abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40788079
Hallo daar

Ik wil op internet een top 100 laten bijhouden via een CMS... Dus onder elkaar text-inputs met:

Nummer 1: [artiest] [titel] [aantal weken] [platenlabel]
Nummer 2:: [artiest] [titel] [aantal weken] [platenlabel]

etcetera... Normaal gesproken zou een beginner heel veel rows in MySQL tabel 'top100' aanmaken met nr1_artiest, nr1_titel, nr1_weken, nr1_label... nr2_artiest, etc... dat worden dus 100 x 4 inputs.. best lastig om te bewaren en in te voeren in de tabel..

Maar hoe zou een gemiddelde php'er dat doen.. welke optie is het handigst... Het moet in één pagina overzichtelijk te wijzigen zijn zoals hierboven.. Dus gewoon textveldjes met artiest en titel, aantal weken en platenlabel.. voor iedere 100 titels doen, en submit.. dan is het gewijzigd, of eventueel erbij gezet, zodat er een archief beschikbaar blijft... Dat zou het mooiste zijn

Ik hoop dat iemand mij helpen... zou erg fijn zijn.. alvast bedankt
dit
is
mijn
signature.
pi_40820539
niet?
dit
is
mijn
signature.
pi_40820867
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
echo '<table>';
for ( $i = 1; $i <= 100; $i++) {
    echo '<tr>';
    echo '<td><input type="text" name="artiest['.$i.']"></td>';
    echo '<td><input type="text" name="titel['.$i.']"></td>';
    echo '<td><input type="text" name="weken['.$i.']"></td>';
    echo '<td><input type="text" name="label['.$i.']"></td>';
    echo '</tr>';
}
echo '</table>';

En daar natuurlijk een formuliertje omheen schrijven. Uitlezen kan met $_POST['artiest'][$i].
Overigens kun je dezelfde structuur ook in javascript maken.
pi_40820876
Meestal is het sneller om php/mysql vragen te stellen in [PHP/(My)SQL] voor dummies - Deel 31
pi_40822794
Ja, maar met die opzet zou ik evengoed nog 100 x 4 inputs moeten aanmaken in MySQL?
dit
is
mijn
signature.
pi_40823498
Nee, je maakt alleen de structuur aan: id - artiest - titel - aantal_weken - platen_label

Met de suggestie van Light en het bijbehorende formuliertje kun je de boel inserten, waarbij id de plaats is waar het nummer staat. Dit doe je één keer, waarna je alle gegevens verder alleen uit de DB hoeft te trekken en in een gelijk formulier als die van Light kunt zetten.
Hatsjoe!
pi_40823930
Hm. Ik ben erg naab. Aan de ene kant klinkt het heel gewoon op die manier, maar ik snap toch wat niet.. want zoals ik het wil doen krijg ik nu een loop aan queries van 100 keer.. en ook 100 toevoegingen, maar dat lukt dus niet..

Edit.. ik gok dat dat die for(); loop hierin geduwd moet worden:
quote:
while($object = mysql_fetch_object($query)){
maar hoe.. Ik ben nu overigens de formulier aan het maken die alles in het CMS laat zien en waarbij alles te wijzigen is.... de INSERT moet dus ook erbij zitten.. ook daarmee zit ik in de knoop
---

Ik heb het nu zo dat ik 100 rijen heb aangemaakt in mijn 'top100' tabel. Door 'SELECT * FROM top100' te doen heb ik nu rijen met inputveldjes. Die moeten nu alleen nog weten welk veld aangepast moet worden. Ook moet het veld natuurlijk de juiste informatie uit de juiste veld in de DB bevatten. Maar hoe?

Ik heb de MySQL nu zo dus gevuld:

id artist titel etc

1
2
3
t/m 100

Er staan dus nog geen artiesten, etc in. Maar dat komt met UPDATE wel. Moet ik in de UPDATE query nu ook een for(); loopje maken en dan $i afvangen voor WHERE id = '$i' ? Is dat het enige?

[ Bericht 26% gewijzigd door RiderXXX op 15-08-2006 13:08:12 ]
dit
is
mijn
signature.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')