abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 01:57:13 #1
60586 Veulen
Vlinder zonnestraal met vrij
pi_40733002
Lang verhaal dan maar...

Het begon allemaal 2 maanden geleden. Ik werd ontslagen, of eigenlijk me half jaar contract werd niet verlengd. Waarom niet?
Ik was te duur voor de winkel, te weinig klanten, te veel personeel. Dus er is geen geld voor me salaris, maar eigenlijk is er een andere goedkopere kracht meer uren gaan werken waardoor ik gewoon overbodig ben.
Ik word dus gewoon genaaid omdat ik een 100 euro per maand meer verdien dan die 17 jarig zaterdag-schoolverlatende-hulp.

Maar goed, niet bij de pakken neer zitten. Inschrijven bij het cwi en een baan vinden en rap ook. Maar ja, ik heb het werk niet zo voor het oprapen en ik moet ook ergens van leven dus ook maar een uitkering aanvragen.
"Goh" zegt die aardige mevrouw bij het cwi, "we zullen ook maar een aanvulling voor je aanvragen want anders blijft er meer weinig over". "Okee prima, paar tientjes per maand extra is nooit weg natuurlijk." Totaal dus 3 uur bezig geweest om allerlei formulieren in te vullen voor die gasten... Maar goed die uitkering komt er aan.

En ja ze gaan me ook nog aan werk helpen... "Oh ohja?" Nou fijn beetje hulp is niet weg. Maar die hulp bestaat er dus uit dat ze elke week met mij op werk.nl gaan kijken naar geschikte baantjes... Eehh... Okee, mare ik snap die computer beter dan jij hoor meneer. "Ja, maar jongeren hebben veel begeleiding nodig."
Maar goed, ik slik het want ik denk... Je hebt het geld van die uitkering nodig, en wat zijn 2 uurtjes nou? Misschien komt er echt iets uit... Misschien ziet die man wel de geweldige baan tussen al die andere die jij niet ziet... Misschien...

Vanmorgen kreeg ik een brief van het UWV. Naja brief zoveel, maar dit was de brief waar het om ging... Daar stond in hoeveel geld ik zou krijgen.

Ik las hem...
Ik krijg een uitkeringsbonus... Dat is positief, ¤ 3,88 per dag is mooi mee genomen.
Maar ik lees de brief nog is... Want wat is dat andere bedrag belachelijk laag???
Uiteindelijk blijkt dus dat ik 70% krijg van het minimum jeugdloon...??? Niet van het geen wat ik verdienden, neeh van het minimum jeugdloon. Waarom? Omdat ik dus maar een half jaar gewerkt heb. Geen 14 maanden, maar maar een half jaar...

En nu voel ik me dus genaaid. Niet 1x neeh 3x.
Genaaid omdat ik er uit gepleurd ben voor een 17 jarige.
Genaaid omdat ik elke week bij het cwi moet komen.
Genaaid omdat ik maar ¤ 500,00 in de maand krijg.

Hoe denkt het uwv dat mensen leven van ¤ 500,00 ?

Bedankt voor het luisteren, donaties kunnen jullie storten op me giro

[ Bericht 0% gewijzigd door Veulen op 12-08-2006 02:50:38 ]
I put the sexy in dyslexia
Voor paardrijles aan huis
pi_40733072
Sterkte!
quote:
Kamer maant Van Hoof tot aanpak onwillige jongeren
11 augustus 2006, 17:02 (12 reacties)

DEN HAAG (ANP) - Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer, CDA, VVD en PvdA, wil dat onwillige werkloze jongeren die voortijdig school hebben verlaten, gedwongen opgenomen kunnen worden in een drill-kamp om ze discipline bij te brengen.

Zowel de regeringspartijen als PvdA zeiden vrijdag dat staatssecretaris Henk van Hoof (Sociale Zaken) zich niet mag neerleggen bij de conclusie van Bureau Berenschot dat dit juridisch niet mogelijk zou zijn.

Uit onderzoek van Berenschot blijkt dat er een groep van 12.000 tot 14.000 ongemotiveerde jongeren is en dat zij min of meer ongrijpbaar zijn. Van Hoof zoekt nu volgens ingewijden naar mogelijkheden om de jongeren over te halen vrijwillig naar zo'n kamp te gaan. Daarvoor hoopt hij volgende week steun in het kabinet te krijgen. Maar deze aanpak vinden PvdA, CDA en Van Hoofs eigen partij, VVD, niet overtuigend
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_40733095
Wat is je gironummer?
Moet je, kut?
Adriana (L)
pi_40733101
succes
pi_40733133
En je MBO-studie? Hoe is het daarmee?
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:03:36 #6
60586 Veulen
pi_40733141
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:00 schreef zhe-devilll het volgende:
Sterkte!
Heee... Dat bericht gaat niet over mij hoor. Ik ben niet onwillig, ik wil graag werken. Morgen beginnen graag. En bovendien heb ik een opleiding en een diploma.

En verder vind ik die Hoof een mongool...
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:06:35 #7
60586 Veulen
pi_40733218
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:01 schreef Vandoooorrr het volgende:
Wat is je gironummer?
Giro is opgeheven, te goed was zo laag

Transvaal:
quote:
En je MBO-studie? Hoe is het daarmee?
Af gerond. Ik was een massel leerling die alles snel deed en daarvoor naaien ze me nu.
pi_40733252
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:03 schreef Veulen het volgende:

[..]

Heee... Dat bericht gaat niet over mij hoor. Ik ben niet onwillig, ik wil graag werken. Morgen beginnen graag. En bovendien heb ik een opleiding en een diploma.

En verder vind ik die Hoof een mongool...
Is hij ook..
Maar een vetpot is dat zeker niet, woon je op kamers of bij je ouders?
Bij je ouders is dat bedrag te doen lijkt me, maar op kamers niet erg..
dus maar snel werk zien te vinden!
Of doorleren lijkt me de beste optie?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_40733261
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:06 schreef Veulen het volgende:

[..]

Giro is opgeheven, te goed was zo laag

Transvaal:
[..]

Afgerond. Ik was een massel leerling die alles snel deed en daarvoor naaien ze me nu.
Ook al had je wel een gironummer, dan had ik niks gestort, hihi!
Moet je, kut?
Adriana (L)
pi_40733317
dan ga je toch werken, je kunt zo aan de slag in de horeca en in de schoonmaak. gegarandeerd dat je meer dan 500 epm verdient. ondertussen solliciteren voor leukere baantjes en je bent onder de pannen
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:13:25 #11
60586 Veulen
pi_40733365
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:07 schreef zhe-devilll het volgende:
Is hij ook..
Maar een vetpot is dat zeker niet, woon je op kamers of bij je ouders?
Bij je ouders is dat bedrag te doen lijkt me, maar op kamers niet erg..
dus maar snel werk zien te vinden!
Of doorleren lijkt me de beste optie?
ik woon bij me ouders. Gelukkig maar.
ik heb wel al me eigen dingen nog te betalen. Het zal allemaal wel weer net passen. Maar zo bouw ik helemaal geen reserve op om hier weg te komen

Doorleren wil ik trouwens niet meer. Ik vraag me ook af waarom mensen dat als optie nomen, ik ben nu een jaar klaar met me opleiding. Ik heb kennis genoeg voor deze wereld, en ervaring doe ik niet op door op weer een school te gaan zitten.

Natuurlijk kan ik in de horeca gaan werken of op een callecenter gaan zitten. Maar i kdoe het niet. Waarom niet? Omdat als ik daar eenmaal zit ik er niet meer weg kom. En omdat ze je dan baantjes blijven aanbieden in de richtingen die ik niet wil.
Ik zal nu dan misschien een half jaar door moeten bijten (en ja ik vind mezelf daarom heel zielig ja) Maar ik zal doen waarvoor ik opgeleid ben. Ik ben 1 van die gelukkige mensen die van d'r hobby d'r beroep kan maken, en dat zal me lukken.

Voorlopig gaat het er om dat ik genaaid word door het minimumjeugdloon. Ik pleit daarom voor afschaffing daarvan voor iedereen die een mbo/hbo/uni diploma heeft.
pi_40733474
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:13 schreef Veulen het volgende:

[..]

ik woon bij me ouders. Gelukkig maar.
ik heb wel al me eigen dingen nog te betalen. Het zal allemaal wel weer net passen. Maar zo bouw ik helemaal geen reserve op om hier weg te komen

Doorleren wil ik trouwens niet meer. Ik vraag me ook af waarom mensen dat als optie nomen, ik ben nu een jaar klaar met me opleiding. Ik heb kennis genoeg voor deze wereld, en ervaring doe ik niet op door op weer een school te gaan zitten.

Natuurlijk kan ik in de horeca gaan werken of op een callecenter gaan zitten. Maar i kdoe het niet. Waarom niet? Omdat als ik daar eenmaal zit ik er niet meer weg kom. En omdat ze je dan baantjes blijven aanbieden in de richtingen die ik niet wil.
Ik zal nu dan misschien een half jaar door moeten bijten (en ja ik vind mezelf daarom heel zielig ja) Maar ik zal doen waarvoor ik opgeleid ben. Ik ben 1 van die gelukkige mensen die van d'r hobby d'r beroep kan maken, en dat zal me lukken.

Voorlopig gaat het er om dat ik genaaid word door het minimumjeugdloon. Ik pleit daarom voor afschaffing daarvan voor iedereen die een mbo/hbo/uni diploma heeft.
je bent dus een parasiet vd maatschappij
en dan nog klagen ook
ze zouden uitkeringen voor mensen die thuis bij hun ouders wonen moeten afschaffen

[ Bericht 2% gewijzigd door Byte_Me op 12-08-2006 02:28:09 (iedereen woont natuurlijk thuis, duh!) ]
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:20:04 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40733513
500 euro voor een 17-jarig pikje die nog bij zijn ouders woont
Wees blij dat je nog zoveel geld krijgt man, voor helemaal niks doen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:24:04 #14
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_40733615
jezus, wat een gemekker!

neem het heft eens in eigen hand!

wonen bij papa en mama, en dan al een uitkering aanvragen!?
................reken er maar niet op.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:25:51 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40733657
O ja, en dan klaag je?

Wat had je dan gedacht? Dat je 1000 ¤/m kreeg meegeschopt? Zodat je beetje lekker kan sparen voor later, als het echt serieus wordt?

Luilekkerland is de volgende afslag links
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:28:44 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40733729
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:13 schreef Veulen het volgende:
Doorleren wil ik trouwens niet meer.
quote:
Ik heb kennis genoeg voor deze wereld,
quote:
Natuurlijk kan ik in de horeca gaan werken of op een callecenter gaan zitten. Maar i kdoe het niet.
quote:
ik vind mezelf daarom heel zielig ja
Op basis van het bovenstaande vind ik dat je helemaal niks zou moeten krijgen. Wat een verwende kut instelling
quote:
Ik ben 1 van die gelukkige mensen die van d'r hobby d'r beroep kan maken, en dat zal me lukken.
Hehe, eindelijk iets positiefs.
En voordat je dat bereikt pak je maar gewoon elk baantje aan
Mijn reisverslagen
pi_40733758
Je moet wel je profiel even aanpassen he
It's a casual life...
pi_40733761
als ik jou was, zou ik eens een cursus Nederlands gaan volgen
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:31:31 #19
60586 Veulen
pi_40733776
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:20 schreef SeLang het volgende:
500 euro voor een 17-jarig pikje die nog bij zijn ouders woont
Wees blij dat je nog zoveel geld krijgt man, voor helemaal niks doen.
21 ja.
Overigens ontvang ik van die ¤ 500,00 euro er misschien ¤ 400,00 op me bankrekening en hou ik dus geen fuk over om wat dan ook mee te doen.
Enne ik moet ook leven hoor. De hond ook. En ik word heus niet aangenomen als ik op me afgetrapte gympies ergens binnen huppel en lief kijk. En die zorgverzekering betaald zichzelf ook niet echt.
Dan vergeet ik voor het gemak alle postzegels en velletjes papier voor die on-moderne gasten nog.

Mijn leeftijd en het thuis wonen hebben niks te maken met het feit of ik dat geld wel of niet verdien.
En vergeet niet dat ik me reed er afgeleerd heb om me diploma in 4 jaar te halen. Ik ben dus niet 1 of ander weerbarig pubertje die niks wil. Ik wil alleen maar het geen waar ik recht op heb.
En dat is net als ieder ander een fatsoenlijk loon waar ik een huis van kan huren. Het recht op een uitkering als nodig om op terug te vallen.

En ik ben een vrouw.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:34:49 #20
60586 Veulen
pi_40733859
En ohja er is heus wel werk genoeg voor me, ik moet alleen nog even aangenomen worden... En een sollicitatie procedure duurt wel meer dan 4 weken tegenwoordig...

En bas-beest als ik jou was zou ik me zinnen leren beginnen met een hoofdletter.. pfff
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:38:08 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40733931
Hee, doe niet zo moeilijk. Dan trek je geen afgetrapte gympies aan als je gaat solliciteren, maar nette schoenen. Waar denk je eigenlijk recht op te hebben? De baan van je dromen? Een riante vergoeding voor dagenlang niks doen?

Wees blij DAT je geld krijgt. En wees minder kieskeurig bij het zoeken naar werk, dan vind je zo wat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:40:28 #22
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40733979
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:31 schreef Veulen het volgende:

En ik word heus niet aangenomen als ik op me afgetrapte gympies ergens binnen huppel en lief kijk.
Wie wel ?
quote:
Dan vergeet ik voor het gemak alle postzegels en velletjes papier voor die on-moderne gasten nog.
Jij hebt het echt zwaar
quote:
Ik wil alleen maar het geen waar ik recht op heb.
En dat is net als ieder ander een fatsoenlijk loon waar ik een huis van kan huren. Het recht op een uitkering als nodig om op terug te vallen.
Hoezo heb je daar "recht" op?
Juridisch gezien heb je hooguit recht op die 500 euro. En zelfs daar twijfel ik aan omdat je zelf al aangeeft dat je best op een callcenter kunt ofzo kunt gaan werken maar dat je dat weigert. Volgens mij kunnen ze op grond daarvan je uitkering intrekken.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:42:54 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40734027
Schopje naar het krasforum R&P ?
Mijn reisverslagen
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:45:28 #24
60586 Veulen
pi_40734063
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:38 schreef Ringo het volgende:
Hee, doe niet zo moeilijk. Dan trek je geen afgetrapte gympies aan als je gaat solliciteren, maar nette schoenen. Waar denk je eigenlijk recht op te hebben? De baan van je dromen? Een riante vergoeding voor dagenlang niks doen?

Wees blij Dat je geld krijgt. En wees minder kieskeurig bij het zoeken naar werk, dan vind je zo wat.
Graag het recht om te kunnen overleven zolang als dat er sollicitaties lopen in de richting van me opleiding. Ik vind heus wel wat, ik ben 1 maand werkeloos en heb 5 sollicitaties lopen. Maar die zijn heus niet morgen ineens afgerond. Neeh die mensen nemen daar de tijd voor, vaak bestrijkt zo'n procee een week of 4 / 5. Als je massel hebt. Vaak langer.

Waar het mij om gaat is dat ik niks heb. als ik 2 jaar ouder was geweest had ik:
1. ineens 250 euro in de maand meer verdiend. Zonder dat ik er iets extra's voor had hoeven hebben.
2. Ik dan 725 euro aan uitkering had gehad.

Met andere woorden, ik ben dus genaaid door het minimum jeugdloon.
Klaar simpel, daar klaag ik over. Ik snap niet dat jullie gasten dat verbinden aan het feit dat ik thuis woon (wat voor mij wel weer is verbonden aan dat loon, want ik kan geen huis betalen). DAt heeft er allemaal niks mee te maken.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 02:47:26 #25
60586 Veulen
pi_40734087
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 02:40 schreef SeLang het volgende:
Hoezo heb je daar "recht" op?
Juridisch gezien heb je hooguit recht op die 500 euro. En zelfs daar twijfel ik aan omdat je zelf al aangeeft dat je best op een callcenter kunt ofzo kunt gaan werken maar dat je dat weigert. Volgens mij kunnen ze op grond daarvan je uitkering intrekken.
Hmm ik moet werk aannemen dat in lijn ligt met mijn opleiding en ervaringen. Dat callcenter enzo zitten daar niet in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')