Geqxon | zondag 13 augustus 2006 @ 21:24 |
Iets wat mij aan het denken heeft gezet: Op welk gebied is een chopper koning? Op het gebied van zand is een off-roader koning Op het gebied van zand en asfalt gecombineerd is een supermotard koning Op lange afstanden met zand en asfalt gecombineerd is een all-roader koning Op lange afstanden met asfalt is een toermotor koning Op hoge snelheden, bochtenwerk en snelle acceleratie op asfalt is een (super)sport koning, een naked prins. Als het om een shitload mensen vervoeren gaat, is een trike koning, een zijspanner prins. Maar een chopper, waar blinkt een chopper nou in uit? Posen? Patsen? Prutellen? Update: Om droog te blijven in de regen is een BMW C1 koning. [ Bericht 5% gewijzigd door Geqxon op 15-08-2006 17:23:49 ] | |
OG-Loco | zondag 13 augustus 2006 @ 21:41 |
Cruisen. Stadswerk en boulevards enzo. | |
Steve-O | zondag 13 augustus 2006 @ 21:42 |
Toeren | |
Geqxon | zondag 13 augustus 2006 @ 21:45 |
quote:Maar voor toeren is een toermotor nog altijd het beste ![]() | |
hicham | zondag 13 augustus 2006 @ 21:52 |
Om van café naar café te rijden. Kuttopic. | |
SterkStaaltje | zondag 13 augustus 2006 @ 21:53 |
Om te poetsen | |
Pony-Lover | zondag 13 augustus 2006 @ 21:58 |
Op oude kalende mannen met een bierpens gebied zijn choppers koning. | |
Kill_em_all | zondag 13 augustus 2006 @ 22:21 |
Op het gebied van onconfortabel zitten? als je sommige van die dingen ziet is het godsonmogelijk dat dat lekker zit (de hele tijd met je armen vooruit in de lucht). | |
Schlumberger | maandag 14 augustus 2006 @ 01:53 |
Weet iemand überhaupt de (evolutionaire?) geschiedenis van de chopper? Hoe en waarom is iemand op het idee gekomen om een motorfiets zo te bouwen? | |
Wimo. | maandag 14 augustus 2006 @ 02:02 |
Ik kan me goed voorstellen dat een chopper op lange afstanden fijner rijdt dan zo'n tourfiets. Vooral het zadel op sommige choppers zit echt uberrelax. Tel daarbij de bergen koppel die die 1500 cc's hebben en je hebt een winnende combo. | |
BazzieK | maandag 14 augustus 2006 @ 04:31 |
De vluchtstrook ![]() | |
hollander172 | maandag 14 augustus 2006 @ 08:48 |
quote:Dat dus. ![]() | |
Herr.Flick | maandag 14 augustus 2006 @ 13:01 |
rugklachten en om meer personen mee te nemen is de zijspan koning, en niet de trike, een zijspan kan meer mensen meenemen dan zo'n midlife-crisisgeval ![]() | |
BertV | maandag 14 augustus 2006 @ 15:02 |
quote:Je heb een geromantiseerd beeld van de werkelijkheid. ![]() Onderuitgezakt zitten is even lekker, daarna krijg je een lamme onderrug en "dode armen". Het is saai, maar een toermotor is toch echt de betere keuze. Chopper is king van het aandacht trekken... maximaal geluid, minimale snelheid. Al zal tegenwoordig een standaard chopper niet veel geluid maken. | |
mberg86 | maandag 14 augustus 2006 @ 15:14 |
Grote draaicirkels! ![]() | |
Youp | maandag 14 augustus 2006 @ 22:57 |
quote:op snelle acceleratie en bochtenwerk is een Supermotard koning ![]() op zand is een supermotard helemaal geen koning, dat is zelfs bloedlink op slicks... daarom doen ze het er in bij een wedstrijd, voor het spektakel ![]() maar een chopper is alleen koning voor midlife crisis figuren die eigenlijk toch niet durven motor te rijden ![]() no offence ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:08 |
quote:Nog nooit een supermotard mij eruit zien trekken, niet met de beemert noch met de Vmax. Het zijn leuke rappe fietsjes, maar dan ook niet meer dan dat. ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:23 |
quote:CBR 600 F PC31 uit 1998 houd ik toch zonder moeite tot 120km/h bij ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:15 |
quote:Ik heb er maar 1, en da's de deze: ![]() 167 pk's 0-100km/u 2,8 sec ![]() | |
overhyped | dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:37 |
op het gebied van slechte doch vermakelijke discovery channel series zijn choppers toch king? | |
BertV | dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:48 |
quote:ach, laat ze toch king zijn, die paar zondagen per jaar... ![]() | |
MrSkyline | dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:56 |
stelletje prutsers in dit topic zeg... een chopper is er voor t geluid, de stijl en de image. als er iemand aan komt rijden op een chopper met een hellskabaal met een chrome helm op zn pan, en een leren jack aan denk je bij jezelf, mja daar zou ik geen ruzie mee willen hebben. kijk waar 80% van alle ferrari's lambo's en porsches voor worden gebruikt, puur en alleen je image showen. een echte liefhebber van motoren en auto's krijgt kippenvel als een chopper met een flink blok zonder demping op zn pijp op zn staart word getrapt. dat geluid is gewoon lekker, en het straalt macht uit. | |
MRPhone | dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:17 |
Doe mij maar een Triumph Rocket III, dat is nog eens een stoplichtsprinter. Qua bochten zal je geen supersport oid bij kunnen houden, maar dat ding is gewoon gaaf. Is verder naast de V-max (ok is meer een naked) de enigste chopper waar ik op zou willen rijden. Is voorzien van een 2300cc 3 cylinder. 142pk en 200nm koppel. | |
BertV | dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:26 |
quote:Ik voel me aangesproken. Ik ben een prutser en geen liefhebber van motoren omdat ik dwars door het verkleedpartijtje voor volwassenen kijk? cowboy, indiaan, chopperrijder. Choppers ontstonden toen motorrijders zich wilden onderscheiden van de rest. Ze pasten hun motor aan en "chopten" het overbodige weg. De huidige choppers komen uit een gelikte marketing campange, inclusief de petjes en het parfum. | |
Geqxon | dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:31 |
Daar heb je gigantisch gelijk in. Harley Davidson deodorant ![]() | |
Aernoud | dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:50 |
Er is ook wel een beetje verschil onder de choppers, met een dragstar kun je meer (qua touring / normaa-rij comfort) dan met zon OCC chopper, met al zijn leegtes en elle-lange voorvork. die zijn vlgns mij echt alleen om <1k per jaar mee te rijden. dragstar ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:55 |
quote:Zo'n ding heet dan ook een cruiser, en geen chopper | |
Aernoud | dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:59 |
Oh , ja dat verklaart ![]() (menig leek zal die dragstar ook als chopper zien, evenals de H-D's) | |
Geqxon | dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:04 |
![]() Chopper. | |
MrFl0ppY | dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:08 |
tsja volgens mij is het gewoon patsen.. en eerlijk gezegd vind ik het ook wel erg stoer/relax uitzien.. en natuurlijk is het geluid erg bruut.. | |
Geqxon | dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:09 |
Het geluid is een kloteherrie ![]() Doe mij maar een zoef-zoef-zoezoeki geluidje ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:51 |
quote: quote: | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:48 |
quote:goed, 2,8sec 0-100 is idd wat sneller ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:54 |
quote:tegenwoordig is de chopper een bling bling apparaat geworden en de SM is de chopper geworden... alles wat niet nodig is er af.. de meest hardcore (semi-straatlegale) SM's hebben alleen een kickstarter, geen spiegels, geen knipperlichten, slechts 8 liter tankinhoud, geen electronica, geen overbodig plastic, geen vriendelijke onderhoudsinterval ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Youp op 15-08-2006 15:00:19 ] | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:56 |
quote:dat ben ik niet met je eens, het geluid van een HD twin blijft vet ![]() ![]() | |
clowncloon | dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:57 |
mensen mensen....wat een onwetendheid omtrent choppers. Het komt van het feit dat alles gechopped kan worden, niet perse eraf, maar ook juist erop! Dus om nou een topic te openen waarin een chopper uitblinkt, beetje dom. Dat ligt er maar helemaal aan hoe de motor is gecustomized! Je kan een stadchopper hebben met alles erop en eraan of een zwaar uitgeklede versie met alle ruw en ruig voor de natuur. | |
hicham | dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:58 |
quote:Heb je hem weer met z'n kruistocht ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:02 |
quote:veel mensen (zoals jij) onderschatten deze "brommerts" nou eenmaal ![]() ![]() | |
hicham | dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:06 |
quote:Ik onderschat deze "brommerts" zeker niet ![]() ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:13 |
quote:nouja ideale situaties "verzinnen".... ik woon nou eenmaal niet in de polder hè! ![]() en het compromis bij mijn nieuwe is niet zo enorm... volgens het boekje heeft hij minder onderhoud nodig dan een 2004 bandit 600 ![]() ![]() | |
Geqxon | dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:14 |
quote:Ik heb het niet over een HarleyDavisdom gaybike, maar over een echte custom chopper, met open pijpen. Dat maakt gewoon een pokkeherrie ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:16 |
quote:die custom choppers hebben 99% van de tijd een HD blok ![]() | |
Geqxon | dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:27 |
quote: Ik heb de voorste motor nog weg zien rijden, en in tegenstelling tot de motor achter lijkt dat blok totaal niet op een (custom) HD blok ![]() | |
hicham | dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:27 |
quote:Ja maar een keertje 200 km over de snelweg rijden vind ie dan weer veel minder leuk ![]() ![]() ![]() ![]() quote:... aldus Mr. Thomos ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:34 |
quote:dat gaat met deze ook ![]() ![]() ![]() overigens zijn volgensmij die 2 custom choppers op die foto van je Geqxon wel beide voorzien van een HD motorblok... HD motorblokken krijg je ook in 1001 uitvoeringen ![]() | |
hicham | dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:13 |
quote:Hmm.. nu heb ik even niets meer te zeggen. Ik kan natuurlijk wel weer zeggen dat het een lelijk ding is, maar dat grapje is wel erg flauw geworden nietwaar? ![]() | |
worldpimber | dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:32 |
Semi interessant kuttopic. ![]() | |
-XX- | dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:38 |
De B KING is natuurlijk de koning! ![]() Wel geen chopper, maaaaaaaaaaaaar dat doet er niet toe weet je! ![]() | |
Geqxon | dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:38 |
Is dat geen concept-bike? | |
HassieBassie | dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:40 |
Choppers zijn gewoon stoer. Iedereen die dat niet begrijpt moet er maar es een dagje op gaan rijden; je voelt je gewoon de koning op zo'n apparaat. | |
-XX- | dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:40 |
quote:De gsr is eentje wel in productie!, dat is een iets kleinere ![]() ![]() | |
HassieBassie | dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:41 |
Overigens is een supermotard bij far het snelste in de stad ![]() | |
hicham | dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:44 |
quote: ![]() Mijn eerste les was op een chopper, toen voelde ik me inderdaad eventjes koning op zo'n apparaat. Nu zou ik me werkelijk dood schamen ![]() | |
HassieBassie | dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:46 |
quote:Jouw eerste les was echt niet op een motor met een 1800CC bigblock. ![]() | |
hicham | dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:48 |
quote:Nee, maar daar had je het ook niet over ![]() | |
HassieBassie | dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:51 |
quote:En dat denk je omdat? Je rijdt zelf trouwens op een GSF600N met volledig leren uitrusting? Dan zou ik me doodschamen ![]() Maar goed, ieder zn ding. Ik maak gewoon graag veel herrie en neem nou eenmaal graag chickies mee achterop ![]() | |
hicham | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:04 |
quote:Ik ga uit van wat ik lees, en ik las choppers ![]() quote:Verplicht op het circuit ![]() | |
-XX- | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:05 |
quote: ![]() ![]() Jij bent geen motor waard ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:07 |
quote: ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:09 |
quote:understatement | |
hicham | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:10 |
quote:Tell him !!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() quote: SPOILER | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:13 |
quote:mijn eerste officiele motorrijles was op een CB250 nighthawk of hoe heet zo'n kreng? ![]() zoiets dus... en om heel eerlijk te zijn schaamde ik me meteen al kapot ![]() misschien had het er al mee te maken dat ik al aardig wat keren in de blubber had gespeeld met diverse motoren... stuk voor stuk met meer vermogen en meer looks dan deze ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:14 |
quote:ohja ![]() SPOILER | |
worldpimber | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:14 |
quote:Ik ken nog wel wat leuke bochtjes waarin ik je zoekrij ![]() Op mijn brommer ![]() Hou toch op ![]() | |
-XX- | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:16 |
Het enigste waar je je op mag doodschamen is een scooter/brommer met het groffe uiterlijk van een motor! ![]() Waarbij je denkt, wooo die gaat wegscheuren ![]() Waarna blijkt dat je het met rennen nog kan bij houden! ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:17 |
quote:aprilia RS50, yamaha TZR etc. op een BMW C1 mag je je ook doodschamen btw ![]() ![]() | |
Cyaa | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:21 |
quote:chickies meenemen op een chopper? ![]() | |
hicham | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:22 |
quote:Kawasaki EL 252, inclusief dubbele handbediening en .... ![]() ... burnout!!!11 ![]() ![]() Al is deze picca van pimber gemaakt ![]() Was blij genoeg dat ik met motorrijlessen was begonnen, op wat voor motor kon me niet deren ![]() | |
HassieBassie | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:23 |
quote:Ik ben én 2 meter 3, én ik vind het uiterlijk en het geluid van een motor belangrijk. Bandits vind ik dus inderdaad vrij lachwekkend ja ![]() | |
Geqxon | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:24 |
Het geluid is aan te passen met een andere uitlaat. | |
HassieBassie | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:25 |
quote:De defenitie van chopper zorgt inderdaad een beetje voor verwarring merk ik ![]() | |
-XX- | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:25 |
quote: ![]() ![]() | |
Pieldeprutkarbonkel | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:25 |
Over types.... Volgens mij is het vrij simpel... 99% van de chopper rijders wil cool lijken.... 64% van de supersport rijders willen snel lijken... 12% van de crossmotor rijders wil stoer lijken.... | |
HassieBassie | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:25 |
quote:Dan nog blijft het Japans ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:25 |
quote:t kon ook niemand anders zijn ![]() | |
HassieBassie | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:26 |
quote:Ik kan niet zeggen dat ik veel haast heb als ik aan het rijden ben nee ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:27 |
quote:ik ben het met HassieBassie eens dat dat geluid een beetje 13 in een dozijn is... opzich vind ik het niet verkeerd maar er gaat niks boven het stampen van een ééncilinder of een dikke twin ![]() toch vind ik persoonlijk geen drol aan choppers ![]() | |
hicham | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:30 |
quote:Mja, ligt eraan hoe je dat bedoelt he ![]() ![]() ...dan zie ik ook regelmatig mensen lachen en juichen ![]() Zelfs chickies, maar ik betwijfel of ze nog achterop durven ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:33 |
quote:ik krijg altijd van die reacties van mensen die naar hun oren wijzen of op hun voorhoofd tikken ![]() | |
worldpimber | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:34 |
quote:Houd je bek ![]() | |
worldpimber | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:35 |
quote:Hahaha, ben je brandweerman ofzo ![]() ![]() ![]() | |
hicham | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:36 |
quote:Je moet wel het juiste publiek kiezen, niet de ouderen of 'ik ben net pappa geworden dus vanaf nu moet iedereen rustig aan doen'-mannen. Het liefst allochtonen in de randstad, die vinden het te gek ![]() quote: ![]() ![]() ![]() | |
HassieBassie | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:36 |
quote:Das leuk inderdaad, totdat jan agent je ziet en je drie maanden je rijbewijs kwijt bent ![]() Maar goed, wheelies zijn niet beperkt tot de Bandit. Als je ze maakt op een toffe motor ben je nog veel stoerder ![]() | |
worldpimber | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:40 |
quote:Geef eens concrete voorbeelden van wat jij vette motoren vind. ![]() | |
hicham | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:42 |
quote:Maximaal 10 dagen de eerste keer ... of de tweede keer want ik ben al een keer staande gehouden en mocht doorrijden na een waarschuwing ![]() ![]() quote:Motor heet niet voor niets een Bandit, maar goed, jij je zin ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:43 |
quote: ![]() SPOILER | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:44 |
quote:en artikel 5 dan? ![]() overigens allochtonen uit de randstad kom ik niet zo vaak tegen ![]() ![]() | |
HassieBassie | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:45 |
quote:Als je je rijbewijs al es 10 dagen kwijt bent geweest voor een akkefietje in de auto vindt de rechter je echt niet cool meer ![]() quote:Jeuh ![]() | |
worldpimber | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:48 |
quote:Ik mocht ook doorrijden na een dikke wheelie bij het Centraal Station ![]() Hippe agentah heH ![]() | |
Roellio | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:51 |
Motorrijders die wheelies maken. ![]() Motorrijden doe je voor de lol, omdat het leuk en ontspannend is. Niet om te patsen op je achterwiel of met een golfje gti ![]() | |
hicham | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:53 |
quote:KEnekkerkkk wat ee ngeil ding'sda~!~!!!11111111 ![]() quote:Stunten is natuurlijk totaal niet leuk en ontspannend ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:56 |
quote: ![]() quote:en je krijgt er ook helemaal geen kick van ![]() en sprinten tegen een golfje GTi is een beetje kansloos ![]() ![]() | |
Geqxon | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:57 |
quote:Je bedoeld de motor op de achtergrond? | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:58 |
quote: ![]() een echte Magna 500 uberpimp ![]() | |
worldpimber | dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:10 |
quote:Mensen die in het onderwijs werken ![]() | |
BazzieK | dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:19 |
Beeld dat ik van HassieBassie krijg is toch wel de ultieme zondagsboulevardposer ![]() | |
HassieBassie | dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:48 |
quote:Hey, ik rij ook in de regen hoor ![]() ![]() jammer dat de remmen nauwelijks werken, maar ach, wat is nou belangrijk ![]() | |
Herr.Flick | dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:00 |
quote:Wil je dat ie achterover slaat? ![]() Volgens mij heb je nog nooit een "zware motor" bereden. Niks revven, geen koppeling laten schieten gewoon ding in z'n 1 koppeling op laten komen en vol gas... ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:23 |
quote:ik bedoel dus ala launchcontrol ![]() ![]() en nee, ik heb nog nooit een zware motor gereden zoals de jouwe, echter heb ik wel een motor gehad waarbij je in de eerste 4 versnellingen NOOIT zomaar het gas abrubt vol open mocht draaien in een situatie met grip... in de 5 kon het wel maar dat resulteerde nog in een mini wheelie ![]() CR500R | |
Herr.Flick | dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:37 |
quote:Wil absoluut niets zeggen... heeft puur met tandwielverhouding te maken. De bmw gaat 120km/u in de 1e versnelling, en hij moet pas in z'n 6 bij 260 km/u. En geloof me, met zo'n brommert hou je me niet bij, ook niet in de bochten. (afdraaien zijn geen bochten) Het beetje dat je harder zou kunnen met je SM verlies je weer dik en dubbel op het rechte eind. Zelfs een SM kon m'n Vmax niet bijhouden op de grossglockner, in de bochten moest ik erg hard werken om hem voor te kunnen blijven, maar op het rechte stuk trok ik grote gaten (en die zijn er weinig daar...) ![]() | |
MrSkyline | dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:51 |
quote:ter aanvulling: gemiddeld iedere maand komt er een motorrijder om op de nurburgring. 99,9 % van de supersport rijders denkt dat ze goed kunnen rijden 99,8 % van de supersport rijders rijd om die reden meestal te hard crosmotoren lijken op brommers, of andersom, maargoed, allemaal een pot nat. uiteindelijk komt het er op neer dat alle motoren gewoon 2 wielen te weinig hebben ![]() | |
hicham | dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:53 |
quote:En 74.3% van de statistieken wordt ter plekke uit de duim gezogen ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:03 |
quote:klopt heeft onder andere ook met overbrenging te maken, het ding liep 140-150km/h top en had 70+pk en 80+nm koppel en beschikbaar van 1500rpm tot 10.000rpm ongeveer... en het was een 2takt ![]() ![]() ![]() maar ik heb het dus over bocht na bocht maken zoals op het kartcircuit @ spa franco, daar rijd je een 600cc supersport nog hardstikke het licht uit de ogen omdat zo'n ding gewoon niet op toeren gehouden kan worden en je maar een vmax van misschien 140km/h ![]() ![]() kijk voor de grap even dit filmpje klik als je dat tempo bij kan houden op wat voor motor anders dan een sm ook ben je de man ![]() ![]() | |
MrSkyline | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:11 |
quote:ik ben erg goed in schattingen maken ![]() maargoed, ik zit vaak op de weg, en op de snelweg word ik regelmatig van alle kanten ingehaald door motormuizen op fel gekleurde machines met leren meegekleurde pakkies aan. ik kan me er helemaal dood aan ergeren, je ziet ze niet en dan ineens schieten ze er aan alle kanten voorbij, tuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar ik ken redelijk wat motorrijders, en alles dat een supersport rijd heeft het regelmatig over hun acceleratievermogen en topsnelheden als het over motoren gaat. ik maak er dan een grapje van, maar helaas weten veel motorrijders niet waar ze mee bezig zijn (maar er zijn ook zat automobilisten die ik liever in de bus zie zitten) | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:13 |
quote:echte motorrijders hebben het over bochten ![]() | |
Cyaa | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:15 |
chopper is koning van de looks? mits je een mooie heb natuurlijk. dus geen standaard virago, harley en al helemaal geen OCC kippenhok maar een mooie old skool bobber ofzo (Y) | |
Herr.Flick | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:20 |
quote:Dat heeft net zoveel met motorrijden te maken als karten met de F1... ![]() Dit zijn bochten, dit is circuitrijden, en dit is motorrijden.... http://www.bmw-motorrad.c(...)ownload_video_1.html gaat niet om het merk/type, maar is een leuk filmpje | |
Jimmie | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:29 |
Ik ben een totale motor leek al vind ik superbikes best interessant om te zien ![]() Maar goed, als supermotards zo snel door bochten kunnen waarom rijden ze er dan niet op in de Moto GP bijv? Of zijn supermotards gewoon heel licht? ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:40 |
quote:juist, de SM's zijn de karts onder de motoren... maar omdat de snelheden over het algemeen "laag" liggen (in vergelijking met supersports op een groter circuit) kun je je op de openbare weg ook compleet uit laten... dwars op een haarspeld af, insturen, stepje aan de grond en op het achterwiel er weer uit om vervolgens weer keihard in de remmen te gaan voor de volgende bocht ![]() de ring is natuurlijk ook gaaf maar idd een supermotard heeft daar niks te zoeken, dat is idd het terrein van de zware sportmotoren... wat niet wil zeggen dat supermoto geen motorrijden is... het is anders motorrijden ![]() en geloof me, als ik geld genoeg had had ik echt niet alleen een sm, want het is totaal niet praktisch... maar het levert (mij) wel de meeste fun ![]() -edit- het filmpje is mooi btw ![]() ![]() | |
Kluupkluup | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:42 |
De chopper is de leeuw onder de motoren.. Hij laat de anderen mooi het werk doen hij hij is de koning.. ![]() | |
Youp | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:47 |
quote:omdat in de motoGP op circuits gereden word met lange rechte stukken waar topsnelheden gehaald worden boven de 300km/h ![]() je kan het ook zo stellen, als moto GP bikes zo snel zijn, waarom rijden ze dan niet op kartcircuits met haakse bochten? voor de niet leken: een sm is overigens onder andere zo snel door de bochten omdat ze inderdaad licht zijn (beetje circuitbike zit zo rond de 100kg droog) maar ook omdat de inwendige roterende massa van het motorblok laag is, het motorblok werkt namelijk als een gyroscoop en een gyroscoop houdt je rechtop, hoe minder deze gyroscopische werking hoe sneller je een motor om kan gooien.. daarbij hebben ze wat meer bodemvrijheid dan sportmotoren waardoor je minder gauw met je stepjes of andere dingen aan de grond komt, echter levert dit wel veel onstabiliteit op bij hogere snelheden ![]() ![]() | |
MrSkyline | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:49 |
quote:mooi gesproken.. ik snap trouwens niet waarom al die supersport motoren er hetzelfde uitzien in de moto gp, ik weet zowieso al een aantal dingen waar het sneller van gaat rijden, maar dan moet er wel erg worden afgeweken van het bestaande ontwerp, zal wel aan domme regeltjes vast zitten... | |
Geqxon | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:51 |
quote:/edit: Wat Youp zei. | |
hicham | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:54 |
quote:Volgens mij doen mensen met snelle auto's dat net zo goed, alleen kom je die minder vaak tegen omdat je daar veel meer geld voor nodig hebt om enigszins vergelijkbare prestaties te halen ![]() quote:Leuk filmpje ![]() ![]() ![]() Damn ,wat wordt er gesmeten met die de motor de bocht in ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:55 |
Op welk gebied is Geqxon koning? sorry moest even ![]() ![]() | |
BazzieK | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:57 |
quote:Ach joh, altijd leuk om mensen met auto's die wel binnen de 8 seconden op de 100 zitten op te horen scheppen ![]() | |
Geqxon | woensdag 16 augustus 2006 @ 00:00 |
quote:De Lada Niva is koning in de paupermobielen voor mensen die graag een Jeep willen maar dat niet kunnen betalen. | |
Kluupkluup | woensdag 16 augustus 2006 @ 00:02 |
quote:De Lada Niva erbij betrekken is niet netjes.. Als je Alex wilt pakken doe het dan persoonlijk.. Maar haal er niet dit godswonder bij ![]() | |
Geqxon | woensdag 16 augustus 2006 @ 00:03 |
quote: ![]() ![]() ![]() In dit ding sterf je zo makkelijk dat het een auto gemaakt door de duivel is. | |
Alexxxxx | woensdag 16 augustus 2006 @ 00:04 |
quote:Goed te horen dat de duivel ook een Marxist is, hebben we nog meer gemeen dan ik al dacht. En dan nu weer ontopic, in je naamtopic mag je me beledigen ![]() | |
zappa29 | woensdag 16 augustus 2006 @ 09:50 |
quote:Heb je ook plaatjes van botsproeven met motors? Dan kan je vergelijken of zo'n brommerd beter is dan een lada ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door zappa29 op 16-08-2006 12:51:59 ] | |
hicham | woensdag 16 augustus 2006 @ 12:33 |
quote: ![]() ![]() Eat that ![]() ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 16 augustus 2006 @ 13:29 |
quote:Sinds wanneer valt een chesterfield bankstel onder de categorie motoren? ![]() | |
hicham | woensdag 16 augustus 2006 @ 14:36 |
quote:Het is een motor ja, het doel heiligt de middelen ![]() | |
BertV | woensdag 16 augustus 2006 @ 15:58 |
quote: ![]() | |
MrSkyline | woensdag 16 augustus 2006 @ 17:33 |
leuke grap, jammer dat dit een snorfiets is :p | |
BertV | woensdag 16 augustus 2006 @ 20:28 |
quote:had kunnen weten dat 125cc niet penis verlengend is... | |
Worldbeater | vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:49 |
quote: ![]() ![]() | |
Cadfael | vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:30 |
quote:Als je iets langer bent, wordt je nog onthoofd door je eigen windscherm.... vooral met zo'n raam op je stuur... | |
worldpimber | zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:47 |
quote:Da's nou het hele eiereten ( ![]() ![]() Vraag bwt en kratjuih maar. ![]() |