abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40759484
Wat is een modal salaris? Ong 28.000 euro per maand?
pi_40759493
dat is wel aanm de lage kant maar modaal ja!
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:01:53 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40759513
In 2005 was het 29.000, da's bruto per jaar.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Modaal_inkomen
The love you take is equal to the love you make.
pi_40759625
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 10:59 schreef Lauder-Frost het volgende:
Nou per maand zijn er niet zoveel die daar aan komen hoor
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:12:03 #5
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_40759632
quote:
Dan verdien ik zwaar onder modaal,...
Toch eens met mijn baas praten.

[ Bericht 5% gewijzigd door ManAtWork op 13-08-2006 11:23:55 ]
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 augustus 2006 @ 11:12:47 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_40759642
quote:
Dan zit ik zwaar onder modaal
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:21:32 #7
81996 Bond
License to kill
pi_40759753
Wat heb ik dan een rot loon eigenlijk.

Heeft de regering best gelijk dat het modaal inkomens er dit jaar 1,5% (ofzo) op achteruit gingen, wat een bedrag zeg.
Geen commentaar
pi_40765998
per jaar bedoel ik natuurlijk
pi_40768896
29.000 / 13 = ¤ 2.120,- p.m.

Ik hoop dat ik daarmee mag beginnen .
Lief klein konijntje had een vliegje op z'n neus
(__/)
(='.'=)
pi_40770259
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 17:36 schreef Nyx96 het volgende:

idd
Wat studeer je?
pi_40772124
Dat het modaal inkomen zo laag is zeg.

Het modaal inkomen volgens CPB is voor 2006 29.500 euro en voor 2007 word dat 30.090 euro.
Dit jaar gaan ze er gemiddeld 21/4 % op vooruit en volgend jaar gemiddeld een 1/2%.

Zie tevens:
http://www.cpb.nl/nl/prognoses/nlinfo.html
pi_40773285
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 18:27 schreef Lauder-Frost het volgende:

[..]

idd
Wat studeer je?
Ik ben afgestudeerd . HBO Vastgoed & Makelaardij.

Ik hoop na de vakantie een baan te vinden bij een gemeente op de afdeling Bouw & Wonen of Economische zaken. Daar hoop ik me bezig te houden met het ontwikkelen en plannen van nieuwe woonwijken of nog beter: herstructurering (oude wijken slopen en opnieuw opbouwen). Mocht dat niet lukken, probeer ik onder dak te vinden bij defensie, afdeling DVD (Dienst Vastgoed Defensie). Zij houden zich bezig met de bouw en beheer van militaire vastgoedobjecten zoals kazernes en bunkers .
(__/)
(='.'=)
pi_40773782
29.000 bruto toch?
pi_40773914
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 17:36 schreef Nyx96 het volgende:

Volgens mij is jouw rekenmachine stuk.

Maar zoveel is dat nou ook weer niet toch? Ik zit met mijn startsalaris toch vrij over modaal heen, en daarnaast nog een leasebak, maar vind het nog steeds weinig
pi_40774438
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 20:07 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Maar zoveel is dat nou ook weer niet toch? Ik zit met mijn startsalaris toch vrij over modaal heen, en daarnaast nog een leasebak, maar vind het nog steeds weinig
*berekend opnieuw*

Foutje
(__/)
(='.'=)
pi_40785376
uhm, waarom gedeeld door 13? is die 13e het vakantiegeld? Ik ga er steeds van uit dat als je je bruto jaar sallaris wilt weten je het met 12 vermenigvuldigd. Dwz als je het per kalendermaand krijgt. Bij periode is het idd 13 periodes van 4 weken.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_40785756
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 01:30 schreef Gompy58 het volgende:
uhm, waarom gedeeld door 13? is die 13e het vakantiegeld? Ik ga er steeds van uit dat als je je bruto jaar sallaris wilt weten je het met 12 vermenigvuldigd. Dwz als je het per kalendermaand krijgt. Bij periode is het idd 13 periodes van 4 weken.
Je bruto jaarsalaris is standaard: maandsalaris x 12 + 8% vakantiegeld. En die 8% is zeg maar 0,96 maandsalaris. Simpel gezegd, dus 13 maanden. Een 13e maand (dus niet de vakantiegeld), vaste bonussen, vaste winstdeling, vaste kostenvergoeding moeten er nog bij op, maar gezien dat niet overal wordt gegeven, reken je dat standaard er niet bij.
pi_40785785
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 20:07 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Met of zonder bijtelling?
pi_40785877
¤ 1560 netto per maand

Staat op wikpedia. Lezen mensen.
pi_40785954
Ok, het wordt tijd om me af te vragen waar ik mee bezig ben. Ik verdien dus ongeveer 2x modaal, heb m'n mobiel, m'n auto, internet en andere fijne dingen vd zaak, woon hartje A'Dam aan het Vondelpark, ben alleen en houd dus werkelijk geen cent over (ok, ik ga duur op vakantie). Van de helft bruto moeten dus hele gezinnen rond komen die ook nog op vakantie moeten en hun kinderen een kans moeten geven om zich te ontwikkelen... Ik ga maar eens op zoek naar een wat aangepastere lifestyle
pi_40786061
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 01:59 schreef woooohaa het volgende:
Ok, het wordt tijd om me af te vragen waar ik mee bezig ben. Ik verdien dus ongeveer 2x modaal, heb m'n mobiel, m'n auto, internet en andere fijne dingen vd zaak, woon hartje A'Dam aan het Vondelpark, ben alleen en houd dus werkelijk geen cent over (ok, ik ga duur op vakantie). Van de helft bruto moeten dus hele gezinnen rond komen die ook nog op vakantie moeten en hun kinderen een kans moeten geven om zich te ontwikkelen... Ik ga maar eens op zoek naar een wat aangepastere lifestyle
Er zijn zoveel gezinnen die niet op vakantie kunnen gaan, je MOET niet op vakantie he.
Voor mensen die modaal of eronder verdienen is de caravan uitgevonden. En de tent natuurlijk.
pi_40786190
Ik had gedacht dat het een stuk hoger zou liggen. Ik ga vanaf nu nooit meer klagen dat ik zo arm ben.
pi_40786212
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 01:50 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Met of zonder bijtelling?
Helaas met, dus hou niet super veel over , heb overigens wel een premievrij pensioen, scheelt een hoop.
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 01:59 schreef woooohaa het volgende:
Ik snap wat je bedoel, ik zit nu iets boven modaal, maar ben gelukkig nog jong, dus genoeg kans om nog veel te verdienen. Ik hou elke maand wel wat over, maar om nou te zeggen dat ik daar super blij van word. Nu wil ik nog een huisje kopen, maar met een bedrag rond modaal kan je het wel schudden. Met 2x modaal heb je net genoeg om een degelijke woning te kopen, maar dan gaat een groot deel weg naar je hypotheek, resultaat: je houdt weer niks over. O ja, mijn huidige situatie is dus singel, jong, woon op kamers , weinig uitgaves.

Maar inderdaad, verdien op mijn leeftijd best veel. Zeker gezien anderen met hetzelfde inkomen een heel gezin moet onderhouden. Dus eerlijk gezegd mag ik niet klagen, maar ik klaag toch .
pi_40786253
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 02:13 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Helaas met, dus hou niet super veel over , heb overigens wel een premievrij pensioen, scheelt een hoop.
[..]

Ik snap wat je bedoel, ik zit nu iets boven modaal, maar ben gelukkig nog jong, dus genoeg kans om nog veel te verdienen. Ik hou elke maand wel wat over, maar om nou te zeggen dat ik daar super blij van word. Nu wil ik nog een huisje kopen, maar met een bedrag rond modaal kan je het wel schudden. Met 2x modaal heb je net genoeg om een degelijke woning te kopen, maar dan gaat een groot deel weg naar je hypotheek, resultaat: je houdt weer niks over. O ja, mijn huidige situatie is dus singel, jong, woon op kamers , weinig uitgaves.

Maar inderdaad, verdien op mijn leeftijd best veel. Zeker gezien anderen met hetzelfde inkomen een heel gezin moet onderhouden. Dus eerlijk gezegd mag ik niet klagen, maar ik klaag toch .
Dat vind ik eigenlijk echt idioot in Nederland. Als je als starter gewoon modaal verdient kan je net een schoenendoos kopen.
pi_40786302
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 02:16 schreef Stansfield het volgende:
Dat vind ik eigenlijk echt idioot in Nederland. Als je als starter gewoon modaal verdient kan je net een schoenendoos kopen.
Ja, dat kan ik bevestigen. Daarom dacht ik ook dat ik vast flink benedenmodaal verdiende, gezien de dingen die ik kan kopen. Maar goed ik zit dus blijkbaar gewoon op modaal dus ik ga echt niet meer klagen, da's lullig tegenover al die buschauffeurs en schoonmakers e.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')