Alleen het verschil is dat ik geen mutant ben. Niet fundamenteel anders ben als jij, jou niet lastig val met mijn levenswijzen en bovenal mens ben.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:52 schreef Napalm het volgende:
Het doet me denkne aan X-men 3 waar ze ook de mutanten gaan "genezen" of ze willen of niet.

Omdat ik toch denk dat het merendeel van de samenleving gericht is op voortplanting, en mensen toch liever hetzelfde gedrag in hun medemens zien (kuddedier, is bewezen).quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:49 schreef NanKing het volgende:
[..]
Leg mij dan uit, waarom ik mezelf als afwijkende ontwikkeling zou moeten zien?
Als ik mijzelf een afwijkende ontwikkeling zou noemen, zou ik mezelf in een slachtofferrol stoppen en boos moeten zijn op de hele wereld omdat ik zo anders ben.
Zoals ik eerder al zei mijn seksualiteit is een gedeelte van mijzelf niet mijn hele persoonlijkheid.
Logisch volgens mijn redenering zou natuurlijk zoveel mogenlijk zijn, maar dat is niet geaccepteerd in onze maatschappij.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hoeveel kinderen bij hoeveel vrouwen ga jij krijgen?

Wat jij denkt of doet moet je zelf weten.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:49 schreef NanKing het volgende:
[..]
Leg mij dan uit, waarom ik mezelf als afwijkende ontwikkeling zou moeten zien?
Als ik mijzelf een afwijkende ontwikkeling zou noemen, zou ik mezelf in een slachtofferrol stoppen en boos moeten zijn op de hele wereld omdat ik zo anders ben.
Zoals ik eerder al zei mijn seksualiteit is een gedeelte van mijzelf niet mijn hele persoonlijkheid.

Als het geen keuze is dan heb ik toch niets te willen?quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:54 schreef slindenau het volgende:
[..]
Omdat ik toch denk dat het merendeel van de samenleving gericht is op voortplanting, en mensen toch liever hetzelfde gedrag in hun medemens zien (kuddedier, is bewezen).
Maar van mij hoef je jezelf niet in de slachtofferrol te plaatsen, ik geef alleen maar aan dat je misschien niet voor homofilie hebt gekozen, en als hetro ook heel gelukkig zou kunnen zijn. In plaats van het 'accepteren en mee leren leven'.

En als homo/lesbeau is geluk ook te vinden. Waarom iets veranderen als ik er niks negatiefs in zie. Al ben ik bij de bevalling uit de handen van de verloskundige gegleden met mijn hoofd op de grond gestuiterd en snel weer opgepakt, en dat ik daardoor OOK homo ben (het is immers maar een deel van me) ik wil niet anders, waarom niet? Omdat ik dit ben.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:54 schreef slindenau het volgende:
[..]
Omdat ik toch denk dat het merendeel van de samenleving gericht is op voortplanting, en mensen toch liever hetzelfde gedrag in hun medemens zien (kuddedier, is bewezen).
Maar van mij hoef je jezelf niet in de slachtofferrol te plaatsen, ik geef alleen maar aan dat je misschien niet voor homofilie hebt gekozen, en als hetro ook heel gelukkig zou kunnen zijn.

Jawel hoor. Je kunt niet met alle vrouwen trouwen, maar je kunt ze wel zwanger maken.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:54 schreef slindenau het volgende:
Logisch volgens mijn redenering zou natuurlijk zoveel mogenlijk zijn, maar dat is niet geaccepteerd in onze maatschappij.

Het gekkenhuis zit vol met mensen die zichzelf normaal vinden en die geen mediacatie willen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:57 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En als homo/lesbeau is geluk ook te vinden. Waarom iets veranderen als ik er niks negatiefs in zie. Al ben ik bij de bevalling uit de handen van de verloskundige gegleden met mijn hoofd op de grond gestuiterd en snel weer opgepakt, en dat ik daardoor OOK homo ben (het is immers maar een deel van me) ik wil niet anders, waarom niet? Omdat ik dit ben.

Als ze voor hun omgeving en zichzelf geen gevaar opleveren, hoeft dat toch ook niet? Waarom wil men iedereen toch zo "normaal" mogelijk hebben? Dat is juist tegen het evolutieprincipe, waarbij de variatie van de genen zo groot mogelijk wil zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:00 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het gekkenhuis zit vol met mensen die zichzelf normaal vinden en die geen mediacatie willen.
Niet dat ik zeg dat homo`s gek zijn, het gaat me om aan te geven hoe kom je tot de definitie van ziekte.

Het gekkenhuis zit vol met mensen die niet kunnen functioneren in de samenleving.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:00 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het gekkenhuis zit vol met mensen die zichzelf normaal vinden en die geen mediacatie willen.
Niet dat ik zeg dat homo`s gek zijn, het gaat me om aan te geven hoe kom je tot de definitie van ziekte.

Het gaat er ook niet om of je gelukkig bent of niet. Ik vind het heel fijn voor jou dat je geniet van je leven zoals je dat nu leidt. Maar iemand met bijvoorbeeld MS kan ook heel gelukkig zijn, terwijl die toch overduidelijk een afwijking heeft.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:57 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En als homo/lesbeau is geluk ook te vinden. Waarom iets veranderen als ik er niks negatiefs in zie. Al ben ik bij de bevalling uit de handen van de verloskundige gegleden met mijn hoofd op de grond gestuiterd en snel weer opgepakt, en dat ik daardoor OOK homo ben (het is immers maar een deel van me) ik wil niet anders, waarom niet? Omdat ik dit ben.

Iemand met MS voelt zich gelukkig ONDANKS de MS, terwijl homoseksualiteit juist de reden kan zijn dat een homo zich gelukkig voelt, omdat hij geniet van dat leven en een lief vriendje heeft die hij als hetero nooit ontmoet zou hebben.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:09 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om of je gelukkig bent of niet. Ik vind het heel fijn voor jou dat je geniet van je leven zoals je dat nu leidt. Maar iemand met bijvoorbeeld MS kan ook heel gelukkig zijn, terwijl die toch overduidelijk een afwijking heeft.
Dat jij je goed voelt sluit dus niet uit dat homofilie een afwijking zou zijn.

Nee, het is inderdaad geen keuzen...het verleden kan je niet ongedaan maken.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:57 schreef NanKing het volgende:
[..]
Als het geen keuze is dan heb ik toch niets te willen?
Hoe kan ik iets zijn wat ik niet ben?

Ik kan het idd niet ongedaan maken dat ik vriendjes heb gehad.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:16 schreef slindenau het volgende:
[..]
Nee, het is inderdaad geen keuzen...het verleden kan je niet ongedaan maken.
Maar wat je er verder mee doet, die keuze heb je wel. Je kan het accepteren en zo verder leven, of je kan het gevoel hebben dat het een geneesbare afwijking is. En dat laatste, zo denk ik erover.
En je kan wel iets worden wat je (nog!) niet bent.

Ah, goed punt. Dat zou ik inderdaad niet willen, omdat je natuurlijk overtuigd bent van je eigen gevoel. Maar als de mensheid mij in dat geval kan overtuigen dat hetroseksualiteit echt een afwijking is ipv een abnormaliteit, met een perspectief op een gelukkiger leven na 'genezing', zou ik daar best voor open staan.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:22 schreef NanKing het volgende:
[..]
Zou jij je hele leven met een man door kunnen en willen brengen omdat men zegt dat heteroseksualiteit niet normaal is, en dat je maar moet worden zoals de 'rest'?
Zo nee, waarom niet?

Nogmaals: als elke homo zijn zaad zou afstaan aan de spermabank, maakt het dan nog uit of het ook via de "natuurlijke" weg gaat?quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:30 schreef slindenau het volgende:
[..]
Ah, goed punt. Dat zou ik inderdaad niet willen, omdat je natuurlijk overtuigd bent van je eigen gevoel. Maar als de mensheid mij in dat geval kan overtuigen dat hetroseksualiteit echt een afwijking is ipv een abnormaliteit, met een perspectief op een gelukkiger leven na 'genezing', zou ik daar best voor open staan.
Maar voor mij blijft voortplanting het belangrijkste goed, dus echt veel succes in overtuigen verwacht ik niet.

als voortplanting ons grote bestaansrecht is, waarom dan een huwelijkquote:Op maandag 28 augustus 2006 17:30 schreef slindenau het volgende:
[..]
Ah, goed punt. Dat zou ik inderdaad niet willen, omdat je natuurlijk overtuigd bent van je eigen gevoel. Maar als de mensheid mij in dat geval kan overtuigen dat hetroseksualiteit echt een afwijking is ipv een abnormaliteit, met een perspectief op een gelukkiger leven na 'genezing', zou ik daar best voor open staan.
Maar voor mij blijft voortplanting het belangrijkste goed, dus echt veel succes in overtuigen verwacht ik niet.

Omdat het menselijk intelect enorm afwijkt van het dierenrijk. Wij menen op een andere manier invulling te kunnen geven aan ons leven, en dingen als geld en materialisme (waar ik zelf ook vrolijk aan meedoe) nemen de overhand.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:06 schreef Jerruh het volgende:
[..]
als voortplanting ons grote bestaansrecht is, waarom dan een huwelijk
en denk je echt dat genezing van homo's een beter perspectief kan bieden? zo ja, waarom?
en nogmaals, als voortplanting dan zo belangrijk is voor ons, waarom is het leven dan daarop niet helemaal meer ingericht zoals het zou moeten zijn, check dierenrijk.
ik snap niet datvoor een aantal hier voortplanting zo belangrijk is terwijl dat misschien niet helemaal in hun elven voorkomt...
Hmja, dan blijven de genen wel behouden...maar dan mis je toch dat ene gevoel lijkt me. Van samen met je partner iets nieuws op de wereld zetten.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:59 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nogmaals: als elke homo zijn zaad zou afstaan aan de spermabank, maakt het dan nog uit of het ook via de "natuurlijke" weg gaat?

Ik verdedig mezelf nergens tegen, en daar is ook geen reden toe.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:54 schreef -Angelus- het volgende:
Ben blij dat dit topic al bijna vol is, al die homos wijzigen toch niet hun mening. Het is verloren tijd, en ze blijven zichzelf verdedigen tot dat ze dood zijn.

Wijzigen hoeft ook helemaal niet van mij, maar een beetje begrip is best aardig soms. Dat moet dan natuurlijk wel van twee kanten komen, maar dat heb ik hopenlijk ook laten zien.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:54 schreef -Angelus- het volgende:
Ben blij dat dit topic al bijna vol is, al die homos wijzigen toch niet hun mening. Het is verloren tijd, en ze blijven zichzelf verdedigen tot dat ze dood zijn.

Zei de onderlegde gelovige....quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:54 schreef -Angelus- het volgende:

Met jou kan ik praten.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:40 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik wil geen kinderen. Heeft mijn leven nu ook geen nut?
Misschien had je het nog niet door, maar de wereld is in hoog tempo aan het overbevolken... Voorlopig hebben we echt geen kinderen meer nodig of we krijgen grote problemen.

begrip waarvoor? dat mensen me telkens op de neus willen drukken dat ik schijnbaar een foutje van de natuur ben? men, heb es begrip voor het feit dat ik het zo onderhand wel beu ben dat anderen vinden dat ik moet veranderen en vinden dat ik slecht ben, terwijl ik het gelukkigste persoontje op aarde ben! kijk echt es naar jezelf dude... heb ook es begrip voor een ander.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:56 schreef slindenau het volgende:
[..]
Wijzigen hoeft ook helemaal niet van mij, maar een beetje begrip is best aardig soms. Dat moet dan natuurlijk wel van twee kanten komen, maar dat heb ik hopenlijk ook laten zien.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |