Ik ben vanaf Radiohead tot het einde van het festival op Pukkelpop geweest en het was echt extreem goed. (mijn eerste festival trouwens)
Radiohead was leuk, maar niet zo geweldig als ik misschien gehoopt had. Het klonk allemaal erg goed (volgens mij waren er speciaal voor Radiohead twee, lachwekkend grote, boxen boven de beeldschermen gehangen). Al met al heb ik vooral rustig staan te genieten.
De volgende ochtend (relatief) vroeg opgestaan en gezellig staan te swingen bij Psapp in de tent die de naam Club mocht dragen. De vriend waarmee ik was had deze band aangeraden en het was zeker een leuke enthousiaste band.. Ze gebruikten ook allerlei speeltjes die geluiden produceerde enzo.. De zangeres had duidelijk een soort fetisj voor katten en ze liet het publiek zo hard mogelijk miauwen.. Hij/zij die het luidste miauwde kreeg een sokpuppet toegeworpen. Ik kon het wel waarderen zo rond 12 uur.
Daarna Feeder gezien op de main stage (het was vrij rustig) en de show kan ik eigenlijk ook alleen maar degelijk noemen. Het was wel lachwekkend hoe vaak ze van gitaar moesten wisselen, terwijl de muziekstijl in mijn ogen toch echt niet zo drastisch vroeg om een ander soort gitaar. Maar het was wel leuk om te zien wat voor gitaren die gasten allemaal hebben. Doordat het zo rustig was stond ik praktisch met ruimte om me heen op de eerste rij.
Hierna snel naar Less than jake gelopen. Ik heb het altijd erg leuke, vrolijke en zomerse muziek gevonden en wilde het zeker niet missen. En het was ook leuk! Nog even meegelopen in de cirkel pit (feitelijk geen pit, maar een plek om blij rondjes te rennen) en gelachen met een grote, dikke blije neger die daar ook was. Heerlijk in de zon, gewoon een blije ervaring.
Toen even pauze gehouden. Daarna een half uurtje meegepikt van Michael Franti & Spearhead. Deed het erg goed bij het publiek, en het was ook en erg blije (dub, reggea, ska achtige) sensatie.
Toen rond 17 uur de Dirty Pretty Things gezien. Hier had ik erg veel zin in eigenlijk, maar de eerste 30 seconden van het eerste nummer gaven me bijna een naar gevoel. De drummer zat er totaaal naast en de 2 gitaren (die dezelfde partij behoorden te spelen) klonken ook zo a-synchroon als de josti band. Het tempo van dat nummer, deadwood, wisselde ook nogal en uiteindelijk vonden ze elkaar wel op een vrij hoog tempo, maar dat was op zich wel oke. Leuke show verder, de meeste nummers van het enige album gehoord en wellicht nog een cover maar ik weet eigenlijk niet meer zo helder! Teveel optredens zien + maes + jupiler kan je geheugen enigszins schaden.
Scissor sisters half liggend in het gras, half dansend gezien. Ik geloof dat het wel een erg leuk optreden was, maar er was even behoefte om te zitten.
The dresden dolls waren daarna echt super leuk! Leuke covers ook (War pigs en le port d’Amsterdam van Jaqcues Brell. Overal gezien vond ik de marquee (en club) echt een leukere plek om een optreden te zien dan de main stage knusser enzo.
Millencolin wel gezien, maar niet genoten. Vroeger… was het wel leuk enzo, nu waren alle kinderen leuk een pitje aan het maken, wat geen naam mocht hebben. De band keek ook lichtelijk ongeïnteresseerd.
The Raconteurs lieten zien hoe je een geweldig! Optreden moet geven dat nog zoooo veel keer beter klinkt dan het album. Dit is zeker weten één van mijn pukkelpop hoogtepunten. Jack White en Brendan Benson en natuurlijk de rest van de band, speelden echt super fris en blij en mmm toegewijd denk ik! Het was gewoon perfect. Zelfs de cover van Bang Bang, wat sinds vorig jaar een nummer is dat we spontaan aan kotsen deed denken ivm. De overkill aan airplay vooral, was gewoon geweldig! Leuk ook hoe Jack White een opmerking maakte over de regen die er toen viel en direct een fles water over zijn eigen hoofd leeg goot. Soort solidariteitsactie gok ik.
Hierna even terug naar de tent en enige alcoholische dranken genuttigd terwijl we ons verwonderden dat serieus ieder nummer van keane (wat op de camping te goed te horen was) ons bekend was
![]()
Ministry.. Hoewel ik geen man van de harde muzieken ben was dit echt buitenaard goehoed!! Ook de politieke boodschap (zoals ik die mee kreeg) is nogal ongenuanceerd, maar daarom juist geweldig. Grappig/treurig was ook dat de zaal gedurende het optreden steeds leger werd (misschien deels door massive attack) maar ik vind het leuk om te denken dat het publiek de muziek niet aan kon. Ik heb in ieder geval gesprongen, geschreeuwd en ge-headbanged bij het leven. Leuk was ook dat de volgende ochtend de ‘lieve’ Joan as police woman ook verklaarde ministry te hebben gezien en ook zelden zoiets gaafs gezien te hebben! Joan was ook erg leuk trouwens. “Take on the US government!!!!”...
Massive Attack ook nog even gezien, maar het was een te grote overgang van ministry.. de veel gehoorde reclame tunes en meer konden me dus niet echt te pakken krijgen.
Tot zover dag 2 (mijn eigenlijke dag 1) Vooral jammer dat ik Beck, the infadels en The magic numbers heb moeten missen op dag 1.
Dag 3……
Ik zal het wat korter proberen te houden. Dag 3 was minder dan dag 2, maar nog steeds zeer acceptabel leuk! Hoogtepunten zoals eerder gezegd: joan as police woman in de leuke, knusse, toen nog niet al te drukken club tent.
!!! of (tsk tsk tsk oid) was ook echt geweldig leuk. De band deed er alles aan om de (toch vaak wel stramme Belgen) aan het dansen te krijgen en uiteindelijk lukte dit ook zeer goed. De twee zangers waren flink goed gay aan het dansen en grote luidsprekers zelfs visueel aan het berijden, maar dit paste allemaal erg goed bij de disco-achtige rock muziek. Het deed mijzelf aan een kruising tussen de scissor sisters en the infadels denken! De zanger in het groene shirt kwam ook gezellig tussen het publiek staan enzo.. het voordeel van de kleinere marquee tent.
Aan patd! Ga ik niet teveel woorden vuil maken. Ik vond het niet leuk en de cover van radiohead wekte bij mij eigenlijk eerder irritatie op dat tranen! Hoe meningen en belevingen kunnen verschillen…
Artic monkeys vond ik leuk! Ongeveer op de helft van het concert brak de hemel opeens open, maar ipv. Dat mensen wegliepen begon heel Belgie opeens extreem energiek te dansen met plastic dingen boven hun hoofd en uiteraard deed ik net zo energiek mee! De regen maakte het, tot dan toe redelijk goede optreden, voor mij echt helemaal af gek genoeg haha.. Maar de artic monkeys zelf.. tja ook gewoon leuk eigenlijk.
The yeah yeah yeah tent stond te vol, dus ben ik me gaan afdrogen bij de tent. M’n poncho bleek alles behalve waterdicht namelijk
![]()
Een doorweekte poncho voelt echt goor.
Placebo vond ikzelf niet zo leuk, maar mijn gezelschap had er een zwak voor dus we zijn toch even gaan kijken. Van Belle and Sebastian heb ik daarna genoten met volle teugen
![]()
Ik ben er nog steeds niet uit of ik spijt moet hebben van de volgende keuze eigenlijk. We zijn namelijk Pennywise gaan zien ipv. Daft Punk. Pennywise had ik nog nooit gezien en 3 jaar geleden heb ik al hun praktisch al hun cd’s gekocht en kapot geluisterd, dus ik wilde ze zeer graag zien, ookal luister ik het tegenwoordig zelden meer.
Het was uiteindelijk ook super leuk om te zien, vooral omdat Jim, Fletcher en Randy echt volkome dronken waren. Het geluid viel trouwens ook 2x zomaar weg, maar wellicht kwam dit ook door overmatig rel gedrag van de zanger :’) Meer dan steeds: FUCK YA! kwam er niet uit.
Daft Punk schijn je gezien te moeten hebben omdat hij zo weinig optreed. Feit is alleen dat ik zijn muziek nooit leuk heb gevonden en de keuze daarom op pennywise heb laten vallen. Toch twijfel ik gek genoeg omdat iedereen zo vol trots roept dat ze ‘er’ geweest zijn en dat het een historisch moment uit hun leven was. Ik vraag me dan bijna af of het niet vreemd is dat mensen daft punk speciaal vinden omdat het concert zo speciaal is. Gaat het puur om het wél gezien hebben en daarmee uniek zijn? Of is het de lichtshow? De muziek zou het voor mij niet zijn, dat weet ik wel. Ministry zal mij wel een tijdje bij blijven, al weet ik nog niet precies wat ik er van moet denken
![]()
Dit was (qua muziek) beknopt mijn Pukkelpop ervaring
[ Bericht 0% gewijzigd door LG_Konjo op 20-08-2006 22:03:03 ]