abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40810391
Paar dagen terug dus overgestapt van kom naar aquarium maar die was bij nader inzien toch wat te klein dus omgeruild voor een grotere (45 bij 30 bij 30cm). Heb alleen 2 kleine goudvisjes, 1 gup en 1 wat oudere vis.
Vanmiddag er een nieuwe vis bijgehaald (model van een goudvis zeg maar maar dan met oranje, zwarte en witte vlekken).
Nou net drijft die oude goudvis op zn zij Dood Geen idee waarom, hij had wat bloed aan de zijkant leek het.
Hij heeft 2 jaar in een kom gezeten, nu heeft ie veel meer de ruimte en een filter erin enzo en dan gaat ie dood? Ik snap niet waarom.
Kan die nieuwe em iets hebben aangedaan? Als ik zo naar ze kijk zie ik niks bijzonders.. zou het door het pompje zijn? Te harde stroming?

Ik snap er niks van en vind het heel vervelend Geen rotreacties aub..

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2006 22:24:24 ]
pi_40814482
Het kan ook gewoon een ziekte zijn...helaas
mijn vijvervissen lagen ook zo in de vijver...bleek achteraf dat ze een of andere infectie hadden.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_40815465
Ja dat kan natuurlijk ook.. ik vind het wel zielig. Heb ze nog een tijd bekeken maar ik zie niks vreemds, ze zwemmen met zn allen fanatiek tegen de stroming in en laten zich dan wegblazen. Is het normaal dat ze dit leuk vinden trouwens?
pi_40815561
mijn vissen gaan ook altijd dood.
pi_40815606
Heb je het water uit de oude kom overgeheveld naar de nieuwe? Zoniet dan kan het zijn dat ie niet tegen het nieuwe water kon.
A mind with a heart of it's own
pi_40815842
Dat heb ik idd niet gedaan, echter, dat heb ik nooit gedaan bij het verschonen van de kom. Kom is trouwens 1.5 week geleden de deur al uit gegaan, kan het nu nog invloed hebben?
pi_40816738
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 00:02 schreef heaven7 het volgende:
Ja dat kan natuurlijk ook.. ik vind het wel zielig. Heb ze nog een tijd bekeken maar ik zie niks vreemds, ze zwemmen met zn allen fanatiek tegen de stroming in en laten zich dan wegblazen. Is het normaal dat ze dit leuk vinden trouwens?
geen idee

maar beesten doen wel meer rare dingen ...mijn kater bijt mij graag als hij mij kopjes geeft.
En mijn vroegere vijverwindes vonden het leuk om op de rand van de vijver te springen?

you tell me
pi_40816759
Je hebt hem toch wel door de wc gespoeld he?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_40816791
Nee, begraven. T was wel mn huisdiertje.
pi_40816807
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 00:40 schreef prupke het volgende:

[..]

geen idee

maar beesten doen wel meer rare dingen ...mijn kater bijt mij graag als hij mij kopjes geeft.
En mijn vroegere vijverwindes vonden het leuk om op de rand van de vijver te springen?

you tell me
Ja, das waar. Als ze er maar geen last van hebben, het is best een sterkte stroming.
pi_40816816
vind het altijd zo zielig als huisdieren doodgaan

ervaring mee
pi_40816937
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 00:42 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ja, das waar. Als ze er maar geen last van hebben, het is best een sterkte stroming.
Daar kunnen ze wel tegen. Maar misschien aan het verse water met de nieuwe vissen niet.
zuiver water met bacterie van een andere vis.....

Het is klote maar bij ivssen is het zo verdomde moeilijk om een oorzaak te achterhalen.

of je moet een oud school dinnetje zijn van me die het zo rot vond dat haar goudvis in koud water moest zwemmen...dat ze maar een keer warm water in de kom had gedaan....vond mr fish niet prettig
pi_40816971
R.I.P., Sterkte aan de nabestaanden.
pi_40817781
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:20 schreef heaven7 het volgende:
Nou net drijft die oude goudvis op zn zij Dood Geen idee waarom, hij had wat bloed aan de zijkant leek het.
Hij heeft 2 jaar in een kom gezeten, nu heeft ie veel meer de ruimte en een filter erin enzo en dan gaat ie dood? Ik snap niet waarom.
Jezus Christus, je stopt zo'n beest in een veel te klein kutkooitje, hij heeft waarschijnlijk al die tijd nauwelijks genoeg zuurstof gehad, inmiddels is ie helemaal psycho geworden omdat hij veel te weinig lebensraum had en ook nog eens zijn krappe bakkie met allemaal andere kutvissen moest delen en omdat hij waarschijnlijk de hele tijd geterroriseerd is door allemaal enge mensen die de hele dag tegen het glas aantikken, en dan gaat hij eindelijk dood, eindelijk verlossing, eindelijk een uitweg uit die fucking lijdensweg, en het enige wat jij kan uitkramen is "OH MIJN GOD HIJ IS DOOD WAT NU "

Ga je schamen dierenbeul.
Unox, the worst operating system.
pi_40817800
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 00:41 schreef heaven7 het volgende:
Nee, begraven. T was wel mn huisdiertje.
Maar vissen komen alleen in de vissenhemel als je ze door de wc spoelt!
Barbaar!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_40823159
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 01:25 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Jezus Christus, je stopt zo'n beest in een veel te klein kutkooitje, hij heeft waarschijnlijk al die tijd nauwelijks genoeg zuurstof gehad, inmiddels is ie helemaal psycho geworden omdat hij veel te weinig lebensraum had en ook nog eens zijn krappe bakkie met allemaal andere kutvissen moest delen en omdat hij waarschijnlijk de hele tijd geterroriseerd is door allemaal enge mensen die de hele dag tegen het glas aantikken, en dan gaat hij eindelijk dood, eindelijk verlossing, eindelijk een uitweg uit die fucking lijdensweg, en het enige wat jij kan uitkramen is "OH MIJN GOD HIJ IS DOOD WAT NU "

Ga je schamen dierenbeul.
Dat duurde nog relatief lang
pi_40831067
hey ik zoek ook zo'n formaat aquariumpje, waar heb je die gehaald?
Tap tap tap
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:26:44 #18
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_40831139
Het gebeurt heel vaak dat een vis overlijdt als er een nieuwe vis bijkomt. Meestal gaat de nieuwe vis echter dood...
pi_40831158
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:26 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Het gebeurt heel vaak dat een vis overlijdt als er een nieuwe vis bijkomt. Meestal gaat de nieuwe vis echter dood...
klopt, dat had ik ook altijd, daarom zit m'n Curly-Sue nu alleen
Tap tap tap
pi_40835137
Goudvissen zijn grote poepers. Ze hebben daarom een aquarium van ten minste 80 cm lengte (of groter)
Een nieuw aquarium moet eerst 2 tot 3 weken rijpen voor een biologisch evenwicht. Zo niet, dan gaan ze dood door giftige afvalstoffen die nog niet goed worden afgebroken.
pi_40836656
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:22 schreef CherryLips het volgende:
hey ik zoek ook zo'n formaat aquariumpje, waar heb je die gehaald?
Intratuin ¤21,95
pi_40836861
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:27 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Intratuin ¤21,95
incl. pomp enzo?
Tap tap tap
pi_40837030
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

incl. pomp enzo?
Bij een beetje dierenwinkel heb je ze ook voor een knaak en een bos wortels.
pi_40837452
Nee, pompje was ¤8,90.

Bij dierenwinkels zijn ze echt niet goedkoper hoor
pi_40840540
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:53 schreef heaven7 het volgende:
Nee, pompje was ¤8,90.

Bij dierenwinkels zijn ze echt niet goedkoper hoor
bij de dierenwinkels hier hebben ze alleen hele grote aquaria, of hele kleine, nooit een beetje ertussen.
Tap tap tap
pi_40843131
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

bij de dierenwinkels hier hebben ze alleen hele grote aquaria, of hele kleine, nooit een beetje ertussen.
Kijk anders ook eens op marktplaats.
pi_40843779
Bij intratuin (diegene bij Duiven, supergroot) hebben ze allerlei maten. De kleinste is ¤12,95, dan één van ¤16,95, één van ¤19,95, één van ¤21,95 en zo loopt de prijs nog wel aardig op en de maten ook
pi_40846317
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:14 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Kijk anders ook eens op marktplaats.
ja, maar die eikels reageren nooit en halen dan ineens de advertentie weg. is me nu al een paar keer gebeurd.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')