quote:Kamer maant Van Hoof tot aanpak onwillige jongeren
11 augustus 2006, 17:02 (12 reacties)
DEN HAAG (ANP) - Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer, CDA, VVD en PvdA, wil dat onwillige werkloze jongeren die voortijdig school hebben verlaten, gedwongen opgenomen kunnen worden in een drill-kamp om ze discipline bij te brengen.
Zowel de regeringspartijen als PvdA zeiden vrijdag dat staatssecretaris Henk van Hoof (Sociale Zaken) zich niet mag neerleggen bij de conclusie van Bureau Berenschot dat dit juridisch niet mogelijk zou zijn.
Uit onderzoek van Berenschot blijkt dat er een groep van 12.000 tot 14.000 ongemotiveerde jongeren is en dat zij min of meer ongrijpbaar zijn. Van Hoof zoekt nu volgens ingewijden naar mogelijkheden om de jongeren over te halen vrijwillig naar zo'n kamp te gaan. Daarvoor hoopt hij volgende week steun in het kabinet te krijgen. Maar deze aanpak vinden PvdA, CDA en Van Hoofs eigen partij, VVD, niet overtuigend
Heee... Dat bericht gaat niet over mij hoor. Ik ben niet onwillig, ik wil graag werken. Morgen beginnen graag. En bovendien heb ik een opleiding en een diploma.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:00 schreef zhe-devilll het volgende:
Sterkte!
Giro is opgeheven, te goed was zo laagquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:01 schreef Vandoooorrr het volgende:
Wat is je gironummer?
Af gerond. Ik was een massel leerling die alles snel deed en daarvoor naaien ze me nu.quote:En je MBO-studie? Hoe is het daarmee?
Is hij ook..quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:03 schreef Veulen het volgende:
[..]
Heee... Dat bericht gaat niet over mij hoor. Ik ben niet onwillig, ik wil graag werken. Morgen beginnen graag. En bovendien heb ik een opleiding en een diploma.
En verder vind ik die Hoof een mongool...
Ook al had je wel een gironummer, dan had ik niks gestort, hihi!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:06 schreef Veulen het volgende:
[..]
Giro is opgeheven, te goed was zo laag
Transvaal:
[..]
Afgerond. Ik was een massel leerling die alles snel deed en daarvoor naaien ze me nu.
ik woon bij me ouders. Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:07 schreef zhe-devilll het volgende:
Is hij ook..
Maar een vetpot is dat zeker niet, woon je op kamers of bij je ouders?
Bij je ouders is dat bedrag te doen lijkt me, maar op kamers niet erg..
dus maar snel werk zien te vinden!
Of doorleren lijkt me de beste optie?
je bent dus een parasiet vd maatschappijquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:13 schreef Veulen het volgende:
[..]
ik woon bij me ouders. Gelukkig maar.
ik heb wel al me eigen dingen nog te betalen. Het zal allemaal wel weer net passen. Maar zo bouw ik helemaal geen reserve op om hier weg te komen
Doorleren wil ik trouwens niet meer. Ik vraag me ook af waarom mensen dat als optie nomen, ik ben nu een jaar klaar met me opleiding. Ik heb kennis genoeg voor deze wereld, en ervaring doe ik niet op door op weer een school te gaan zitten.
Natuurlijk kan ik in de horeca gaan werken of op een callecenter gaan zitten. Maar i kdoe het niet. Waarom niet? Omdat als ik daar eenmaal zit ik er niet meer weg kom. En omdat ze je dan baantjes blijven aanbieden in de richtingen die ik niet wil.
Ik zal nu dan misschien een half jaar door moeten bijten (en ja ik vind mezelf daarom heel zielig ja) Maar ik zal doen waarvoor ik opgeleid ben. Ik ben 1 van die gelukkige mensen die van d'r hobby d'r beroep kan maken, en dat zal me lukken.
Voorlopig gaat het er om dat ik genaaid word door het minimumjeugdloon. Ik pleit daarom voor afschaffing daarvan voor iedereen die een mbo/hbo/uni diploma heeft.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:13 schreef Veulen het volgende:
Doorleren wil ik trouwens niet meer.
quote:Ik heb kennis genoeg voor deze wereld,
quote:Natuurlijk kan ik in de horeca gaan werken of op een callecenter gaan zitten. Maar i kdoe het niet.
Op basis van het bovenstaande vind ik dat je helemaal niks zou moeten krijgen. Wat een verwende kut instellingquote:ik vind mezelf daarom heel zielig ja
Hehe, eindelijk iets positiefs.quote:Ik ben 1 van die gelukkige mensen die van d'r hobby d'r beroep kan maken, en dat zal me lukken.
21 ja.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:20 schreef SeLang het volgende:
500 euro voor een 17-jarig pikje die nog bij zijn ouders woont![]()
Wees blij dat je nog zoveel geld krijgt man, voor helemaal niks doen.
Wie wel ?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:31 schreef Veulen het volgende:
En ik word heus niet aangenomen als ik op me afgetrapte gympies ergens binnen huppel en lief kijk.
Jij hebt het echt zwaarquote:Dan vergeet ik voor het gemak alle postzegels en velletjes papier voor die on-moderne gasten nog.
Hoezo heb je daar "recht" op?quote:Ik wil alleen maar het geen waar ik recht op heb.
En dat is net als ieder ander een fatsoenlijk loon waar ik een huis van kan huren. Het recht op een uitkering als nodig om op terug te vallen.
Graag het recht om te kunnen overleven zolang als dat er sollicitaties lopen in de richting van me opleiding. Ik vind heus wel wat, ik ben 1 maand werkeloos en heb 5 sollicitaties lopen. Maar die zijn heus niet morgen ineens afgerond. Neeh die mensen nemen daar de tijd voor, vaak bestrijkt zo'n procee een week of 4 / 5. Als je massel hebt. Vaak langer.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:38 schreef Ringo het volgende:
Hee, doe niet zo moeilijk. Dan trek je geen afgetrapte gympies aan als je gaat solliciteren, maar nette schoenen. Waar denk je eigenlijk recht op te hebben? De baan van je dromen? Een riante vergoeding voor dagenlang niks doen?
Wees blij Dat je geld krijgt. En wees minder kieskeurig bij het zoeken naar werk, dan vind je zo wat.
Hmm ik moet werk aannemen dat in lijn ligt met mijn opleiding en ervaringen. Dat callcenter enzo zitten daar niet in.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:40 schreef SeLang het volgende:
Hoezo heb je daar "recht" op?
Juridisch gezien heb je hooguit recht op die 500 euro. En zelfs daar twijfel ik aan omdat je zelf al aangeeft dat je best op een callcenter kunt ofzo kunt gaan werken maar dat je dat weigert. Volgens mij kunnen ze op grond daarvan je uitkering intrekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |