Nog altijd: als het hard regent, wakker liggen en wachten of ik drup drup hoor.

Ik wens je ongelooflijk veel sterkte en hoop op de mannetjes van Interpolis voor je.
.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 04:55:37 #10
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_40820462
Brr, dat is niet zo fijn. Ik hoop maar dat het gedekt wordt door de verzekering.
pi_40820744
Lekkage bij zulke regen en wind. Ik denk dan toch aan volle dakgoten, of bijvoorbeeld stuwing op een dakkapel richting pannen. Als dan het dakleer niet vergenoeg omhoog is gelegd onder de onderste rij pannen kun je hier last van krijgen.

Ligt betreffende kamer onder een dakkapel?

Heb je rechte kap, of misschien nog een haakse kap op je huis, het kan ook in een hoek van de kap gebeuren.

Maar check vooral goed je regenafvoeren en goten.
pi_40821256
Ik heb je typefout uit de topictitel gehaald
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:01:17 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40821359
Ik moet zeggen dat het je allemaal niet echt meezit Gompy!

Ik zou Interpolis bellen en vragen wat er nu precies gedekt is. Ze adverteren wel redelijk over dit soort situaties.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40821483
Sorry, Gompy58, maar in ene heb ik dit beeld voor me...

En ik zie nu pas die hond op de wasmachine
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:30:38 #15
65960 sanger
pi_40821697
Is het zo erg Gompy?

Valt me iets binnen. Je had toch iets van lekkage gehad aan dak? Is dit niet het gevolg hiervan? Of moet ik me en inlezen?
pi_40821815
Ach Mars die humor kan ik nog wel waarderen hoor. Waar ik helemala niet tegenkan is de collega die het gesprek met een ander mee zit te luisteren en even roept ach dan ga je toch je hypotheek wat oprekken en zet er gewoon een nieuw dak op?

Yep, das 6500k ex en dan zijn de platte dak gedeeltes erniet in opgenomen… De bank ziet me aankomen. Daarbij ook nog even inm’n achterhoofd houdende dat m’n beneden buurman daar HELEMAAL geen zin in heeft. En ik die dus alleen via de rechter zover krijg. Dan even ook meegneomen dat als ik hem dwing en gelijk krijg ik natuurlijk een mega probleem heb als ik mijn deel dan niet kan betalen…

Kan je verzekeren, als blikken konden doden was hij nu verdampt.

Net met de verzekering gesproken. Aangegeven dat de schade dus hoger is dan een likje verf. Verteld van de hoeveelheid water die onder het plafond vandaan kwam. Deze dame was een stukje terughoudender maar idd zodra de oorzaak hersteld is kan het gevolg worden verholpen door hun mannetje…
pi_40821847
@sanger, Die lekkage die ik 4 maandne terug had was te verwachten. Daar was een loodslap weg en zat een bitumen laag tegen het zink werk van een kappeltje aangeplakt. dat is allemaal vervangen en op een correcte manier hersteld.

Dit deel was door verschillende mensne die er verstand van hebben als goed en in orde aangegeven...

Waar ik me nu eigelijk de meeste zorgen over maak is die buurman en de verzkering. Het probleem is dat als hij niet mee wil in grootschalig onderhoud ik steeds de gevolgen blijf ondervinden en IK op MIJN verzekering aan het claimen ben. Dat blijven ze niet leuk vinden...
pi_40821869
Maar je hebt de oorzaak te pakken of niet?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:42:13 #19
65960 sanger
pi_40821874
Dus alleen de gevolgschade is verzekerd!?

Lijkt me dat je buurman het nu niet meer kan tegenhouden dat het dak vervangen moet worden?! Het is voor hem ook onverkoopbaar op deze manier. Waarschijnlijk zul je hem moeten dwingen op de 1 of andere manier.

En tja, je hebt van die mensen die denken dat je onbeperkt kan hypotheken e.d. Waarschijnlijk woont hij zelf nog thuis of zit hij dik in de 2de hypotheekshit
pi_40826487
gevolgschade is verzekerd. Maar ze gaven wel aan dat ze hadden gezien dat dit de 2e was in 4 maanden. Vorige keer wilde de buurman geen groot onderhoud doen en nu wil hij ook de verzekeringen gescheiden houden Ik moet het dus steedso p mijn verzekering claimen en loop daar de risico's mee...

RB gebeld en nu geen mr nice guy meer. Actie dan maar herrie maar ik ben het zat wat hem en zijn houding betreft. Ik weet nu iig wel wat zijn standpunt is. Hij doet wel aardig maar die opmerking maakte wel duidelijk dat hij gewoon niets wil dat verder gaat dan lapwerk NADAT het gelekt heeft... Tijd erin steken kan ook niet want hij heeft het druk met golfen...

Ik ga nu via de RB iig mijn claim veilig stellen zodat ik alleen uit hoofde van de vve een opdracht kan verstrekken. Als ik dat NU doe dan moet ik alles betalen en lacht hij zich rot. Een nieuw dak was geen meerdwaarde volgens hem, maar als hij verkoopt zal hij het zeker als verkooppunt gaan gebruiken. Prima, maar dan ook meedokken! Gaat verdomme, sorry, om 8k das een hoop geld hoor, ook als je 40/60 verdeling hebt en de 60 aan je broek gaat krijgen.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:58:57 #21
65960 sanger
pi_40826587
Kom op, houdt de moed erin (en kom ook naar de K&W meet).

Ik zou de beneden buurman EN de VVE schriftelijk (aangetekend en normale post) informeren over de staat van het dak. Vermeld hierbij dat vervanging hoogst noodzakelijk is.

Vergeet niet dat jij 50% van de VVE bent! Stel in de brief dat jij de VVE sommeert actie te ondernemen. De VVE kan dit dan niet meer zomaar negeren. Eventueel kun je de VVE/buurman aansprakelijk stellen voor alle schade als gevolg van niet het niet uitvoeren van noodzakelijk onderhoud.

Ben je trouwens al lid van Vereniging Eigen Huis?
pi_40827264
Die moed houd ik er wel in hoor. Is allen ff een drempel waar je over heen moet. Knokken met je buurman zit niemand op te wachten. In de statuten van de vve staat helaas dat er alleen een beslissing kan komen als de vve unaniem ertoe beslist. Dwz als hij nee zeg ik hang en niet verder kan. De enige weg die dan rest is de juridische weg. Hij weet namleijk ook dondersgoed dat als de verzekeringen tot bijv 1 worden samen gevoegd hij een probleem heft als door uitblijven van onderhoud schade niet gedekt wordt en geroyeerd wordt...

Hier moet nu gewoon een definieve beslissing uit gaan komen. Hij verschuilt zich achter het gegeven dat het mijn dak is.... Die vlieger gaat niet op.... Met steeds de gevolgschade claimen loop ik de risico en daarm wil hij niet samenvoegen...
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:17:47 #23
65960 sanger
pi_40829159
Kun je hem dan niet dwingen die verzekering samen te voegen uit hoofde van de VVE? En hem aansprakelij stellen vanwege onwil. Hij is medeeigenaar van het dak namelijk.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:56:17 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_40835788
Pfff.. Gompy58 !
Nee dit zijn niet de dingen waar je nu bepaald op zit te wachten; vooral niet als je het net met pijn en moeite voorelkaar had !

Er staat mij iets bij dat je al een keer lekkage hebt gehad; heeft dit indirect niet weer daar mee te maken ?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:11:51 #25
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40836232
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:17 schreef sanger het volgende:
Kun je hem dan niet dwingen die verzekering samen te voegen uit hoofde van de VVE? En hem aansprakelij stellen vanwege onwil. Hij is medeeigenaar van het dak namelijk.
Volgens mij heb je alleen een VVE als je een appartementen complex hebt en volgens mij is dit gewoon een gezamelijk dak wat gedeeld wordt met een buurman
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')