FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Op welk gebied is een chopper koning?
Geqxonzondag 13 augustus 2006 @ 21:24
Iets wat mij aan het denken heeft gezet: Op welk gebied is een chopper koning?

Op het gebied van zand is een off-roader koning
Op het gebied van zand en asfalt gecombineerd is een supermotard koning
Op lange afstanden met zand en asfalt gecombineerd is een all-roader koning
Op lange afstanden met asfalt is een toermotor koning
Op hoge snelheden, bochtenwerk en snelle acceleratie op asfalt is een (super)sport koning, een naked prins.
Als het om een shitload mensen vervoeren gaat, is een trike koning, een zijspanner prins.

Maar een chopper, waar blinkt een chopper nou in uit? Posen? Patsen? Prutellen?

Update:
Om droog te blijven in de regen is een BMW C1 koning.

[ Bericht 5% gewijzigd door Geqxon op 15-08-2006 17:23:49 ]
OG-Locozondag 13 augustus 2006 @ 21:41
Cruisen. Stadswerk en boulevards enzo.
Steve-Ozondag 13 augustus 2006 @ 21:42
Toeren
Geqxonzondag 13 augustus 2006 @ 21:45
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 21:42 schreef Steve-O het volgende:
Toeren
Maar voor toeren is een toermotor nog altijd het beste Je koopt geen chopper om naar Spanje te rijden.
hichamzondag 13 augustus 2006 @ 21:52
Om van café naar café te rijden.

Kuttopic.
SterkStaaltjezondag 13 augustus 2006 @ 21:53
Om te poetsen
Pony-Loverzondag 13 augustus 2006 @ 21:58
Op oude kalende mannen met een bierpens gebied zijn choppers koning.
Kill_em_allzondag 13 augustus 2006 @ 22:21
Op het gebied van onconfortabel zitten? als je sommige van die dingen ziet is het godsonmogelijk dat dat lekker zit (de hele tijd met je armen vooruit in de lucht).
Schlumbergermaandag 14 augustus 2006 @ 01:53
Weet iemand überhaupt de (evolutionaire?) geschiedenis van de chopper? Hoe en waarom is iemand op het idee gekomen om een motorfiets zo te bouwen?
Wimo.maandag 14 augustus 2006 @ 02:02
Ik kan me goed voorstellen dat een chopper op lange afstanden fijner rijdt dan zo'n tourfiets. Vooral het zadel op sommige choppers zit echt uberrelax. Tel daarbij de bergen koppel die die 1500 cc's hebben en je hebt een winnende combo.
BazzieKmaandag 14 augustus 2006 @ 04:31
De vluchtstrook
hollander172maandag 14 augustus 2006 @ 08:48
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 21:52 schreef hicham het volgende:
Kuttopic.
Dat dus.
Herr.Flickmaandag 14 augustus 2006 @ 13:01
rugklachten

en om meer personen mee te nemen is de zijspan koning, en niet de trike, een zijspan kan meer mensen meenemen dan zo'n midlife-crisisgeval
BertVmaandag 14 augustus 2006 @ 15:02
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 02:02 schreef Wimo. het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat een chopper op lange afstanden fijner rijdt dan zo'n tourfiets. Vooral het zadel op sommige choppers zit echt uberrelax. Tel daarbij de bergen koppel die die 1500 cc's hebben en je hebt een winnende combo.
Je heb een geromantiseerd beeld van de werkelijkheid.
Onderuitgezakt zitten is even lekker, daarna krijg je een lamme onderrug en "dode armen".

Het is saai, maar een toermotor is toch echt de betere keuze.

Chopper is king van het aandacht trekken... maximaal geluid, minimale snelheid.
Al zal tegenwoordig een standaard chopper niet veel geluid maken.
mberg86maandag 14 augustus 2006 @ 15:14
Grote draaicirkels!
Youpmaandag 14 augustus 2006 @ 22:57
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 21:24 schreef Geqxon het volgende:
Iets wat mij aan het denken heeft gezet: Op welk gebied is een chopper koning?

Op het gebied van zand is een off-roader koning
Op het gebied van zand en asfalt gecombineerd is een supermotard koning
Op lange afstanden met zand en asfalt gecombineerd is een all-roader koning
Op lange afstanden met asfalt is een toermotor koning
Op hoge snelheden, bochtenwerk en snelle acceleratie op asfalt is een (super)sport koning, een naked prins.
Als het om een shitload mensen vervoeren gaat, is een trike koning, een zijspanner prins.

Maar een chopper, waar blinkt een chopper nou in uit? Posen? Patsen? Prutellen?
op snelle acceleratie en bochtenwerk is een Supermotard koning een supersport is alleen koning op harde acceleratie boven de 100 en hoge snelheden constant rijden

op zand is een supermotard helemaal geen koning, dat is zelfs bloedlink op slicks... daarom doen ze het er in bij een wedstrijd, voor het spektakel

maar een chopper is alleen koning voor midlife crisis figuren die eigenlijk toch niet durven motor te rijden

no offence
Herr.Flickdinsdag 15 augustus 2006 @ 00:08
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:57 schreef Youp het volgende:

[..]

op snelle acceleratie en bochtenwerk is een Supermotard koning een supersport is alleen koning op harde acceleratie boven de 100 en hoge snelheden constant rijden

op zand is een supermotard helemaal geen koning, dat is zelfs bloedlink op slicks... daarom doen ze het er in bij een wedstrijd, voor het spektakel

maar een chopper is alleen koning voor midlife crisis figuren die eigenlijk toch niet durven motor te rijden

no offence
Nog nooit een supermotard mij eruit zien trekken, niet met de beemert noch met de Vmax.

Het zijn leuke rappe fietsjes, maar dan ook niet meer dan dat.

Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 00:23
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 00:08 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Nog nooit een supermotard mij eruit zien trekken, niet met de beemert noch met de Vmax.

Het zijn leuke rappe fietsjes, maar dan ook niet meer dan dat.

CBR 600 F PC31 uit 1998 houd ik toch zonder moeite tot 120km/h bij en de eerste 50 meter ben ik zelfs sneller... en dat met slechts een 400cc 1pitter... en in iedere bocht vlieg je ze voorbij, dat mag duidelijk wezen en van beemerts (tenminste van de R1100RT van mn oom) maak ik helemaal gehakt qua acceleratie ik weet niet wat voor "SM''s" jij wel eens naast je hebt gehad maar zo te horen niet veel meer dan een FMX of een XTX660 ofzo... funbikes... geen SM's
Herr.Flickdinsdag 15 augustus 2006 @ 09:15
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 00:23 schreef Youp het volgende:

[..]

CBR 600 F PC31 uit 1998 houd ik toch zonder moeite tot 120km/h bij en de eerste 50 meter ben ik zelfs sneller... en dat met slechts een 400cc 1pitter... en in iedere bocht vlieg je ze voorbij, dat mag duidelijk wezen en van beemerts (tenminste van de R1100RT van mn oom) maak ik helemaal gehakt qua acceleratie ik weet niet wat voor "SM''s" jij wel eens naast je hebt gehad maar zo te horen niet veel meer dan een FMX of een XTX660 ofzo... funbikes... geen SM's
Ik heb er maar 1, en da's de deze:



167 pk's 0-100km/u 2,8 sec

overhypeddinsdag 15 augustus 2006 @ 09:37
op het gebied van slechte doch vermakelijke discovery channel series zijn choppers toch king?
BertVdinsdag 15 augustus 2006 @ 09:48
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 09:37 schreef overhyped het volgende:
op het gebied van slechte doch vermakelijke discovery channel series zijn choppers toch king?
ach, laat ze toch king zijn, die paar zondagen per jaar...
MrSkylinedinsdag 15 augustus 2006 @ 10:56
stelletje prutsers in dit topic zeg...

een chopper is er voor t geluid, de stijl en de image.
als er iemand aan komt rijden op een chopper met een hellskabaal met een chrome helm op zn pan, en een leren jack aan denk je bij jezelf, mja daar zou ik geen ruzie mee willen hebben.
kijk waar 80% van alle ferrari's lambo's en porsches voor worden gebruikt, puur en alleen je image showen.
een echte liefhebber van motoren en auto's krijgt kippenvel als een chopper met een flink blok zonder demping op zn pijp op zn staart word getrapt.
dat geluid is gewoon lekker, en het straalt macht uit.
MRPhonedinsdag 15 augustus 2006 @ 12:17
Doe mij maar een Triumph Rocket III, dat is nog eens een stoplichtsprinter. Qua bochten zal je geen supersport oid bij kunnen houden, maar dat ding is gewoon gaaf. Is verder naast de V-max (ok is meer een naked) de enigste chopper waar ik op zou willen rijden.



Is voorzien van een 2300cc 3 cylinder. 142pk en 200nm koppel.
BertVdinsdag 15 augustus 2006 @ 12:26
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 10:56 schreef MrSkyline het volgende:
stelletje prutsers in dit topic zeg...

een chopper is er voor t geluid, de stijl en de image.
Ik voel me aangesproken. Ik ben een prutser en geen liefhebber van motoren omdat ik dwars door het verkleedpartijtje voor volwassenen kijk?

cowboy, indiaan, chopperrijder.

Choppers ontstonden toen motorrijders zich wilden onderscheiden van de rest. Ze pasten hun motor aan en "chopten" het overbodige weg.

De huidige choppers komen uit een gelikte marketing campange, inclusief de petjes en het parfum.
Geqxondinsdag 15 augustus 2006 @ 12:31
Daar heb je gigantisch gelijk in.

Harley Davidson deodorant
Aernouddinsdag 15 augustus 2006 @ 12:50
Er is ook wel een beetje verschil onder de choppers, met een dragstar kun je meer (qua touring / normaa-rij comfort) dan met zon OCC chopper, met al zijn leegtes en elle-lange voorvork. die zijn vlgns mij echt alleen om <1k per jaar mee te rijden.

dragstar
Herr.Flickdinsdag 15 augustus 2006 @ 12:55
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:50 schreef Aernoud het volgende:
Er is ook wel een beetje verschil onder de choppers, met een dragstar kun je meer (qua touring / normaa-rij comfort) dan met zon OCC chopper, met al zijn leegtes en elle-lange voorvork. die zijn vlgns mij echt alleen om <1k per jaar mee te rijden.

dragstar
[afbeelding]
Zo'n ding heet dan ook een cruiser, en geen chopper
Aernouddinsdag 15 augustus 2006 @ 12:59
Oh , ja dat verklaart wat is dan de definitie van Chopper?
(menig leek zal die dragstar ook als chopper zien, evenals de H-D's)
Geqxondinsdag 15 augustus 2006 @ 13:04


Chopper.
MrFl0ppYdinsdag 15 augustus 2006 @ 13:08
tsja volgens mij is het gewoon patsen.. en eerlijk gezegd vind ik het ook wel erg stoer/relax uitzien.. en natuurlijk is het geluid erg bruut..
Geqxondinsdag 15 augustus 2006 @ 13:09
Het geluid is een kloteherrie Keihard, onregelmatig, dreunend.

Doe mij maar een zoef-zoef-zoezoeki geluidje
Herr.Flickdinsdag 15 augustus 2006 @ 13:51
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:59 schreef Aernoud het volgende:
Oh , ja dat verklaart wat is dan de definitie van Chopper?
(menig leek zal die dragstar ook als chopper zien, evenals de H-D's)
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:26 schreef BertV het volgende:

[..]

Choppers ontstonden toen motorrijders zich wilden onderscheiden van de rest. Ze pasten hun motor aan en "chopten" het overbodige weg.

De huidige choppers komen uit een gelikte marketing campange, inclusief de petjes en het parfum.
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 14:48
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 09:15 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Ik heb er maar 1, en da's de deze:

[afbeelding]

167 pk's 0-100km/u 2,8 sec

goed, 2,8sec 0-100 is idd wat sneller maar dat haal je ook niet zonder hem vol te revven en vervolgens de koppeling te laten schieten... lekker gezond ook en dan blijft het nog zo dat wanneer er 500 meter verder een haakse bocht ligt, ik jou voorbij rijd en het motorrijden gaat nou eenmaal om sturen
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 14:54
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:26 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik voel me aangesproken. Ik ben een prutser en geen liefhebber van motoren omdat ik dwars door het verkleedpartijtje voor volwassenen kijk?

cowboy, indiaan, chopperrijder.

Choppers ontstonden toen motorrijders zich wilden onderscheiden van de rest. Ze pasten hun motor aan en "chopten" het overbodige weg.

De huidige choppers komen uit een gelikte marketing campange, inclusief de petjes en het parfum.
tegenwoordig is de chopper een bling bling apparaat geworden en de SM is de chopper geworden... alles wat niet nodig is er af..

de meest hardcore (semi-straatlegale) SM's hebben alleen een kickstarter, geen spiegels, geen knipperlichten, slechts 8 liter tankinhoud, geen electronica, geen overbodig plastic, geen vriendelijke onderhoudsinterval , open pijpen, geen gewicht, geen emissie goedkeur, geen proefiel op de banden (slicks of semi slicks) etc.



[ Bericht 2% gewijzigd door Youp op 15-08-2006 15:00:19 ]
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 14:56
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:09 schreef Geqxon het volgende:
Het geluid is een kloteherrie Keihard, onregelmatig, dreunend.

Doe mij maar een zoef-zoef-zoezoeki geluidje
dat ben ik niet met je eens, het geluid van een HD twin blijft vet ik wil ooit ook nog eens een XB12S
clowncloondinsdag 15 augustus 2006 @ 14:57
mensen mensen....wat een onwetendheid omtrent choppers. Het komt van het feit dat alles gechopped kan worden, niet perse eraf, maar ook juist erop! Dus om nou een topic te openen waarin een chopper uitblinkt, beetje dom. Dat ligt er maar helemaal aan hoe de motor is gecustomized! Je kan een stadchopper hebben met alles erop en eraan of een zwaar uitgeklede versie met alle ruw en ruig voor de natuur.
hichamdinsdag 15 augustus 2006 @ 14:58
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:48 schreef Youp het volgende:

[..]

en dan blijft het nog zo dat wanneer er 500 meter verder een haakse bocht ligt, ik jou voorbij rijd en het motorrijden gaat nou eenmaal om sturen
Heb je hem weer met z'n kruistocht
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 15:02
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:58 schreef hicham het volgende:

[..]

Heb je hem weer met z'n kruistocht
veel mensen (zoals jij) onderschatten deze "brommerts" nou eenmaal totdat ze ze eens aan het werk hebben gezien met iemand er op die ook een beetje rijden kan
hichamdinsdag 15 augustus 2006 @ 15:06
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:02 schreef Youp het volgende:

[..]

veel mensen (zoals jij) onderschatten deze "brommerts" nou eenmaal totdat ze ze eens aan het werk hebben gezien met iemand er op die ook een beetje rijden kan
Ik onderschat deze "brommerts" zeker niet Alleen het compromis dat je ermee moet sluiten is me net iets teveel van het goede, jij hebt het geaccepteerd Ik vind het alleen grappig hoe jij steeds ideale situaties voor een SM weet te verzinnen en dan zegt dat je ermee kunt winnen
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 15:13
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:06 schreef hicham het volgende:

[..]

Ik onderschat deze "brommerts" zeker niet Alleen het compromis dat je ermee moet sluiten is me net iets teveel van het goede, jij hebt het geaccepteerd Ik vind het alleen grappig hoe jij steeds ideale situaties voor een SM weet te verzinnen en dan zegt dat je ermee kunt winnen
nouja ideale situaties "verzinnen".... ik woon nou eenmaal niet in de polder hè!

en het compromis bij mijn nieuwe is niet zo enorm... volgens het boekje heeft hij minder onderhoud nodig dan een 2004 bandit 600 echter krijgt hij van mij toch wel wat meer
Geqxondinsdag 15 augustus 2006 @ 15:14
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:56 schreef Youp het volgende:

[..]

dat ben ik niet met je eens, het geluid van een HD twin blijft vet ik wil ooit ook nog eens een XB12S
Ik heb het niet over een HarleyDavisdom gaybike, maar over een echte custom chopper, met open pijpen.

Dat maakt gewoon een pokkeherrie
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 15:16
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:14 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik heb het niet over een HarleyDavisdom gaybike, maar over een echte custom chopper, met open pijpen.

Dat maakt gewoon een pokkeherrie
die custom choppers hebben 99% van de tijd een HD blok
Geqxondinsdag 15 augustus 2006 @ 15:27
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:16 schreef Youp het volgende:

[..]

die custom choppers hebben 99% van de tijd een HD blok


Ik heb de voorste motor nog weg zien rijden, en in tegenstelling tot de motor achter lijkt dat blok totaal niet op een (custom) HD blok
hichamdinsdag 15 augustus 2006 @ 15:27
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:13 schreef Youp het volgende:

[..]

nouja ideale situaties "verzinnen".... ik woon nou eenmaal niet in de polder hè!

en het compromis bij mijn nieuwe is niet zo enorm... volgens het boekje heeft hij minder onderhoud nodig dan een 2004 bandit 600 echter krijgt hij van mij toch wel wat meer
Ja maar een keertje 200 km over de snelweg rijden vind ie dan weer veel minder leuk Omdat er bijvoorbeeld ook Bosschenaren in de Fok!MC zitten
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:14 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik heb het niet over een HarleyDavisdom gaybike
... aldus Mr. Thomos
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 15:34
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:27 schreef hicham het volgende:

[..]

Ja maar een keertje 200 km over de snelweg rijden vind ie dan weer veel minder leuk Omdat er bijvoorbeeld ook Bosschenaren in de Fok!MC zitten
dat gaat met deze ook echter moet ik mijn cruissnelheid dan wel op zo'n 120km/h houden en dat is saai

overigens zijn volgensmij die 2 custom choppers op die foto van je Geqxon wel beide voorzien van een HD motorblok... HD motorblokken krijg je ook in 1001 uitvoeringen
hichamdinsdag 15 augustus 2006 @ 16:13
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:34 schreef Youp het volgende:

[..]

dat gaat met deze ook echter moet ik mijn cruissnelheid dan wel op zo'n 120km/h houden en dat is saai
Hmm.. nu heb ik even niets meer te zeggen. Ik kan natuurlijk wel weer zeggen dat het een lelijk ding is, maar dat grapje is wel erg flauw geworden nietwaar?
worldpimberdinsdag 15 augustus 2006 @ 16:32
Semi interessant kuttopic.
-XX-dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:38
De B KING is natuurlijk de koning!
Wel geen chopper, maaaaaaaaaaaaar dat doet er niet toe weet je!
Geqxondinsdag 15 augustus 2006 @ 16:38
Is dat geen concept-bike?
HassieBassiedinsdag 15 augustus 2006 @ 16:40
Choppers zijn gewoon stoer. Iedereen die dat niet begrijpt moet er maar es een dagje op gaan rijden; je voelt je gewoon de koning op zo'n apparaat.
-XX-dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:40
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:38 schreef Geqxon het volgende:
Is dat geen concept-bike?
De gsr is eentje wel in productie!, dat is een iets kleinere maar wel van die afgeleid dacht ik!
HassieBassiedinsdag 15 augustus 2006 @ 16:41
Overigens is een supermotard bij far het snelste in de stad
hichamdinsdag 15 augustus 2006 @ 16:44
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:40 schreef HassieBassie het volgende:
Choppers zijn gewoon stoer. Iedereen die dat niet begrijpt moet er maar es een dagje op gaan rijden; je voelt je gewoon de koning op zo'n apparaat.


Mijn eerste les was op een chopper, toen voelde ik me inderdaad eventjes koning op zo'n apparaat. Nu zou ik me werkelijk dood schamen
HassieBassiedinsdag 15 augustus 2006 @ 16:46
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:44 schreef hicham het volgende:

[..]



Mijn eerste les was op een chopper, toen voelde ik me inderdaad eventjes koning op zo'n apparaat. Nu zou ik me werkelijk dood schamen
Jouw eerste les was echt niet op een motor met een 1800CC bigblock.
hichamdinsdag 15 augustus 2006 @ 16:48
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:46 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Jouw eerste les was echt niet op een motor met een 1800CC bigblock.
Nee, maar daar had je het ook niet over
HassieBassiedinsdag 15 augustus 2006 @ 16:51
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:48 schreef hicham het volgende:

[..]

Nee, maar daar had je het ook niet over
En dat denk je omdat?

Je rijdt zelf trouwens op een GSF600N met volledig leren uitrusting? Dan zou ik me doodschamen

Maar goed, ieder zn ding. Ik maak gewoon graag veel herrie en neem nou eenmaal graag chickies mee achterop
hichamdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:04
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:51 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

En dat denk je omdat?
Ik ga uit van wat ik lees, en ik las choppers
quote:
Je rijdt zelf trouwens op een GSF600N met volledig leren uitrusting? Dan zou ik me doodschamen
Verplicht op het circuit
-XX-dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:05
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:51 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

En dat denk je omdat?

Je rijdt zelf trouwens op een GSF600N met volledig leren uitrusting? Dan zou ik me doodschamen

Maar goed, ieder zn ding. Ik maak gewoon graag veel herrie en neem nou eenmaal graag chickies mee achterop
doodschamen op een bandit?
Jij bent geen motor waard !
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:07
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:13 schreef hicham het volgende:

[..]

Hmm.. nu heb ik even niets meer te zeggen. Ik kan natuurlijk wel weer zeggen dat het een lelijk ding is, maar dat grapje is wel erg flauw geworden nietwaar?
smaken verschillen
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:09
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:41 schreef HassieBassie het volgende:
Overigens is een supermotard bij far het snelste in de stad
understatement
hichamdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:10
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:05 schreef -XX- het volgende:

[..]

doodschamen op een bandit?
Jij bent geen motor waard !
Tell him !!!
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:07 schreef Youp het volgende:

[..]

smaken verschillen
SPOILER
Met de nadruk op grapje
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:13
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:44 schreef hicham het volgende:

[..]



Mijn eerste les was op een chopper, toen voelde ik me inderdaad eventjes koning op zo'n apparaat. Nu zou ik me werkelijk dood schamen
mijn eerste officiele motorrijles was op een CB250 nighthawk of hoe heet zo'n kreng?



zoiets dus... en om heel eerlijk te zijn schaamde ik me meteen al kapot
misschien had het er al mee te maken dat ik al aardig wat keren in de blubber had gespeeld met diverse motoren... stuk voor stuk met meer vermogen en meer looks dan deze
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:14
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:10 schreef hicham het volgende:

[..]

Tell him !!!
[..]
SPOILER
Met de nadruk op grapje
ohja
SPOILER
met de nadruk op clownsmiley
worldpimberdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:14
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:09 schreef Youp het volgende:

[..]

understatement
Ik ken nog wel wat leuke bochtjes waarin ik je zoekrij
Op mijn brommer

Hou toch op
-XX-dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:16
Het enigste waar je je op mag doodschamen is een scooter/brommer met het groffe uiterlijk van een motor!
Waarbij je denkt, wooo die gaat wegscheuren
Waarna blijkt dat je het met rennen nog kan bij houden!
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:17
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:16 schreef -XX- het volgende:
Het enigste waar je je op mag doodschamen is een scooter/brommer met het groffe uiterlijk van een motor!
Waarbij je denkt, wooo die gaat wegscheuren
Waarna blijkt dat je het met rennen nog kan bij houden! [afbeelding]
aprilia RS50, yamaha TZR etc.

op een BMW C1 mag je je ook doodschamen btw al is dat wel de koning van het droogblijven
Cyaadinsdag 15 augustus 2006 @ 17:21
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:51 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

En dat denk je omdat?

Je rijdt zelf trouwens op een GSF600N met volledig leren uitrusting? Dan zou ik me doodschamen

Maar goed, ieder zn ding. Ik maak gewoon graag veel herrie en neem nou eenmaal graag chickies mee achterop
chickies meenemen op een chopper? ja zon lelijk virago hok ofzo, maardas geen chopper. een echte chopper heeft geen duo zit. iig niet de hele stoere met open pijpen occ hokken die jij bedoeld
hichamdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:22
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:13 schreef Youp het volgende:

[..]

mijn eerste officiele motorrijles was op een CB250 nighthawk of hoe heet zo'n kreng?

[afbeelding]

zoiets dus... en om heel eerlijk te zijn schaamde ik me meteen al kapot
misschien had het er al mee te maken dat ik al aardig wat keren in de blubber had gespeeld met diverse motoren... stuk voor stuk met meer vermogen en meer looks dan deze
Kawasaki EL 252, inclusief dubbele handbediening en ....



... burnout!!!11



Al is deze picca van pimber gemaakt

Was blij genoeg dat ik met motorrijlessen was begonnen, op wat voor motor kon me niet deren
HassieBassiedinsdag 15 augustus 2006 @ 17:23
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:05 schreef -XX- het volgende:

[..]

doodschamen op een bandit?
Jij bent geen motor waard !
Ik ben én 2 meter 3, én ik vind het uiterlijk en het geluid van een motor belangrijk.

Bandits vind ik dus inderdaad vrij lachwekkend ja
Geqxondinsdag 15 augustus 2006 @ 17:24
Het geluid is aan te passen met een andere uitlaat.
HassieBassiedinsdag 15 augustus 2006 @ 17:25
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:21 schreef Cyaa het volgende:

[..]

chickies meenemen op een chopper? ja zon lelijk virago hok ofzo, maardas geen chopper. een echte chopper heeft geen duo zit. iig niet de hele stoere met open pijpen occ hokken die jij bedoeld
De defenitie van chopper zorgt inderdaad een beetje voor verwarring merk ik
-XX-dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:25
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:23 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Ik ben én 2 meter 3, én ik vind het uiterlijk en het geluid van een motor belangrijk.

Bandits vind ik dus inderdaad vrij lachwekkend ja
Dan ben jij vast een heel slechte koereur!
Pieldeprutkarbonkeldinsdag 15 augustus 2006 @ 17:25
Over types....

Volgens mij is het vrij simpel...

99% van de chopper rijders wil cool lijken....
64% van de supersport rijders willen snel lijken...
12% van de crossmotor rijders wil stoer lijken....
HassieBassiedinsdag 15 augustus 2006 @ 17:25
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:24 schreef Geqxon het volgende:
Het geluid is aan te passen met een andere uitlaat.
Dan nog blijft het Japans
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:25
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:22 schreef hicham het volgende:

[..]

Kawasaki EL 252, inclusief dubbele handbediening en ....

[afbeelding]

... burnout!!!11



Al is deze picca van pimber gemaakt

Was blij genoeg dat ik met motorrijlessen was begonnen, op wat voor motor kon me niet deren
t kon ook niemand anders zijn
HassieBassiedinsdag 15 augustus 2006 @ 17:26
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:25 schreef -XX- het volgende:

[..]

Dan ben jij vast een heel slechte koereur!
Ik kan niet zeggen dat ik veel haast heb als ik aan het rijden ben nee
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:27
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:24 schreef Geqxon het volgende:
Het geluid is aan te passen met een andere uitlaat.
ik ben het met HassieBassie eens dat dat geluid een beetje 13 in een dozijn is... opzich vind ik het niet verkeerd maar er gaat niks boven het stampen van een ééncilinder of een dikke twin

toch vind ik persoonlijk geen drol aan choppers
hichamdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:30
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:23 schreef HassieBassie het volgende:

[..].

Bandits vind ik dus inderdaad vrij lachwekkend ja
Mja, ligt eraan hoe je dat bedoelt he Als ik zo langs het plebs rij...



...dan zie ik ook regelmatig mensen lachen en juichen

Zelfs chickies, maar ik betwijfel of ze nog achterop durven
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:33
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:30 schreef hicham het volgende:

[..]

Mja, ligt eraan hoe je dat bedoelt he Als ik zo langs het plebs rij...

[afbeelding]

...dan zie ik ook regelmatig mensen lachen en juichen

Zelfs chickies, maar ik betwijfel of ze nog achterop durven
ik krijg altijd van die reacties van mensen die naar hun oren wijzen of op hun voorhoofd tikken
worldpimberdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:34
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:24 schreef Geqxon het volgende:
Het geluid is aan te passen met een andere uitlaat.
Houd je bek rt5 e4a5t
worldpimberdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:35
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:30 schreef hicham het volgende:

[..]

Mja, ligt eraan hoe je dat bedoelt he Als ik zo langs het plebs rij...

[afbeelding]

...dan zie ik ook regelmatig mensen lachen en juichen

Zelfs chickies, maar ik betwijfel of ze nog achterop durven
Hahaha, ben je brandweerman ofzo Check die patta's

hichamdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:36
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:33 schreef Youp het volgende:

[..]

ik krijg altijd van die reacties van mensen die naar hun oren wijzen of op hun voorhoofd tikken
Je moet wel het juiste publiek kiezen, niet de ouderen of 'ik ben net pappa geworden dus vanaf nu moet iedereen rustig aan doen'-mannen. Het liefst allochtonen in de randstad, die vinden het te gek
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:35 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Hahaha, ben je brandweerman ofzo Check die patta's

HassieBassiedinsdag 15 augustus 2006 @ 17:36
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:30 schreef hicham het volgende:

[..]

Mja, ligt eraan hoe je dat bedoelt he Als ik zo langs het plebs rij...

[afbeelding]

...dan zie ik ook regelmatig mensen lachen en juichen

Zelfs chickies, maar ik betwijfel of ze nog achterop durven
Das leuk inderdaad, totdat jan agent je ziet en je drie maanden je rijbewijs kwijt bent

Maar goed, wheelies zijn niet beperkt tot de Bandit. Als je ze maakt op een toffe motor ben je nog veel stoerder
worldpimberdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:40
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:36 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Das leuk inderdaad, totdat jan agent je ziet en je drie maanden je rijbewijs kwijt bent

Maar goed, wheelies zijn niet beperkt tot de Bandit. Als je ze maakt op een toffe motor ben je nog veel stoerder
Geef eens concrete voorbeelden van wat jij vette motoren vind.
hichamdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:42
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:36 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Das leuk inderdaad, totdat jan agent je ziet en je drie maanden je rijbewijs kwijt bent
Maximaal 10 dagen de eerste keer ... of de tweede keer want ik ben al een keer staande gehouden en mocht doorrijden na een waarschuwing
quote:
Maar goed, wheelies zijn niet beperkt tot de Bandit. Als je ze maakt op een toffe motor ben je nog veel stoerder
Motor heet niet voor niets een Bandit, maar goed, jij je zin
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:43
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:36 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Das leuk inderdaad, totdat jan agent je ziet en je drie maanden je rijbewijs kwijt bent

Maar goed, wheelies zijn niet beperkt tot de Bandit. Als je ze maakt op een toffe motor ben je nog veel stoerder


SPOILER
hoe lang zal het duren voor ik weer commentaar krijg
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:44
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:42 schreef hicham het volgende:

[..]

Maximaal 10 dagen de eerste keer ... of de tweede keer want ik ben al een keer staande gehouden en mocht doorrijden na een waarschuwing
[..]

Motor heet niet voor niets een Bandit, maar goed, jij je zin
en artikel 5 dan?

overigens allochtonen uit de randstad kom ik niet zo vaak tegen de allochtonen hier die me zien rijden kijken meestal zo van "die gaan we jatten"
HassieBassiedinsdag 15 augustus 2006 @ 17:45
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:42 schreef hicham het volgende:

[..]

Maximaal 10 dagen de eerste keer ... of de tweede keer want ik ben al een keer staande gehouden en mocht doorrijden na een waarschuwing
Als je je rijbewijs al es 10 dagen kwijt bent geweest voor een akkefietje in de auto vindt de rechter je echt niet cool meer
quote:
Motor heet niet voor niets een Bandit, maar goed, jij je zin
Jeuh
worldpimberdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:48
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:44 schreef Youp het volgende:

en artikel 5 dan?
Ik mocht ook doorrijden na een dikke wheelie bij het Centraal Station
Hippe agentah heH
Roelliodinsdag 15 augustus 2006 @ 17:51
Motorrijders die wheelies maken.


Motorrijden doe je voor de lol, omdat het leuk en ontspannend is. Niet om te patsen op je achterwiel of met een golfje gti te sprinten bij het stoplicht.
hichamdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:53
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:43 schreef Youp het volgende:

[..]



[afbeelding]
SPOILER
hoe lang zal het duren voor ik weer commentaar krijg
KEnekkerkkk wat ee ngeil ding'sda~!~!!!11111111
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:51 schreef Roellio het volgende:
Motorrijders die wheelies maken.


Motorrijden doe je voor de lol, omdat het leuk en ontspannend is. Niet om te patsen op je achterwiel of met een golfje gti te sprinten bij het stoplicht.
Stunten is natuurlijk totaal niet leuk en ontspannend
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:56
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:53 schreef hicham het volgende:

[..]

KEnekkerkkk wat ee ngeil ding'sda~!~!!!11111111
[..]
quote:
Stunten is natuurlijk totaal niet leuk en ontspannend
en je krijgt er ook helemaal geen kick van

en sprinten tegen een golfje GTi is een beetje kansloos die rij je met 25% gas al hadstikke weg... en dan heeft het petjesvolk wat er in zit het idee dat je tegen ze aan het sprinten bent
Geqxondinsdag 15 augustus 2006 @ 17:57
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:43 schreef Youp het volgende:

[..]



[afbeelding]
SPOILER
hoe lang zal het duren voor ik weer commentaar krijg
Je bedoeld de motor op de achtergrond?
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 17:58
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:57 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Je bedoeld de motor op de achtergrond?


een echte Magna 500 uberpimp
worldpimberdinsdag 15 augustus 2006 @ 18:10
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:51 schreef Roellio het volgende:
Motorrijders die wheelies maken.


Motorrijden doe je voor de lol, omdat het leuk en ontspannend is. Niet om te patsen op je achterwiel of met een golfje gti te sprinten bij het stoplicht.
Mensen die in het onderwijs werken
BazzieKdinsdag 15 augustus 2006 @ 18:19
Beeld dat ik van HassieBassie krijg is toch wel de ultieme zondagsboulevardposer
HassieBassiedinsdag 15 augustus 2006 @ 18:48
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:19 schreef BazzieK het volgende:
Beeld dat ik van HassieBassie krijg is toch wel de ultieme zondagsboulevardposer
Hey, ik rij ook in de regen hoor Op een gechopte cx uit 1978 weliswaar, maar die maakt me toch een partij tyfusherrie

jammer dat de remmen nauwelijks werken, maar ach, wat is nou belangrijk
Herr.Flickdinsdag 15 augustus 2006 @ 22:00
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:48 schreef Youp het volgende:

[..]

goed, 2,8sec 0-100 is idd wat sneller maar dat haal je ook niet zonder hem vol te revven en vervolgens de koppeling te laten schieten... lekker gezond ook en dan blijft het nog zo dat wanneer er 500 meter verder een haakse bocht ligt, ik jou voorbij rijd en het motorrijden gaat nou eenmaal om sturen [afbeelding]
Wil je dat ie achterover slaat?

Volgens mij heb je nog nooit een "zware motor" bereden.

Niks revven, geen koppeling laten schieten gewoon ding in z'n 1 koppeling op laten komen en vol gas...

Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 22:23
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:00 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Wil je dat ie achterover slaat?

Volgens mij heb je nog nooit een "zware motor" bereden.

Niks revven, geen koppeling laten schieten gewoon ding in z'n 1 koppeling op laten komen en vol gas...

ik bedoel dus ala launchcontrol dus de koppeling vlot laten komen maar niet zo vlot dat hij achterover slaat waardoor je de motor in het gebied houdt met zijn maximum vermogen...

en nee, ik heb nog nooit een zware motor gereden zoals de jouwe, echter heb ik wel een motor gehad waarbij je in de eerste 4 versnellingen NOOIT zomaar het gas abrubt vol open mocht draaien in een situatie met grip... in de 5 kon het wel maar dat resulteerde nog in een mini wheelie

CR500R
Herr.Flickdinsdag 15 augustus 2006 @ 22:37
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:23 schreef Youp het volgende:

[..]

ik bedoel dus ala launchcontrol dus de koppeling vlot laten komen maar niet zo vlot dat hij achterover slaat waardoor je de motor in het gebied houdt met zijn maximum vermogen...

en nee, ik heb nog nooit een zware motor gereden zoals de jouwe, echter heb ik wel een motor gehad waarbij je in de eerste 4 versnellingen NOOIT zomaar het gas abrubt vol open mocht draaien in een situatie met grip... in de 5 kon het wel maar dat resulteerde nog in een mini wheelie

CR500R
Wil absoluut niets zeggen... heeft puur met tandwielverhouding te maken.

De bmw gaat 120km/u in de 1e versnelling, en hij moet pas in z'n 6 bij 260 km/u.
En geloof me, met zo'n brommert hou je me niet bij, ook niet in de bochten. (afdraaien zijn geen bochten)
Het beetje dat je harder zou kunnen met je SM verlies je weer dik en dubbel op het rechte eind.

Zelfs een SM kon m'n Vmax niet bijhouden op de grossglockner, in de bochten moest ik erg hard werken om hem voor te kunnen blijven, maar op het rechte stuk trok ik grote gaten (en die zijn er weinig daar...)

MrSkylinedinsdag 15 augustus 2006 @ 22:51
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:25 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Over types....

Volgens mij is het vrij simpel...

99% van de chopper rijders wil cool lijken....
64% van de supersport rijders willen snel lijken...
12% van de crossmotor rijders wil stoer lijken....
ter aanvulling:
gemiddeld iedere maand komt er een motorrijder om op de nurburgring.
99,9 % van de supersport rijders denkt dat ze goed kunnen rijden
99,8 % van de supersport rijders rijd om die reden meestal te hard
crosmotoren lijken op brommers, of andersom, maargoed, allemaal een pot nat.

uiteindelijk komt het er op neer dat alle motoren gewoon 2 wielen te weinig hebben
hichamdinsdag 15 augustus 2006 @ 22:53
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:51 schreef MrSkyline het volgende:

[..]

ter aanvulling:
gemiddeld iedere maand komt er een motorrijder om op de nurburgring.
99,9 % van de supersport rijders denkt dat ze goed kunnen rijden
99,8 % van de supersport rijders rijd om die reden meestal te hard
crosmotoren lijken op brommers, of andersom, maargoed, allemaal een pot nat.

uiteindelijk komt het er op neer dat alle motoren gewoon 2 wielen te weinig hebben
En 74.3% van de statistieken wordt ter plekke uit de duim gezogen
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 23:03
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:37 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Wil absoluut niets zeggen... heeft puur met tandwielverhouding te maken.

De bmw gaat 120km/u in de 1e versnelling, en hij moet pas in z'n 6 bij 260 km/u.
En geloof me, met zo'n brommert hou je me niet bij, ook niet in de bochten. (afdraaien zijn geen bochten)
Het beetje dat je harder zou kunnen met je SM verlies je weer dik en dubbel op het rechte eind.

Zelfs een SM kon m'n Vmax niet bijhouden op de grossglockner, in de bochten moest ik erg hard werken om hem voor te kunnen blijven, maar op het rechte stuk trok ik grote gaten (en die zijn er weinig daar...)

klopt heeft onder andere ook met overbrenging te maken, het ding liep 140-150km/h top en had 70+pk en 80+nm koppel en beschikbaar van 1500rpm tot 10.000rpm ongeveer... en het was een 2takt maar wat ik zeggen wil is dat ik wel weet dat je niet zomaar de koppeling kan laten schieten bij zo'n motor, dat ging bij deze dus ook niet zonder koppeling was het al levensgevaarlijk, het wheelie effect heb ik wel door zeg maar

maar ik heb het dus over bocht na bocht maken zoals op het kartcircuit @ spa franco, daar rijd je een 600cc supersport nog hardstikke het licht uit de ogen omdat zo'n ding gewoon niet op toeren gehouden kan worden en je maar een vmax van misschien 140km/h en bochten onder de 150km/h en erg scherpe bochten is een SM gewoon sneller.. helemaal op de haarspeldbochten in de ardennen of de eiffel

kijk voor de grap even dit filmpje klik als je dat tempo bij kan houden op wat voor motor anders dan een sm ook ben je de man waarschijnlijk kan je dan ook naast rossi verschijnen op de motogp (van 2:49 tot 2:55 is dat erg duidelijk)
MrSkylinedinsdag 15 augustus 2006 @ 23:11
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:53 schreef hicham het volgende:

[..]

En 74.3% van de statistieken wordt ter plekke uit de duim gezogen
ik ben erg goed in schattingen maken
maargoed, ik zit vaak op de weg, en op de snelweg word ik regelmatig van alle kanten ingehaald door motormuizen op fel gekleurde machines met leren meegekleurde pakkies aan.
ik kan me er helemaal dood aan ergeren, je ziet ze niet en dan ineens schieten ze er aan alle kanten voorbij, tuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar ik ken redelijk wat motorrijders, en alles dat een supersport rijd heeft het regelmatig over hun acceleratievermogen en topsnelheden als het over motoren gaat.
ik maak er dan een grapje van, maar helaas weten veel motorrijders niet waar ze mee bezig zijn (maar er zijn ook zat automobilisten die ik liever in de bus zie zitten)
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 23:13
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:11 schreef MrSkyline het volgende:

[..]

ik ben erg goed in schattingen maken
maargoed, ik zit vaak op de weg, en op de snelweg word ik regelmatig van alle kanten ingehaald door motormuizen op fel gekleurde machines met leren meegekleurde pakkies aan.
ik kan me er helemaal dood aan ergeren, je ziet ze niet en dan ineens schieten ze er aan alle kanten voorbij, tuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar ik ken redelijk wat motorrijders, en alles dat een supersport rijd heeft het regelmatig over hun acceleratievermogen en topsnelheden als het over motoren gaat.
ik maak er dan een grapje van, maar helaas weten veel motorrijders niet waar ze mee bezig zijn (maar er zijn ook zat automobilisten die ik liever in de bus zie zitten)
echte motorrijders hebben het over bochten
Cyaadinsdag 15 augustus 2006 @ 23:15
chopper is koning van de looks? mits je een mooie heb natuurlijk. dus geen standaard virago, harley en al helemaal geen OCC kippenhok maar een mooie old skool bobber ofzo (Y)
Herr.Flickdinsdag 15 augustus 2006 @ 23:20
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:03 schreef Youp het volgende:

[..]

klopt heeft onder andere ook met overbrenging te maken, het ding liep 140-150km/h top en had 70+pk en 80+nm koppel en beschikbaar van 1500rpm tot 10.000rpm ongeveer... en het was een 2takt maar wat ik zeggen wil is dat ik wel weet dat je niet zomaar de koppeling kan laten schieten bij zo'n motor, dat ging bij deze dus ook niet zonder koppeling was het al levensgevaarlijk, het wheelie effect heb ik wel door zeg maar

maar ik heb het dus over bocht na bocht maken zoals op het kartcircuit @ spa franco, daar rijd je een 600cc supersport nog hardstikke het licht uit de ogen omdat zo'n ding gewoon niet op toeren gehouden kan worden en je maar een vmax van misschien 140km/h en bochten onder de 150km/h en erg scherpe bochten is een SM gewoon sneller.. helemaal op de haarspeldbochten in de ardennen of de eiffel

kijk voor de grap even dit filmpje klik als je dat tempo bij kan houden op wat voor motor anders dan een sm ook ben je de man waarschijnlijk kan je dan ook naast rossi verschijnen op de motogp (van 2:49 tot 2:55 is dat erg duidelijk)
Dat heeft net zoveel met motorrijden te maken als karten met de F1...

Dit zijn bochten, dit is circuitrijden, en dit is motorrijden....

http://www.bmw-motorrad.c(...)ownload_video_1.html

gaat niet om het merk/type, maar is een leuk filmpje
Jimmiedinsdag 15 augustus 2006 @ 23:29
Ik ben een totale motor leek al vind ik superbikes best interessant om te zien

Maar goed, als supermotards zo snel door bochten kunnen waarom rijden ze er dan niet op in de Moto GP bijv? Of zijn supermotards gewoon heel licht?
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 23:40
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:20 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Dat heeft net zoveel met motorrijden te maken als karten met de F1...

Dit zijn bochten, dit is circuitrijden, en dit is motorrijden....

http://www.bmw-motorrad.c(...)ownload_video_1.html

gaat niet om het merk/type, maar is een leuk filmpje
juist, de SM's zijn de karts onder de motoren... maar omdat de snelheden over het algemeen "laag" liggen (in vergelijking met supersports op een groter circuit) kun je je op de openbare weg ook compleet uit laten... dwars op een haarspeld af, insturen, stepje aan de grond en op het achterwiel er weer uit om vervolgens weer keihard in de remmen te gaan voor de volgende bocht daarbij zijn 90% van de supermoto's die op straat rijden bijna compleet circuit uitgevoerd (denk aan banden, remmerij, vering, lichtgewicht materialen, motorische tuning etc.)

de ring is natuurlijk ook gaaf maar idd een supermotard heeft daar niks te zoeken, dat is idd het terrein van de zware sportmotoren... wat niet wil zeggen dat supermoto geen motorrijden is... het is anders motorrijden

en geloof me, als ik geld genoeg had had ik echt niet alleen een sm, want het is totaal niet praktisch... maar het levert (mij) wel de meeste fun

-edit-

het filmpje is mooi btw en de K1200S is ook een erg ruige bike, ik ben blij dat BMW eindelijk eens iets op 2 wielen gebouwd heeft wat te vergelijken is met hun 4 wielers
Kluupkluupdinsdag 15 augustus 2006 @ 23:42
De chopper is de leeuw onder de motoren.. Hij laat de anderen mooi het werk doen hij hij is de koning..
Youpdinsdag 15 augustus 2006 @ 23:47
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:29 schreef Jimmeh het volgende:
Ik ben een totale motor leek al vind ik superbikes best interessant om te zien

Maar goed, als supermotards zo snel door bochten kunnen waarom rijden ze er dan niet op in de Moto GP bijv? Of zijn supermotards gewoon heel licht?
omdat in de motoGP op circuits gereden word met lange rechte stukken waar topsnelheden gehaald worden boven de 300km/h

je kan het ook zo stellen, als moto GP bikes zo snel zijn, waarom rijden ze dan niet op kartcircuits met haakse bochten?


voor de niet leken:

een sm is overigens onder andere zo snel door de bochten omdat ze inderdaad licht zijn (beetje circuitbike zit zo rond de 100kg droog) maar ook omdat de inwendige roterende massa van het motorblok laag is, het motorblok werkt namelijk als een gyroscoop en een gyroscoop houdt je rechtop, hoe minder deze gyroscopische werking hoe sneller je een motor om kan gooien.. daarbij hebben ze wat meer bodemvrijheid dan sportmotoren waardoor je minder gauw met je stepjes of andere dingen aan de grond komt, echter levert dit wel veel onstabiliteit op bij hogere snelheden en last but not least, ze hebben korte bakverhoudingen waardoor je vlot moet schakelen maar altijd in het gebied blijft waar het motorblok zn vermogen levert waardoor je hard kan accelereren.. als een supersport dit zou hebben maar wel een top van 300 moest rijden had hij ongeveer 50 versnellingen nodig
MrSkylinedinsdag 15 augustus 2006 @ 23:49
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:42 schreef Kluupkluup het volgende:
De chopper is de leeuw onder de motoren.. Hij laat de anderen mooi het werk doen hij hij is de koning..
mooi gesproken..

ik snap trouwens niet waarom al die supersport motoren er hetzelfde uitzien in de moto gp, ik weet zowieso al een aantal dingen waar het sneller van gaat rijden, maar dan moet er wel erg worden afgeweken van het bestaande ontwerp, zal wel aan domme regeltjes vast zitten...
Geqxondinsdag 15 augustus 2006 @ 23:51
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:29 schreef Jimmeh het volgende:
Ik ben een totale motor leek al vind ik superbikes best interessant om te zien

Maar goed, als supermotards zo snel door bochten kunnen waarom rijden ze er dan niet op in de Moto GP bijv? Of zijn supermotards gewoon heel licht?
/edit: Wat Youp zei.
hichamdinsdag 15 augustus 2006 @ 23:54
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:11 schreef MrSkyline het volgende:

[..]

en alles dat een supersport rijd heeft het regelmatig over hun acceleratievermogen en topsnelheden als het over motoren gaat.
Volgens mij doen mensen met snelle auto's dat net zo goed, alleen kom je die minder vaak tegen omdat je daar veel meer geld voor nodig hebt om enigszins vergelijkbare prestaties te halen
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:20 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Dat heeft net zoveel met motorrijden te maken als karten met de F1...

Dit zijn bochten, dit is circuitrijden, en dit is motorrijden....

http://www.bmw-motorrad.c(...)ownload_video_1.html

gaat niet om het merk/type, maar is een leuk filmpje
Leuk filmpje Understatement, geweldig
Damn ,wat wordt er gesmeten met die de motor de bocht in
Alexxxxxdinsdag 15 augustus 2006 @ 23:55
Op welk gebied is Geqxon koning?

sorry moest even
BazzieKdinsdag 15 augustus 2006 @ 23:57
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:54 schreef hicham het volgende:

[..]

Volgens mij doen mensen met snelle auto's dat net zo goed, alleen kom je die minder vaak tegen omdat je daar veel meer geld voor nodig hebt om enigszins vergelijkbare prestaties te halen
Ach joh, altijd leuk om mensen met auto's die wel binnen de 8 seconden op de 100 zitten op te horen scheppen
Geqxonwoensdag 16 augustus 2006 @ 00:00
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 23:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Op welk gebied is Geqxon koning?

sorry moest even
De Lada Niva is koning in de paupermobielen voor mensen die graag een Jeep willen maar dat niet kunnen betalen.
Kluupkluupwoensdag 16 augustus 2006 @ 00:02
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:00 schreef Geqxon het volgende:

[..]

De Lada Niva is koning in de paupermobielen voor mensen die graag een Jeep willen maar dat niet kunnen betalen.
De Lada Niva erbij betrekken is niet netjes.. Als je Alex wilt pakken doe het dan persoonlijk.. Maar haal er niet dit godswonder bij
Geqxonwoensdag 16 augustus 2006 @ 00:03
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:02 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

De Lada Niva erbij betrekken is niet netjes.. Als je Alex wilt pakken doe het dan persoonlijk.. Maar haal er niet dit godswonder bij





In dit ding sterf je zo makkelijk dat het een auto gemaakt door de duivel is.
Alexxxxxwoensdag 16 augustus 2006 @ 00:04
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:03 schreef Geqxon het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


In dit ding sterf je zo makkelijk dat het een auto gemaakt door de duivel is.
Goed te horen dat de duivel ook een Marxist is, hebben we nog meer gemeen dan ik al dacht. En dan nu weer ontopic, in je naamtopic mag je me beledigen
zappa29woensdag 16 augustus 2006 @ 09:50
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:03 schreef Geqxon het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


In dit ding sterf je zo makkelijk dat het een auto gemaakt door de duivel is.
Heb je ook plaatjes van botsproeven met motors?
Dan kan je vergelijken of zo'n brommerd beter is dan een lada

[ Bericht 22% gewijzigd door zappa29 op 16-08-2006 12:51:59 ]
hichamwoensdag 16 augustus 2006 @ 12:33
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 09:50 schreef zappa29 het volgende:

[..]




Eat that
Herr.Flickwoensdag 16 augustus 2006 @ 13:29
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:33 schreef hicham het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

Eat that
Sinds wanneer valt een chesterfield bankstel onder de categorie motoren?
hichamwoensdag 16 augustus 2006 @ 14:36
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:29 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Sinds wanneer valt een chesterfield bankstel onder de categorie motoren?
Het is een motor ja, het doel heiligt de middelen
BertVwoensdag 16 augustus 2006 @ 15:58
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:29 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Sinds wanneer valt een chesterfield bankstel onder de categorie motoren?


MrSkylinewoensdag 16 augustus 2006 @ 17:33
leuke grap, jammer dat dit een snorfiets is :p
BertVwoensdag 16 augustus 2006 @ 20:28
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:33 schreef MrSkyline het volgende:
leuke grap, jammer dat dit een snorfiets is :p
had kunnen weten dat 125cc niet penis verlengend is...
Worldbeatervrijdag 18 augustus 2006 @ 20:49
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 10:56 schreef MrSkyline het volgende:
stelletje prutsers in dit topic zeg...

een chopper is er voor t geluid, de stijl en de image.
als er iemand aan komt rijden op een chopper met een hellskabaal met een chrome helm op zn pan, en een leren jack aan denk je bij jezelf, mja daar zou ik geen ruzie mee willen hebben.
kijk waar 80% van alle ferrari's lambo's en porsches voor worden gebruikt, puur en alleen je image showen.
een echte liefhebber van motoren en auto's krijgt kippenvel als een chopper met een flink blok zonder demping op zn pijp op zn staart word getrapt.
dat geluid is gewoon lekker, en het straalt macht uit.
Gelukkig is iedereen anders.
Cadfaelvrijdag 18 augustus 2006 @ 22:30
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:33 schreef hicham het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

Eat that
Als je iets langer bent, wordt je nog onthoofd door je eigen windscherm....
vooral met zo'n raam op je stuur...
worldpimberzaterdag 19 augustus 2006 @ 09:47
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:49 schreef Worldbeater het volgende:
Gelukkig is iedereen anders.
Da's nou het hele eiereten ( ) Kleine meiskes kopen lelijke kut viragotjes e.d. en denken dan dat ze zo hip en stoer zijn

Vraag bwt en kratjuih maar.