abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40746083
Ik ben een jongen van 24 jaar en heb momenteel zo;n 6 jaar een relatie,
Het is mijn eerste echte relatie voor langere tijd.
We hebben een goede relatie met weinig ruzies, onze vriendengroep sluit ook goed op elkaar aan.

De laatste tijd begin ik echter steeds meer te twijfelen nu het samenwonen dichterbij komt. We hebben het nog steeds leuk maar het is net of ik haar minder aantrekkelijk vind dan voorheen. Ook heb ik minder vaak zin in sex. Het valt me op dat ik steeds meer naar andere vrouwen ga kijken en daar ook naar verlang. Dit is pas het 2e meisje waar ik sex mee heb ik denk danook weleens hoe het met iemand anders zou zijn.
Ik zit nu met een groot probleem omdat ik echt niet weet wat ik moeten doen. Is het normaal dat de sex naar verloop van tijd minder wordt? is het normaal dat je je partner minder aantrekkelijk gaat vinden? of is deze liefde gewoon over? Wie heeft er in dezelfde situatie gezeten en kan me helpen?
Mijn gevoel zegt me dat dit niet goed zit maar mijn verstand zegt dat ik me niet druk moet maken. Al maanden loop ik hiermee rond en ik wil gewoon een oplossing want ik wordt helemaal gek van mezelf.
pi_40746799
Misschien is een korte rustpauze slim? Even geen wederzijdse verplichtingen?
pi_40746848
Rustpauzes leiden in de meeste gevallen tot het beëindigen van de relatie. Op zich zijn ze dus goed om te weten waar je aan toe bent.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_40746859
Nee, gewoon onzin. Respecteer je relatie, ben blij dat het goed gaat en kap met dit gejammer. Echt sneu gedrag dit.
pi_40746880
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:39 schreef ..zapper het volgende:
Nee, gewoon onzin. Respecteer je relatie, ben blij dat het goed gaat en kap met dit gejammer. Echt sneu gedrag dit.
Ja, hoi, he.
pi_40746921
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:40 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Ja, hoi, he.
Ja hiephoi, een trap onder z'n kont moet ie hebben.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:47:58 #7
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_40747117
dan maak je het toch uit; jouw leven.......opflikkeren met dat wijf als je andere wijven wil neucken

tenzij zij dat goed vind natuurlijk
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_40747846
mijn relatie ging op mijn 23e uit na zes jaar... ziju is nu gelukkig getrouwd... soms heb ik wel eens gedacht dat had ik kunnen zijn... en dan ben ik blij dat het gelopen is als het is...
pi_40748334
Ja want trouwen en er altijd voor elkaar blijven is niet stoer, vrij gezel zijn en belazeren is de bom!
pi_40748371
Weet zij van je twijfels?
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:23:39 #11
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_40748483
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:18 schreef ..zapper het volgende:
Ja want trouwen en er altijd voor elkaar blijven is niet stoer, vrij gezel zijn en belazeren is de bom!
ja want jezelf binden aan iemand terwijl je geen gevoel voor haar meer heb is de bom!

"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
pi_40748721
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:23 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

ja want jezelf binden aan iemand terwijl je geen gevoel voor haar meer heb is de bom!

Ja is echt duidelijk dat hij zichzelf al 6 jaar voorgelogen heeft en geen gevoelens voor haar kan hebben .
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:36:32 #13
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_40748875
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:31 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Ja is echt duidelijk dat hij zichzelf al 6 jaar voorgelogen heeft en geen gevoelens voor haar kan hebben .
dat is onzin; hij geeft aan dattie nu geen gevoel meer voor dr heeft en haar nu niet meer aantrekkelijk vindt, niet dat hij zichzelf al 6 jaar heeft voorgelogen
pi_40748912
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:36 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

dat is onzin; hij geeft aan dattie nu geen gevoel meer voor dr heeft en haar nu niet meer aantrekkelijk vindt, niet dat hij zichzelf al 6 jaar heeft voorgelogen
Je snapt het echt niet he? Mensen zijn wel erg kortzichtig en gemakkelijk geworden waar het om relaties gaat.
pi_40748920
Ik denk dat je relatie gewoon op zijn eind loopt...het is bij jou gewoon op
Of je moet er eens met je vriendin over hebbenniet over dat je zo graag naar andere meiden kijkt
Kan namelijk ook gewoon de sleur zijn die er in sluipt denk ik ,in zo jarenlange relatie.
Salsa Espańola
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:50:46 #16
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_40749283
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:37 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he? Mensen zijn wel erg kortzichtig en gemakkelijk geworden waar het om relaties gaat.
ik snap duidelijk het wel en ik geef de TS een praktische oplossing. ik vind jou eerder kortzichtig en gemakkelijk als jij ervan overtuigd bent dat je je gevoel moet onderdrukken in de situatie van de TS. Gevoel is in mijn mening hetgene waar het om moet gaan in relaties.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:57:35 #17
155202 SpaceCan
Live to ride, ride to live
pi_40749475
De eerste verliefheid gaat naar een paar jaartjes (of eerder) meestal wel over. Geen probleem, dit maakt dan plaats voor "echte liefde".
Maar in jouw geval: minder sex, minder aantrekkelijk vinden van je vriendin en kijken naar andere vrouwen... Denk toch wel dat het dan op zijn eind loopt.
Soms kan je dingetjes proberen tegen de sleur... Bijvoorbeeld door erover te praten...
Aan de andere kant kan je ook alvast rondkijken en zodra je wat beters hebt gevonden, zet je haar gewoon aan de kant. Dan hoef je niet vreemd te gaan en zit je ook nooit zonder
You don't drive your bike, you make love with it
pi_40751680
Misschien merk je dat jullie misschien toch niet zo goed bij elkaar passen als je eerst dacht. Een relatie van 6 jaar verdiend al hulde natuurlijk maar die twijfels komen ergens vandaan. Het kan ook gewoon een fase zijn maar als het aanhoud zal je moeten oppassen dat je haar niet aan het lijntje houdt.

Als je echt je wilde haren nog niet kwijt bent en toch de behoefte hebt om ook eens bij andere meisjes te zijn dan zul je dat gevoel moeten afwegen tegen alles wat je nu hebt bij haar. Meestal lijkt het gras aan de andere kant altijd groener dan het is en realiseer je je pas wat je hebt gehad als je het kwijt bent.
pi_40751822
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:21 schreef Mr.G het volgende:
Meestal lijkt het gras aan de andere kant altijd groener dan het is en realiseer je je pas wat je hebt gehad als je het kwijt bent.
Daarom moet je ook gewoon vreemdgaan. Jij blij, zij blij.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_40752015
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:25 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Daarom moet je ook gewoon vreemdgaan. Jij blij, zij blij.
Dan krijg je toch wel een schuldgevoel. Als je wil vreemdgaan wees dan ook een man en beeindig je relatie, dat verdiend je vriendin toch wel op zn minst?
pi_40752172
Hoi,

Ik ben net uit een relatie van bijna 7 jaar. en zelf 27 nu. was mn eerste vriendin. Tis moeilijk zoiets vooral als je al zolang bijelkaar bent, en heb zelfs al 4,5 jaar samengewoont.

we kwamen erachter dat het niet lekker liep omdat wilde het echt goed gaan de een zich teveel aan de ander moest aanpassen. dus onder andere hierom hebben we besloten om even een break te nemen.

maar wat ik zo van jou lees hier. Kijk eens naar hoe de relatie bij jullie gaat, het klinkt alsof jullie veel gemeen hebben. Ik snap dat het fysieke belangrijk is in een relatie, maar als het echt iemand is waar je je bij 'thuis' voelt dan zou ik toch wel even nadenken over wat je gaat doen.
Ik zie ook dat je nog niet samenwoont, misschien is dat toch goed om te zien hoe het gaat als je elkaar elke dag ziet? Dan merk je snel zat of het goed gaat of niet.

en vergeet niet dat je wel aan een relatie moet werken, dus zet op een rijtje waarom je het doet, en of het de moeite waard is.

Ook wat Mr G zegt sta ik wel achter. Kijk uit dat je je wel realiseert waar je mee bezig bent, denk na waarom je een relatie met haar hebt, is dat echt voor haar, of omdat je 'een' vriendin hebt om het maar even kort/bot te zeggen.

Ik weet zo even niet wat ik meer zou kunnen zeggen, maar wacht wel je reactie af. veel succes in iedergeval.
Murphy's Technical Laws: Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:47:36 #22
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40752467
Er relatie gaat niet alleen over seks hoor.
6 jaar lief en leed en gevoelens gedeeld hebben telt zeker niet mee?
Jij moet nog veel leren.
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:54:33 #23
81237 releaze
best of both worlds
pi_40752661
het is normaal om na zo'n tijd deze gedachtes te krijgen, al helemaal als het je tweede vriendinnetje is en je nog erg jong bent, van 24 en 6 jaar relatie is al heel vroeg.. dit in ogenschouw nemend, kijk eens naar je relatie, zoals al veel mensen hebben gezegd. is het gewoon het gebrek aan spanning, het is dit het nou, moet ik eigenlijk niet vet feesten, maw, de vooroordelen waar men aan moet voldoen rond hun 24e... alle dingen die jij de afgelopen 6 jaar niet hebt meegemaakt en toch nog zou willen inhalen, of ben je deze vriendin, deze vrouw om wat voor'n reden dan ook zat?

het maakt eigenlijk vrij weinig uit, in iedere relatie zal je op een gegeven moment dit gevoel een beetje krijgen... jouw keuze: werk je aan dit zaakje, of kan je de hoop beter opgeven? kijk voor jezelf welke gevoelens je hebt, en waar die gevoelens uit voortkomen.. alleen dan kan je pas zeggen, ok ik werk hieraan, of ok, nu tijd voor mezelf.
pi_40754483
Helaas herken ik de twijfel. Tijdens mijn eerste echte relatie had ik dit gevoel ook regelmatig. Ik hield echt wel van hem, vond hem leuk en deed graag dingen met hem, maar het idee dat ik met hem oud zou gaan worden had ik gewoon niet. Tuurlijk kon ik me wel een toekomst met hem voorstellen, maar een toekomst met iemand anders was veel logischer naar mijn gevoel. We hebben ruim 6,5 jaar wat gehad en de laatste 1,5 jaar zeker was er weinig sprake meer van een echte relatie. We deden veel samen, knuffelde veel en hadden ook gewoon seks, maar de 'vonk' tussen ons was weg. We zagen elkaar als standaard en als maatje, waar je weinig moeite voor hoefde te doen. Na een weekje apart van elkaar op kamp geweest te zijn is hij verliefd geworden op een ander meisje waar hij sindsdien wat mee heeft. Dat de relatie opeens over was was wel een schok, en ook de manier waarop, maar eigenlijk verbaasde me het helemaal niet dat het afgelopen was. Onze relatie had eigenlijk al veel eerder over moeten zijn maar die stap durfden we beide niet te zetten om te verliezen wat we hadden. Doordat het op deze manier is gelopen heeft vriendschap nu echter voorlopig helemaal geen kans.

Dan nu het moraal van dit verhaal, want daar gaat het natuurlijk om: Denk aan wat je zelf wil en ga niet met haar verder als je er niet 100% achter staat. Denk na over hoe je jezelf over een jaar of 5 ziet. Is zij daar ook bij betrokken? Als dat niet het geval is dan lijkt het me duidelijk, weet je het echter niet zeker geef dan je relatie nog een kans. Praat er met haar over want zij voelt waarschijnlijk hetzelfde, en probeer dan samen je relatie nieuw leven in te blazen. Als er dan echter geen verbetering op treed durf dan ook die stap te nemen om er een punt achter te zetten. Uiteindelijk is dat dan toch het beste voor beide partijen.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  zondag 13 augustus 2006 @ 01:50:35 #25
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_40755500
Het is jouw leven.. Dus leef voor jezelf en niet voor een ander... Klinkt misschien egoistisch, maar je moet niet in een relatie blijven zitten uit gewoonte..

Als je naar anderen begint te kijken ed is het toch wel een teken dat je aan iets ander toe bent.. Verhaal komt me overigens bekend voor.. Zelf heb ik toen ook de keuze gemaakt te stoppen (na 3 jaar). Goed, in het begin is het even moeilijk.. Maar als je daar overheen bent, zul je blij zijn dat je voor jezelf gekozen hebt..

Bovendien zou ik als ik jou was liever nu nog wat verder rondkijken, dan later als je getrouwd bent en kinderen hebt spijt hebben dat je niet nog wat meer geprobeerd hebt vroeger. Daar word je niet gelukkiger op...

Overigens, als je gewoon een beetje fatsoenlijk met elkaar praat (en laat je niet ompraten van hetgene je écht wilt he) en normaal uit elkaar gaat, ben je elkaar ook niet helemaal kwijt.. Kun je tenminste nog eens een keer een praatje maken als je elkaar tegenkomt enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')