abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41944124
Ben gister begonnen met de Improve you speed and reflexes les van Cyberfret. Als ik daarvan het idee heb dat het goed gaat wil ik verder gaan.
Moet alleen even kijken hoe, of ik het boek van Frank Rich ga volgen of via internet gratis lessen ga doen..

Wat zouden jullie doen?
  dinsdag 19 september 2006 @ 10:02:57 #77
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_41944156
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:00 schreef MMUFC het volgende:
Ben gister begonnen met de Improve you speed and reflexes les van Cyberfret. Als ik daarvan het idee heb dat het goed gaat wil ik verder gaan.
Moet alleen even kijken hoe, of ik het boek van Frank Rich ga volgen of via internet gratis lessen ga doen..

Wat zouden jullie doen?
altijd echte lessen volgen.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  dinsdag 19 september 2006 @ 10:04:55 #78
7091 punchdrunk
pi_41944189
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 13:03 schreef Knipoogje het volgende:
Gisteren zat ik wat akkoorden te spelen en was de E aan het strummen. Vervolgens liet ik de E even los en deed een open string om snel de E weer te pakken. Dat gaf echt zo'n wildwest country effect. Dus ik doe dat een paar keer en ga vervolgens over naar de A waar ik hetzelfde doe (even snel een open string van 1 slag)... Maar nu het probleem. Van E naar A is logisch, maar d'r moet nog een 3e zijn -en dan weer terug natuurlijk

Ik heb veel akkoorden geprobeerd, maar ze klinken niet echt lekker als vervolg. Weet iemand wat er het lekkerst klinkt na iets als E-E-E-open-E-E-A-A-A-open-A-A-...???

Voor beginners als ik klinkt het wel erg stoer trouwens.
probeer eens een B..
e voila. you have just experienced the blues!
  dinsdag 19 september 2006 @ 10:07:58 #79
7091 punchdrunk
pi_41944235
quote:
Op maandag 18 september 2006 19:06 schreef MrData het volgende:
Tool is juist makkelijk voor beginners (ben er zelf 1), alle nummers zijn drop D (behalve Prison Sex en Parabola). Wat ik wel lastiger bij Tool nummer vind dan andere bands zijn de rare tempowisselingen, bijvoorbeeld bij Vicarious of The Grudge. Als je Tool nummers wil doen zou ik beginnen bij b.v. Stinkfist, Schism en Parabola, die zijn goed te doen.
toch is het niet goed om mee te beginnen.

leer eerst de akkoorden, anders krijg je nooit gevoel voor de opbouw van nummers. je blijft dan simpelweg vooropgelegde nootjes na elkaar spelen, zonder dat je begrijpt wat er gebeurt. dat is net zoiets als een engelsmans een nederlands boek laten voorlezen; het zal vast verstaanbaar zijn, maar omdat de verteller niet snapt wat hij doet, klinkt het nergens naar.

er is nog tijd genoeg om de 11/8ste maatsoorten van tool onder de knie te krijgen..
  dinsdag 19 september 2006 @ 10:10:09 #80
7091 punchdrunk
pi_41944276
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 19:05 schreef DuranK het volgende:

[..]

Probeer een B-akkoord. Dan heb je een blues progressie van E-A-B. Maar welke snaar pak je dan open? Of doe je dit gewoon willekeurig?

D-akkoord klinkt ook wel leuk daarbij.
great minds think alike.
pi_41947683
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:02 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

altijd echte lessen volgen.
Hoeveel ben je gemiddeld kwijt per les(aan kosten dan)? Ik weet dat het overal verschilt maar dan weet ik ongeveer wat het zou kosten. En gaat het dan om lessen van 1 uur of langer?
pi_41952823
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 19:05 schreef DuranK het volgende:
Probeer een B-akkoord. Dan heb je een blues progressie van E-A-B. Maar welke snaar pak je dan open? Of doe je dit gewoon willekeurig?

D-akkoord klinkt ook wel leuk daarbij.
Een B is dan weer lastiger omdat ik niet zo goed ben met barre's.
Hmm volgens mij zeg ik het verkeerd met 'open'. Ik bedoelde eigenlijk gewoon alle snaren met mijn linkerhand loslaten en 1x strummen.

Maar goed, moet bekennen dat ik al zeker een maand mijn gitaar niet meer heb aangeraakt
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_41953941
Toch vind ik het lastig om erachter te komen wanneer je nou precies wat aan moet slaan, bijv nu met Oasis - Live Forever, ben er dan echt dik lang mee bezig om dan te weten wanneer ik wat aan moet slaan. Heeft iemand dat niet nog ergens liggen

Heb wel gewoon het tabschema(hoe noem je dat ook alweer?)

http://www.tabsrus.nl/view/download.php?tab=10658
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_41956055
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 16:05 schreef Proper_fucked het volgende:
Toch vind ik het lastig om erachter te komen wanneer je nou precies wat aan moet slaan, bijv nu met Oasis - Live Forever, ben er dan echt dik lang mee bezig om dan te weten wanneer ik wat aan moet slaan. Heeft iemand dat niet nog ergens liggen

Als je de akkoorden weet, moet je heel goed luisteren naar het nummer. Meer kan ik er niet over zeggen. In tabs is dat niet zo goed aan te geven.
pi_41968031
Even een TVP in de hoop dat dat mij inspireert om mn gitaar ook weer es op te pakken, al een paar weken niet meer 'gespeeld', zo wordt het natuurlijk nooit wat!
pi_41972551
quote:

dan moet je ook guitarpro gebruiken heh!
dat programma speelt het nummer voor je af in tab formaat, je hoort dus het nummer en laat zien wat je moet aanslaan
hier is de tab voor oasis - live forever
http://www.tablatures.tk/download.php?id=MzI2NDU=&page=2
  woensdag 20 september 2006 @ 14:27:32 #87
7091 punchdrunk
pi_41982814
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:29 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Hoeveel ben je gemiddeld kwijt per les(aan kosten dan)? Ik weet dat het overal verschilt maar dan weet ik ongeveer wat het zou kosten. En gaat het dan om lessen van 1 uur of langer?
eerlijk gezegd heb ik geen idee. de laatste les die ik volgde was 10 jaar geleden...
  woensdag 20 september 2006 @ 14:28:24 #88
7091 punchdrunk
pi_41982838
quote:

kwestie van aanvoelen.. net zo lang oefenen tot het klinkt...
  donderdag 21 september 2006 @ 20:45:37 #89
129580 Koning-Afwas
Nu mét borstel !!
pi_42026446
quote:
Op maandag 18 september 2006 19:06 schreef MrData het volgende:
Tool is juist makkelijk voor beginners (ben er zelf 1), alle nummers zijn drop D (behalve Prison Sex en Parabola). Wat ik wel lastiger bij Tool nummer vind dan andere bands zijn de rare tempowisselingen, bijvoorbeeld bij Vicarious of The Grudge. Als je Tool nummers wil doen zou ik beginnen bij b.v. Stinkfist, Schism en Parabola, die zijn goed te doen.
Vicarious vind ik dan juist weer enorm lekker om te spelen, de intro is gewoon heerlijk.
De tempowisselingen zijn inderdaad wel lastig hier en daar maar als je de nummers goed kent scheelt dat al een hele hoop. Tis ook dat vele nummers verschrikkelijk lang zijn met veel verschillende riffs dus je moet het ook maar allemaal kunnen onthouden.
Blijf bezig, kom der wel.
"Afwas heeft ook een koning nodig"
Live Gamertag: Koning Afwas
  donderdag 21 september 2006 @ 20:54:00 #90
129580 Koning-Afwas
Nu mét borstel !!
pi_42026818
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:07 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

toch is het niet goed om mee te beginnen.

leer eerst de akkoorden, anders krijg je nooit gevoel voor de opbouw van nummers. je blijft dan simpelweg vooropgelegde nootjes na elkaar spelen, zonder dat je begrijpt wat er gebeurt. dat is net zoiets als een engelsmans een nederlands boek laten voorlezen; het zal vast verstaanbaar zijn, maar omdat de verteller niet snapt wat hij doet, klinkt het nergens naar.

er is nog tijd genoeg om de 11/8ste maatsoorten van tool onder de knie te krijgen..
Daar zit je zeker verkeerd.
Ik ben begonnen met een leeg hoofd wat gitaren betreft. Wat ik heb gedaan is gewoon spelen, spelen en nog eens spelen en gaandeweg leer je de akkoorden wel. Hoe meer vreemde dingen er op een tab staan hoe meer je leert.
Kweet nog wel dat ik Nutshell hoorde van Alice in Chains, die wilde ik zo graag spelen. Dus ik oefenen als een idioot en had er aardige moeite mee vanwege akkoordenwisselingen enzo, dat ging echt voor geen meter. Nu speel ik dat nummer totaal moeiteloos en meestal om te testen of m'n stemming wel lekker staat.
Dus eerst echt de akkoorden leren is wat mij betreft echt een slecht ding, maar hej, misschien is dat voor iemand anders wel weer beter.

Kort samengevat, oefening baart kunst.
"Afwas heeft ook een koning nodig"
Live Gamertag: Koning Afwas
pi_42027872
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:29 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Is er niemand die me kan helpen zodat ik een beetje weet hoe en wat?
  FOK!fossiel donderdag 21 september 2006 @ 22:13:07 #92
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_42030186
quote:
Op donderdag 21 september 2006 21:23 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Volgens mij is het eerder lessen tussen 30min en 60min. En daarnaast ook nog verschil tusesn groeplsles of individueel. Ik moet zelf ook nog ff uitzoeken hoe en wat
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_42033369
quote:
Op donderdag 21 september 2006 21:23 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Ik heb individueel les van 20 minuten. Dit kost mij 85 euro per 2 maanden. 8 lessen, dus iets meer dan een tientje per les(Heeft met je leeftijd te maken, hoe jonger hoe goedkoper) Ik kan ook 45 minuten lessen, maar dit is volgens mij het dubbele. Groepsles duurt als het goed is bij mij 30 minuten.
Maar heeft ook te maken waar je les hebt enzo. Ik heb gewoon les bij iemand thuis.

20 minuten lijkt trouwens erg kort, en in het begin is het dat misschien ook wel. Maar ik heb er in ieder geval nou wel genoeg aan. Natuurlijk moet je ook gewoon genoeg oefenen thuis.
pi_42034641
quote:
Op donderdag 21 september 2006 23:22 schreef DuranK het volgende:

[..]

Ik heb individueel les van 20 minuten. Dit kost mij 85 euro per 2 maanden. 8 lessen, dus iets meer dan een tientje per les(Heeft met je leeftijd te maken, hoe jonger hoe goedkoper) Ik kan ook 45 minuten lessen, maar dit is volgens mij het dubbele. Groepsles duurt als het goed is bij mij 30 minuten.
Maar heeft ook te maken waar je les hebt enzo. Ik heb gewoon les bij iemand thuis.

20 minuten lijkt trouwens erg kort, en in het begin is het dat misschien ook wel. Maar ik heb er in ieder geval nou wel genoeg aan. Natuurlijk moet je ook gewoon genoeg oefenen thuis.
thanx voor de info. Dan valt het qua prijzen erg mee.. dacht altijd dat t erg duur was..
pi_42035581
Ik betaal 20 euro voor 1 uur. Deze lessen volg ik 1x in de twee weken.
Heb er nu 3 gehad. Ook bij iemand thuis trouwens.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
  vrijdag 22 september 2006 @ 09:37:36 #96
35693 Mennosson
drinker with a writing-problem
pi_42039765
TVP
You know what is so funny about this show?
Statler: "I don't know. What is so funny about this show?"
I was asking you.
  vrijdag 22 september 2006 @ 21:36:27 #97
147447 Lothario
Ik denk van ja, maar nee.
pi_42058960
tvp
Het zal ooit wel goed geweest zijn maar ik zie het niet.
  Moderator vrijdag 22 september 2006 @ 21:55:50 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42059696
Net weer Street Spirit gespeeld Het enige nummer dat ik kan spelen Zit echt zo super in elkaar en met een beetje oefening best te doen. Iemand een idee voor een leuk vervolgnummer? Hou wel van een beetje uitdaging
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_42059865
Even tvp. Misschien kan ik mensen hier nog helpen. Speel toch al weer een tijdje.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_42089001
quote:
Op zondag 10 september 2006 20:17 schreef Koning-Afwas het volgende:
Ik speel nu ik denk anderhalf jaar ofzo maar heb nooit geen zin gehad om lessen te gaan nemen, ik bedoel hej, Jimi Hendrix heeft ook nog nooit een les gehad. :p
Maar goed, ik ken het wel aardig nu maar het enige nadeeltje is dat ik geen noten kan lezen en heb ook geen idee waar de noten op een hals zitten. Bladlezen gaat me dus nooit lukken en hou het maar bij tabs maar het is misschien wel een handige tip:

Leer zo snel mogelijk noten lezen!
Maar je speelt wel barre akkoorden? Dan zijn de noten op de lage E en de a heel makkelijk. Bij de barrre akkoorden pak je hier de grondtoon. Verder kun je het best een keertje uittekenen. Je hoeft het niet in je hoofd te gaan stampen maar als je tijdens het spelen bewust probeert te zijn van welke noten je speelt zal je het langzamerhand steeds beter gaan kennen zonder echt heel veel moeite te moeten doen.

Als je een powerchord pakt dan heb je de grondtoon de fifth en het octaaf. (Bij 133xxx FCFxxx) dan weet je ook meteen de tonen op de d snaar. Met powerchords vanaf de tweede snaar (x244xx xBF#Bxx) weet je dus ook meteen de tonen op de g snaar. De hoge e is gelijk aan de lage E qua lokatie van tonen.

Verder kun je ook oefenen door op alle snaren dezelfde toon te spelen. Bijvoorbeeld C

-------------------------8----------------
---------------------1-----1-------------
-----------------5-----------5-----------
-----------10------------------10------
------3-----------------------------3----
-8------------------------------------8--

Deze kennis is niet alleen handig voor het spelen vanaf bladmuziek, wat ik overigens ook zelden doe, maar voor de toepassing van de muziektheorie zoals de opbouw van akkoorden, toevoegingen hierop, modulaties e.d.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')