abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 september 2006 @ 10:10:22 #276
108648 cattie
lieve moeder
pi_41542195
Sugar, nebelung en sjak hebben al goede tips gegeven, ik kan er niets aan toe voegen, behalve dat ik weet dat het zwaar is, maar dat als je doorzet en het lukt je heel trots op jezelf kunt zijn! En als het toch niet gaat, kun je trots zijn dat je het wel zo lang hebt geprobeerd. Veel sterkte!
  woensdag 6 september 2006 @ 13:12:58 #277
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41547119
Wie oh wie helpt me (liefst *nu*) aan een duidelijk getekende versie van de knoopwijze van de tricot-slen? Thanks.

En ook bedankt voor alle tips ik doe mijn best alles goed te doen. (Hechtingen zijn gewoon goed, godzijdank en borsten probeer ik met jullie tips zacht te houden).
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41547299
sugar, kijk hier eens, is dat duidelijk genoeg? (niet getekend, maar foto's).
  woensdag 6 september 2006 @ 13:27:09 #279
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41547548
Dank, Bix. Ik heb in het babietjestopic nu het plaatje gekregen wat ik zocht.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41547710
Sterkte Sugar! Je hebt al goede tips gehad gelukkig Storm kun je 't beste met izjn kinnetje richting de harde plekken laten drinken, dan kan hij die het beste leegdrinken.
En als je een ontsteking krijgt: idd de huisarts bellen voor een antibioticakuur die samengaat met bv. Door de tepelkloven kunnen er bacteriën binnenkomen nl die een ontsteking veroorzaken en dan helpt alleen een antibioticakuur goed. Als het gewone verstopte melkkanaaltjes zijn zou leegkolven en laten drinken voldoende moeten helpen. (Na zo'n kuur wel letten op spruw, daar heb je dan weer een hogere kans op..)
Voor de kloven kun je ook overwegen er een lactatiekundige bij te halen, als die wat goede tips geeft (na een voeding observeren) kan dat meestel wel goed helpen.
En probeer natuurlijk gewoon zoveel mogelijk te slapen, lekker samen met Storm op bed ofzo uitrusten terwijl iemand anders Maria opvangt indien mogelijk...
Sterkte!
  woensdag 6 september 2006 @ 13:45:30 #281
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41548056
De vlos (die was er even) adviseerde om te kolven na een voeding, om vervolgens iemand anders straks een fles te kunnen laten geven. Is het heel hormonaal als ik zeg dat ik dat nogal demotiverend vind? Want wat kreeg ik zojuist (na 3 kwartier Storm aan de borst gehad te hebben) nog uit beide borsten? Een dun bodempje. Ik vind de vlos stom, heel stom. Stom is het. Stom, stom, stom.

(Dit moest even. Het nut van kolven om de borst goed leeg te krijgen, zie ik wel en die tips van jullie zijn dus ook wél fijn, hoor!)
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 september 2006 @ 13:52:30 #282
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41548228
Sjoeg, het is helemaal niet gek hoor, dat je maar een bodempje gekolfd kreeg. Storm had al gedronken en een kolf haalt bij lange na niet uit je borst wat Storm doet. Ik weet dat het heftig is, maar je gaat er doorheenkomen. Je zit nu in de eerste regeldagen ongeveer, als ik goed tel... Niks van verlos aantrekken, gewoon je hart volgen. Het komt goed meis
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 6 september 2006 @ 14:04:50 #283
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_41548572
Och lieverd toch. Wat klinkt het zwaar en moeilijk! Juultje was ook erg onverzadigbaar in den beginne, mede doordat ie (zoals Storm ook lees ik) vaak snel in slaap viel tijdens het drinken en dus geen volledige voeding binnen kreeg. Wat doe je om hem wakker te maken/houden? Kriebelen/krassen onder de voetjes werkt! Het is een beetje zielig, maar het werkt wel! En, lieve Sugar, dat in slaap vallen duurt echt maar een week of drie meis. Het gaat over!!! Hou vol joh, want straks breekt er echt een fijne en makkelijke periode aan. Je kunt het, dat weet ik gewoon zeker. Het is zo logisch dat je nu twijfelt. Je bent net bevallen, zit midden in de kraamtranentijd, alles is gek en onwerkelijk, je bent zo moe dat je niet meer weet waar je het zoeken moet.... Pffff, nogal wiedes dat je af en toe denkt; ik grijp de fles. En dan nog die snertkloven! Tranen met tuiten huilde ik iedere keer als ie begon met drinken. Maar ook dat gaat snel over zijn. Lief lief vriendinnetje: ik geef je een dikke knuffel en ik geloof echt dat je het kunt! ECHT!!! En ik hoop dat je nog ergens de kracht vandaan weet te halen om nog even door te zetten. In ieder geval een paar weken. Je kunt dan altijd nog beslissen om te stoppen. En meis, besef je ook dat kleine Storm nog zo'n piepkuiken is, dat ie sowieso niet zo veel drinkt. Ik bedoel... dat jij na het voeden zelfs nog een bodempje kolft (op dag 5 pas nota bene!) vind ik juist heel erg knap! Ik kolfde de eerste keren steeds echt maar 10cc ofzo, en dat was na 5 weken ongeveer. Nou, bla bla bla, het is een heel verhaal geworden, maar de bottom-line is dat ik echt denk dat je het kunt!!! Zet hem op, ik denk aan je!

[ Bericht 3% gewijzigd door renzell op 06-09-2006 14:10:28 ]
pi_41549575
Sugar, alle tips zijn al gegeven denk ik, maar ik wil je in ieder geval een dikke virtuele knuffel geven. Het is ook gewoon NIET LEUK, als je kloven hebt en niet zeker bent over de situatie.
Maar het gaat echt beter worden, echt waar.
Die verloskundige heeft maar rare adviezen, ik zou het zelf ook niet doen hoor. Lekker je eigen gevoel volgen.
Misschien is een lactatiekundige geen slecht idee. Die hebben meestal toch een wat beter zicht op het aanleggen dat een kraamverzorgster en een verloskundige en misschien helpt het om één iemand te hebben die je helpt inplaats van verschillende mensen met verschillende adviezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door owlet op 06-09-2006 15:18:57 ]
pi_41549621
Rare vlos.

Natuurlijk is dat demotiverend. Heel normaal dat je nog maar een bodempje kolft, 10-15 cc is dan al veel! En een flesje is buitengewoon onhandig om dat nu al te doen, ze had je moeten aanraden dat áls je dat doet, dat met een cupje te doen.

Ik stip ook maar even aan dat lactatiekundigen hele fijne mevrouwen zijn . En anders is er ook nog de VBN en de LLL voor fijne dames! Wil je de telefoonnummers hebben? Gewoon ter ondersteuning, dat het er staat en dat je dan weet waar ze staan?
Variety is the spice of life
  woensdag 6 september 2006 @ 18:47:38 #286
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41557236
Jullie zijn lief!

Diezelfde vlos zei dat ik voor de zwelling van de hechtingen wel druppels of tabletten Arnico-nog-wat van Dr. van de Hoog kon gebruiken. Mijn man ging naar de apotheek en die dingen blijken niet samen te mogen met bv, aldus de apothekersmevrouw. Heel suf, vind ik. Er zijn er ook van VSM, die mogen in overleg met de huisarts wél in combinatie met bv, maar mijn vlos adviseerde toch echt die van van de Hoog.

Met de kloven gaat het nu wel, ik masseer tijdens een voeding en onder de douche (maar dat is wel moeilijk! Lijkt geen effect te hebben) en moet die warme washandjes nog even in gaan voeren. Het is zo hectisch soms hier nu.

En hij is echt onverzadigbaar. Hij heeft net weer beide borsten gehad (ruim een half uur totaal aan borst gelegen) en ik hoor hem alweer huilen. Waarschijnlijk wil ie nog meer, maar dat is er niet. Of nou ja, ik voel mijn borsten alweer vol en hard, dus wie weet. Maar ja, om 18.00 u. begonnen, om dan nu wéér te doen... Zo gaat het dus steeds.
pi_41557886
Sugar, vaak kleine beetjes drinken doen babies het liefst. Zijn maagje is zo groot als een knikker.

Ik hoor je niets zeggen over je kraam, heeft die niets te zeggen of gewoon geen sjoege van bv?
pi_41558106
En nog wat dingen;

YPPY, fijn dat het goed gaat zeg!
Randa, ik ben benieuwd!

En dat ongesteld van mij was toch niet zo, althans, ik denk het niet. Kind weer normaal en niks meer te zien.
  woensdag 6 september 2006 @ 19:16:18 #289
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41558245
Oh jawel, ze kijkt steeds of ik wel goed aanleg en zegt ook dat veel aanleggen prima is. Dus wat dat betreft komt het wel overeen met wat jullie zeggen.

Maar vaak kleine beetjes. Betekent dat twee borsten een half uur lang (bijvoorbeeld, ik weet dat het niet zo strikt te zeggen is) en dan een half uur later alweer beginnen?

En nog een vraag: stuwing, voelt dat als steken in de borst ook? Want dat voel ik. En ook branderige tepels, nu zo zonder dat er iemand aanligt.
pi_41558577
Zo klein hangen ze het liefst de hele dag aan de borst

Dit is makkelijk om even door te lezen, Niet al te lang, maar precies wat je weten wil over voeden van pasgeboren babies. (midden op de pagina over ritme en hongersignalen)

Ik ken stuwing niet als steken, bij mij is het net alsof het dan jeukt van binnen en een drukkend gevoel.
Ik weet het niet, hoor, steken in je borst en branderige tepels.. dat klinkt niet goed, eerlijk gezegd. Ik geef nog maar eens de tip om of te bellen met de VBN of LLL, of een lactatiekundige te zoeken.

(ik mag het niet zeggen, maar die verloskundige klinkt me niet goed in de oren als het over bv gaat)
  woensdag 6 september 2006 @ 19:42:40 #291
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41559172
Spruw bleek bij mij voor steken in de borst te zorgen, alsmede branderige tepels. Ziekenhuis babietjes hebben relatief vaak spruw, dus ik zou daar even naar laten kijken Sugar.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 6 september 2006 @ 19:51:23 #292
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41559442
Oké, bedankt. Ik ga een lactatiekundige proberen. Kun je dat landelijke nummer elk moment bellen? ach wat, porobeer het wel gewoon.

Dat van die vlos ben ik met je eens, nebelung!
pi_41559480
Hier ook, maar ik wou niet gelijk over spruw beginnen, daar begin ik nl. al te vaak over hier
pi_41559541
Ja gewoon dat landelijke nummer bellen voor een lk in jouw regio.
pi_41560269
Nebelung, met mijn vriendin ging het al gelijk een stuk beter nadat ze de VBN had gebeld. Gelukkig had ze dat gelijk gedaan en dat had haar erg gerustgesteld. Kindje drinkt goed hoor, en ze merkt ook dat haar borsten erg vol zitten. Wel heeft ze 's avonds het idee dat hij door zou kunnen drinken en ik heb gezegd dat dat heel normaal is, clusteren heet en dat het vaak voorkomt bij die kleintjes. Ze heeft hem een paar keer nog een extra fles gegeven, maar dat heb ik haar afgeraden. Lijkt me beter om hem gewoon wat langer en vaker te laten drinken (maar daar kreeg ze weer pijnlijke tepels van zei ze...dan doet ze waarschijnlijk toch nog iets niet goed met het aanleggen?)

Ik had haar jullie reacties laten lezen en ze vond het fijn om te lezen dat ze het gewoon goed deed.

Sorry dat ik zo lang niet geantwoord had, was het even kwijt dat ik in dit topic gepost had...

Sugar, wat herkenbaar meid. Heel veel sterkte, de eerste tijd kan het echt heel zwaar zijn...ik kan de keren niet op twee handen tellen dat ik er het liefste mee gestopt was (maar toch ook weer niet) ... en uiteindelijk gaat het sneller over dan je denkt, als er eenmaal een lekker ritme in zit. Heel veel sterkte nogmaals!
  woensdag 6 september 2006 @ 20:59:16 #296
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41561930
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:52 schreef nebelung het volgende:
maar ik wou niet gelijk over spruw beginnen, daar begin ik nl. al te vaak over hier
ik zat ook ff te mutsen, met mijn spruwtrauma . Maar 't lijkt erg op mijn verhaal, dus toch maar gepost .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_41563166
Ik herken het idee van steken in de borst wel een beetje. Althans, als ik kijk hoe ik een toeschietreflex vind voelen dan kan ik me voorstellen dat dat als stekend te omschrijven is.
Maar beter maar wel even spruw in het achterhoofd houden. Daar wil je zeker niet lang mee lopen!
  donderdag 7 september 2006 @ 10:47:33 #298
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41577080
Ik heb gisteren nog gebeld met een lactatiekundige. Dat was fijn en geruststellend. Storm heeft het vervolgens ook nog 'ns heel goed gedaan vannacht, dus ik ben weer blijer!

Een kruik voor en bij het voeden is fijn voor het warmen en zachter maken van mijn borsten, merk ik. Werkt beter dan washandjes voor mij.

Spruw zou ik moeten ontdekken aan witte stipjes in het mondje toch? Oh wacht, ik ga die link van nebelung eens goed lezen. Dat is vast weer duidelijk en fijn!
  donderdag 7 september 2006 @ 10:52:06 #299
24188 Belana
kloon van belana
pi_41577210
fijn sugar dat het beter gaat!
stormy waters...
sailin'
pi_41577939
Ha, dat klinkt fijn Sugar! Spruw kan te herkennen zijn aan de stipjes maar soms is het nergens te zien, alleen te voelen. En soms hebben kindjes alleen rode billen bijvoorbeeld.
Komt de lactatiekundige ook nog een keer langs?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')