quote:Als ik langs een ronde fiets
al heb ik het warm of koud
dan denk ik hoe voelt als je dit hebt gebouwd
wie heeft dit gemaakt
en wie heeft dit gebrauwd
en wie heeft dit geplaatst
en wie heeft dit gesjouwd
het zijn de bouwvakkers
ze timmeren aan de weg
het zijn de bouwvakker
als ik langs een flat fiets
al heb ik het warm of koud
dan denk ik hoe voelt als je dit hebt gebouwd
wie heeft dit gemaakt
en wie heeft dit gebrauwd
en wie heeft dit geplaatst
en wie heeft dit gesjouwd
het zijn de bouwvakkers
ze timmeren aan de weg
het zijn de bouwvakker
misschien klinkt het wat romantisch
maar ik ben gek op hun keetjes
gek op hun broodtrommels
gek op hun dixie wc-tjes
Kijk kijk kijk het is niet te geloven
kijk kijk kijk we hebben twee ogen
asfalt is de rode lopers
stad en dorp het is een museum
wij zijn de toeschouwers
wij zijn de klanten
maar niemand die kijijijijkt
Geen el met een gitaar
geen palmboom te zien
het paradijs bestaat uit bakstenen
graafmachines beton-delen
heueueueueueue
Kijk kijk kijk t'is niet te geloven
kijk kijk kijk we hebben twee ogen
Lachen zegquote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:26 schreef tnimble het volgende:
Vandaag was de officiele CD single release op een mestsilo in Duiven. Hier de tekst en het liedje zelf. (De rare geluiden om de ca 16 seconden is tegen het illegaal gebruikt.)
bouwvakkers.mp3
Ik hoop dat er niet al te veel fouten in zitten de songtekst is nog niet officeel ergens gepubliceerd.
[..]
Jij vroeg je dus ook al af hoe hij dit wistquote:Op vrijdag 1 september 2006 00:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Lachen zeg![]()
Hoe weet jij dit allemaal dan? Zijn het bekenden van je of zo?
Twee zielen, één gedachte Pinoquote:Op vrijdag 1 september 2006 00:29 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Jij vroeg je dus ook al af hoe hij dit wist
Ik las trouwens buhtondulluhquote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:26 schreef tnimble het volgende:
graafmachines betondelen
quote:
Die arme tnimble die zijn hele ziel en zaligheid in die tekst gelegd heeftquote:Op vrijdag 1 september 2006 00:32 schreef Marsepein het volgende:
Maar ehh, even terug naar af. Echt geweldig vind ik het niet ... ik hoop niet dat het bekenden van je zijn, maar ik zeg maar zo ...
"Je moet er bij geweest zijn"
Nou dat alt wel mee hoor dude hooguit 4 minuutjes arbeiden en dan meer luisteren dan wat doenquote:Op vrijdag 1 september 2006 00:33 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Die arme tnimble die zijn hele ziel en zaligheid in die tekst gelegd heeft![]()
Zul je net zien.
quote:Op vrijdag 1 september 2006 00:32 schreef Marsepein het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik vroeg me al af wat het betekende. Ik zat met iets van vuur in mijn hoofd, iets met vlammen, iets met tondeldoos.
Gaat het over ordinair grijs beton.![]()
quote:Op vrijdag 1 september 2006 01:20 schreef tnimble het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Naast bommelding hebben we nu ook betondelen.![]()
beton.delen1 (de ~ (m.))
1 bouwkundige elementen of onderdelen vervardigt uit beton
voorbeeld: De betondelen waren gereed voor het maken van de kelderbak
be.ton.de.len2 (ov.ww.)
1 het maken van vuur
2 behandelen met een licht ontvlambare stof gebruikt om vuur te maken ook wel tondel
voorbeeld: Gisteren heeft vader voor het eerst deze winter de openhaard betondeld
Ik ken die hele Shakira niet maar ik vermoed maar zo dat er op haar ook al wel genoeg geknutseld is.quote:Op vrijdag 1 september 2006 01:49 schreef Cybersijp het volgende:
nou ik vind het maar niks hoor die ode aan den bouwvakker, geef mij dan maar bertus steigerpijp ofzo. kan je lekker op doorklussen.
Van die mestsilo had ik overigens ook ergens gelezen, plus een stukje gezien op festivaltv.nl maar dat stukje dat ik zag was ook al niet zo denderend naar mijn idee(maar kon live zijn zeg maar) nee mijn favo klusnummer een(op dit moment dan hé ? ) is Shakira met hips don't lie. Klinkt lekker en je kan er ergug lekker op knutselen( en dan hebben we het niet over shakira zelf
![]()
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |