Sugar, we herkennen vast wel wat je doormaakt nu. Ik in elk geval zéker!
First things first: Heb je een kolf? Zo ja, kolf dan even. Harde plekken is niet goed. Temperatuur is niet goed. Dat moet eerst even aandacht. Laat S. desnoods een dubbelzijdige electrische huren bij de thuiszorgwinkel. Vraag je kraamverzorgster om een emmertje met lekker warm water, maak van hydrofiele washandjes warme compressen. Of hang, als dat lukt met je lijf, met je borsten voorover in warm water.
Heel vaak kleine beetjes drinken is heel normaal voor zo'n jong kindje. Vaak aanleggen doe je al, zie ik. Probeer toch zo min mogelijk te stressen, je moet maar zo denken: Storm moet het nog leren en jij (met hem dan) ook. Als je kraam er is (heeft ie verstand van bv?) laat haar eens kijken of Storm echt goed aangelegd is.
Ik ben het met GWS eens dat de kraamvisite zeker de pot op kan. Probeer als Storm slaapt mee te slapen. Echt doen! Pak je rustmomenten, maak gebruik van de oxytocine die vrij komt. Misschien is er iemand die Maria kan bezig houden, want in neem dat S. het ook met haar druk heeft.
Je kan het, het lukt, het komt goed, heus waar! (een fles is geen garantie tot (door)slapen! )
Knuffel!