Heel goed, Thabit! Maar dit stond natuurlijk al in de OP.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:47 schreef thabit het volgende:
Aan het eerste cijfer kun je zien hoe goed het ei is. Hoe lager hoe beter.
0 - Biologisch.
1 - Kip in de wei.
2 - Scharrel.
3 - Legbatterij.
Belangrijke onderwerpen verdienen nu eenmaal een topic, vind je ook niet?quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:47 schreef JufJoop het volgende:
Hehe... hoe kom je er toch op om dit topic te starten![]()
![]()
Misschien waren jullie kippen ziek dan?quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:48 schreef Jegorex het volgende:
Wij hadden tot vorig jaar ook kippen, maar op hun eieren stond nooit zo'n code
dat geeft alleen aan of de kip een redelijk leven heeft gehad.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:47 schreef thabit het volgende:
Aan het eerste cijfer kun je zien hoe goed het ei is. Hoe lager hoe beter.
0 - Biologisch.
1 - Kip in de wei.
2 - Scharrel.
3 - Legbatterij.
Zeker... ik weet niet of SHE er ook zo over denktquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Belangrijke onderwerpen verdienen nu eenmaal een topic, vind je ook niet?
quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Belangrijke onderwerpen verdienen nu eenmaal een topic, vind je ook niet?
Stom, want je proeft het verschil wel... eieren uit de winkel zijn niet zo lekker dan uit de eigen tuin bijvoorbeeldquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:53 schreef Pranfeuri het volgende:
[..]
dat geeft alleen aan of de kip een redelijk leven heeft gehad.
maar eerlijk gezegd boeit mij dat niet, daar let ik niet op bij het kopen
Ik heb alleen met pasen eieren in de tuinquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:54 schreef JufJoop het volgende:
[..]
Stom, want je proeft het verschil wel... eieren uit de winkel zijn niet zo lekker dan uit de eigen tuin bijvoorbeeld![]()
Eet je de schaal ook op dan?quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:51 schreef SterkStaaltje het volgende:
Op mijn ei zit nog wel eens poep op de schaal, kan dat er niet af voordat ik ze koop?
Het schijnt dat SHE erg veel eieren eet, dus het lijkt me wel eigenlijk.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:53 schreef JufJoop het volgende:
Zeker... ik weet niet of SHE er ook zo over denkt![]()
Wij (helaas) altijd... stomme rotkippenquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:55 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Ik heb alleen met pasen eieren in de tuin
Eten? (of tegen de japanner gooien)quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:57 schreef lurf_doctor het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar hier in CUL gaat het natuurlijk om wat je ermee doet![]()
http://www.eirecepten.nl/main.php?altbrowser=nee
Mee eens, in mijn OP maak ik dan ook een verwijzing naar die website.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:57 schreef lurf_doctor het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar hier in CUL gaat het natuurlijk om wat je ermee doet![]()
http://www.eirecepten.nl/main.php?altbrowser=nee
Dat is een hele scherpe opmerking, Lucky_Strike!quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom ze geen houdbaarheidsdatum op de eieren stempelen. Er zijn ontzettend veel mensen die hun eieren uit de doos halen en in het daar voor bestemde rekje in de koelkast leggen. Ik snap dat nooit, je wilt echt geen rot ei eten lijkt me. Wij laten ze dan ook altijd in de doos zitten.
Waarom haal je de informatie over het doosje weg? Deze vond ik juist zo nuttig.quote:Op maandag 14 augustus 2006 14:28 schreef missDemeanor het volgende:
-Van alles-
Wat voor eiercode staat daar op?quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:08 schreef piepster het volgende:
Mag ik u bij dezen nomaals attent maken op het volgende vraagstuk: Hoe een struisvogelei te bereiden?
Kijk nog maar eens goed rond in de winkel, 4 granen eieren staat bijv. wel een tht datum opquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom ze geen houdbaarheidsdatum op de eieren stempelen. Er zijn ontzettend veel mensen die hun eieren uit de doos halen en in het daar voor bestemde rekje in de koelkast leggen. Ik snap dat nooit, je wilt echt geen rot ei eten lijkt me. Wij laten ze dan ook altijd in de doos zitten.
STRSVGL666quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:45 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wat voor eiercode staat daar op?![]()
Speciaal voor jou quote ik even uit de OP:quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:43 schreef SHE het volgende:
Stalnummer verdomme, waar is dat stalnummer???????????????
quote:Het derde en laatste gedeelte van de code geeft weer van welk bedrijf het ei in kwestie afkomt.
Ieder pluimveebedrijf in Europa heeft zijn eigen code. Nederlandse legkippenbedrijven hebben een code die bestaat uit 5 cijfers. Eventueel kunnen hier nog 1 of 2 cijfers aan zijn toegevoegd, om precies aan te geven om welke stal het gaat.
Haha, ja. Dat is de wettelijke houdbaarheidsdatumquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Van een Belgische site ( www.ei.be ):
Een ei is tot 28 dagen na legdatum houdbaar in de koelkast.
...wanneer is de pluktijd?quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:54 schreef JufJoop het volgende:
[..]
Stom, want je proeft het verschil wel... eieren uit de winkel zijn niet zo lekker dan uit de eigen tuin bijvoorbeeld![]()
Helaas heb je daar nog geen enkel overtuigend argument voor gegeven (en ja, ik heb al je anti_melk_posts gelezenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:09 schreef SHE het volgende:
melk is voor losers en kalveren
En eieren zijn voor coole mensen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:09 schreef SHE het volgende:
melk is voor losers en kalveren
Jij snapt hetquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:16 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
En eieren zijn voor coole mensen.
...en beesten die niet levend kunnen barenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:16 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
En eieren zijn voor coole mensen.
...en voor Pasen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:20 schreef Make-Yourself het volgende:
...en beesten die niet levend kunnen baren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |