meer kan ik eigenlijk ook niet vindenquote:OMELET VAN STRUISVOGELEI
Dit recept is direct afkomstig van de ‘blauwe mensen’. Vlees en eieren van struisvogels zijn tegenwoordig ook in Nederland te verkrijgen. Er komen steeds meer struisvogelfokkerijen bij.
1 kg gehakt van struisvogelvlees
2 eetlepels gehakte peterselie
2 eetlepels gehakte koriander
1 grote ui
saffraandraadjes of -poeder
6 teentjes knoflook
zout
peper
1 glas olijfolie
1 struisvogelei
Meng het gehakt met peterselie, koriander, gesnipperde ui, saffraan, gehakt knoflook, zout en peper. Rol hier kleine balletjes van en braad ze in een tajin met olie halfgaar.
Voeg het geklutste struisvogelei toe en laat het geheel, met het deksel op de tajin, ca. 15 minuten op laag vuur gaar worden.
4 personen
quote:Omelet
ingediėnten:
1 stuisvogelei
1 pak melk
1 potje zout
1 potje peper
1 pak pak boter
bereidingswijze:
Kluts alles (behalve de boter) met een betonmixer door elkaar. Smelt het pak boter in een skottelbraai. giet de aanstaande omelet in de skottelbraai en laat op een laag vuurtje stollen
Nodig 348 van je beste vrienden uit en eet de omelet op.
quote:
Berijdenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:38 schreef bellerophon81 het volgende:
Berijd hem heel voorzichtig...
Die hoefde alleen het ei maar uit te poepen. Ze schijnen dat vaker te doen, en het ei, dat dus ei-vormig is en niet vierkant, als hun lichaam is er op berekend. Ik verwacht wat de struisvogel betreft dus geen problemen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:07 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Arme struisvogelHeeft het beestje het overleeft?
Nou ja, als dat beest een ei uit moet poepen waar 348 mensen van kunnen eten, dan vind ik dat best zieligquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:15 schreef piepster het volgende:
[..]
Die hoefde alleen het ei maar uit te poepen. Ze schijnen dat vaker te doen, en het ei, dat dus ei-vormig is en niet vierkant, als hun lichaam is er op berekend. Ik verwacht wat de struisvogel betreft dus geen problemen.
ik zal wel even posten hoe het smaakt/eruit ziet. foto's zijn nietmogenlijk, maar ik wil wel een stukje opsturen via de post.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:24 schreef SeaOfLove het volgende:
Maarre....TS we zijn natuurlijk wel benieuwd naar het resultaat, he....dus hou ons up-to-date![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |